/Privacy- en Cookiebeleid

Privacy- en Cookiebeleid

Welkom! Fijn dat je de tijd neemt deze privacyverklaring te lezen.

Jouw privacy is van essentieel belang voor onze activiteiten. Jullie tevreden, wij tevreden. Persoonlijke gegevens van bezoekers en gebruikers behandelen en beveiligen we dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. In deze verklaring kun je lezen welke gegevens wij (kunnen) verzamelen en waarom wij dat doen. En mocht je vragen hebben over hoe wij met privacy omgaan, dan kun je altijd contact met ons opnemen. We staan je graag te woord.

Deze privacyverklaring kan van tijd tot tijd wijzigen. Op onze website vind je altijd de meest recente versie. Raadpleeg deze dan ook met enige regelmaat.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens?

Zoover is een handelsnaam van Vakanties.nl B.V. en is gevestigd te Rotterdam aan Westplein 8, 3016 BM.

KVK: 69164967

BTW nummer: NL 857761985B01

Rekeningnummer (voor overschrijvingen): NL 35 RABO 0321 1478 98 t.a.v. Vakanties.nl B.V.

Alle aangeboden reizen vallen onder de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR: 3732).

​Ook is Vakanties.nl B.V. lid van het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR: 05507)

Wat doen we?

Wij zijn onafhankelijk en bedienen zowel vakantiegangers als accommodatie-eigenaren.

Reviews:

Zoover biedt een website en applicatie waarop reviews over vakanties, bestemmingen en accommodaties kunnen worden achtergelaten. Onder “accommodaties” verstaan wij in deze privacyverklaring ook attracties, bezienswaardigheden en musea.

Wij helpen vakantiegangers bij de zoektocht naar het perfecte hotel, die schitterende bungalow of een mooie camping. Hierdoor worden accommodatie-eigenaren weer in staat gesteld de feedback te verwerken en hun dienstverlening te optimaliseren. En als je dat wilt, houden we je op de hoogte van leuke vakantietips.

Op vakantie:

Bij Zoover kun je natuurlijk ook online je vakantie boeken, waarbij wij fungeren als een online reisbureau. Wij zorgen ervoor dat er een overeenkomst tot stand komt tussen jou en de touroperator. Zoover wordt zelf geen partij bij de uiteindelijke (pakketreis)overeenkomst en bemiddelt uitsluitend.

Op boekingen zijn de ANVR Reizigersvoorwaarden, de toepasselijke aanvullende voorwaarden van de betreffende touroperator en onze aanvullende voorwaarden van toepassing.

Waar is deze privacyverklaring op van toepassing?

Deze verklaring geldt voor bezoekers van al onze websites (waaronder https://www.zoover.nl en https://www.zoover.be) en mobiele applicaties gecreëerd en beheerd door Zoover Media. En voor alle personen van wie wij persoonsgegevens verwerken in het kader van onze activiteiten en diensten, zoals wanneer wij jou assisteren bij het online boeken van een vakantie, wanneer je een review plaatst, of een accommodatie toevoegt.

Zoover maakt op haar websites gebruik van links en knoppen die verwijzen naar andere websites zoals Facebook of externe reisaanbieders. Klik je op een dergelijke link of knop, dan verlaat je onze website. In dat geval is het privacy- en cookiebeleid van deze derde partij van toepassing. Boek je via ons een vakantie bij een touroperator, betekent dit dat (ook) de privacy- en cookieverklaring van deze touroperator voor jou geldt.

Ben je verplicht jouw gegevens te verstrekken?

Je hebt – wanneer je een review wil plaatsen - geen wettelijke verplichting om ons jouw gegevens te verstrekken. In verband met jouw privacy vragen we jou zelfs om zo min mogelijk gegevens. De gegevens die wij vragen hebben wij nodig om onze dienst te verlenen. Verstrek je deze liever niet? Dan kun je geen gebruik maken van onze dienst.

Wanneer je online via ons een reis boekt, hebben we jouw persoonsgegevens natuurlijk nodig om jouw vakantie te kunnen verzorgen. We vragen daarbij niet meer gegevens dan er nodig is om dit goed te kunnen uitvoeren.

Ben je eigenaar van een accommodatie? Dan kies je er zelf voor om ons jouw gegevens te verstrekken, door het aanmaken van een account. Wanneer een vakantieganger een accommodatie toevoegt, dan nemen wij contact met jou als accommodatie-eigenaar op, om je hiervan op de hoogte te brengen. Ook hier geldt weer, dat als je deze gegevens liever niet levert, er geen gebruik van zo’n account kan worden gemaakt.

Hoe komen we aan jouw gegevens?

