header
Italië

Vier vakantie in Italië

Italië vormt met haar prachtige natuur, rijke historische steden en bourgondische inslag een ideale, gevarieerde vakantiebestemming. Want of je nu op zoek bent naar bruisende steden, pittoreske groene plaatsen, schitterende meren of zonnige eilanden: Italië heeft het allemaal. Lastig kiezen uit zoveel moois!

Inspiratie voor Italië

Vernazza

Pittoresk prachtig

Het Gardameer

Gardameer en meer

Het Gardameer is het grootste meer van Italië en één van de populairste bestemmingen onder Nederlandse vakantiegangers. Het leent zich uitstekend om per auto, caravan of camper te bereizen. Rondom het meer is genoeg te beleven, maar bezoek zeker ook plaatsen als Venetië, Lombardije en Trentino. Gevarieerd genieten!

Historisch: kasteel Rocca Scaligera

Geinteresseerd in de rijke cultuur? Dan is een bezoek aan kasteel Rocca Scaligera absoluut de moeite waard. Het middeleeuwse bouwwerk heeft twee ophaalbruggen en wordt omringd door een brede gracht ter verdediging. De torens bieden een prachtig uitzicht over de omgeving.

Voor het hele gezin: de Movieland Studios

In dit gezellige familiepark vind je vele attracties en shows rondom bekende filmproducties. Spectaculair en herkenbaar! Laat je zelf vijftig meter de lucht inschieten of bekijk veilig vanaf een stoeltje één van de boeiende live-shows. Het park biedt vertier voor alle leeftijden. Geschikt voor een dagtrip, maar ook voor een meerdaags bezoek.

Veelzijdig Lombardije

Waarom Lombardije?

Deze vakantiebestemming is vanuit Nederland zowel per auto als met het vliegtuig prima te bereiken. Gelegen aan de voet van de Alpen is de regio uitgerust met een prachtig, uitgestrekt landschap en talloze meren. Het gunstige klimaat, prachtige natuur en pittoreske plaatsjes maken Lombardije tot een interessante bestemming voor jong en oud.

De Dom van Milaan

In het hart van deze modestad staat de imposante Dom van Milaan. Bij het zien van de buitenkant zal je mond al opvallen van verbazing. Getrainde benen? Loop dan zeker naar de top van de toren en overzie de stad op een bijzondere manier. Ook qua sfeer valt er genoeg te beleven: op het plein staat het vol met muzikanten en kunstenaars.

Trenino Rosso

Op zoek naar een uniek uitje tijdens je verblijf in Lombardije? Dan is een treinrit over de wereldberoemde spoorlijn Trenino Rosso een uitstekende keuze. De trein brengt je naar een hoogte van meer dan twee kilometer en verschaft je prachtige vergezichten over de omgeving. Een absoluut onvergetelijke ervaring.

Sicilië

Het eilandgevoel op Sicilië

De schilderachtige baaien en gemoedelijke sfeer maken Sicilië tot een ongekend populaire vakantiebestemming. Rol je handdoek uit op één van de prachtige stranden of ga shoppen in bruisende steden als Palermo en Taormina. Zin in actie? Ga dan duiken, met een boot het water op of paragliden. Hier kan het allemaal.

Kathedraal van Palermo

De Cattedrale di Palermo is de meest imposante kerk van Sicilië. De middeleeuwse bouwstijl en goed onderhouden tuin zijn een bezoek zeker waard. Wandel om de kerk heen of betreed tegen een kleine vergoeding de kerk zelf. Het is ook mogelijk om de toren te beklimmen, waar je een fraai uitzicht wacht.

Pittoresk verblijf: Taormina

Het sfeervolle en autovrije centrum van dit pittoreske plaatsje leent zich uitstekend voor een meerdaags bezoek. Slenter door de sfeervolle straatjes en bezoek de knusse specialiteitswinkels. Of strijk neer op een gezellig terras of restaurant. Als je naar de voet van de berg loopt, kijk je uit over de baai van Mazzaro. Aanrader!

Wereldstad Rome

Sint Pieterbasiliek

De Sint Pietersbasiliek wordt beschouwd als de mooiste basiliek ter wereld. Werkelijk ieder hoekje is versierd met beelden, prachtige schilderingen en kunstwerken van mozaïek. Alles heeft een symbolische betekenis, wat het tot een interessante ontdekkingstocht maakt. Houd wel rekening met wachttijden. In de middag is het vaak rustiger.

Van oude glorie naar ruïne

Wanneer je de uitgestrekte ruïnes ziet, zou je niet zeggen dat het Forum Romanum ooit het bruisende centrum van Rome was. Er werd gebeden en belangrijke politieke beslissingen werden hier genomen. Vandaag de dag is het een indrukwekkende wijk waar je moeiteloos een dag kunt doorbrengen. Lees verder voor meer tips!

Keizerlijk: Hotel River Palace

Als je in dit luxe hotel verblijft, waan je je voor even een Romeinse keizer. Naast de uitstekende service en luxueuze ruime kamers is het hotel ook nog eens erg centraal gelegen. Verken het omliggende Vaticaanstand en laat je verwonderen. Zere voeten gekregen na een lange dag lopen? Neem dan een bad in je eigen hotelkamer.

