Kroatië

Zon, zee, strand, geschiedenis en cultuur: weinig landen zijn zo gevarieerd als Kroatië. Toch is deze vakantiebestemming nog vrij betaalbaar. Wonderlijke natuurparken, afgelegen stranden en meer dan duizend kleine eilandjes. Vakantie naar Kroatie wordt steeds populairder. Ontdek dit prachtige land in de Balkan, voordat de rest van de wereld het doet.

Lees meer over Kroatië

6.329

vakanties Kroatië

We hebben een aantal aanbieders voor Kroatië voor je op een rij gezet:

Over Kroatië

Wil je op vakantie naar Kroatie? Met bijna 2000 kilometers kust en meer dan 1000 eilanden kun je nergens anders in Europa op zoveel plekken de zee induiken. Tel daarbij op: adembenemende natuur, Romeinse ruïnes, slaperige stadjes én vriendelijke prijzen en je kunt er niet meer omheen. Kroatië is hét land voor een zonvakantie om te ontdekken!

Vakantie Kroatie: de schoonste stranden van de Middellandse Zee

Met meer dan 1000 eilanden en een uitgestrekte kustlijn heeft Kroatië ontelbare stranden. Dit zijn familiestranden, romantische stranden, feeststranden, ongerepte stranden, windsurfstranden, duikstranden, en jawel, ook naaktstranden. Leuk om te weten: Kroatië heeft de schoonste stranden en het zuiverste zeewater van het Middellandse Zeegebied.

Verdwalen in authentieke steden en slaperige dorpjes

Niet alleen de kust maakt Kroatië aantrekkelijk voor vakanties. De mooie authentieke steden zijn zeker de moeite waard voor een stedentrip. In de hoofdstad Zagreb waan je je helemaal in de Balkan en in Dubrovnik, Sibenik, Split en Zadar reis je af naar de Middeleeuwen. Andere prachtige steden om in te verdwalen zijn Rovinj, Porec en Pula. En als je er toch bent, maak een uitstapje naar een schilderachtig, slaperig dorpje in de buurt, waar het net is of de tijd stil heeft gestaan. Een vakantie naar Kroatie is ook ideaal voor een stedentrip.

Met de auto door Kroatië

Kroatië is perfect voor een autovakantie. Je stippelt een route uit door Dalmatië of Istrië en rijdt op je eigen tempo langs de mooiste meren en natuurparken die je wilt zien. Af en toe dwaal je af en beland je in een gezellig dorpje, of je zet de auto aan de kant en gaat te voet of per fiets verder. Reizen per auto is een aanrader als je veel van het land wilt zien. Wil je zo goedkoop mogelijk naar dit gastvrije, warme Zuid-Europese land? Een goedkope en snelle manier om Kroatië te bezoeken is met een last minute vakantie. Je vliegt er al naar toe in 2,5 uur.
Kroatië is een echt opkomend campings land! Met name Istrië wordt steeds vaker bezocht. Dit komt mede door de schitterende cultuur, het aangename klimaat en de schappelijke prijzen