Het Gardameer

Gardameer en meer

Het Gardameer is het grootste meer van Italië en één van de populairste bestemmingen onder Nederlandse vakantiegangers. Het leent zich uitstekend om per auto, caravan of camper te bereizen. Rondom het meer is genoeg te beleven, maar bezoek zeker ook plaatsen als Venetië, Lombardije en Trentino. Gevarieerd genieten!

Historisch: kasteel Rocca Scaligera

Geinteresseerd in de rijke cultuur? Dan is een bezoek aan kasteel Rocca Scaligera absoluut de moeite waard. Het middeleeuwse bouwwerk heeft twee ophaalbruggen en wordt omringd door een brede gracht ter verdediging. De torens bieden een prachtig uitzicht over de omgeving.

Voor het hele gezin: de Movieland Studios

In dit gezellige familiepark vind je vele attracties en shows rondom bekende filmproducties. Spectaculair en herkenbaar! Laat je zelf vijftig meter de lucht inschieten of bekijk veilig vanaf een stoeltje één van de boeiende live-shows. Het park biedt vertier voor alle leeftijden. Geschikt voor een dagtrip, maar ook voor een meerdaags bezoek.

Veelzijdig Lombardije

Waarom Lombardije?

Deze vakantiebestemming is vanuit Nederland zowel per auto als met het vliegtuig prima te bereiken. Gelegen aan de voet van de Alpen is de regio uitgerust met een prachtig, uitgestrekt landschap en talloze meren. Het gunstige klimaat, prachtige natuur en pittoreske plaatsjes maken Lombardije tot een interessante bestemming voor jong en oud.

De Dom van Milaan

In het hart van deze modestad staat de imposante Dom van Milaan. Bij het zien van de buitenkant zal je mond al opvallen van verbazing. Getrainde benen? Loop dan zeker naar de top van de toren en overzie de stad op een bijzondere manier. Ook qua sfeer valt er genoeg te beleven: op het plein staat het vol met muzikanten en kunstenaars.

Trenino Rosso

Op zoek naar een uniek uitje tijdens je verblijf in Lombardije? Dan is een treinrit over de wereldberoemde spoorlijn Trenino Rosso een uitstekende keuze. De trein brengt je naar een hoogte van meer dan twee kilometer en verschaft je prachtige vergezichten over de omgeving. Een absoluut onvergetelijke ervaring.

Sicilië

Het eilandgevoel op Sicilië

De schilderachtige baaien en gemoedelijke sfeer maken Sicilië tot een ongekend populaire vakantiebestemming. Rol je handdoek uit op één van de prachtige stranden of ga shoppen in bruisende steden als Palermo en Taormina. Zin in actie? Ga dan duiken, met een boot het water op of paragliden. Hier kan het allemaal.

Kathedraal van Palermo

De Cattedrale di Palermo is de meest imposante kerk van Sicilië. De middeleeuwse bouwstijl en goed onderhouden tuin zijn een bezoek zeker waard. Wandel om de kerk heen of betreed tegen een kleine vergoeding de kerk zelf. Het is ook mogelijk om de toren te beklimmen, waar je een fraai uitzicht wacht.

Pittoresk verblijf: Taormina

Het sfeervolle en autovrije centrum van dit pittoreske plaatsje leent zich uitstekend voor een meerdaags bezoek. Slenter door de sfeervolle straatjes en bezoek de knusse specialiteitswinkels. Of strijk neer op een gezellig terras of restaurant. Als je naar de voet van de berg loopt, kijk je uit over de baai van Mazzaro. Aanrader!

Wereldstad Rome

Sint Pieterbasiliek

De Sint Pietersbasiliek wordt beschouwd als de mooiste basiliek ter wereld. Werkelijk ieder hoekje is versierd met beelden, prachtige schilderingen en kunstwerken van mozaïek. Alles heeft een symbolische betekenis, wat het tot een interessante ontdekkingstocht maakt. Houd wel rekening met wachttijden. In de middag is het vaak rustiger.

Van oude glorie naar ruïne

Wanneer je de uitgestrekte ruïnes ziet, zou je niet zeggen dat het Forum Romanum ooit het bruisende centrum van Rome was. Er werd gebeden en belangrijke politieke beslissingen werden hier genomen. Vandaag de dag is het een indrukwekkende wijk waar je moeiteloos een dag kunt doorbrengen. Lees verder voor meer tips!

Keizerlijk: Hotel River Palace

Als je in dit luxe hotel verblijft, waan je je voor even een Romeinse keizer. Naast de uitstekende service en luxueuze ruime kamers is het hotel ook nog eens erg centraal gelegen. Verken het omliggende Vaticaanstand en laat je verwonderen. Zere voeten gekregen na een lange dag lopen? Neem dan een bad in je eigen hotelkamer.

Bed & Breakfast Maryelen

Op nog geen vijf minuten lopen vanaf het station stuit je op deze knusse Bed & Breakfast. Het complex bestaat uit meerdere gebouwen, waardoor je veel privacy hebt. De groene binnentuin leent zich uitstekend om heerlijk te relaxen. Het ontbijt is typisch Italiaans dus met veel zoetigheden. Daarna heb je genoeg energie om Rome te gaan ontdekken.

