header
Veneto

Veneto, waar de schoonheid en liefde je tegemoet komt

Veneto is vooral bekend om Venetië, maar in deze regio ligt ook nog een stukje van het Gardameer en andere mooie steden zoals Verona en Padova. De schilderachtige streek wordt gekenmerkt door imposante kunststeden, hoge kerktorens en achttiende-eeuwse villa's. De lagunes hebben een rijke flora en fauna en zijn prachtige gebieden om te vertoeven.

Top 5 leukste campings

Vijf campings voor jong en oud

Top 5 must sees

De mooiste plekken om te bezoeken

De highlights van Veneto

Vijf unieke tips die je zelf moet ervaren

Top 5 leukste campings

Ideaal voor jong en oud: Camping Sant'Angelo Village

Camping Sant’Angelo Village ligt direct aan de Venetiaanse kust en beschikt over een schitterend strand met ligbedden én een fantastisch zwembad. Verder kun je hier beachvolleyballen, fitnessen, tafeltennissen, tennissen, voetballen én is er animatie aanwezig. Vanuit de camping zijn Jesolo en Venetië goed te bezoeken voor een dagje uit.

Camping Pra' Delle Torri (Glamping)

Op camping Pra'delle Torri is er een ruime keuze uit zwembaden, waterglijbanen en er is zelfs een lagunezwembad met een piratenthema! Ook is er vlakbij een 18-holes golfbaan en kun je er diverse watersporten beoefenen. Daarnaast is er een uitstekend animatieprogramma voor jong en oud, en zijn er in de buurt veel plekjes om heerlijk Italiaans te kunnen eten.

Camping Altomincio Family Park

Camping Altomincio Family Park is ideaal voor het gezin. Zo zijn er drie zwembaden, waaronder een fantastisch lagunebad. Even iets anders? Dat kan op de sportvelden, bij de minigolf of in de speeltuin. In de avond is er kinderdisco of kan je naar de bioscoop. Het Gardameer ligt op maar 7 kilometer van de camping, en Pretpark Gardaland ligt om de hoek.

Camping Villaggio Turistico Internazionale

Camping Villaggio Internazionale is gelegen aan de Adriatische kust tussen Triëst en Venetië en op loopafstand van het gezellige centrum van Bibione. De camping bevat maar liefst drie zwembaden direct gelegen aan het brede zandstrand. Het animatieteam organiseert uitstapjes, wijnexcursies, spelletjes en sportactiviteiten voor jong en oud.

Sportief genieten op Camping Garden Paradiso

Camping Garden Paradiso ligt aan het prachtige zandstrand van Cavallino. Sportliefhebbers kunnen hier naast zwemmen ook tennissen, voetballen, basketballen, kanoën, windsurfen, meedoen aan nordic walking of deelnemen aan Olympische toernooien. Een dagtrip naar Venetië behoort ook tot de mogelijkheden, of per fiets de Adriatische kust verkennen.

Top 5 must sees

decoration
Venetië, de stad van de liefde

Venetië is de absolute parel van de streek. De historische stad is wereldwijd bekend vanwege de vele waterwegen, prachtige bruggetjes en de gondeltochten. Verder staat Venetië bekend om het jaarlijkse carnaval dat maar liefst 12 dagen duurt en al sinds 1628 gevierd wordt. Piazza San Marco is het bekendste plein van Venetië, en zeker een bezoekje waard!

Verona, ideaal voor een stedentrip

Verona is wereldberoemd om twee bezienswaardigheden: de Opera, en Romeo e Giulietta (Romeo & Julia). Het huis van de hoofdpersoon Julia is erg geliefd onder verliefde stelletjes omdat het aanraken van het bronzen beeld van Julia geluk zou brengen. Naast terrasjes, restaurants en winkels vind je hier ook vele bezienswaardigheden uit de Romeinse tijd.

Vertoef een dag in Padova

Padova is met het middeleeuwse centrum, pleinen vol terrasjes, prachtige kathedralen, en de vele markten een gezellige stad. Het Prato del Valle is met 90.000 m2 één van de grootste pleinen van Europa. Tegenwoordig wordt het gebruikt als het groene hart van de stad en kun je hier heerlijk wandelen en rolschaatsen, en naar openluchtconcerten luisteren.

Cultuur, geschiedenis en kunst in Padua

Padua is een van de belangrijkste kunststeden in Italië. Het centrum van de stad bestaat uit drie pleinen: Piazza della Frutta, Piazza delle Erbe en Piazza dei Signiori. Het symbool van Padua, het prachtige "Paleis van de Rede" , is hier ook gevestigd. Verder vind je er nog vele bezienswaardigheden zoals botanische tuinen en kathedralen.

Treviso

Treviso is een stad met kleurrijke huisjes en groene parken omringd door 16e-eeuwse muren. Het heeft een prachtig historisch centrum dat doorkruist wordt door kanalen, waardoor het veel weg heeft van Venetië. Geniet hier van de rust en de prachtige omgeving, of ga voor een dagje naar Venetië wat dicht bij Treviso ligt.

De highlights van Veneto

Varen over de Canal Grande

Stap op de boot en beleef Venetië vanaf het water. Het Canal Grande is het belangrijkste en grootste kanaal dwars door Venetië en is tussen de 30 en 70 meter breed. Het kanaal is een drukke straat op het water. Het Canal Grande biedt aan weerszijden prachtige paleizen, rijkdommen en architectuur.

Wandel over de Rialtobrug

De Rialtobrug loopt over de Canal Grande en is de oudste en bekendste brug van Venetië. De brug is maar liefst 22,9 meter breed. Je kunt langs de waterzijde over de brug lopen of het middenpad nemen. Je hebt dan niet het prachtige uitzicht over het Canal Grande, maar loopt tussen de winkeltjes op de Rialtobrug door. Een gezellige bedoening!

