header
Lombardije

Lombardije: mooie steden, prachtige meren en een waar metropool

Lombardije is vanuit Nederland makkelijk met zowel het vliegtuig als met de auto te bereiken. De regio grenst aan de Alpen, de Zwitserse grens en de Po-rivier in het zuiden. Duizenden toeristen trekken jaarlijks naar de meren van Lombardije. Deze zijn vooral in trek bij Nederlandse en Duitse kampeerders dankzij het gunstige klimaat, de prachtige natuur, pittoreske dorpjes en de vele watersportmogelijkheden.

Top 5 campings van Lombardije

Wij hebben ze alvast voor je uitgezocht

Top 5 uitstapjes in Lombardije

Laat je verrassen door de mooiste plekken

Top 5 leukste to do’s in Lombardije

Unieke uitstapjes om de cultuur te ontdekken

Top 5 campings van Lombardije

Genieten op camping Magic Lake

Camping Magic Lake is een knusse camping in het plaatsje Dongo, aan het Comomeer. Vlakbij de camping vind je een supermarkt, restaurants en een bootverhuurbedrijf. Op Magic Lake zelf kun je mountainbikes en kayaks huren. Vanaf het strand bij de camping kun je heerlijk langs het Comomeer fietsen richting het plaatsje Gravedona.

Het is fijn kamperen op Del Sole

Viersterren camping Del Sole ligt in het prachtige plaatsje Iseo grenzend aan het strand aan het Iseomeer. Op de camping zijn twee zwembaden, is er een animatieprogramma voor de kinderen, een restaurant en meerdere sportfaciliteiten. Ook kun je er fietsen huren om zo de betoverende omgeving te verkennen. Het is echt genieten hier!

Goed Beoordeeld: Camping Covelo

Camping Covelo ligt in een prachtige omgeving direct aan het Iseomeer. Camping Covelo is een rustige camping met een eigen restaurant en schoon sanitair. Wanneer je de fietsen hebt meegenomen van je verblijf, kun je in 10 minuten naar het gezellige centrum van Iseo fietsen. In de zomer is er een animatieteam voor de kinderen aanwezig.

Camping Darna, ideaal voor kinderen!

Camping Darna ligt op een prachtige locatie aan het meer van Lugano en wordt geleid door een Italiaans-Nederlandse familie. Camping Darna is een gezellige familiecamping en het merendeel van de campinggasten komt dan ook elk jaar terug. Voor de kinderen is er een zwembad, animatieteam, playroom en een speeltuin aanwezig.

La Tarfufaia is een echte familiecamping

Met de bergen als achtergrond voel je meteen de rust als je aankomt op camping La Tarfufaia. Voor de kinderen is er een zwembad, wordt er discozwemmen georganiseerd en kunnen ze zelf pizza bakken. Deze sfeervolle camping ligt op 50 meter van het Iseomeer. Vanaf de camping kun je uitstekend uitstapjes maken naar Bergamo en Milaan.

Top 5 uitstapjes in Lombardije

Metropool Milaan

Milaan is ideaal voor een stedentrip of als tussenstop tijdens je rondreis in Lombardije. Het is is dé stad van mode en voetbal. Slenter door de winkelstraten, laat je verrassen door heerlijke Italiaanse gerechten, drink de lekkerste koffie op een van de vele terrasjes, geniet van prachtige bouwwerken en als je van voetbal houdt kun je een bezoek aan San Siro niet overslaan.

Wintersport & luxe winkels in Livigno

Wintersportliefhebbers opgelet! Met 115 kilometer aan pistes en meer dan 33 liften, is Livigno een uitstekende wintersportbestemming. Liever even niet de piste op? Livigno is een belastingvrije plaats met vele (luxe) winkels en genoeg restaurants waar je heerlijk kunt dineren. Met een 8,7 als beoordeling is Livigno het meer dan waard om te bezoeken!

Schilderachtig Porlezza

Steeds meer mensen ontdekken dit plaatsje. Het sfeervolle Porlezza heeft een gezellige boulevard en volop restaurants, bars, en winkels. Net buiten Porlezza is een prachtig natuurreservaat en een berglandschap waar je kunt wandelen. Porlezza is vanuit Nederland uitstekend in één dag te bereiken

Ervaar de schoonheid van Idro

Een vakantie in Idro is heerlijk als je van rust en kamperen houdt. Idro ligt aan het Idromeer en is een stukje vergeten schoonheid van Italië waar je nog geen massatoerisme tegenkomt. Rondom het Idromeer vind je meerdere campings waar je heerlijk kunt vertoeven. In het gebied kun je ook prachtig wandelen, mountainbiken maar ook windsurfen

Ontdek het prachtige Bergamo

Bergamo is een voorstad van Milaan en een van de mooiste steden van Noord-Italië. Deze sfeervolle, historische stad zit vol restaurants, winkeltjes en terrasjes en ligt bovenop een heuvel. Wandel door de schilderachtige straten met pastelkleurige huizen, bewonder fresco’s en bekijk het prachtige Bergamo vanuit de Funicolare

Top 5 leukste to do’s in Lombardije

Bezoek de Dom van Milaan

De Dom van Milaan, ook wel bekend als de Duomo, staat midden in Milaan. Alleen al de buitenkant is het bekijken waard. Fotografieliefhebbers kunnen hier dan ook hun hart ophalen! Eventueel kun je naar binnen en naar de top voor een prachtig uitzicht op het plein en Milaan. Het plein voor de dom staat het vol met muzikanten en kunstenaars.

Proef de voetbalsfeer in Stadion San Siro

Italië staat bekend als voetballand. Stadion San Siro is de thuishaven van Inter Milan en Ac Milan. Voetballiefhebbers kunnen het stadion dan ook zeker niet overslaan tijdens een bezoek aan Milaan. Je kunt een ticket kopen voor een rondleiding door het stadion of de echte Italiaanse voetbalcultuur zelf ervaren door een wedstrijd te bezoeken.

Beleef de wereldberoemde Trenino Rosso

Tirano ligt ten noorden van het Comomeer en is het enige Italiaanse station van de wereldberoemde Trenino Rosso. De Trenino Rosso is zelfs Werelderfgoed sinds 2008. Het is het hoogste spoortraject van de Alpen en brengt je naar een hoogte van maar liefst 2253 meter. Het is een spectaculair uitje waar je absoluut een dag voor uit moet trekken.

Voor de autoliefhebber, Museo Storico Alfa Romeo

Alfa Romeo heeft een van de rijkste geschiedenissen van alle automerken. Het vrij nieuwe Alfa Romeo museum omvat onder meer een boekwinkel, café, documentatiecentrum, testcircuit, eventruimtes en een showroom voor de aflevering van auto's. Maar waar het voor veel liefhebbers vooral om gaat: de 69 historische Alfa's die er tentoongesteld staan.

Prachtig en historie in Villa Carlotta

In het plaatsje Tremezzo aan het Comomeer vind je de wereldberoemde Villa Carlotta. De villa en bijbehorende tuinen beslaan in totaal 17 hectare grond. In de (botanische) tuin zijn vele trappen, fonteinen en beeldhouwwerken te zien. Vanaf de tuinen van Villa Carlotta heb je een schitterend uitzicht op het Comomeer met het schiereiland Bellagio.

Sorteren

2.026

vakanties Lombardije

Reviews over accommodaties in Lombardije

Goed chalet, prachtige omgeving!!

Esther
    27-6-2018

Wij hebben een chalet gehuurd particulier van Nederlanders. Het chalet was goed onderhouden, nieuwe badkamer, van alle gemakken voorzien!

De camping oogt wat rommelig, echter alles is aanwezig: speeltuin, zwembad, goed restaurant en een heel fijn meer, waar we heel wat uurtjes hebben doorgebracht! 's Avonds loop je gemakkelijk naar het centrum van Polezza voor een hapje en drankje.

De omgeving nodigt uit voor allerlei uitstapjes: Lugano, balkon van Italie, Milaan, Mennagio, met de boot naar Bellagio, Como en ga zo maar door.

Kortom: heerlijke vakantie gehad (vriendelijke prijzen in Italie en het chalet zelf).

Heerlijk hotelletje. Echt een aanrader.

Herma
    27-5-2018

Klein hotel. Vriendelijk personeel. Prima ontbijt in de serre. Achtertuin met stoeltjes. Rustige straat. Bijna geen verkeer. Erg schone kamers. Wij hadden kamer nr 8 met balkonnetje aan de voorkant ( 2 stoelen) . Dit was de schaduwzijde, maar omdat het warm was, prima. Als ik vroeger in het seizoen zou zijn geweest zou ik liever een kamer met balkon richting tuin hebben gehad. ( ochtendzon) . N.b niet alle kamers hebben een balkon ! Er is een airco. De afstandsbediening is op te vragen bij de balie. De airco werkt prima.

15 minuten lopen naar het centrum. Vlak bij het centraal station.

Super hotel!

Martine
    13-5-2018
    Moderne en ruime kamers. Lekker en uitgebreid ontbijt. Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Hotel ligt op loopafstand (10/15 min) van Milaan Navigli, waar alle leuke restaurants en bars zitten. Dus wel in het centrum maar niet in de enorme drukte, heel fijn! Kortom, echt een aanrader!!

Wij komen nog eens terug

Fam Kooi
    3-9-2017
    Ruim opgezet park. Ben je met kinderen zoek dan op de plattegrond een huisje niet te ver van het zwembad. Ook liggen sommige huisjes ver van de weg, waardoor je met een beetje pech ver moet sjouwen met je vakantiekoffers en boodschappen

Fantastische plek voor een fijne vakantie!

Maagdenberg
    3-8-2017
    Bijna is onze 7e keer vakantie bij franciacorta voorbij. Weer hebben we erg genoten en de kids willen volgend jaar weer terug! Wat een vriendelijke italiaanse mensen. Het personeel is erg vriendelijk en doet zijn best om je een fijne vakantie te bezorgen. In de omgeving zijn veel leuke dingen om te doen en voldoende eetgelegenheden om naar toe te gaan. Het iseomeer, de outlet en de ijssalon in Ome. Prima appartementen om een leuke vakantie in de hebben.
Lombardije scoort een 7,6 uit 10, op basis van 1779 reviews