header
Sardinië

Mediterraan en cultuurrijk Sardinië

In de middellandse zee, ten westen van de laars van Italië, ligt het Italiaanse eiland Sardinië. Het is na Sicilië het grootste eiland in deze zee. De natuur is prachtig, met verborgen strandjes in mooie baaien. Het eiland kent een subtropisch Mediterraan klimaat, maar ook een rijke historie. Een geweldig eiland om te ontdekken!

Typisch Sardinië

Rijke historie en fraaie plaatsen

Luxe campings

De beste keuzes op Sardinië

Luxe hotels voor je verblijf

Voor een ontspannen vakantie

Ontdek de historie

Dit moet je zien

Typisch Sardinië

Kustlijn

Bezoek de fraaie badplaatsen van Sardinië en laat je inspireren door de omgeving. Wat dacht je van San Teodoro? Door de pastelkleurige woningen en het transparante water is het aanzicht van dit voormalige vissersdorpje betoverend. Je kunt aardig lang vertoeven op dit eiland omdat de talloze hagelwitte stranden allemaal een bezoek waard zijn.

Historie

Op zoek naar meer dan rust, zon en zee? Sardinië kent meer dan alleen een prachtige natuur en een subtropisch mediterraan klimaat. Bekijk de bouwwerken van de Nuraghi: de stenen torens uit de bronstijd. Het eiland lijkt wel een land op zich door de prachtige cultuur en de Sardische taal.

Volkeren

De rijke cultuur van Sardinië komt door de verschillende zeevarende volkeren die hier door de jaren heen zijn aangekomen. Het eiland is een mengeling van Italiaanse, Spaanse, Noord-Afrikaanse en Oosterse invloeden.

Keuken

Doordat verschillende volkoren dit eiland bewoonden, kent Sicilië ook een eigen typische keuken. Een van de bekendste streekgerechten van dit eiland zijn porceddu: een biggetje aan het spit. Je kunt ook niet om de pana carasau heen. Dat dunne brood met een scheutje olijfolie is om van te smullen!

Festiviteiten

Naar Sardinië in de zomervakantie? Boek dan in de eerste week van augustus. Je hebt bijna gegarandeerd mooi weer en kunt meegenieten van het ‘Festa dei Percatori’. Dit is een typisch vissersfeest waar de inwoners de beschermheilige Madonna del Mare eren. Bewonder de optocht van traditionele vissersboten over de rivier.

Luxe campings

decoration
Camping Bella Sardinia, perfect voor gezinnen die van rust en natuur houden

De camping ligt midden in een groot pijnbomenbos op het schiereiland Sinis-Penisula. Direct aan het mooie witte zandstrand Is Arenas, dat bekend staat om de zeeschildpadden. Relax aan het zwembad of doe mee met het animatieprogramma voor zowel kinderen als volwassenen. Camping Bella Sardinia staat garant voor een geslaagde vakantie.

Viersterren Camping Villagio 4 (Quattro)

Dankzij het animatieteam én het privéstrand, komt niemand iets tekort op camping Villagio 4. De camping ligt op 200 meter van het mooie zandstrand Is Perdigonis. De mooie stranden van Costa rei Sud, vind je op een half uurtje rijden. Liever actief doen? Wat dacht je van aquagym, strandvolleybal of tafeltennis? Het kan allemaal!

Verblijf op familiecamping La Foce

Verblijf in een luxe stacaravan op camping La Foce. De camping biedt een zwembad, restaurant en een eigen surf- en duikschool. Vanaf La Foce vaar je vanaf de camping gratis naar het prachtige witte zandstrand. Op slechts 1 kilometer ligt het plaatsje Valledoria waar je heerlijk kunt eten. Vanaf hier is er van alles te doen.

Camping Orri is ideaal voor de kinderen

Camping Orri in Tortoli biedt de smaak van een heerlijke vakantie met zon, zee en tussen de eucalyptusbomen. De camping is ook vlakbij het strand gelegen. Ideaal voor een strandvakantie vakantie dus! Ook is er genoeg animatie voor de kleintjes en voor jongeren. Zo heb je geen omkijken naar de kinderen en kun je lekker van de vakantie genieten.

