Turkije

Op vakantie naar Turkije? Zorgeloos genieten van goed eten, zon, gastvrijheid, mooie kusten en eindeloze buffetten. Laat je in de watten leggen in de hammam of relax bij het zwembad met een cocktail in je hand.
Welke populaire bestemming je ook kiest voor je vakantie in Turkije, een vakantie boeken kun je het beste doen op basis van objectieve reviews. Accommodaties op toplocaties in het centrum of aan het strand en met een groot aquapark. Je vindt hier voor elk wat wils voor een vakantie naar Turkije. Waar je kunt overnachten en wat je daar kunt doen?

Lees meer over Turkije
    2.615
    3.090

3.686

vakanties Turkije

We hebben een aantal aanbieders voor Turkije voor je op een rij gezet:

Corendon
Prettig Reizen
Prettig Reizen

Over Turkije

Populaire vakantiebestemmingen in Turkije

Twee wel heel bekende bestemmingen zijn Alanya en Antalya. Beide bestemmingen staan garant voor een perfecte zon, zee en strandvakantie. Maar ook actievelingen zitten goed in deze badplaatsen. Beide plaatsen beschikken over een kasteel op de top van de berg, waag je aan de klim of neem een taxi. Het uitzicht is in ieder geval geweldig.

Vakantie en cultuur in Turkije

Wil je naast luieren op het strand ook wat cultuur meepikken? Kies dan voor Side. Deze badplaats ligt tussen Alanya en Antalya in en wordt ook wel omschreven als een openluchtmuseum. Wanneer je het centrum van Side binnenstapt, zie je al meteen een stadsmuur en eeuwenoud theater. Deze stad ademt historie.
De mooiste jachten en cruiseschepen spotten? Dat kan in de cruisehaven van Kusadasi. Breng hier ook zeker even een bezoek aan het duiveneiland. Dit eiland is verbonden met het vasteland, waardoor je er ook zonder boot kunt komen.

Jongerenvakantie Turkije

Wil je op jongerenvakantie naar Turkije? Marmaris is de place to be. Het nachtleven is hier bruisend en je kunt tot in de vroege ochtenduurtjes dansen en drankjes drinken. De barstreet is zo lang dat je elke avond een andere kroeg of club in kunt duiken.

Andere populaire bestemmingen waar je kunt verblijven tijdens je vakantie in Turkije zijn Belek, Kemer en Bodrum. Belek is vrij nieuw en modern. Terwijl Bodrum bekend staat om zijn charmante dorpjes. Natuurliefhebbers zitten goed in Kemer. Met een ligging aan zee en nabij het Taurusgebergte is het landschap hier mega afwisselend.

Beste vakantieperiode Turkije

Turkije is als zonvakantie over een langere periode ideaal om heen te gaan. Zeker aan de Turkse Rivièra zit je qua weer goed, dit gebied heeft een mediterraan klimaat met warme droge zomers en zachte winters waar dan wel wat neerslag kan vallen. Naast de zomervakantie is Turkije dus ook ideaal wanneer je in de meivakantie of herfstvakantie richting de zon wilt!

Populaire vakanties Turkije

Turkije is natuurlijk bekend om de luxe 5 sterren vakanties en all inclusive hotels. Ben jij daar specifiek naar op zoek? Bekijk dan onze 5 sterren hotels in Turkije of de beste all inclusive vakantie in Turkije!

Vakantie Turkije 2020

Op vakantie naar Turkije in 2020 en wil je kijken welke accommodatie het beste bij je past? Kijk dan welke accommodaties het beste scoren, aan de hand van de laatste reviews kun je een keuze maken of dit de juiste accommodatie is. Staat je accommodatie er niet tussen omdat dit bijvoorbeeld een nieuw hotel is? Maak dan gebruik van de zoekfunctie, wellicht zijn er al gasten jouw voorgegaan en hebben zij al reviews achtergelaten. Ook in 2020 helpt Zoover jou bij het vinden van de beste vakantie naar Turkije!