header
Spanje

Ervaar het ultieme vakantiegevoel in Spanje

Spanje is al jaren een favoriete bestemming van Nederlandse vakantiegangers. Niet gek, met de prachtige stranden en gezellige boulevards aan de Spaanse Costa’s, bruisende steden als Barcelona en Valencia en natuurlijk het heerlijke lokale eten. Zon, zee en strand, cultuur of natuur: je vakantie in Spanje heeft het allemaal.

Inspiratie voor Spanje

Veelzijdig Andalusië

Voor een actieve en ontspannen vakantie

Bruisend Catalonië

Barcelona, stranden en meer...

Genieten op Gran Canaria

Trakteer jezelf op het eilandgevoel

De Spaanse hoofdstad

Cultuursnuiven in Madrid

Viva Valencia

De leukste tips lees je hier

Pittoresk Nerja

Ook dit is Spanje

Iconen van Andalusië

Deze bezienswaardigheden moet je zien!

Tijd voor actie!

Beleef Spanje op een actieve manier

Bourgondisch genieten

Tapas, paella en nog veel meer lekkers

Veelzijdig Andalusië

Diversiteit vind je in Andalusië

Dankzij haar veelzijdige karakter biedt Andalusië voor ieder wat wils. Zonliefhebbers komen helemaal tot rust aan de prachtige, lange zandstranden van de Costa del Sol terwijl de cultuurliefhebber de binnenlanden intrekt om de ruige, bergachtige natuur te verkennen. Historische steden als Sevilla en Granada mogen ook zeker niet worden overgeslagen.

Dit mag je niet missen: historisch Sevilla

Sevilla wordt dankzij haar prachtige architectuur, historische paleizen en sfeervolle straten ook wel de mooiste stad van Spanje genoemd. Proef de gemoedelijke sfeer terwijl je het mooie centrum bezoekt. De lekkerste tapas uitproberen? Zoek een tafel op één van de vele pleinen en geniet. Ideaal voor een stedentrip of als uitstapje tijdens je vakantie.

Ook dit is Andalusië: Sierra Nevada

Andalusië bestaat voor een vijfde uit een uitgestrekt en fascinerend natuurgebied. Het bekendste en meest bijzondere gedeelte is zonder twijfel de Sierra Nevada. Strik je wandelschoenen, neem eten en drinken mee en ga op avontuur in dit veertien bergtoppen tellende gebied. Word één met de natuur en geef een extra dimensie aan je vakantie.

Bruisend Catalonië

decoration
Zon, strand en steden in Catalonië

Ruige binnenlanden, prachtige zandstranden en natuurlijk bruisende steden als Barcelona, Girona en Salou: tijdens je vakantie in Catalonië is het allemaal binnen handbereik. Trek een paar dagen uit om Barcelona te verkennen en kom daarna bij in één van de sfeervolle kustplaatsen. Nog energie over? Ontdek al wandelend de afwisselende natuur.

Must see: Sagrada Familia

Dit wereldberoemde meesterwerk van Gaudi moet je gezien hebben tijdens een bezoek aan Barcelona. Bekijk de Gotische invloeden, het glas in lood en de ongelofelijke details. Tip: je kunt je kaartje eenvoudig vooraf online bestellen. Dat scheelt je een hoop kostbare tijd tijdens je dag(en) in Barcelona.

Unieke setting Amfitheater aan zee

Het van oorsprong Romeinse Tarragona biedt een uniek tafereel: als vakantieganger kijk je vanaf het strand Platja del Miracle uit op de zee en op het historische amfitheater. Wandel door het imposante bouwwerk en geniet daarna weer van je relaxte stranddag. Aan voorzieningen en restaurants is in de omgeving geen gebrek.

Genieten op Gran Canaria

Geschikt voor iedereen: Gran Canaria

Of je nu met je gezin of partner een veelzijdige, zonnige vakantiebestemming zoekt: Gran Canaria heeft alles voor een actieve en ontspannen vakantie. Geniet op het strand van Playa del Ingles, bezoek de leuke authentieke dorpjes of slenter door het oude centrum van Las Palmas. Boek een sfeervolle accommodatie en vertrek!