Camping L’Ultima Spiaggia (glamping)

Direct aan het strand ligt Camping L’Ultima Spiaggia met lodgetenten. Neem een frisse duik in een van de vier zwembaden of plons in de kristalheldere zee. Alles wat je nodig hebt is aanwezig, zoals wifi, supermarkt, snackbar en restaurant. Ook is er voor jong en oud animatie.

Luxe hotels voor je verblijf

Hotel Costa dei Fiori is ideaal voor een ontspannen vakantie

Hotel Costa dei Fiori is gelegen in Santa Margherita di Pula, aan de zuidkust van Sardinië. Het hotel ligt vlakbij het beroemde Chia strand, een van de mooiste ter wereld. Costa dei Fiori heeft de sfeer van het traditionele Sardinië en is van alle gemakken voorzien. Tussen de palmbomen door loop je richting zee, waar ook een van de zwembaden ligt.

Viersterrenhotel Club Baja Sardinia

Bij viersterrenhotel Club Baja Sardinia krijg je het echte vakantiegevoel mee. Bezoek het privéstrand, geniet van het voortreffelijke eten en kom tot rust in de schone kamers. Het personeel in dit hotel is professioneel en gastvrij. Zij zorgen ervoor dat je niets tekortkomt.

Viersterrenhotel Su Gologone

Het romantische viersterrenhotel Su Gologone is een prachtig resort met een mooie tuin. De kamers zijn groot opgezette suites die luxe zijn ingericht. Iedere kamer is anders en je komt overal kunst tegen. Het hotel ligt dicht bij de kust en diverse bezienswaardigheden.

Viersterrenhotel Marinedda (Thalasso&Spa)

Vanuit de kamer in viersterrenhotel Marinedda heb je bijna zeker zeezicht en kijk je uit over de rode rotsen. De kamers zijn schoon en van alle gemakken voorzien. Kom bij in een van de grote zwembaden of geniet van de spa. Op ieder moment van de dag kun je gevarieerd en uitgebreid eten en staat het personeel voor je klaar.

Driesterrenhotel Club Pedraladda

Het driesterrenhotel Club Pedraladda staat bekend om de goede prijs en de ligging bij het prachtige stadje Castelsardo. De kamers van het hotel zijn ruim en schoon. Tip: vraag een kamer met uitzicht over de kristalheldere zee. De kunnen kunnen hier van alles beleven samen met het actieve animatieteam.

Ontdek de historie

Complesso nuragico di Palmavera

Leer de geschiedenis van Sardinie kennen en bezoek de Nuraghenvestiging Palmavera. Het ligt op zo’n tien kilometer afstand ten westen van Alghero. Van het 3000 jaar oude verdedigingswerk zijn de ringmuur en de twee centrale torens voor een deel bewaard gebleven.

Mura e Bastioni

Bezoek de Mura e Bastioni: de indrukwekkende stadswallen van het plaatsje Alghero. Geniet van een lange wandeling in de zon rondom de omwalling en bewonder de verschillende torens van de stadswal. De Bastione della Maddalena is een van de indrukwekkendste torens en bij zonsondergang is het een mooie plek om een hapje te eten.

La Maddalena

La Maddalena is de enige echte stad van hoofdeiland Maddalena. Het eiland ligt voor de beroemde smaragdkust van Sardinië waar je de jetset vindt. Het stadje is een goede uitvalsbasis om de paradijselijke eilandarchipel te ontdekken. Hier vind je helder zeewater en verstopte strandjes.

Tomba di giganti di Coddu Vecchiu

De Tomba di giganti di Coddu Vecchiu staat symbool voor de historie van Sardinië. Het is slechts een van de velen bouwwerken in deze stijl die Sardinië rijk is. Het stenen bouwwerk ligt in een landelijke omgeving en is een mooie plek om te stoppen voordat jullie naar de volgende bezienswaardigheid vertrekken.

