Gran Canaria

Vakantie Gran Canaria

Gran Canaria is met haar zomerse temperaturen en prachtige landschap een populaire vakantiebestemming. Parelwitte stranden en groene palmen wisselen zich hier af met indrukwekkende rotsen en vulkaanlandschappen. Ook het weer speelt mee, want tijdens je vakantie op Gran Canaria geniet je zowel in de zomer als in de winter van aangename temperaturen. Je kunt elke dag naar het strand of flaneren over de boulevard met gezellige terrasjes. Meer landinwaarts vind je authentieke Spaanse dorpen met oude pleintjes en streekmarkten. Bezoek de levendige badplaatsen die dit Canarische eiland rijk is en geniet van een heerlijke vakantie op Gran Canaria.

Bezienswaardigheden en populaire plaatsen op Gran Canaria

De bekende badplaats Playa del Inglés is met haar kilometerslange stranden niet alleen geliefd bij zonaanbidders maar ook bij wandelaars. Vooral ’s avonds wordt het strand druk bezocht door verliefde stelletjes voor een romantische strandwandeling. Tijdens je vakantie op Gran Canaria wil je natuurlijk ook proeven van typisch Spaanse gerechten. Dat kan in het bruisende centrum van Playa del Inglés. Hier vind je gezellige eetcafés en terrasjes waar je geniet van bekende gerechten als paella en calamaris. De veelzijdigheid van deze badplaats spreekt ook reviewer Corrie erg aan: ‘We komen al jaren op Playa del Ingles en hopen er nog lang te komen. Het is er heerlijk, alles binnen bereik: restaurants, winkels en niet te vergeten het strand.’

Bij een toer rond het eiland mag een bezoek aan Las Palmas, de hoofdstad van Gran Canaria, natuurlijk niet ontbreken. Met haar twee prachtige baaien en goudgele stranden is deze stad een van de juwelen van het zonovergoten eiland. Laat je verleiden door de Spaanse ambiance en wandel door historische wijken als Vegueta of Triana. Bij de sfeervolle bars kun je lekker uitrusten op een terras en zit je gezellig tussen de ‘locals’.

Vind je het leuk om tijdens je vakantie op Gran Canaria ook schilderachtige dorpjes te ontdekken? Dan is Puerto de Mogán echt een aanrader. In dit authentieke vissersdorpje lijkt het of de tijd heeft stilgestaan. Een ideale plek om tijdens je vakantie op Gran Canaria te onthaasten en je onder te dompelen in de typisch Spaanse cultuur. Nabij de vissershaven liggen gezellige bistro’s waar je heerlijk kunt eten. Reviewer Bram heeft zijn favoriete bistro al gevonden: ‘Aan een schitterende haven ligt Basil's Bistro, oogt heel mooi, alles heel sfeervol ingericht. Maar vooral topkwaliteit eten en bediening!’

De populaire badplaats Maspalomas is echt een vakantiebestemming voor natuurliefhebbers. Als je van tuinen houdt, bezoek dan de botanische tuin El Parque Botanico. Door een oase van groen wandel je langs tropische bloemen en indrukwekkende palmen. Ook shop- en strandliefhebbers kunnen in Maspalomas hun hart ophalen. Monica: ‘Je kunt heerlijk winkelen in Maspalomas, overal zijn tentjes waar je fijn wat kunt eten of drinken. Er is een boulevard met een strand. Een leuke plaats om te bezoeken!’

Verheug jij je ook al op een heerlijke vakantie op Gran Canaria? Bekijk dan hier interessante aanbiedingen van accommodaties en kies het vakantieverblijf dat helemaal bij jouw wensen past.

Bekijk alle accommodaties

vakanties Gran Canaria

We hebben een aantal aanbieders voor Gran Canaria voor je op een rij gezet:

De Jong Intra
De Jong Intra