De Sahara van Maspalomas

Naast de levendige sfeer en de bruisende boulevard is er nog een reden om badplaats Maspalomas te bezoeken. Want je waant je in Afrika tijdens een tocht door het uitgestrekte duinlandschap hier. Je kunt per kameel op pad of te voet de zandbergen op. Trakteer jezelf op deze unieke ervaring tijdens je vakantie op Gran Canaria.

De wateren van Gran Canaria

Heb je zin om het avontuurgehalte van je vakantie te verhogen? Ga dan het water op met een surfplank, kajak of boot. En wist je dat er onder de zeespiegel ook een prachtige wereld op je wacht? Ga duiken en spot, als je geluk hebt, roggen of schildpadden. Nog nooit gedoken? Dan is een proefduik een mooie kennismaking.

De Spaanse hoofdstad

Het Prado Museum

Dit imposante gebouw herbergt één van de grootste en beroemdste kunstverzamelingen ter wereld. Zeer geschikt als culturele uitstap tijdens je vakantie in Spanje. Als je van kunst houdt, kun je hier moeiteloos een halve of een hele dag doorbrengen. Bekijk al het moois en strijk daarna neer op een terras aan het sfeervolle plein.

Ook voor niet-voetbalfans: Stadion Real Madrid

Bij een stadion denk je natuurlijk meteen aan voetbal, maar het indrukwekkende stadion van Real Madrid heeft ook een museum en architectuur. Dat maakt een bezoek aan het stadion interessant voor jong en oud. Struin zelf rond in het immense complex of laat je rondleiden terwijl je alles te weten komt over dit stadion.

Hotel Victoria 4

Gelegen in hartje Madrid en dichtbij Puerta del Sol is dit je ideale uitvalsbasis tijdens je bezoek aan de Spaanse hoofdstad. In de ochtend doe je je tegoed aan het uitgebreide ontbijtbuffet en daarna heb je volop energie om Madrid te ontdekken. Bijkomen van een dagje slenteren doe je vervolgens op je eigen, knusse balkon en comfortabele kamer.

Hotel Atlantico

Het statige en klassiek Spaanse hotel Atlantico is van alle gemakken voorzien. Hoogtepunt is het sfeervolle dakterras waar je vanaf de middag tot laat in de avond een hapje of drankje kunt nuttigen. De ligging is zeer centraal. In de nabije omgeving ligt het metrostation en zijn er diverse toeristenbussen te vinden.

Viva Valencia

Ciudad de las Artes y las Ciencias

Dit complex wordt met recht één van de meest bijzondere kunstwerken van Valencia genoemd. Aan de rand van het Turia Park ligt de zogeheten ‘stad van kunst en wetenschap’ waar vanalles te zien is op het gebied van kunst en uitvindingen. Interessant voor alle leeftijden en een unieke plek waar je moeiteloos een dagdeel rond kunt dwalen.

Slenteren langs de haven

In Valencia combineer je een relaxte stranddag met een wandeling langs de grootste haven van Spanje. Vergaap je aan de luxueuze jachten die af en aan varen, of maak een uitstapje naar het havengebouw of de Santa Maria del Mar kerk. Als je de beste vis wilt proberen, kun je terecht in de haven zelf of bij de sfeervolle boulevard. Verser kan niet!

Relax bij het Las Arenas Balneario Resort

Dit ruim opgezette, luxueuze hotel is jouw ontspannen uitvalsbasis tijdens je bezoek aan Valencia. Neem een verkoelende duik in het zwembad of geniet van een drankje op het terras. Verken ook zeker de prachtige, groene tuin. Liever het zand tussen je tenen voelen? Vanuit je hotel loop je zo het strand op. Ook de sfeervolle boulevard ligt dichtbij.

Hotel Villacarlos

Dit eenvoudige maar sfeervolle hotel is zeer geschikt vanwege haar centrale ligging. Te voet verken je de omliggende tuinen en andere bezienswaardigheden. Voor de pareltjes die wat verder weg liggen stap je zo in de metro. Tip: het hotel kan ook fietsen voor je regelen. Een mooie manier om Valencia te ontdekken

Pittoresk Nerja

Waarom Nerja?

Nerja beschikt over de typisch Spaanse gemoedelijkheid en sfeer. Met een kilometerslange kustlijn is de zee nooit ver weg. Wandel over de prachtige promenade die over een klif loopt of huur een auto om allerlei authentieke plekjes te ontekken. Tip: strijk zeker ergens neer om de overheerlijke, lokale tapas te proeven.

