header
Toscane

Heerlijk naar Toscane!

Zoek je een vakantie die alles heeft? Dan is Toscane je droombestemming. In Toscane slenter je uren door eeuwenoude steden, de natuur is er prachtig en natuurlijk staat Toscane ook garant voor heerlijk Italiaans eten. Qua accommodaties is Toscane heel veelzijdig. Van kamperen op kleinschalige campings tot verblijven in luxe agriturismo’s: Toscane heeft voor iedereen iets te bieden.

Inspiratie voor Toscane

Top 5 meest goed gelegen campings

5x kamperen én heerlijk eten

Top 5 leukste uitstapjes

Top 5 meest goed gelegen campings

1. International Camping Etruria

In het pijnboombos en ook nog eens pal aan het strand: geen wonder dat jullie de ligging van deze camping in Marina di Castagneto Carducci hoog waarderen! Uitstapjes zijn vanuit deze camping goed te doen: in de directe omgeving vind je kunststeden Pisa, Lucca en Florence, waar je het strandleven kunt afwisselen met winkelen, eten en drinken en cultuur.

2. Camping Montescudaio

Deze camping vind je in het dorpje met dezelfde naam, op een heuvel in een bos. Die locatie levert veel schaduwrijke plekjes op en ook de mooiste uitzichten. Naar het strand? Dat kan binnen tien minuten. De omgeving ontdekken? Je wandelt vanaf de camping zo de vrije natuur in. Historische steden zoals Lucca, Pisa en San Gimignano bereik je binnen het uur.

3. Norcenni Girasole Club

Norcenni Girasole Club in Figline Valdarno is een echte terrascamping, met volgens jullie vrij grote hoogteverschillen. Veel privacy dus en… panorama view! En mocht je even geen zin hebben in een klim, dan pak je het treintje dat van boven naar beneden rijdt. Verken met de auto de prachtige Chianti streek en bezoek Siena, Lucca of Greve, of pak de trein naar Florence.

4. Camping Parco Delle Piscine

Op loopafstand van het oude centrum van Sarteano vind je deze camping, geroemd om de hygiëne en de rust. Met natuurgebied Riserva Naturale Di Pietraporciana om de hoek en het stadje Sarteano, heb je het beste van twee werelden binnen handbereik. Ultiem ontspannen doe je in de warmwaterbronnen, of door te genieten van de wijn in Montepulciano.

5. Valle Gaia

In Casale Marittimo vind je deze camping met schaduw, privacy en schitterend uitzicht. Door jullie hoog gewaardeerd op de ligging, dankzij de afwisselende omgeving. Binnen het uur waan je je ofwel op een tropisch eiland op de stranden van Vada, of word je een paar eeuwen terug in de tijd geworpen in steden als Pisa, Lucca, Volterra, San Gimignano en Viareggio.

5x kamperen én heerlijk eten

1. Camping Barco Reale

In het restaurant van deze camping geniet je optimaal van de heerlijke Italiaanse keuken, op verzoek zelfs glutenvrij. Het eten en de wijn wordt hoog gewaardeerd door jullie, het mooie uitzicht vanaf de heuvel en de sympathieke bediening maken de avond compleet. Gelegen tussen de glooiende heuvels en omgeven door schitterende kunststeden.

2. Camping Le Capanne

Op deze camping eet je of aan de rustige kant van het restaurant, of aan de drukkere kant met uitzicht op het plein. Die laatste plek is vooral handig als je met kinderen dineert: terwijl jij die derde en vierde gang ook nog oppeuzelt, spelen de kinderen na hun pasta lekker op het plein. Genieten van de veelzijdige Italiaanse keuken wordt je hier makkelijk gemaakt!

3. Agriturismo Nonna Stella

Verser dan hier worden de ingrediënten niet, want alle groentes en fruit komen van eigen land. Die mag je bovendien zelf gratis en voor niets uit de pluktuin van de boerderij halen. Volgens jullie maakt de vrouw des huizes de heerlijkste gerechten volgens Toscaanse traditie, maar als je toch eens zelf wilt koken kan dat ook.

4. Camping La Futa

Voor overheerlijke pizza’s hoef je camping La Futa niet te verlaten; jullie noemen het zelfs meerdere keren de lekkerste pizza’s van Toscane! Op een goede avond worden er door de vriendelijke en behulpzame eigenaren meer dan 100 gebakken in de open keuken, stuk voor stuk delicatessen.

5. Camping Falterona

Hier zit je als kampeerder echt in the middle of nowhere. Dat levert naast veel rust een bijna 100% garantie op het spotten van vossen, zwijnen en ander wild op. Veel restaurants vind je hier niet in de directe omgeving, dus is het maar goed dat de eigenaren heerlijk koken. ‘Puur Italiaans eten’ noemen jullie het. De cheesecake krijgt een eervolle vermelding!

Top 5 leukste uitstapjes

1. Picknicken in Lucca

Toscane heeft verschillende prachtige steden die een bezoek waard zijn, maar Lucca mag je zeker niet missen. Lucca is kleinschalig en sfeervol, heeft prachtige pleinen en leuke terrasjes. Ga op zoek naar een winkel met Toscaanse specialiteiten, vul een mand met lekkers en picknick gezellig op de oude stadsmuur.

