ZooverBoekingsvoorwaarden van Zoover

Boekingsvoorwaarden van Zoover

Bij het boeken van je vakantie op Zoover.nl ga je akkoord met onze boekingsvoorwaarden én de reisvoorwaarden vanuit de touroperator, verhuurder of accommodatie. Lees voor je vertrek ook de belangrijke reisinformatie goed door, hierin vind je informatie over je visum en vlucht. Heb je een vraag over je voorwaarden? Neem dan contact op met ons. We helpen je graag verder.

Wanneer je bij Zoover je vakantie boekt, geef je de volgende bevestiging: Ik ga ermee akkoord dat deze boeking definitief wordt ingeboekt onder de boekingsvoorwaarden van Vakanties.nl en reisvoorwaarden van de uitvoerend touroperator. Wanneer je dit accepteert en de aanbetaling plaatst is je boeking definitief. Je boeking wordt namelijk direct geplaatst in de reserveringssystemen van de touroperator, vliegmaatschappij of hotel. Hierdoor is het voor ons niet meer mogelijk om je boeking te wijzigen. Let goed op dat je voordat je boekt de juiste namen, preferenties en essenties hebt doorgegeven.

Het kan gebeuren dat je een verkeerde naam hebt ingevuld. Of dat er iets anders gewijzigd moet worden aan je reis. Het wijzigen van vertrekdatum is niet mogelijk, omdat je vlucht al definitief is vastgelegd. Neem voor een wijziging altijd direct contact met ons op. De hoogte van de wijzigingskosten is vooraf niet vast te stellen. Dat hangt namelijk af van de soort wijziging en de mogelijkheden bij de touroperator. Naast de wijzigingskosten van de touroperator brengen wij ook €25 administratiekosten in rekening.

Helaas kan het gebeuren dat je niet meer op reis kunt gaan en jouw vakantie moet annuleren. Voor het annuleren van de reis worden altijd annuleringskosten in rekening gebracht. De hoogte van de annuleringskosten is afhankelijk van de voorwaarden van de uitvoerende touroperator. Let op: deze kunnen hoger uitvallen dan de aanbetaling van de reis. Naast de annuleringskosten van de touroperator, wordt er vanuit Zoover 50 euro administratiekosten in rekening gebracht als je de reis annuleert. Vraag de annulering aan via je "Mijn Zoover"-account of neem contact met ons op via deze pagina. Wanneer een verzoek tot annulering op een zon- of feestdag wordt ingezonden, geldt de annuleringstermijn van de eerstvolgende werkdag. Deze termijn is bepalend voor de te betalen annuleringskosten.

Je reist met een rolstoel of je wil graag een extra babystoeltje. Dit noemen we (medische) essenties en voorkeuren. Een (medische) essentie of voorkeur geef je altijd vóór het maken van de boeking aan ons door. Wij controleren dan eerst de mogelijkheden en beschikbaarheid bij de touroperator, accommodatie of luchtvaartmaatschappij. Een aanvraag kan tot uiterlijk 4 weken voor vertrek. Voor het aanvragen van een medische essentie bij de accommodatie of aangepast transfer kunnen kosten in rekening gebracht worden. Wij stellen je hiervan vooraf op de hoogte. Zo kom je niet achteraf voor verrassingen te staan. Let op: wanneer je niet voorafgaand aan je boeking contact met ons hebt opgenomen, kunnen we helaas niet garanderen dat de accommodatie over voldoende beschikbaarheid of mogelijkheden beschikt. In dat geval zijn wijzigings- of annuleringskosten voor eigen rekening.

Uiterlijk 42 dagen (6 weken) voor vertrek moet de gehele reis aan ons zijn betaald. Je ontvangt hiervoor van ons een herinnering een week voor deze termijn verstrijkt. Direct bij het boeken van de reis betaal je een deel van de betaling aan. Boek je een last minute (binnen 42 dagen voor vertrek) dan betaal je direct je gehele reissom bij het plaatsen van je boeking.

Als reiziger heb je een meldplicht bij een klacht tijdens je reis. De meeste klachten kunnen direct via de receptie of reisleiding opgelost worden. Kom je er niet uit? Wacht dat niet tot je thuis bent. Meld je klacht direct bij onze klantenservice. Heb je tijdens je reis geen melding gemaakt van je klacht? Dan zijn wij niet verplicht deze in behandeling te nemen. Als je klacht niet tot tevredenheid is opgelost, kun je tot uiterlijk 24 maanden na afloop van je reis het geschil schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, te bereiken via de link: www.sgc.nl

Als je een achtdaagse pakketreis boekt, waarbij vervoer is inbegrepen, betekent dit dat je zeven overnachtingen op de bestemming hebt. De reisdagen zijn onderdeel van de achtdaagse reis. Hierdoor kan het voorkomen dat je niet de feitelijke verblijfsduur op de plaats van bestemming bent door ongunstige vluchttijden. Zoover is hiervoor niet aansprakelijk.

Let erop dat je paspoort of de identiteitskaart nog geldig zijn. In bepaalde landen dient je reisdocument nog een bepaald aantal maanden na terugkomst geldig te zijn. Het reizen met verlopen reisdocumenten is niet toegestaan. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om ervoor te zorgen dat de reisdocumenten in orde zijn. Naast een geldig paspoort, heb je voor sommige bestemmingen zoals Turkije, Egypte en de Kaapverdische eilanden een visum nodig. Je bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor het hebben van het juiste visum.

De afgebeelde plattegronden op de website van Zoover zijn tot stand gekomen in samenwerking met Google Maps. De getoonde foto’s op de website zijn ter beschikking gesteld door reizigers, accommodatieverschaffers, en enkele (professionele) fotografen. De bij de accommodaties getoonde foto’s dienen uitsluitend tot het geven van een impressie. Omdat niet ieder appartement, villa of hotelkamer gelijk is, kan het voorkomen dat de ter plaatse verkregen accommodatie afwijkt van de foto of beschrijving. Voor kennelijke zetfouten kan Zoover nooit aansprakelijk worden gesteld. Eventuele fouten in een advertentie of enige andere publicatie zullen op de website van Zoover hersteld worden, zodat je altijd de meest actuele en juiste informatie kunt terugvinden.

Ga altijd verzekerd op reis. De kosten die je maakt tijdens een noodsituatie worden door je reisverzekering gedekt. Zonder reisverzekering zijn kosten voor eigen rekening.

• De algemene voorwaarden van de Kortlopende Reisverzekering vind je
  • De algemene voorwaarden van de Kortlopende Annuleringsverzekering vind je
  • De algemene voorwaarden van de Doorlopende verzekering voor reizen vind je

In de laatste stap voor je definitieve boeking vragen we je akkoord te gaan met de reisvoorwaarden van de touroperator die je reis uitvoert. Deze gelden als aanvulling op de boekingsvoorwaarden van Zoover.nl

Bekijk hier de reisvoorwaarden van:

Bekijk ook:

Wanneer je online via onze bemiddeling een reis boekt, hebben we jouw persoonsgegevens natuurlijk nodig om jouw vakantie te kunnen (laten) verzorgen. We vragen daarbij niet meer gegevens dan nodig om deze activiteiten goed te kunnen uitvoeren. We zullen vragen naar je adres, woonplaats, telefoonnummer en geboortedatum in het geval er een vlucht wordt geboekt. En natuurlijk hebben we betaalgegevens nodig.

Al deze persoonsgegevens worden met zorg behandeld. Derden ontvangen enkel je persoonsgegevens wanneer dit noodzakelijk is om de reis uit te kunnen voeren. Met zulke derden hebben we goede afspraken over het gebruik van jouw gegevens gemaakt.

Is er sprake van een speciale situatie waarbij je gezondheidstoestand en/of je mogelijke behoefte aan medische bijstand van invloed kunnen zijn op de uitvoering van de reis, dan vragen wij jou dit ons te laten weten bij de boeking. Omdat het hierbij gaat om bijzondere persoonsgegevens hebben we deze gegevens nodig om de overeenkomst met jou goed te kunnen uitvoeren en zullen we deze gegevens daarom ook verstrekken aan de reisdienstverlener. We kunnen dit enkel met jouw toestemming doen. Mocht je dit niet willen, en deze toestemming niet verlenen of intrekken, betekent dit dat wij onze diensten mogelijk niet of niet juist kunnen uitvoeren.

Zoover is als handelsnaam van Vakanties.nl B.V. aangesloten bij de ANVR. Ons ANVR nummer is: 05507. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap. Dit bevordert de kwaliteit van reizen en de informatie die beschikbaar is over deze reizen. Samen met de Consumentenbond zijn de reis- en boekingsvoorwaarden voor ANVR opgesteld.

Zoover is als handelsnaam van Vakanties.nl B.V. aangesloten bij de SGR en ons SGR nummer is: 3732. In de SGR-garantieregeling vallen de op www.vakanties.nl en Zoover.nl gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Dat houdt in dat je ervan verzekerd bent dat je het vooruitbetaalde reisgeld terug krijgt, in geval van financiële problemen en faillissement van Vakanties.nl.

Onder de SGR vallen reisovereenkomsten, vervoersovereenkomsten en overeenkomsten van verblijf, zoals

• Een pakketreis van de touroperator
  • Een door een reisbureau voor jou samengestelde reis
  • De huur van een vakantiehuis
  • Bus-, trein- en ferrytickets

Zoover is als handelsnaam van Vakanties.nl B.V. aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Wanneer zich tijdens je vakantie bijvoorbeeld een natuurramp voordoet, dan betaalt de Stichting Calamiteitenfonds de extra kosten die ontstaan doordat de reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken, zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet-genoten reisdagen. Je betaalt hiervoor €2,50 per boeking en ziet deze ook terug bij het afrekenen.

Veilig betalen met
Wij zijn aangesloten bij