De grotten van Nerja

Nerja herbergt één van de meest bijzondere natuurverschijnselen van Spanje: de grotten van Nerja. Daal af via een trappetje en neem tijdens een rondleiding dit imposante natuurschoon in je op. De gids vertelt je enthousiast over het ontstaan en de geschiedenis van de grot. Een mooie ervaring tijdens je vakantie in Spanje.

Aparthotel Marina Turquesa

Dit appartementencomplex is werkelijk van alle gemakken voorzien. De kamers, geschikt voor zowel stelletjes als families, zijn uitgerust met een vaatwasser en een wasmachine. Ontspannen doe je bij het mooie zwembad en de supermarkt ligt op slechts honderd meter afstand. Het strand bereik je eenvoudig met de pendelbus.

Hotel RIU Monica

Vakantievieren doe je in stijl bij het RIU Monica hotel. De kamers zijn schoon en modern en bij het zwembad word je meteen overvallen door het vakantiegevoel. Vanuit je hotel loop je direct het strand op en ook het centrum van Nerja is te voet te bereiken. Slenter door de leuke straatjes en strijk neer bij een sfeervol restaurant.

Iconen van Andalusië

decoration
Deze iconen mag je niet missen

De Sagrada Familia kent iedereen, maar daarnaast beschikt Spanje over nog veel meer bezienswaardigheden die je zeker niet mag missen tijdens je vakantie. Welke? Voor het blog zochten wij alvast de meest imposante gebouwen of musea bij elkaar. Zodat Zo hoef jij alleen nog maar te kiezen.

Ontdek de natuur van Spanje

Spanje mag met al haar natuurlijke rijkdom een ware natuurschat worden genoemd. Wandelen door prachtige bergen, uitkijken over de kilometerslange kustlijn of het ontdekken van één van de vele natuurparken: Spanje blijft verbazen. In deze blog laten we je kennis maken met bekende en minder bekende pareltjes.

Bezoek Barcelona

Tja, Barcelona blijft één van de meest fascinerende steden om te bezoeken tijdens je vakantie in Spanje. De architectuur van Gaudi, bruisende binnenstad en natuurlijk de Sagrada Familia zijn geweldig om te zien. Maar hoe haal je het maximale uit je bezoek? In deze blog geven we je tips en sta je in no-time op de moosite plekjes.

Tijd voor actie!

decoration
Verken de steden per fiets

Fietsen is aan ons Nederlanders wel besteed. Maar wist je dat dit vervoersmiddel ook bij uitstek geschikt is om de mooiste Spaanse steden te ontdekken? Fiets op je gemak door steden als Valencia en Barcelona en kom zo op de mooiste plekjes.! Zo ontdek je smalle straatjes en kilometerslange kustlijnen en kun je zelfs de bergen in rijden.

Het water op

De azuurblauwe wateren van Spanje zijn natuurlijk heerlijk om in te zwemmen, maar wat denk je van een relaxte tocht met een catamaran, snorkelen of duiken? In Spanje zijn de mogelijkheden eindeloos. Op het vasteland is al veel te beleven, maar op eilanden zoals Gran Canaria zit je qua waterpret pas echt goed.

De natuur van Catalonië

Er zijn van die plaatsen waar de keuze enorm is. Het zonnige Roses in de provincie Catalonië is er zo één. Ga wandelen in natuurpark Parc Natural del Cap de Kreus of loop over de lange afstand-wandelpaden in dit gebied . Liever fietsen of duiken? Ook dat is hier mogelijk. Laat je inspireren door deze blog!

Tapas, paella en nog veel meer lekkers

De beste tapasrestaurants

Na een dag struinen door de straten van Barcelona is het tijd voor een stevige maaltijd. En wat kun je beter bestellen dan een tafel vol overheerlijke tapasgerechten? Tapas is op iedere straathoek te vinden, maar wij selecteerden alvast de beste tapasrestaurants die de stad rijk is. Dat is pas genieten!

De lekkerste Spaanse gerechten

Een groot onderdeel van het Spaanse leven is natuurlijk het eten. Overheerlijke tapas, verse vis, een karaf ijskoude sangria: in Spanje weten ze wat culinair genieten is. Maar welke gerechten moet je zeker bestellen? In deze blog vertellen we je alles over de geheimen van de Spaanse keuken.