Je hoeft geen persoonlijke gegevens te verstrekken om op onze website te komen. Wij verzamelen automatisch bepaalde gegevens over jouw randapparatuur wanneer je als vakantieganger of accommodatie-eigenaar onze site bezoekt.

Wil je een review achterlaten, een accommodatie toevoegen, een vakantie boeken of maak je een Zoover account? Dan verstrek je zelf jouw gegevens, zoals een naam, e-mailadres en eventueel foto’s. In het geval je een vakantie boekt, hebben we meer gegevens nodig, namelijk je adres, woonplaats, telefoonnummer en geboortedatum in het geval er een vlucht wordt geboekt. En natuurlijk betaalgegevens.

Tot slot kunnen wij jouw gegevens ontvangen van derden, zoals sociale mediaplatforms of advertentienetwerken, zodat wij gerichte advertenties kunnen laten zien.

Wat doen we met jouw gegevens?

Wanneer we gegevens opslaan of delen, heeft dit altijd een reden. We verzamelen jouw (persoons)gegevens voor de hierna genoemde doelen:

Het plaatsen van een review

Als je een review op onze website wilt plaatsen, vragen we alleen om een door jou gekozen naam en om je e-mailadres. We gebruiken jouw e-mailadres om te valideren dat de review door een echte persoon is geschreven (meer hierover lees je onder “Beoordelen review”).

Is het jouw eerste keer dat je een review plaatst? Dan sturen we jou eerst een bevestigingsmail. Als je deze hebt bevestigd, dan zijn we klaar. Je krijgt 10 dagen om deze te bevestigen. Doe je dit niet, dan plaatsen we de review niet. We hebben dan niet kunnen valideren dat de review door een echte persoon is geschreven.

Dit e-mailadres gebruiken wij vervolgens ook om je te informeren over de door jou geplaatste review. Ontvang je deze servicemails liever niet, dan kun je je hier voor uitschrijven.

Om er zeker van te zijn dat de review ook echt afkomstig is van de bezoekers van de betreffende accommodatie en niet wordt gebruikt om een accommodatie te schaden, verwerken we het IP-adres, de timestamp van de bevestigingsmail, jouw naam, gegevens over jouw reis en de rating die je hebt gegeven. Op deze manier voorkomen we fake reviews en verdedigen we ons bestaansrecht.

En als je lange tijd niet actief bent geweest, dan sturen we jou een bericht dat je wordt uitgeschreven. Je blijft wel in onze lijst van ontvangers staan als je deze e-mail opent. Als je vaker een review plaatst, dan bedanken we je jou via jouw emailadres.

Het beoordelen van een review

Zoover en haar partners hebben richtlijnen waaraan een review moet voldoen (https://www.zoover.nl/richtlijnen). We hebben een stringent controlemechanisme om ervoor te zorgen dat (potentiële) fake reviews dan wel reviews die als aanstootgevend kunnen worden aangemerkt, worden geïdentificeerd en verwijderd. Op die manier waarborgen we onze onafhankelijkheid.

Eigenaarsaccount

Als eigenaar van een accommodatie kun je ook zelf jouw accommodatie toevoegen. We vragen je dan om gegevens over deze accommodatie, waaronder algemene contactgegevens en foto’s. Ook hebben we jouw contactgegevens nodig, namelijk om een bevestigingsmail te sturen. Ben je als eigenaar van een accommodatie nieuw bij Zoover, dan nemen wij contact met je op om uit te leggen wie we zijn, hoe we werken en wat onze advertentiemogelijkheden zijn.

Wil je graag reageren op reviews en informatie aanpassen, dan kun je als eigenaar van een accommodatie via je eigenaarsaccount hierop inloggen. We vragen je dan ook jouw naam, functie en contactgegevens te verstrekken. Je kunt zelf een loginnaam en wachtwoord opgeven waar je in het vervolg mee kan inloggen. Deze gegevens kunnen we voor je onthouden, zodat je niet steeds opnieuw je gegevens hoeft in te vullen. Als je je daarvoor aanmeldt, geven we een update als er een nieuwe review is toegevoegd.

Gepersonaliseerde nieuwsbrief

Wanneer je ons daarvoor toestemming geeft, ontvang je ook de Zoover nieuwsbrief op het door jou opgegeven e-mailadres. Je kunt je hiervoor aanmelden via onze website of via de email die je ontvangt als je een review achterlaat of accommodatie aanmeldt. Of dat nu is als vakantieganger of als eigenaar van een accommodatie.