Veelzijdig Venetië

Kunst kijken in Venetië

Eigenlijk is Venetië met zijn kleurrijke huisjes, smalle straten en schilderachtige wateren een waar openluchtmuseum. Maar ook aan ‘echte’ musea heeft deze stad geen gebrek. Geef extra dimensie aan je vakantie en bezoek het Peggy Guggenheim Museum, de Galleria Dell’Academia of één van de imposante kerken.

Iconisch: het San Marcoplein

Dit bekende plein vormt het hart van Venetië. De oudste wijk van de stad staat vol met historische gebouwen zoals de San Marcobasiliek, de Campanilletoren en het fameuze Dogepaleis. Ook aan sfeervolle terrassen en restaurants heb je geen gebrek. Een populaire bestemming en erg indrukwekkend!

Hotel Ai Mori d’Oriente

In een rustig gelegen wijk, maar nog wel op loopafstand van het centrum, ligt het sfeervolle Hotel Ai Mori d’Oriente. Dit gerenoveerde en moderne hotel in lokale stijl is een ideale uitvalsbasis voor je verblijf in Venetië. Tip: de watertaxi stopt praktisch voor de ingang van het hotel en hiermee ben je in no-time op de mooiste plekjes.

Hotel A la Commedia

Op een steenworp afstand van de Rialtobrug ligt dit sfeervolle en goed onderhouden hotel. De kamers zijn ruim en beschikken over een royale badkamer met ligbad. Heerlijk om na een lange dag in Venetië te ontspannen. In directe omgeving vind je een grote verscheidenheid aan restaurants en bars.

Vernazza

Nationaal Park Cinque Terre

Cinque Terre is een aaneenschakeling van vijf bijzondere, kleurrijke dorpjes gelegen tegen een bergrug aan de kust. Je kunt dit mooie park te voet verkennen terwijl je onderweg pittoreske straatjes, fraai gekleurde huizen, leuke strandjes en heerlijke restaurants en terrassen tegenkomt. Absolute aanrader!

Lokaal verblijven: B & B A Ca’ da Nonna Roomes

Deze knusse bed & breakfast ligt direct achter de hoofdstraat op ongeveer tweehonderd meter van de haven en het strand. De bovenste kamers beschikken over een balkon en bieden een mooi uizicht over Vernazza. En sta niet raar te kijken wanneer de nieuwsgierige Italiaanse buren een gesprekje aan willen knopen.

Bed & Breakfast Casa Cato

De ligging van deze accommodatie geeft je een schitterend uitzicht over Vernazza en de zee. De eigenaren zijn erg gastvrij en zorgen dat het je tijdens je verblijf aan niets ontbreekt. Na het uitgebreide ontbijtbuffet heb je weer genoeg energie om om Vernazza of de omliggende plaatsen te verkennen.

• Type accommodatie

vakanties Italië

Reviews over accommodaties in Italië

Cynthia
    16-9-2018

Prachtige locatie! Mooi zwembad.

Serveerster restaurant niet erg vriendelijk. De negatieve reacties die ik hier lees gaan het meeste over de mobile homes. Wij waren hier met onze caravan en om te kamperen was het werkelijk fantastisch. Wij hadden een plek direct aan het water en konden vanaf de caravan zo het meer inlopen. De camping is erg basic maar om te kamperen prima te doen! Leuke gezellige omgeving. Centrum Limone op 5 minuten afstand.

perfect

Tina
    15-9-2018

Fijne plek, vriendelijk personeel, je wordt enthousiast welkom geheten. Het eten was uitzonderlijk goed. Ik heb verschillende reviews gelezen over mensen die het eten niet lekker vonden maar ik snap absoluut niet waarom niet. Het was echt goed. Het strand is prachtig. Het beste gedeelte is het privé strand. Niet te veel gedoe en geen verkopers, lekker relaxed. We hebben er genoten.

fijn plek

Nora
    15-9-2018

Het zwembad is niet de beste maar het hotel staat op het strand en daar is alle actie. Langzame en kalme zee is echt perfect, zelfs als je niet zo’n goed zwemmer bent en je kunt er de hele dag inliggen als je wilt. Het eten is superlekker, erg veel keuze. We hebben het erg naar onze zin gehad.

Sonja Koops
    13-9-2018

Als je naar Sicilië gaat is dit de ideale plek. Een prachtig appartement, mooi ingericht, schoon en een geweldig uitzicht op de zee, het stadje Cefalu en de bergen. Top locatie. Cefalu is een mooi en gezellig stadje. De eigenaresse Marjolein is behulpzaam en heel gastvrij.

Jan Willem de Reus
    4-9-2018

Heerlijke bestemming in Le Marche, rustig gelegen in panoramisch landschap met prachtige vergezichten. Verbleven in smaakvol modern appartement Grotta met buitenkeuken en schaduw onder overkapping. Genoten van het prachtige zwembad met ligstoelen. Leuke overdekte lounge voor gezamenlijk gebruik, o.m. boeken- en spellenkast. Om 8 uur liggen de warme stokbroodjes er klaar voor het ontbijt. Erg leuk waren de wekelijkse gezamenlijke maaltijden in de lounge, heerlijk bereid door de gastvrije Dorith en Yvo. Vele prachtige oude dorpjes in de omgeving, het Adriatische strand ook in de nabijheid. We kregen leuke tips over bezienswaardigheden en ook is er een interessante rondleiding in een stadje georganiseerd. Nog lang niet alles gezien in de omgeving, voor herhaling vatbaar!