Apulië (Puglia)

Stijle rotswanden, heerlijke badplaatsen en historische baroksteden zijn kenmerkend voor deze regio. Al slenterend door de smalle steegjes waan je je in de Middeleeuwen. Kastelen, kathedralen en de typische witte “Trullies” vind je tijdens je vakantie in Apulië terug in deze veelzijdige streek. Geniet van heerlijke wijnen en vier het goede leven samen met de Italianen.

Lees meer over Apulië (Puglia)

We hebben een aantal aanbieders voor Apulië (Puglia) voor je op een rij gezet:

1.056

vakantie Apulië (Puglia)

We hebben een aantal aanbieders voor Apulië (Puglia) voor je op een rij gezet:

Over Apulië (Puglia)

Apulië, ook wel Puglia genoemd, is een populaire vakantieregio in Italië gelegen in de hak van de laars. Deze regio staat bekend om haar afwisselende landschap en haar mooie ligging met aan de westkust de Adriatische Zee en aan de oostkant de Ionische kust. Elk jaar komen vakantiegangers naar Apulië om te genieten van zon, zee en mooie stranden. Maar ook natuur- en cultuurliefhebbers trekken er graag naartoe. Lees met ons mee en laat je verrassen door de Italiaanse charme van regio.

Cultuur in Apulië

Italië is rijk aan cultuur en dat zie je tijdens je vakantie in Puglia helemaal terug. Waar Apulië het meest bekend om staat zijn de ‘trulli’. Dit zijn kalkwitte huisjes die gebouwd zijn in de typische stijl van deze regio. Opvallend aan deze huisjes zijn de kegelvormige daken die vaak gesierd zijn met een symbool. Je kunt tijdens je vakantie zelf in een trullo overnachten als je wilt. Een dorp dat vooral bekend staat om deze ‘trulli’ is Alberobello. Zodra je dit witte dorp binnenloopt, lijkt het net alsof je in een sprookje terecht bent gekomen. Het dorp ziet er dan ook prachtig uit met leuke straatjes en typische ‘puntmuts huisjes’.

Historie van regio Apulië

Wil je tijdens je vakantie in Puglia meer ontdekken over de historie van deze regio? Bezoek dan de kuststad Lecce met haar prachtige palazzo's en kerken in opvallende barokstijl. Deze stad wordt zelfs een van de belangrijkste baroksteden van de wereld genoemd. Eyecatcher van deze kuststad is het Romeinse theaterwaar vroeger spectaculaire gevechten plaatsvonden tussen gladiatoren. Maar ook de basiliekvan Lecce met haar indrukwekkende glas in lood ramen is zeker een bezoek waard.

De beste stranden van Apulië

Hou je meer van een bezoekje aan het strand? Ook dan zit je goed in Puglia. Zo vind je aan de oostkust bij de Adriatische Zee stranden met hoge rotsen en kleine baaitjes. Ga je met het gezin op vakantie naar Puglia? Dan is het aan te raden om naar de westkust af te reizen richting de Ionische kust. Hier vind je uitgestrekte zandstranden waar je heerlijk kunt zonnebaden terwijl de kinderen lekker ravotten over het strand.

Bezoek prachtig schiereiland Gargano

Tijdens je vakantie in Puglia mag een bezoek aan het schiereiland Gargano zeker niet ontbreken. Op dit schiereiland vind je populaire badplaatsen als Peschici, Mattinataen Vieste

. Een paradijs voor zon- en strandliefhebbers. Maar ook wandelaars kunnen hier hun hart ophalen met mooie wandeltochten door groene bossen en langs indrukwekkende rotsen.

Is deze regio precies wat je zoekt en wil je graag op vakantie naar Puglia? Bekijk dan hieralvast ons ruime aanbod aan accommodaties.