header
Portugal

Portugal

Of je nu gegrilde sardientjes eet op een wit strand, surft op de golven van de helderblauwe oceaan of geniet van het bruisende uitgaansleven van Albufeira: In het meest zuidwestelijke land van Europa is er voor ieder wat wils. Drink een lekker glaasje port en ontdek de mooiste kuststroken ter wereld. Welkom in Portugal!

Inspiratie voor Portugal

Overheerlijke wijnen

Prachtig Coimbra

Middeleeuwse universiteitsstad

Inspirerend Portugal

Je kan er zoveel bekijken!

Actief Portugal

Trek die sportkleren maar aan

Lekkers in Portugal

Puur genieten!

Zon, zee en citytrip

Lissabon en de zon

De kust van Lissabon is een uiterst aangename streek. Het staat er vol met authentieke huizen en betoverende parken. Vergeet de prachtige baaien en gracieuze stranden niet waar je heerlijk kan ontspannen onder een mediterrane zon. Helemaal in het westen ligt de hoofdstad Lissabon. Combineer een citytrip met zon, zee en strand.

Sprookjesachtige dorpjes

Costa de Lisboa bestaat uit idyllische dorpjes. Zo is er het oude vissersdorpje Ericeira met zijn schattige witte huisjes. In Mafra vind je een groot klooster. Het dorpje Sintra staat met haar betoverende kastelen, paleizen en tuinen op de UNESCO Werelderfgoedlijst. Sintra ligt in het midden van een natuurreservaat. Dat moet je zien!

Palácio Nacional da Pena

Palácio Nacional da Pena is een romantisch paleis op de top van een heuvel. In het paleis zijn er verschillende bouwstijlen gecombineerd. Rond deze must see vind je een gigantisch groot en groen park. Sinds 1995 maakt de burcht deel uit van de UNESCO Werelderfgoedlijst. Bij mooi weer kan je vanuit de torenkamer Lissabon zien liggen!

Albufeira

Bruisend na zonsondergang

Albufeira beschikt over een moderne jachthaven, vele stranden en een bruisend nachtleven. Na zonsondergang leeft de oude stad helemaal op met zijn populaire bars, restaurants, clubs en optredens van straatartiesten. De Strip ligt iets verderop en is een straat vol discotheken, souvenirshops en bars.

Dolfijnen kijken

Vanuit Albufeira zijn er verschillende excursies waar je met een bootje op het water gaat. Zo kan je de prachtige kuststroken van de Algarve met het lichtblauwe zeewater en rotsachtige kliffen bewonderen. Tijdens de cruise ga je ook op zoek naar dolfijnen. Grote kans dat je er eentje voorbij ziet springen!

Praia dos Pescadores

Praia dos Pescadores is een strand op Oud-Albufeira. Het staat beter bekend als Fisherman’s Beach. Het strand is vooral populair bij gezinnen met jonge kinderen, omdat de zee er erg rustig is. Praia des Pescadores grenst aan de Boulevard waar verschillende winkeltjes en eettentjes zijn. Je kan er ook een strandstoel en parasol huren om lekker te relaxen op het strand.

Madeira

Wat een uitzicht!

Madeira is een eiland ten zuidwesten van de Portugese kust. Het wordt ook wel het bloemeneiland genoemd, omdat er zoveel exotische planten- en bloemensoorten groeien. De natuur op het eiland is ronduit betoverend: rotsachtige kliffen, uitzichten die net uit een tijdschrift komen en weelderige bergtoppen. Hier zit je goed!

Citytrip naar Funchal

Funchal is de hoofdstad van Madeira. De stad is perfect voor cultuurliefhebbers.. De trekpleisters zijn de markthallen, de 15e eeuwse kathedraal en de botanische tuinen. Daarnaast kan je ook heel wat musea bezoeken. Uitwaaien kan tijdens wandeling in de ongerepte natuur, waarvan er heel wat is in Funchal. Trouwens, Cristiano Ronaldo is hier geboren!

Gouden stranden van Porto Santo

Het eiland Porto Santo behoort tot de eilandengroep Madeira. Het ligt vijftig kilometer ten noordoosten van Madeira. De stranden kleuren er goud en het water is kraakhelder. Velen noemen dit het best bewaarde geheim van Portugal. Het is de ideale plek voor een heerlijk ontspannen zonvakantie.

De witte stad Lissabon

Mooi, mooier, Lissabon

Lissabon is een plek die je blijft verbazen. De witte stad bestaat uit een doolhof van smalle steegjes. Loop ook eens langs de liefelijke fonteinen en mooie pleintjes. In Lissabon kan je heerlijk winkelen maar er zijn ook genoeg bezienswaardigheden.