Wij vragen in dat geval ook jouw naam en geslacht en eventueel gegevens over jouw vakantievoorkeuren, zodat we de nieuwsbrief persoonlijk kunnen maken. Heb je ook een of meerdere reviews geschreven? Dan koppelen we jouw review(s) aan het door jou opgegeven e-mailadres. Zo kunnen we de nieuwsbrief zo veel mogelijk afstemmen op jouw voorkeuren en interesses. Ontvang je de Zoover nieuwsbrief liever niet meer? Dan kun je je eenvoudig en snel uitschrijven via de link onderaan de Zoover nieuwsbrief.

Zoover Account

Met een Zoover account heb je een duidelijk overzicht van al jouw boekingen. Ook kun je instellen dat jouw persoonlijke gegevens automatisch worden ingevuld bij het maken van een boeking. Zo hoef je dit niet opnieuw te doen voor iedere vakantie die je boekt op Zoover.

Bij het aanmaken van een account vragen we om je voornaam, achternaam, geslacht en e-mailadres. Je kunt er ook voor kiezen om in te loggen met een Gmail- of Facebook account. Wanneer je een vakantie boekt op Zoover, komt de boeking in je Zoover account te staan. Hiervoor vragen we je om een aantal gegevens die noodzakelijk zijn om jouw vakantie uit te kunnen voeren. Je leest hier meer over in de onderstaande alinea.

Het boeken van een vakantie

Wanneer je bij ons een vakantie wilt boeken, vragen wij jou om op onze website enkele gegevens in te vullen die voor ons noodzakelijk zijn om jouw boeking te beheren en uiteindelijk de vakantie te kunnen (laten) verzorgen. Het gaat hier om je naam, e-mailadres, adres, woonplaats, telefoonnummer, geboortedatum in het geval er een vlucht wordt geboekt, en tot slot de nodige betaalgegevens.

Marktonderzoek en servicedoeleinden

Wij zijn constant bezig met het verbeteren van onze dienstverlening. We hebben je persoonsgegevens dan nodig om contact te onderhouden, de kwaliteit van onze activiteiten te verbeteren of een vraag of klacht af te wikkelen. Ook doen we regelmatig algemeen en specifiek marktonderzoek. Deze onderzoeken zijn zoveel mogelijk anoniem. Dit wil zeggen dat we jouw gegevens niet verstrekken. In sommige gevallen worden de e-mailadressen gebruikt om datasets te matchen. We zorgen uiteraard dat jouw privacy gewaarborgd wordt.

Cookies en advertenties

We willen je graag helpen bij het vinden van een fijne vakantie. Het liefst eentje die past bij jouw interesses en voorkeuren. Ook willen wij onze website optimaliseren voor onze gebruikers, zowel wat betreft gebruik als advertenties. Om die reden maken wij ook gebruik van gegevens die je bewust of onbewust automatisch aan ons en andere beheerders van onze websites verstrekt. Het betreft onder andere jouw surfgedrag en informatie over jouw browser en randapparatuur. Dit doen we onder andere door het plaatsen van cookies, door ons en door derde partijen, al dan niet nadat je hier akkoord voor hebt gegeven. Wil je meer lezen over cookies en voor welke doelen we deze gebruiken, lees dan hier onze cookieverklaring.

Welke wettelijke grondslagen hebben wij om jouw gegevens te verwerken?

Reviews

Als je een review plaatst, een accommodatie aanmeldt en een account aanmaakt, dan verwerken we jouw gegevens op grond van onze contractuele relatie. Dus om onze dienstverlening aan jou te kunnen bieden.

Daarnaast hebben wij bij de verwerking van jouw gegevens een aantal gerechtvaardigde belangen. Allereerst zijn jouw gegevens noodzakelijk om onze bedrijfsactiviteiten te verrichten. Zij zijn immers onmisbaar voor het aanbieden van onze diensten: het geven van een zo volledig mogelijk overzicht van vakanties, bestemmingen en accommodaties en het vergemakkelijken van de keuzes voor andere vakantiegangers. In het verlengde hiervan ligt ook het belang van de gegevens in ons onderzoek om onze dienstverlening te kunnen optimaliseren en om misbruik (fake reviews) te voorkomen.

Een ander gerechtvaardigd belang betreft het recht op vrijheid van meningsuiting. Als platform bieden wij de mogelijkheid aan vakantiegangers om anderen in te lichten over de kwaliteit van de accommodatie die zij hebben bezocht, de bestemming die zij hebben gekozen of andere ervaringen die zij graag willen delen. De reviews zijn gericht tot het bredere publiek, dat op haar beurt een belang heeft bij het ontvangen van deze informatie.

Zoover heeft een zorgvuldige afweging gemaakt tussen jouw privacy en haar bovengenoemde gerechtvaardigde belangen.

Op vakantie

Als je een vakantie bij ons boekt, verwerken wij jouw gegevens ook op grond van onze contractuele relatie en ons gerechtvaardigde belang bij het aanbieden van onze diensten (in dit geval: het mogelijk maken van jouw vakantie).