2. De torens van San Gimignano

3. Ga op zoek naar het mooiste strand

Bij Toscane denk je misschien niet meteen aan strand, maar toch heeft de regio ook op dat gebied veel te bieden. Vooral het zuiden van Toscane heeft mooie stranden, met Castiglione della Pescaia en Capalbio als hoogtepunten. Het beschermde natuurgebied Parco Naturale della Maremma is ook prachtig, met lange stranden en groene baaien.

4. Op avontuur in de Grotta del Vento

In het noorden van Toscane, in de Italiaanse Alpen bij Garfagnana, ligt de Grotta del Vento (Grot van de Wind). Dit is één van de grootste toegankelijke grotten van Europa en je vindt hier indrukwekkende stalactieten en stalagmieten. Je kunt er verschillende wandelroutes volgen, die ook voor kinderen prima te doen zijn.

5. Tour door de wijngaarden van Toscane

De Chiantigiana (SR 222) is één van de mooiste autoroutes van Italië en leidt door het hart van de wijnstreek tussen Florence en Siena. Je rijdt dwars door de groene, glooiende heuvels en langs uitgestrekte wijngaarden. Onderweg is het leuk om te stoppen in charmante dorpjes en te ontspannen tijdens een heerlijke lunch.

Sorteren

6.535

vakanties Toscane

Reviews over accommodaties in Toscane

Gezellige camping voor gezinnen

Roel
    12-7-2018

Mooie ruime camping. We hadden geboekt via touroperator en kwamen op het stuk terecht nabij het zwembad. Helaas was de schaduw ver te zoeken bij onze glamp-tent maar we kregen van de touroperator crew nog een extra parasol om genoeg schaduw te creëren.

De tent was voorzien van een klein keukentje met koelkast. Voor het sanitair waren we aangewezen op de voorzieningen van de camping.

Vanaf de camping vertrekt bijna ieder uur een busje naar het strand van Marina di Bibbona. Hierdoor kun je makkelijk naar het strand en terug.

Op de camping zelf is een goed restaurant aanwezig waar je van de Italiaanse keuken kunt genieten. Ook kun je daar terecht voor afhaal.

Alles bij elkaar wel een aanrader.

Dit was nou echt ontspannen voor het hele gezin

Heleen
    6-7-2018

Wij zaten in appartement Pergola en deze had twee slaapkamers. Beide kamers hadden luiken, waardoor het heel donker was en s ochtends ook nog. Ideaal voor jonge kinderen. Appartement was verder sober en niet gezellig om s avonds te zitten. Maar buiten dan wel weer erg mooi. De ligging was fantastisch. Bovenop een heuvel met uitzichten aan alle kanten. De kinderen konden we gerust laten gaan buiten, want er was een groot veld rondom en daaromheen olijfbomen, waardoor ze niet weg konden lopen en ze heerlijk vrij konden spelen.

Het ontvangst was zo vriendelijk en persoonlijk. We hebben hier 3 weken genoten en heerlijke uitstapjes gemaakt.

De laatste avond zat het appartement vol en hadden we veel last van bovenburen die erg luidruchtig waren. De pizzeria's in de buurt zijn niet fantastisch, maar Il TIgli wel met speeltuin, dus dat maakt veel goed. Wij hebben bovenal genoten!

Leuk hotel, leuke plaats, helaas van het ontbijt.

Loekie
    5-6-2018
    Het hotel was wat ik verwachtte van Monte Catini, Italiaans oubollig maar ook best wel grappig. Bij binnenkomst denk je wel even, waar ben ik nu beland, want je gaat 30 jaar terug in de tijd. De kamer was prima schoon, ik miste wel een douchegordijn, maar het viel mee... De lift is zoals eerder vermeld erg traag, maar deze is dan ook echt antiek en dat is juist wel weer leuk. Had vaak wel gevoel de enige gast te zijn, omdat de gangen erg leeg en donker waren. Dat was niet zo, maar het gaf een wat unheimisch gevoel. Het ontbijt was onaantrekkelijk en de ruimte ongezellig. Je kan wel buiten zitten bij mooi weer. Maar de bordjes etc. waren plakkerig en de keuze qua broodbeleg miniem. Voor een gekookt ei betaal je 1,50 euro bij , een omelet 3,00 euro... En please stofzuig eens alle perzische tapijten goed, ook die op de kamer (heel klein en dus onder bed geschopt). Ze zagen er echt ranzig uit in het daglicht. Zwembad en service prima!

matig

A.J. van Teeffelen
    27-5-2018

Ontbijt weinig keus, Diner soep meestal iets met peulvruchten. Hoofdgerecht lapje vlees zo dun dat wij dat broodbeleg noemen. Vis uitgedroogd en kleine porties. Aardappelen oid nauwelijks, stuk of 4 tot 12 blokjes . . . Toetje 2x Watermeloen gehad :-(

Kamers prima ruim en schoon. Consumpties duur, Cola 3 euro zo ook thee bier etc Cappuccino 5 euro. in stadje niet veel te doen. Niets voor kinderen. Geen verwarmd zwembad.

Gratis Wifi

fantastisch park,gastvrij en vriendelijk personeel

Mart van Hamburg
    13-10-2017
    Park ligt redelijk geisoleerd buiten de toeristische zone. Voor strand en winkels heb je altijd een auto nodig (of fiets). Wij zouden het echter niet anders willen.
Toscane scoort een 7,6 uit 10, op basis van 5036 reviews