De Elevador de Santa Justa

De Elevador de Santa Justa is een opvallende lift die de benedenstad van Lissabon met de bovenstad verbindt. Hij is 45 meter hoog en werd in 1900 gebouwd. Een populaire toeristische attractie in Lissabon. Neem jij ook een ritje?

Het Hiëronymietenklooster

Het Hiëronymietenklooster is één van de meest belangrijke gebouwen van Lissabon. Het klooster is gebouwd ter ere van de geslaagde Indiëreis van ontdekkingsreiziger Vasco da Gama. Hij veroverde heel wat gebieden en is nog altijd een held in Portugal.

Culinair Porto

Een echte wijnstad

Porto is de op één na grootste stad van Portugal. Vooral op culinair vlak kom je hier zeker aan je trekken. In Porto maakt men namelijk de meest overheerlijke wijnen. In het oude stadscentrum staan ontelbaar veel kerkjes, kathedralen en monumenten tussen de kleine straatjes. De stad staat dan ook niet voor niets op de UNESCO Werelderfgoedlijst.

Boekenwinkel Livraria Lello

Livraro Lello wordt ook wel een van de mooiste boekenwinkels ter wereld genoemd. De winkel bestaat al sinds 1906 en bestaat uit verschillende verdiepingen. In de winkel staan hoge houten pilaren en de venster zijn van glaskeramiek. Ook van buiten ziet het pand er indrukwekkend uit.

Dom Louis I Brug

Wandel in Porto zeker eens over de Dom Luis I-brug. De opvallende boogbrug is vernoemd naar koning Lodewijk I van Portugal. Hij loopt over de rivier Douro. De brug houdt al meer dan 120 jaar stand en is hét symbool van Porto!

Prachtig Coimbra

De oudste universiteit van Portugal

In de Middeleeuwen was Coimbra de hoofdstad van Portugal. Nu is het een levendige studentstad met de oudste universiteit van Portugal. Coimbra herbergt veel prachtige kathedralen, kerken en kloosters. Ook bekend uit de stad is de fado, een populaire Portugese zang.

Het klooster van Santa Cruz

Het klooster van Santa Cruz is één van de oudste en belangrijkste monumenten van Coimbra. De eerste koning van Portugal ligt hier begraven. Het klooster ligt aan de oevers van de Mondego. In de kerk kan je een aantal magnifieke details bewonderen, zoals de prachtige gevel en de kloostergang.

Themapark Portugal dos Pequenitos

Portugal dos Pequenitos is het eerste themapark van Portugal. Portugese huizen en monumenten zijn in het klein nagebouwd. Niet alleen leuk om te zien, je kan er ook veel opsteken over de geschiedenis en architectuur van Portugal. Leuk om met de kids te bezoeken!

Inspirerend Portugal

Torre de Belém - Eerbetoon aan de ontdekkingsreizen

Torre de Belém werd in het begin van de 16de eeuw opgericht om de ontdekkingsreizen van Vasco da Gama te herdenken. Het is een verdedigingstoren aan de rivier Taag in Belém. Wie mooie foto’s wil maken kan best voor zonsondergang de toren bezoeken. Dan krijgt het gesteente een oranje gloed en dat is werkelijk prachtig.

Berardo Collectie Museum

Wie graag een museum met moderne kust bezoekt, kan het beste naar het Berardo Collectie Museum in Lissabon. Het museum heeft een permanente collectie, met meer dan duizenden kunstwerken, maar er zijn ook altijd tijdelijke tentoonstellingen van bekende kunstenaars. Ook fijn: de toegang is gratis!

het Nationaal Museum voor Oude Kunst - Bekend in heel Europa

Het Museu Nacional de Arte Antiga in Lissabon is volgens velen het belangrijkste kunstmuseum in van Portugal. Zelfs in heel Europa heeft het museum een grote naam. Zoals de naam het al zegt, kan je hier vooral veel antieke kunst vinden.

Actief Portugal

Natuurpark Peneda Geres

Helemaal in het Noorden van Portugal ligt Peneda Geres. Het is het oudste natuurpark van Portugal en wel 72.000 hectare groot. Het is de ideale plek om te wandelen. Er zijn ook verschillende wandelroutes beschikbaar. In Peneda Geres is bergachtig, maar na een tocht wordt het stevige klimwerk beloond. Het uitzicht is werkelijk fenomenaal.

In een rieten mand van een berg glijden

Een bijzondere manier van reizen, maar wel traditioneel in de regio Madeira: In een rieten mand kan je de vier kilometer lange weg van Monte naar Funchal afleggen. Dit heet ‘tobogan-glijden'. De inwoners van Madeira doen dit al sinds 1850!