Lekker eten met tips van een local

Wie kan je nu beter wegwijs maken in een stad als Valencia dan de inwoners zelf? Bekijk de video op onze blog en leer meer over waar je de lekkerste gerechten kunt vinden. Laat je inspireren zodat je een geweldige tijd zult hebben in bruisende, zonnige Valencia. Ook inspirerend voor andere steden!

• 1.611

Sorteren

19.540

vakanties Spanje

Reviews over accommodaties in Spanje

zeer goed hotel ga er zeker nog een keer terug

Ben Van Drimmelen
    14-10-2018

ik vondt alles goed ,behalve de ligging er is buiten het hotel niet veel te doen.Mooie kamers met goede bedden.Vriendelijk personeel en goed eten.En een heel mooi zwembad.En in de avond was het ook heel gezellig,je wordt vermaakt met verschillende shows en live muziek.Ga er zeker nog een keer terug

Goed hotel voor de prijs

anoniem
    14-10-2018

wij waren de twaalfde keer in hotel Reymar zouden we ontevreden zijn dan gingen wij daar niet meer heen,klopt dat het eten soms niet warm is maar wij wachten dan tot de kok bijvult dan is het warm en verder prima, de kamers zijn schoon worden doorgaans opgeknapt dit werd ook wel eens tijd ! aan de receptie tref je vaak Mustafa aan wat je in meerdere talen kan beantwoorden dus ook nederlands en het personeel is vriendelijk, over het algemeen tevreden natuurlijk kan je geen top hotel verwachten voor de prijs wat je er betaald!!!

Heerlijk

Evelien
    13-10-2018

Heerlijke plek, genoeg te beleven in de buurt maar ook een rustige uitvalsbasis om even lekker op adem te komen. Appartement is van alle gemakken voorzien, het ontbreekt je werkelijk aan niets!

Ruim & schoon!

Will & Ren
    10-10-2018

Wat een heerlijke camping! Groen, keurig verzorgd en brandschoon. We waren hier eind sept / begin okt. Veel andere campings in deze regio gezien maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Voor ons allereerst door het schone en sfeervolle sanitair. Niet de standaard kunstof wandjes maar Spaanse tegeltjes met houten deurtjes. Zo ook het sfeervolle zwembad. Geen hysterisch kinderfestijn maar 3 bescheiden baden omringd door groen. Dan de heerlijke, grote plekken waar je met gemak je hele hebben en houden kwijt kan en je het gesprek van de buren niet hoeft te volgen.

Het personeel is er uiterst vriendelijk en behulpzaam. Wij misten een verlengsnoer en konden die gemakkelijk lenen bij de receptie. Tot slot een fijn campingwinkeltje met ruime keuze aan verse broden en andere lekkernij.

Enige minpuntje vonden wij het sfeerloze strand waar de camping aan grenst. Maar gelukkig ben je in no-time bij gezellige baaitjes (net boven Roses)!

Een goede week met het gezin

Norah
    9-10-2018

Het hotel beschikt over comfortabele en lichte kamers die zeer aangenaam zijn. Er is een goed terras en de basis dingen om te leven. In het restaurant is er veel ruimte en de bediening is beleefd, maar het eten kan veel verbeteren in kwaliteit en variatie, het vlees is erg laag. Het zwembad is erg leuk en het animatieteam speelt altijd games en wedstrijden, ze zijn erg goed jongens en meisjes, altijd glimlachend. Ook het tropycal-feest is brutaal en erg grappig, heel erg bedankt aan alle animators met genegenheid. Het strand is dichtbij en het centrum van de stad ook. Het is een zeer aan te bevelen plaats als je met het hele gezin reist.

Het management, Comercial, 16-10-2018

Beste Norah,

Wij danken u voor uw goede review over HL Club Playa Blanca.

Wij zijn erg blij te lezen dat u en uw familie zo hebben genoten van de kamers, ons personeel het zwembad en met name van ons animatie team.

Aangaande het eten we streven er voordurend naar om door middel van opmerkingen en observaties van onze gasten te kunnen verbeteren.

Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen bij HL Club Playa Blanca.

Met vriendelijke groet,

Het management