Op safari in Parco Natura Viva

Wil je de kinderen een avontuurlijke dag bezorgen? Bezoek dan Parco Natura Viva in Bussengolo. Het park is in twee delen opgesplitst en biedt een deel safari vol exotische dieren én een deel prachtige fauna. In het park kun je zowel lopend als met je eigen auto vele zeldzame diersoorten vanuit de hele wereld te ontdekken. Een leuke dagtrip in Veneto!

Bezoek de Arena di Verona

De Arena di Verona is een antiek Romeins amfitheater in Verona. De arena is een van de best bewaard gebleven amfitheaters en wordt tot op de dag van vandaag nog gebruikt. Het staat bekend om de vele operavoorstellingen die er gehouden worden en is een waar kunstwerk om te zien.

Plezier voor het hele gezin in Aqualandia

Even eropuit met het hele gezin? Bezoek dan waterpretpark Aqualandia in Jesolo. Trek er maar gerust een dag voor uit, want voor waterratten biedt dit waterpretpark genoeg glijbanen, zwembaden en plezier. Er zit ook nog een kermis aan het park vast waar je gratis toegang hebt tot in de avond.

Sorteren

2.664

vakanties Veneto

Reviews over accommodaties in Veneto

Goeie camping!

Ralf
    12-7-2018

Wij verbleven 1 nacht op doorreis. Toen we ernaartoe reden dachten we:"ojee, waar gaat dat geen, maar echt een prima camping". We hadden een plekje (aangekoppeld) vooraan bij de gang. Plek genoeg om luifel op te zetten.

Erg vriendelijke en behulpzame mensen aan receptie en bar.

Het sanitairgebouw is prachtig (met muziek😊)

Top douches: schoon, ruim, modern. Klein puntje:Er mist alleen een trekker.

De toiletten in hetzelfde gebouw zijn ook groot, modern en schoon.

WiFi is goedkoop maar heeft wisselende dekking. Afhaalpizza's vonden wij lekker. Kleine speeltuin voor de kids. Zwembad niet gebruikt, maar oogt klein.

*Neem vanuit de camping de bus (lijn 5 of 19) naar Venetië.

Ligging prima, sfeervol hotel, kleine sobere kamer

Hilde
    3-5-2018

Karakteristiek hotel, erg sfeervol, maar oud en vervallen.

De kamer was bloedheet en omdat het plafond wel 6 meter hoog was, deed de airco helaas niet veel.

De badkamer was oud en de douche varieerde van lauw naar heet en was moeilijk te bedienen.

Daarnaast was de badkamer erg klein en benauwd.

Het bed was goed maar de kamer was veel te klein en erg oubollig.

Maar ik moet zeggen, het was superschoon en dat is ook wat waard.

De handdoeken waren zo groot als een laken en helaas geen washandjes.

Het ontbijt was goed, alle basiszaken waren aanwezig.

Er was een knusse binnenplaats waar je heerlijk kon ontbijten.

Laat bij een tweede rondje halen, je tafeltje niet onbemand, want er zitten zo 4 duiven op je tafel, lekker fris.

De cappuchino was heerlijk en het personeel vriendelijk, maar niet meer dan dat.

Nog een keertje? Nee, door de basic kamer de volgende keer een ander hotel.

Fantastisch en zeker een aanrader

Danny
    15-4-2018

fantastisch hotel , kamers ruim

, verzorgd en schoon. Heerlijk ontbijt en vriendelijk personeel.

Vlakbij de luchthaven en met de bus voor de deur ben je snel in Venetië .

Ook het centrum van Mestre is s’avonds gezellig met een markt en leuke winkels en restaurants.

Fijne camping

Janet
    26-8-2017

Fijne camping met heerlijk zwembad en ook ideaal is het zandstrand waar je binnen 5 minuten naartoe loopt.

In de omgeving niet echt iets te doen, dus wij hebben een luiervakantie gehad!

Sanitair is nieuw en netjes. Oke, eind van de dag ligt er zand, maar dat is logisch met een camping aan zee.

Wij hebben een fijne vakantie gehad in ieder geval!

Nooit meer!

Anita
    3-8-2016
    Kom je daar aan in de bloedhitte, moet je een nummer trekken om in te checken??? Belachelijk en ook nog een formulier invullen met info die zij allang hebben! Staan er 2 jongelui die de boel moeten entertainen en op een vervelende manier mededelen dat je iets niet goed ingevuld hebt? Wat een achterhaadl en ouderwets gebeuren zeg! En de airco deed het niet, daar kwamen we dus zaterdagavond achter. Heel netjes gemeld bij de receptie en gevraagd om beddengoed die volgens touroperator inbegrepen was... De receptioniste zei dat het voor haar ook zondag was en zij moe was? Heel slecht Engels sprak ze, zeer onbeschoft en onvriendelijk! En dan heb je een groot balkon en geen tussenschot met de buren? Nu hadden wij het geluk dat zij er nooit zaten, maar het was een appartement voor 6 personen dus je moet er niet aan denken om daar naast te zitten als iedereen op het balkon zit. Ik had dit al eerder gelezen en we hebben het nu zelf ervaren. De omgeving is perfect verder. Wel een stukje lopen naar het strand waar je een strandbed kunt huren voor € 18,-! Belachelijk! En als je met een eigen bedje en parasol wilt zitten word je verwezen naar een ander apart stuk strand. Ze begrijpen het echt niet! Wij gaan er nooit meer naartoe!
Veneto scoort een 7,5 uit 10, op basis van 2461 reviews