header

Heerlijk naar Toscane!

Zoek je een vakantie die alles heeft? Dan is Toscane je droombestemming. In Toscane slenter je uren door eeuwenoude steden, de natuur is er prachtig en natuurlijk staat Toscane ook garant voor heerlijk Italiaans eten. Qua accommodaties is Toscane heel veelzijdig. Van kamperen op kleinschalige campings tot verblijven in luxe agriturismo’s: Toscane heeft voor iedereen iets te bieden.

Inspiratie voor Toscane

Top 5 meest goed gelegen campings

5x kamperen én heerlijk eten

Top 5 leukste uitstapjes

Top 5 meest goed gelegen campings

1. International Camping Etruria

In het pijnboombos en ook nog eens pal aan het strand: geen wonder dat jullie de ligging van deze camping in Marina di Castagneto Carducci hoog waarderen! Uitstapjes zijn vanuit deze camping goed te doen: in de directe omgeving vind je kunststeden Pisa, Lucca en Florence, waar je het strandleven kunt afwisselen met winkelen, eten en drinken en cultuur.

2. Camping Montescudaio

Deze camping vind je in het dorpje met dezelfde naam, op een heuvel in een bos. Die locatie levert veel schaduwrijke plekjes op en ook de mooiste uitzichten. Naar het strand? Dat kan binnen tien minuten. De omgeving ontdekken? Je wandelt vanaf de camping zo de vrije natuur in. Historische steden zoals Lucca, Pisa en San Gimignano bereik je binnen het uur.

3. Norcenni Girasole Club

Norcenni Girasole Club in Figline Valdarno is een echte terrascamping, met volgens jullie vrij grote hoogteverschillen. Veel privacy dus en… panorama view! En mocht je even geen zin hebben in een klim, dan pak je het treintje dat van boven naar beneden rijdt. Verken met de auto de prachtige Chianti streek en bezoek Siena, Lucca of Greve, of pak de trein naar Florence.

4. Camping Parco Delle Piscine

Op loopafstand van het oude centrum van Sarteano vind je deze camping, geroemd om de hygiëne en de rust. Met natuurgebied Riserva Naturale Di Pietraporciana om de hoek en het stadje Sarteano, heb je het beste van twee werelden binnen handbereik. Ultiem ontspannen doe je in de warmwaterbronnen, of door te genieten van de wijn in Montepulciano.

5. Valle Gaia

In Casale Marittimo vind je deze camping met schaduw, privacy en schitterend uitzicht. Door jullie hoog gewaardeerd op de ligging, dankzij de afwisselende omgeving. Binnen het uur waan je je ofwel op een tropisch eiland op de stranden van Vada, of word je een paar eeuwen terug in de tijd geworpen in steden als Pisa, Lucca, Volterra, San Gimignano en Viareggio.

5x kamperen én heerlijk eten

1. Camping Barco Reale

In het restaurant van deze camping geniet je optimaal van de heerlijke Italiaanse keuken, op verzoek zelfs glutenvrij. Het eten en de wijn wordt hoog gewaardeerd door jullie, het mooie uitzicht vanaf de heuvel en de sympathieke bediening maken de avond compleet. Gelegen tussen de glooiende heuvels en omgeven door schitterende kunststeden.

2. Camping Le Capanne

Op deze camping eet je of aan de rustige kant van het restaurant, of aan de drukkere kant met uitzicht op het plein. Die laatste plek is vooral handig als je met kinderen dineert: terwijl jij die derde en vierde gang ook nog oppeuzelt, spelen de kinderen na hun pasta lekker op het plein. Genieten van de veelzijdige Italiaanse keuken wordt je hier makkelijk gemaakt!

3. Agriturismo Nonna Stella

Verser dan hier worden de ingrediënten niet, want alle groentes en fruit komen van eigen land. Die mag je bovendien zelf gratis en voor niets uit de pluktuin van de boerderij halen. Volgens jullie maakt de vrouw des huizes de heerlijkste gerechten volgens Toscaanse traditie, maar als je toch eens zelf wilt koken kan dat ook.

4. Camping La Futa

Voor overheerlijke pizza’s hoef je camping La Futa niet te verlaten; jullie noemen het zelfs meerdere keren de lekkerste pizza’s van Toscane! Op een goede avond worden er door de vriendelijke en behulpzame eigenaren meer dan 100 gebakken in de open keuken, stuk voor stuk delicatessen.

5. Camping Falterona

Hier zit je als kampeerder echt in the middle of nowhere. Dat levert naast veel rust een bijna 100% garantie op het spotten van vossen, zwijnen en ander wild op. Veel restaurants vind je hier niet in de directe omgeving, dus is het maar goed dat de eigenaren heerlijk koken. ‘Puur Italiaans eten’ noemen jullie het. De cheesecake krijgt een eervolle vermelding!

Top 5 leukste uitstapjes

1. Picknicken in Lucca

Toscane heeft verschillende prachtige steden die een bezoek waard zijn, maar Lucca mag je zeker niet missen. Lucca is kleinschalig en sfeervol, heeft prachtige pleinen en leuke terrasjes. Ga op zoek naar een winkel met Toscaanse specialiteiten, vul een mand met lekkers en picknick gezellig op de oude stadsmuur.

2. De torens van San Gimignano

3. Ga op zoek naar het mooiste strand

Bij Toscane denk je misschien niet meteen aan strand, maar toch heeft de regio ook op dat gebied veel te bieden. Vooral het zuiden van Toscane heeft mooie stranden, met Castiglione della Pescaia en Capalbio als hoogtepunten. Het beschermde natuurgebied Parco Naturale della Maremma is ook prachtig, met lange stranden en groene baaien.