Chiesa di Stella Maris

Chiesa di Stella Maris is een kerk in het plaatsje Porto Cervo en is zeker een bezoekje waard. De kerk werd tussen 1968 en 1969 ontworpen voor architect Michele Busiri Vici. Het bouwwerk is in de typische stijl van de Middellandse zee gebouwd.

Sorteren

1.286

vakantie Sardinië

Reviews over accommodaties in Sardinië

Fantastisch uitzicht

Anita
    8-7-2018

Het uitzicht van het hotel is echt prachtig. Naast het hotel ligt een hele mooie baai. We hadden een gerenoveerde kamer (mooie, schone kamer) met zeezicht en we zaten een paar meter van de zee. Het zwembad was echt een pluspunt. Een huurauto is wel nodig als je wat van de omgeving wil zien omdat het hotel afgelegen ligt en we hoorden dat het openbaar vervoer niet goed geregeld is. Dit wisten we van tevoren en daarom hadden we een huurauto gehuurd. Parkeren bij het hotel is wel duur: 70 euro voor een week. Via touroperator zijn de excursies erg duur. We zijn zelf naar de haven van Palau gereden en voor 20 euro minder zaten we op een zeilboot met nog 4 mensen inclusief lunch en drankjes i.p.v. met honderden mensen op een boot. De all inclusive formule is wat matig en soms zijn er dingen niet op voorraad. Maar voor de prijs die we hadden betaald was het prima. De medewerkers van de schoonmaak en de entertainment zijn erg aardig.

Ruim voldoende maar te duur voor het gebodene.

Leo van de Kerkhof
    2-6-2018

Zeer rustig landelijk gelegen hotel op korte afstand van Alghero. Zeer eenvoudige kleine maar schone kamer. Goed ontbijt. Maar koffie uit de kan niet lekker. Erg vriendelijk personeel. Prijs kwaliteitsverhouding: te duur voor wat je krijgt. Wij betaalden €150.00 per nacht.

Prachtige zon-zee camping

Peter
    1-12-2017

Met 2 voetbalgekke zoons ideale vakantie gehad. Programma: Zwembad, voetballen, zee (prachtig snorkelen, rotsen springen), repeat. Spelen met vooral Italiaanse kinderen, aangevuld met enkele Duitse, Nederlandse en Franse. Kleinere, overzichtelijke camping met zeer net sanitair, zeer kindvriendelijk. Kinderen boven de 14 zijn er vrijwel niet. Zeezicht pal west, prachtige zonsondergangen. Goed restaurant, waarbij dan wel opviel dat niet alle vis even vers was (terwijl de vissers voorbij varen). Wel Sardijnse keuken. Niet een startlocatie voor dagtrips naar steden, musea, kerken e.d., maar de kusten....

Prima verblijf

AB
    30-8-2017

Grote vakantiehuizen. Mooi terras en fantastisch uitzicht vanaf dakterras. Leuk zwembadje. Park komt sfeerloos over. Fietsenverhuur stelde niets voor. Park ligt toch wel iets te ver weg van Alghero. In het huis prima airco. Wasmachine aanwezig. Schoon. Matrassen wel wat hard.

Super leuk park!

Nicole
    11-8-2014

Leuke huisjes, wij hadden een 5-persoonsappartement met een slaapkamer voor 2 pers en 1 voor 1 pers + bedbank ik de kamer prima te doen met 2 volw en 3 kinderen. Minimalistische keuken en aan te raden een waterkoker en/of koffiezetapparaat mee te nemen. Geen airco, viel ons reuze mee in het hoogseizoen anders waaier meenemen. Alle type huisjes zijn overigens via een reisorganisatie te boeken. Super animatie veelal Italiaans maar dat vonden wij geen probleem. Mooie stranden in de omgeving, dorp te bereiken via een drukke hellende weg wel buspendel vanuit de accommodatie in het hoogseizoen! Kortom: super park met vriendelijke mensen wij gaan zeker nog eens terug!

Sardinië scoort een 7,6 uit 10, op basis van 884 reviews