Portugal

Of je nu gegrilde sardientjes eet op een wit strand, surft op de golven van de helderblauwe oceaan of geniet van het bruisende uitgaansleven van Albufeira: tijdens een vakantie in Portugal is er voor ieder wat wils. Drink een lekker glaasje port en ontdek de mooiste kuststroken ter wereld. Welkom in Portugal!

Lees meer over Portugal

4.174

vakanties Portugal

We hebben een aantal aanbieders voor Portugal voor je op een rij gezet:

Over Portugal

Stedentrippers doen Portugal aan voor een paar dagen struinen door lieftallig Lissabon of paraderen door de straten van de parel Porto. Zonaanbidders vieren een strandvakantie in de Algarve, op de Azoren of aan de Costa de Lisboa: de kust van Lissabon. Combineren kan prima, want wat is er fijner dan een duik in de helderblauwe zee, voor of na een dagje shoppen en cultuur?

Zonvakantie Portugal: verse vis en Vinho Verde

Portugal is de ideale bestemming voor een zonvakantie. Bekend is de mooie en zonnige streek Algarve, met Albufeira als populairste plaats. Maar een vakantie in Portugal is meer dan zon, zee en strand alleen. De vissersdorpjes met schilderachtige straatjes en meer dan genoeg restaurants zijn zeker het ontdekken waard. Net als het binnenland trouwens. Blijf je toch op het strand plakken? Sluit je dag dan af bij een van de traditionele restaurantjes aan zee en proef de typisch Portugese ‘kip piri piri’ of vers gevangen vis onder het genot van een Vinho Verde én de ondergaande zon.

De Azoren: vakantie op een Portugees eiland

Madeira, ook wel ‘bloemeneiland’, wordt gekenmerkt door steile rotsen. Doordat het eiland bijna geen zandstranden kent is er van massatoerisme geen sprake. Dit maakt Madeira een fijne bestemming voor rustzoekers, maar ook voor liefhebbers van een gematigd klimaat, actievelingen en natuurgenieters. Madeira is onderdeel van de gelijknamige archipel, waartoe ook de - verlaten en woeste - eilanden Porto Santo en de Ilhas Desertas en Ilhas Selvagens behoren.

Last minute vakantie naar Portugal

Vergeleken met andere Europese vakantielanden is een vakantie in Portugal vrij goedkoop. Populair zijn een vakantie naar Madeira, deAlgarve, vakantie Azoren en Albufeira. Boek je ook nog eens een last minute vakantie dan zit je helemaal goed. Boek een stedentrip naar Lissabon of de iets minder geijkte, maar net zo mooie, stedentrip bestemming Porto. Deze culinaire vissersstad ligt aan de Atlantische Oceaan en staat bekend om heerlijke port, mooie bruggen en het historische centrum.

Meer informatie over Portugal?

Op het Zoover blog hebben wij ook een aantal interessante artikelen geschreven over een vakantie naar Portugal. Wil jij bijvoorbeeld weten wat de beste stranden zijn? Of welke gerechten je echt moet proeven? Lees dan één van de volgende artikelen: