header
Kreta

Strand, zee én cultuur, Kreta heeft het allemaal

Kreta is het grootste eiland van Griekenland en ook het meest veelzijdige. De vriendelijke en gastvrije Grieken zorgen dat iedereen zich direct thuis voelt. Chersonissos is veruit de bekendste badplaats met een fijn strand en volop vermaak. Wil je wat meer rust? Dan zijn kleinere dorpen zoals Piskopiano en Koutouloufari een goed alternatief!

Inspiratie voor Kreta

5 topaccommodaties op Kreta

Waar het hele gezin zich vermaakt

De pareltjes van Kreta

De mooiste dorpen van het eiland

De must-sees van Kreta

Deze plekken mag je zeker niet overslaan

5 topaccommodaties op Kreta

1. Hotel Zephyros Beachis heeft een ideale ligging

De ligging van Hotel Zephyros Beachis super. Niet voor niets blijven gasten terugkomen. Het ligt aan een gezellige winkelstraat en aan de voorkant vind je een leuk terras. Aan de andere kant grenst het direct aan het strand en de zee. Het strand is niet groot, maar wel rustig met genoeg (betaalde) strandbedden voor iedereen.

2. Star Beach Village mét groot waterpark

Dit aparthotel bevindt zich op tien minuten van het centrum van Chersonissos, vlakbij het strand. Je kunt hierdoor de drukte eenvoudig opzoeken, een terrasje pakken, maar ook karten of midgetgolfen. Hoewel, kinderen willen het complex vaak niet eens af. Een belangrijke troef is namelijk het grote waterpark met meerdere zwembaden en glijbanen.

3. Appartement met eigen tuin bij Hotel Alexander Beach

Hotel Alexander Beach is een mooi complex met meerdere mooie zwembaden en ligstoelen voor iedereen. Er zijn verschillende soorten kamers. Toe aan wat rust? Ga dan voor een kamer bij de ‘quiet pool’. Wil je wakker worden met een prachtig uitzicht? Vraag dan om een kamer met zeezicht. Sommige appartementen hebben zelfs een eigen tuin met ligbedden.

4. Voor ieder wat wils bij Asterias Village Resort

Voor de kleintjes is er in dit resort een leuke kidsclub, voor tieners een goed zwembad en voor jongeren liggen de disco’s in Chersonissos niet ver weg. Terwijl de kinderen zich vermaken kun jij heerlijk ontspannen aan het zwembad of bij het huisje. Dit resort ligt in het gezellige dorpje Koutouloufari, waar je veel restaurants en winkels vindt.

5. Apollonia Beach Resort & Spa met uitstekend restaurant

In dit hotel aan het strand beleef je een topvakantie. In de mooie tuin met knusse zitjes en beschutte hoekjes is het goed toeven. Ook is het restaurant uitstekend. Zo gebruiken de koks veel verse ingrediënten en krijg je iedere avond een gevarieerd menu voorgeschoteld. Meerdere gasten hebben hun halfpension hierdoor omgeboekt naar all inclusive.

De pareltjes van Kreta

decoration
Mooie stad met een gezellig oud centrum

Rethymnon is een knusse en gezellige vissersplaats aan de noordkust van Kreta met een prachtig breed strand. Smul van de verse vis in een van de restaurants aan de levendige boulevard of duik het oude centrum waar je mooie kerken en de Rimondi fontein bewondert. Bezoek ook de burcht op de berg, waar je een mooi uitzicht hebt over de stad.

Pittoresk Koutouloufari

Koutouloufari is de ideale plek voor mensen die niet zo van de drukte houden, maar toch graag de Griekse gezelligheid opzoeken. Dit sfeervolle dorp, net boven Chersonissos, heeft een leuk centrum, met enkele leuke winkels en gezellige restaurantjes waar je kennis maakt met de overheerlijke traditionele Griekse keuken.

3. Chersonissos, voor jong én oud

Chersonissos is echt een toeristisch bruisend stadje met veel winkeltjes en cafés en restaurants. Het is enorm populair onder jongeren vanwege de vele uitgaansmogelijkheden. Toch gaan ook gezinnen er graag naartoe. Hier vind je namelijk veel ruim opgezette hotels met een leuke animatie, mooie zwembaden en soms zelfs complete waterparken.

4. Het authentieke Chania

Chania is na Heraklion de grootste stad van het eiland. Een mooie stad waar vakantiepubliek samengaat met het authentieke Griekse leven. Door heel de stad vind je nog Turkse en Venetiaanse elementen, zoals de grote Venetiaanse huizen langs de kade van de haven. Tussen die huizen zijn er vele gezellige straatjes met kleine winkeltjes.

De must-sees van Kreta

Opgravingen uit het Minoïsche tijdperk

Een echte must-see is Knossos, op een kwartier rijden van hoofdstad Heraklion. Ontzettend indrukwekkend is om hier even rond te lopen. Het gebouw dat 150 jaar terug werd opgegraven is waarschijnlijk al zo’n 4000 jaar oud. Volgens de legende was dit bouwwerk het paleis van koning Minos, naar wie ook het tijdperk is genoemd.

Een rondje Kreta

Een auto huren is ontzettend populair op Kreta, want het is een leuke manier om het eiland te verkennen. Huur voor meerdere dagen een auto zodat je alles lekker op je gemak kunt bezichtigen. Maar er zijn nog meer manieren om Kreta te ontdekken. In Karteros, vlakbij Heraklion ligt een manege, zodat je het eiland eens te paard kunt verkennen.

Indrukwekkende geschiedenis

Voor de kust van het havenstadje Elounda ligt dit het kleine eiland Spinalonga. Tot 50 jaar geleden zaten hier leprapatiënten opgesloten. Eigenhandig hebben ze de meest indrukwekkende bouwwerken gebouwd. Wij raden je aan om dit eiland te bekijken met een gids. Hij (of zij) vertelt je meer over de indrukwekkende geschiedenis van Spinalonga.

4. Paradijs voor wandellaars: De Samariakloof

De Samariakloof is met zijn lengte van 16 kilometer één van de langste kloven van Europa. Op sommige punten van de route zijn de wanden aan weerskanten zo’n 500 meter hoog en wordt de kloof omgeven door naaldwouden en weiden met wilde bloemen. Je kunt ook kiezen voor een minder zware tocht, de ‘lazy route’.

Picture perfect stranden

Op Kreta kun je elke dag een nieuw strand uitkiezen, want er zijn zo’n veertig zandstranden. Eén van de mooiste is Stavros Beach, een uitgestrekt, helderwit zandstrand met gezellige taverna’s. Watersporters gaan voor een lesje windsurfen naar Elafonisi of pakken de kajak en gaan op avontuur bij Paleochora, het zuidwestelijke puntje van het eiland.

• 1.142

Sorteren

2.484

vakanties Kreta

Reviews over accommodaties in Kreta

Gezellig en een net hotel.

Peter en Marijke uit Geldrop
    13-10-2018

Wij hebben een hele fijne vakantie gehad, kamer was schoon en netjes, het eten was gewoon goed en het ontbijt voortreffelijk. Bij het zwembad gelukkig geen handdoeken leggen en altijd genoeg plek. 2 dagen iets te koud om buiten te eten, dus even wachten, omdat er minder plek was om te eten, maar George losten dit goed op en tenslotte wij hebben te tijd en jammer dat hier toch mensen over zeuren.

Wij vonden alle medewerkers van het hotel heel vriendelijk en behulpzaam, ondanks dat wij bijna het einde van het seizoen waren. Respect hiervoor.

Sisi is op loopafstand en loop is langs de zee, dat is de moeite waard, Malia is ook te doen als je goed kan wandelen, maar doe wel goede stevige schoenen aan..

Wij hebben ook een E-Bike gehuurd en is de moeite waard, dan zie je toch meer als met een auto, wel jammer dat in heel Sisi maar 2 E-bikes te krijgen waren, maar dit zal in de toekomst zeker veranderen. Onze vakantie was geweldig.

Prima service

Seoul
    13-10-2018

Uiterst vriendelijke ontvangst en verblijf.

Heel tevreden van dit verblijf in een hotel met een eigen karakter en prima service. De ontvangst was zeer vriendelijk en het verblijf was prima. Het eten was goed en de kamer was zeer mooi en ruim. Een prima uitval basis om de omgeving te verkennen.

Fantastisch appartement op een perfecte locatie!!

Pietsje Jongma
    11-10-2018

Een top accommodatie. Prachtig appartement echt op het strand, aan het einde van de boulevard. In ongeveer een half uur wandel je naar het oude centrum. Appartementen super schoon. Het ontbijt is geweldig!! Je moet geen zwembad liefhebber zijn, want het zwembad is heel klein!! Het strand met gratis bedden en parasols is top!!

Fijne uitvalsbasis

lisette
    25-6-2015

We hebben een heerlijke week bij Manolis en zijn team gehad. Heerlijk, gezond eten zowel in de ochtend als avond. Tips op maat en een mooi huisje met groot terras met super berguitzicht. Berg op is wel heel steil, niet geschikt voor buggy's.

Heel bijzonder

Jan
    4-10-2014

Een heel bijzondere camping, geweldige ligging, rustig en zeker iets heel anders dan de plaatsen die massaal door toeristen bezocht worden. Een taverna met heerlijk eten en een prima prijs/kwaliteitverhouding. Personeel is zeer vriendelijk en in alles super behulpzaam en spreken alle gangbare talen. Alles kan op de camping, vraag het en het wordt geregeld. Verder een zeer grote betrokkenheid met de natuur en zeer diervriendelijk. Voor ons zeker weer..