4. Op avontuur in de Grotta del Vento

In het noorden van Toscane, in de Italiaanse Alpen bij Garfagnana, ligt de Grotta del Vento (Grot van de Wind). Dit is één van de grootste toegankelijke grotten van Europa en je vindt hier indrukwekkende stalactieten en stalagmieten. Je kunt er verschillende wandelroutes volgen, die ook voor kinderen prima te doen zijn.

5. Tour door de wijngaarden van Toscane

De Chiantigiana (SR 222) is één van de mooiste autoroutes van Italië en leidt door het hart van de wijnstreek tussen Florence en Siena. Je rijdt dwars door de groene, glooiende heuvels en langs uitgestrekte wijngaarden. Onderweg is het leuk om te stoppen in charmante dorpjes en te ontspannen tijdens een heerlijke lunch.

6.531

vakanties Toscane

Reviews over accommodaties in Toscane

Heerlijk verblijf gehad

Lin, 16-5-2018
    Ik vond het een mooie camping, in de natuur en met mooi uitzicht. De verschillende zwembaden waren schoon en gevarieerd aanbod.Restaurant ook 3x lekker gegeten en gastvrij. Supermarkt is prima, douche en wc's altijd schoon.Nadeel wel dat het shuttlebusje naar strand& station in het laagseizoen niet rijdt. Auto is dus echt noodzakelijk.

heerlijk genieten van de Toscaanse heuvels

Nigel Janssen, 6-5-2018

Goede ligging voor bezoeken aan Volterra en San Gimignano

Mooi zwembad met prachtig uitzicht.

Klantvriendelijk personeel.

Uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding

Twan, 29-4-2018
    Het hotel is eenvoudig maar goed met zeer vriendelijk en behulpzaam persooneel. De kamer die wij hadden had een redelijk laag plafond. De kamer en badkamer waren schoon. 3-gangen diner kostte Eur 18,- en was goed. Ontbijt was in de lage prijs (Eur 28,50 pppn) zelfs inbegrepen en was ook goed. Gezien deze lage prijs die wij betaalden in april was de prijs/kwaliteitverhouding zeer goed. 's Avonds is er weinig te doen. Binnen 5 minuten ben je te voet in een doorgaande weg met winkels en wat restaurantjes, maar dit stelt niet zo heel veel voor. Het treinstation is gemakkelijk te voet bereikbaar binnen 10 minuten. Wij hebben van daaruit de trein naar Florence genomen (duur 50 min.). Parkeren kost Eur 3,50 p.d. Met deze kaartjes kun je in heel Montecatini die dag parkeren. Wij waren maar 2 nachten in het hotel en hiervoor was het uitstekend geschikt.

Fenomenaal uitzicht en toch relatief centraal

Familie De Munter, 14-4-2018

Zoals al meerdere keren hier door anderen aangegeven, zijn de uitbaters/eigenaars zeer aangename mensen. Ook met kinderen gaan ze vlot om.

Het uitzicht (en bijgevolg de omgeving) is werkelijk een postkaart: adembenemende landschappen volgen elkaar op en kunnen vanuit je kamer of terras bekeken worden. Il Defizio is echter ook prima gelegen voor daguitstapjes naar zowat alle historische steden en stadjes van Toscane. Firenze vonden wij overroepen en veel te druk, maar kleine pareltjes zoals Certaldo Alto, San Gimignano, Volterra of grotere (maar minder toeristische in vergelijking met Firenze) zoals Lucca maakten alles goed. Let echter niet op de afstand: op Volterra en zo na ben je al snel minstens een uur aan het rijden.

Het ontbijt was degelijk, maar alle dagen hetzelfde en miste creativiteit en passie. Geen huisgemaakte zaken of zo.

Het verblijf zelf was aangenaam, maar voor ons geen 9+ waard. Zeker bij slecht weer is er niets te doen, ook niet in de omgeving als je zoals wij kleine kinderen hebt.

Meer dan een zwembad is er niet en dat werd nog volop gevuld toen wij er waren. Wie dus hoopt op begeleide wandelingen, ontbijt in de bergen of georganiseerde avonden of een spelletje tafeltennis of een kleine speeltuin voor de kinderen, komt van een kale reis terug, toch zeker als je zoals wij in de Paasvakantie daar waren.

Kortom: wij genoten van de omgeving (natuur en cultuur), het appartement was okee en de gastheren/-vrouwen waren aangenaam, maar een 3 of 4 sterren hotel is dit niet waard door gebrek aan faciliteiten. Doe het zwembad weg en het complex kan ook doorgaan voor een pension. Wellicht meer zijn geld waard bij goed weer in de zomer.

Een park om terug te komen

Fam van der Maas, 3-10-2017
    In september waren wij te gast in het vakantiepark La Cecinella en we hebben ons prima vermaakt. De huisjes zijn eenvoudig maar voldoen prima ook als het weer niet altijd zonnig is. We werden heel vriendelijk bij de receptie ontvangen en in het Engels goed te woord gestaan. De borg konden we gewoon met onze creditcard voldoen. Een defect aan de televisie werd binnen een half uur hersteld. Het zwembad was uitstekend. Voldoende ligstoelen en parasols en mocht je de badmuts vergeten zijn; de badmeester leende je er graag een. Het winkeltje was gericht op de kleine boodschappen. De ligging vonden wij perfect. Door een prachtig pijnboombos kwam je bij het strand en kon je ook de boulevard bereiken. Kortom een adres met een prima kwaliteit/prijs verhouding en zeker een reden om nog eens terug te komen
Toscane scoort een 7,6 uit 10, op basis van 5027 reviews