Canyoning

Er wordt gezegd dat Noord-Portugal de beste plek is om aan canyoning te doen. Bij canyoning volg je de loop van een rivier door een kloof. Daarbij moet je wandelen, springen, abseilen en zwemmen. Lekker avontuurlijk! Er zijn verschillende routes en moeilijkheidsgradaties. Wie durft?

Lekkers in Portugal

De wijnroutes van Portugal

Het is geen geheim dat er uit Portugal heel wat topwijnen komen. Om de wijnen beter te leren kennen is er niets beter dan een bezoek aan de wijnstreken. Daarom worden verschillende wijnroutes georganiseerd, bijvoorbeeld in Douro.

Sardientjes grillen - Op een parelwit strand

Een typisch gerecht van Portugal is het sardientje: Lekker verse vis dat je uit het vuistje kan eten. Zie je het al voor je? Heerlijk zonnen op een parelwit strand terwijl er net verse sardientjes voor je op de grill worden gelegd. Wat kan het leven toch mooi zijn!

Slijmerige Caracois - Jawel, slakken!

Als je in mei in de Algarve bent, zit je volop in het slakkenseizoen. Ga zitten op een terrasje, nip van een biertje en bestel een portie caracois. Je moet ze wel nog even uit hun huisje halen. Dat zal smaken!

• Type accommodatie

vakanties Portugal

Reviews over accommodaties in Portugal

Gea zijl
    16-8-2018

Mooi hotel ook met oudere kinderen

Centraal en mooi rustig hotel

Behulpzaam personeel

Mijn zoon en man hebben erg genoten

Helaas was mijn vakantie na 2 dagen over

Ik moest terug ivm familieomstandigheden

Kom zeker terug

Geen minpunten gevonden

Costa, Manager, 17-8-2018

Beste gast

Met veel voldoening hebben we uw recensie gelezen en ontdekt dat u van uw verblijf in Vila Gale Cerro Alagoa genoten heeft.

Bedankt voor je geweldige reacties, die we zullen doorgeven aan onze medewerkers omdat het erg motiverend voor hen is.

Ik kijk ernaar uit u binnenkort te verwelkomen

Aníbal Costa

Super hotel om een weekje echt te ontspannen!

Ruud
    15-8-2018

Ik vond het een prachtig hotel met zeer vriendelijk personeel. Wij hadden all inclusive geboekt en de verzorging was prima. Eten was lekker en de buffetten zagen er prima uit met voldoende keus. Ook de kamers waren netjes en schoon. Voor mij persoonlijk zeker voor herhaling vatbaar. Enige nadeel is misschien dat er geen personeel rondloopt om je drankjes te brengen als je bij het zwembad ligt, dit moet je zelf gaan halen(maar anders had ik wellicht geen beweging gehad deze vakantie haha)

Prima!

Mirjam
    15-8-2018

Ruime kamers, schoon, vriendelijk personeel, groot balkon, mooie tuin met ligbedjes waar altijd wel een bedje vrij is, ook aan het zwembad. Entertaiment in het hotel hebben wij niet gezien, maar 10 minuutjes lopen en je zit op een geweldige boulevard waar het nog gezellig druk is tot laat op de avond. Ook rijd er 3x per dag een shuttle busje naar het strand, ideaal. Tot 18:00 niet in de avond. Ons appartement was prima er zat een nieuwe keuken en badkamer in! Wij hebben hier een fijne vakantie gehad en komen zeker nog eens terug!

Nederlandse camping in Portugal.

Stephanie
    14-8-2018

Fijn dat kinderen hier zo samen kunnen spelen! Overzichtelijk, klein terrein. Prima restaurant met lange wachttijd. Leuke vissersdorpje aan zee in de buurt.

FANTASTISCH!!!

Karen Kock
    7-8-2018

Ik kan niet één minpunt noemen! Wij hebben met onze kinderen van 11 en 13 jaar 2 fantastische weken gehad bij Vila do Ouro. Jeetje, wat een mooie accomodatie met een heel mooi zwembad en prachtige tuin!! Wij hadden de bungalow special. Deze mag je zeker ‘speciaal’ noemen. Zeer veel privacy met een prachtige ligging. De bungalow was zeer schoon en er lag een informatiemap klaar met echt ‘alle’ informatie en leuke tips! De Nederlandse eigenaren Joris en Linda werken zeer hard en vinden het belangrijk dat hun gasten het naar hun zin hebben. Wij gaan hier zeker nog eens terugkomen. Een aanrader voor iedereen!

Portugal scoort een 7,9 uit 10, op basis van 11730 reviews