header
Sicilië

Sicilië, een waar paradijs in de Middellandse Zee

Sicilië en haar fantastische baaien is een lust voor het oog en erg geliefd onder Nederlandse vakantiegangers. Steden als Taormina en Palermo bieden vele indrukwekkende bezienswaardigheden, terwijl de kuststroken de zonliefhebbers weten te verleiden. Wist je dat je op Sicilië ook perfect kan duiken en paragliden? Pak de auto, tour lekker het eiland rond en geniet van al het moois dat een vakantie op Sicilië te bieden heeft.

Top 5 mooiste accommodaties

Vele vakantiegangers gingen je al voor

5 populaire bestemmingen

Begeef je in Siciliaanse sferen

Top 5 unieke uitstapjes

Waar cultuur en natuur samenkomen

Top 5 mooiste accommodaties Sicilië

Charmant Casa Turchetti

Het charmante bed & breakfast Casa Turchetti heeft een perfecte ligging in het hart van Taormina. De gezellige winkelstraat Corso Umberto ligt vlakbij, net als de twee stadspoorten Porta Messina en Porta Catania. Het strand vind je op maar een kilometer afstand. Casa Turchetti is een absolute aanrader om Sicilië te ontdekken.

Tenuta Madonnina is een waar vakantieparadijsje op Sicilië

Iedere ochtend verse broodjes aan je deur, heerlijke rust om je heen en een prachtige omgeving. Wat wil je nog meer? Gastvrijheid, luxe en comfort staan centraal op het sfeervolle vakantiepark met zwembad Tenuta Madonnia. De Nederlandse eigenaren zorgen voor een gastvrij en smakelijk onthaal met verschillende culinaire activiteiten op het wijnlandgoed van het park.

In Fontana Barone wil je altijd wel blijven

Fontana Barone ligt in het gezellige Cefalu en bestaan uit diverse villa’s. De villa's zijn ruim en hebben alles wat je maar kunt bedenken voor een heerlijke vakantie. Wacht dacht je van een keuken op het terras onder de pergola? Overdag genieten in en om het zwembad en in de avond lekker de BBQ aan. Gezellig samen eten op het terras tussen de olijfbomen!

Atahotel Naxos Beach, kindvriendelijk en luxe

In Giardini Naxos, een van de mooiste badplaatsen van Sicilië, vind je het viersterren Atahotel Naxos Beach direct gelegen aan het zand- en kiezelstrand. Op het resort vind je meerdere restaurants en bars en is er iedere avond live entertainment. Wil je echt onbezorgd genieten, kies dan voor een all inclusive verblijf. Daarnaast vind je nabij het hotel diverse winkels, bars en restaurants.

Poggio Pozetti is een echte aanrader

Hier kom je gegarandeerd tot rust! Poggio Pozetti is een sfeervolle accommodatie met slechts 7 appartementen, allen op de begane grond. Het complex ligt op 1,5 km van Lascari en 3 km van het strand. Vanaf het terras heb je een prachtig uitzicht over de heuvels en vanaf het zwembad kun je zelfs de zee zien liggen. Eerdere bezoekers raden een verblijf hier dan ook zeker aan!

Top 5 meest populaire bestemmingen

Verblijf in het pittoreske Taormina

Aan de oostkust van Sicilië ligt de plaats Taormina. Het sfeervolle en grotendeels autovrije centrum begint bij de oude 'Poort van Messina'. Slenter door de gezellige smalle straatjes en steegjes met talloze winkeltjes en geniet bij een van de leuke restaurants en terrassen. Aan de voet van de berg vind je de baai van Mazzaro.

Vakantie in de hoofdstad van Sicilië: Palermo

Palermo is de hoofdstad van Sicilië en is een grote historische havenstad vol paleizen, kerken en andere oude gebouwen. Palermo is een uitstekende bestemming als je van cultuur houdt. Verken op je gemak antieke gebouwen, bekijk middeleeuwse mummies en geniet volop van de Siciliaanse keuken. Het is echt genieten in Palermo.

Siracusa is één van de mooiste steden van Sicilië

Siracusa is een prachtige stad vol historische bezienswaardigheden. Een bezoek aan het archeologisch museum mag dan ook niet ontbreken en ook het oude stadscentrum Ortigia is het bezoeken waard. Ortigia ligt op een klein eilandje voor de kust ligt en wordt door middel van een brug verbonden met de rest van de stad. Tegenwoordig biedt Siracusa een combinatie van culturele bezienswaardigheden en moderne, internationale winkels.

Een hoop gezelligheid in Cefalu

Cefalu is een gezellige badplaats aan de noordkust van Sicilië dat nog niet echt ontdekt is door het massatoerisme. Je kunt er heerlijk vertoeven op een mooi strand waar in de zomermaanden de Lido's opgebouwd worden. In het Middeleeuwse centrum van Cefalu kun je winkelen in de vele boetiekjes, flaneren door de smalle straatjes, lekker dineren om vervolgens te genieten van heerlijke gelato (ijs) op het Piazza del Duomol.

Prachtig Catania

Catania is gelegen in de schaduw van de vulkaan de Etna, zo ongeveer 30 km buiten de stad, en is een van de mooiste steden van heel Italië. Door diverse uitbarstingen van de Etna in het verleden heeft men Catania helemaal opnieuw opgebouwd in Siciliaanse barokstijl. De stad telt een groot aantal winkels, musea, kerken, parken en openbare gebouwen.