Bed & Breakfast Maryelen

Op nog geen vijf minuten lopen vanaf het station stuit je op deze knusse Bed & Breakfast. Het complex bestaat uit meerdere gebouwen, waardoor je veel privacy hebt. De groene binnentuin leent zich uitstekend om heerlijk te relaxen. Het ontbijt is typisch Italiaans dus met veel zoetigheden. Daarna heb je genoeg energie om Rome te gaan ontdekken.

Veelzijdig Venetië

Kunst kijken in Venetië

Eigenlijk is Venetië met zijn kleurrijke huisjes, smalle straten en schilderachtige wateren een waar openluchtmuseum. Maar ook aan ‘echte’ musea heeft deze stad geen gebrek. Geef extra dimensie aan je vakantie en bezoek het Peggy Guggenheim Museum, de Galleria Dell’Academia of één van de imposante kerken.

Iconisch: het San Marcoplein

Dit bekende plein vormt het hart van Venetië. De oudste wijk van de stad staat vol met historische gebouwen zoals de San Marcobasiliek, de Campanilletoren en het fameuze Dogepaleis. Ook aan sfeervolle terrassen en restaurants heb je geen gebrek. Een populaire bestemming en erg indrukwekkend!

Hotel Ai Mori d’Oriente

In een rustig gelegen wijk, maar nog wel op loopafstand van het centrum, ligt het sfeervolle Hotel Ai Mori d’Oriente. Dit gerenoveerde en moderne hotel in lokale stijl is een ideale uitvalsbasis voor je verblijf in Venetië. Tip: de watertaxi stopt praktisch voor de ingang van het hotel en hiermee ben je in no-time op de mooiste plekjes.

Hotel A la Commedia

Op een steenworp afstand van de Rialtobrug ligt dit sfeervolle en goed onderhouden hotel. De kamers zijn ruim en beschikken over een royale badkamer met ligbad. Heerlijk om na een lange dag in Venetië te ontspannen. In directe omgeving vind je een grote verscheidenheid aan restaurants en bars.

Vernazza

Nationaal Park Cinque Terre

Cinque Terre is een aaneenschakeling van vijf bijzondere, kleurrijke dorpjes gelegen tegen een bergrug aan de kust. Je kunt dit mooie park te voet verkennen terwijl je onderweg pittoreske straatjes, fraai gekleurde huizen, leuke strandjes en heerlijke restaurants en terrassen tegenkomt. Absolute aanrader!

Lokaal verblijven: B & B A Ca’ da Nonna Roomes

Deze knusse bed & breakfast ligt direct achter de hoofdstraat op ongeveer tweehonderd meter van de haven en het strand. De bovenste kamers beschikken over een balkon en bieden een mooi uizicht over Vernazza. En sta niet raar te kijken wanneer de nieuwsgierige Italiaanse buren een gesprekje aan willen knopen.

Bed & Breakfast Casa Cato

De ligging van deze accommodatie geeft je een schitterend uitzicht over Vernazza en de zee. De eigenaren zijn erg gastvrij en zorgen dat het je tijdens je verblijf aan niets ontbreekt. Na het uitgebreide ontbijtbuffet heb je weer genoeg energie om om Vernazza of de omliggende plaatsen te verkennen.

• 11.022

Sorteren

32.966

vakanties Italië

Reviews over accommodaties in Italië

Al het personeel was vriendelijk en

gepek
    13-10-2018

kamer was zeer ruim, alsook de bedkamer. Grote kleerkast voorzien en kei leuo balcon met geweldig uitzicht

Bellissima vacanza in Sicilia. Il Top!

Maud
    12-10-2018

Ik verbleef met mijn familie in dit prachtige hotel dat een prachtig uitzicht op zee biedt. Alles is zeer schoon, vooral de kamers die elke dag worden schoongemaakt en schoongemaakt. Het heerlijke en gevarieerde eten. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De drie animatiemeisjes zijn altijd blij en glimlachen, ze maken de week beter.

Dit is het Italië dat je wil op vakantie!

Stefan en Manon
    11-10-2018

Wij hebben in de zomer van 2018 tien dagen met onze eigen De Waard op de camping gestaan. Onderaan het veld met een werkelijk prachtig uitzicht over de vallei konden we in alle rust genieten met onze drie kinderen (3,8 en 11). Wakker werden we alleen van vogels. Heerlijke dagen gehad met uitstapjes naar prachtige meertjes, 2x naar het strand (prima te rijden) of gewoon relaxen bij het lekkere zwembad op de camping. Het verzorgde diner waar we aan mee deden was zeer smaakvol en erg gezellig met de andere gasten en de kinderen aan hun eigen tafel. Onze kinderen hebben zich sowieso ook uitstekend vermaakt met de trampoline en de andere aanwezige kinderen. Leuk was ook de 'honesty bar': de koelkast met koude drankjes en ijsjes waarbij je zelf je verbruik kon bijhouden. De gastvrijheid van Ron en Ianthe maakte ons verblijf compleet. Wij komen zeker nog een keer terug!

Henk en Lammie zwiep
    9-10-2018

Dat als je er een appartement gaat boeken,

Twee lieve mensen (Willem & Bianca) gaan ontmoeten, na een hartelijke ontvangst voel je je direct thuis...

Volgend jaar weer

Karlijn Jansen
    13-9-2018

De camping was erg goed! De pizzeria, zwembadrestaurant en het restaurant op het strand waren erg goed. Veel ruimte en de safaritenten een aanrader. De animatie erg goed! Het zwembad is wat klein maar je hoeft geen strakke zwembroek of badmuts op. Voor het eerst in 20 jaar gaan we terug naar dezelfde camping!