Top 5 unieke uitstapjes op Sicilië

Bezoek de Mount Etna

De Mount Etna is de grootste actieve vulkaan van Europa en kun je niet overslaan tijdens een bezoek aan Sicilië. De vruchtbare vulkanische bodem van Mount Etna is de reden dat er veelvuldig wijngaarden en boomgaarden aanwezig zijn op de lagere delen van de vulkaanhelling. Er worden dagtrips georganiseerd waarbij je met een kabelbaan op grote hoogte wordt gebracht en kunt genieten van een prachtig uitzicht.

Prachtig natuurgebied Gole dell'Alcantara

In het dal van de rivier de Alcantara ligt de Gole dell'Alcantara, een prachtig stukje natuurgebied. Deze kloof is ontstaan tijdens een eruptie van een zijkrater van de Etna. Het water heeft zich een weg naar de zee gebaand en daardoor zijn er prachtige rotsformaties ontstaan. Het is zeker de moeite waard en een leuke ervaring met mooie rotspartijen, heerlijk verkoelend water en fraaie natuur

Ervaar Grieks erfgoed in Valle dei Templi

Valle dei Templi is een stukje schitterend Grieks erfgoed. De vele restanten van Griekse tempels en beelden zijn zeer indrukwekkend. Met name als je Valle dei Templi een uurtje voor zonsondergang bezoekt. De aanblik van de tempel van Concordia in dit gouden licht zul je niet snel vergeten. Vanaf de tempel van Juno heb je een mooi uitzicht op de stad Agrigento en de andere tempels.

Luxe in Villa Romana del Casale

Villa Romana del Casale is opgenomen op de UNESCO werelderfgoedlijst. De villa ligt in Piazza Armerina en is het ultieme voorbeeld van een luxe Romeinse villa uit circa 300 na Christus. De decoratieve mozaïeken zijn in uitzonderlijk goede staat, hebben een hoge artistieke kwaliteit en een grote omvang. Pas in de jaren ‘50 werd de villa geheel aan het licht gebracht door archeologen en is daarom erg bijzonder om te bezoeken.

De Cattedrale di Palermo is prachtig om te zien

De Cattedrale di Palermo is de belangrijkste kerk van Palermo. De kathedraal stamt uit de 15e eeuw en is een prachtig bouwwerk en het bewonderen waard. Je kunt de kathedraal zelf ook bezoeken, waar je een neoklassiek interieur kunt aanschouwen en een prachtig altaar. Eventueel kun je ook de top van de kathedraal bezoeken waar je een prachtig uitzicht over Palermo en het plein hebt.

• 1.081

Sorteren

2.302

vakanties Sicilië

Reviews over accommodaties in Sicilië

Een keer is voor ons genoeg.

Ton
    19-9-2018

Het hotel was redelijk. Mag wel hier en daar een opknapbeurt hebben. Eten was redelijk, altijd wel iets te vinden. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Schoonmaak liet echter te wensen over. Handdoeken werden nauwelijks vernieuwd. De vuile handdoeken werden weer teruggehangen, dit wanneer duidelijk werd gemaakt dat er schone handdoeken gewenst waren. Jammer. Ligging aan strand was prachtig.

Het gedeelte van Sicilië , dat wij met huurauto hebben gezien was voor ons teleurstellend. Heel veel afval langs de weg en slechte wegen. Natuur niet erg interessant. Voor ons geen Sicilie meer.

lagoon is fantastisch

Rita
    17-9-2018

Kleinere wat oudere kamers maar dat past wel bij de sfeer van het hotel en ze zijn blinkend schoon, dus het maakte ons niet zo veel uit. We hadden uitzicht op de lagoon, fantastisch. Ga ook zeker naar het dag voor de zonsondergangen, die zijn gewoon magisch. Vriendelijk personeel. Over het algemeen erg ok.

Heerlijke vakantie gehad!

Michel en Bianca Sloterwijk
    28-8-2018

Mooie vakantieplek als je houdt van ruimte, rustige omgeving (dichtbij de Etna), kleinschalig en lekker eten. Ideaal voor kinderen met een heerlijk zwembad en doe vooral een keer mee met de culinaire avond.

Mooie camping, prachtig snorkelstrand.

Joke
    17-9-2017

Eind juli/ begin augustus deze camping bezocht. De ligging is bijzonder fraai. Jammer dat een week voor onze aankomst er een fikse bosbrand was geweest, waardoor we uitkeken op zwarte heuvels. We hadden een stacaravan geboekt bij touroperator. Op de camping werden we " doorgesluisd " naar andere touroperator. Op zich niets mis mee, maar onze bijgeboekte lakens waren van papier en om daar 1,5 week bij 40 graden onder te moeten slapen is niet fijn. Na 5 dagen waren ze ook al kapot. Het enorm vriendelijke en behulpzame Engelse echtpaar, die van elke gast hetzelfde commentaar kreeg was hier zelf ook niet gelukkig mee ( echt een absoluut minpunt!!!) De stacaravan was wel brandschoon met prima inventaris. Camping mooi, super zwembad en prachtig snorkelstrand ( kiezel). Personeel was vriendelijk en behulpzaam. De camping ligt voor uitstapjes wel erg geïsoleerd. Om iets van het eiland te willen zien, moet je steeds de enige toegangsweg ( 25 km) rijden. Voor een zon en zee vakantie een super fijne plek.

mooi hotel

Marianne
    27-8-2017

Het hotel ligt op een heel groot complex, en is ruim opgezet. Wij hadden een kamer in het hoofdgebouw, erg ruim en netjes. Vriendelijk personeel, 2 grote zwembaden en genoeg ligbedden. Wij hadden All Incl. anders zou de prijs wel erg opgelopen zijn. Het eten vonden wij niet geweldig en er was ook niet veel variatie bij het buffet, zeker niet voor zo'n groot hotel.