Delen we jouw gegevens met derden?

We kunnen jouw gegevens delen met derden. Dit zijn partijen, zoals touroperators, die betrokken zijn bij onze dienstverlening, zoals die van bemiddelaar en online reisbureau. Verder kan het gaan om de gegevens voor de nieuwsbrief, die worden gedeeld met onze e-mailmarketing partij.

Zoover werkt voor wat betreft de reviews ook samen met partners in de reisbranche. Deze partners versturen een e-mail naar hun klanten met daarbij het verzoek een beoordeling achter te laten. De reviews worden verzameld op onze website. Deze beoordeling wordt zowel getoond op Zoover als op de website van de partner. Zoover kan de door jou geplaatste review ook plaatsen op andere websites die Zoover of haar partners in beheer hebben of waarvan zij de inhoud verzorgen. Het gaat hierbij om de tekst, verblijfperiode, foto’s en de door jou gekozen naam. Omdat Zoover internationaal werkt, kan jouw tekst ook vertaald worden.

Ook deelt Zoover gegevens met externe bureaus voor analyses en verder (markt)onderzoek.

Tot slot kunnen we jouw gegevens delen indien wij een wettelijke verplichting hebben dit te doen of indien wij een rechtsvordering in willen stellen of ons moeten verdedigen tegen een juridische claim.

In principe worden jouw gegevens alleen gedeeld met partijen binnen Europa. Als we gegevens delen buiten Europa, dan nemen we de extra waarborgen die de privacywetgeving van ons eist. We delen dus alleen gegevens met derden als wij er zeker van zijn dat jouw gegevens daar ook goed beveiligd zijn.

Hoe beveiligen we jouw gegevens?

We doen er alles aan om jouw privacy te waarborgen. Zo treffen wij passende beveiligingsmaatregelen zodat jouw gegevens niet verloren gaan of dat een derde hiertoe zomaar toegang heeft. Enkele van deze maatregelen zijn:

• Onze websites zijn beveiligd met SSL-certificaten. Hiermee worden de door jouw ingevulde gegevens versleuteld verzonden;
  • We hebben een streng toegangsbeleid. Dit betekent dat alleen bevoegde personeelsleden/derden toegang hebben tot jouw persoonsgegevens en dat zij een geheimhoudingsverplichting hebben; en,
  • We sluiten overeenkomsten af met derden die in onze opdracht jouw persoonsgegevens verwerken zodat zij net zo zorgvuldig omgaan met jouw gegevens als wij.

Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor de persoonsgegevens zijn verkregen. In het licht hiervan worden de reviews en daarmee ook jouw bijbehorende persoonsgegevens in principe niet verwijderd. Ook oude reviews niet. Wij bewaren jouw review zo lang als wij dat nodig vinden om een juist en correct cijfer aan de accommodatie toe te kennen. Wij merken dat gebruikers graag ook oude reviews bekijken, om zo te zien of er serieus wordt omgegaan met gegeven feedback en of er verbetering in zit. Dit helpt hen weer met het maken van een keuze. Uiteraard bekijken we regelmatig of de geplaatste review nog voldoende relevant is om te bewaren.

Als je je hebt afgemeld voor mailings, verwijderen we jouw gegevens onmiddellijk.

Welke rechten heb jij ten aanzien van jouw gegevens?

Je hebt in het algemeen het recht om te bepalen wat wij met jouw gegevens doen. Zo kun je vragen om inzage in, correctie of verwijdering van jouw persoonsgegevens.

Daarnaast heb je in bepaalde gevallen het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou hebben elektronisch naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen.

Daar voegen we graag nog aan toe dat als je de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, of enige e-mail van ons trouwens, dat je je daar altijd voor kan afmelden. Ook kun je ons vragen jouw review te verwijderen of te anonimiseren.

Je kunt een bovengenoemd verzoek of bezwaar sturen naar onze klantenservice. Graag vermelden dat het om persoonsgegevens gaat, dan kunnen wij je het beste verder helpen.

Om er zeker van te zijn dat het email verzoek tot inzage door jou is gedaan, kunnen we jou om een kopie van jouw identiteitsbewijs vragen met het verzoek die mee te sturen. Maak in deze kopie (via Kopie-ID app van de Rijksoverheid jouw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers op het ID-bewijs), documentnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van jouw privacy.

Wanneer het gaat om inzage in mogelijke persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, stuur dan een kopie van de cookie in kwestie mee. Je kunt deze vinden in de instellingen van jouw browser. Graag benadrukken we dat wij een cookie niet voor je kunnen verwijderen. Je kan dit zelf doen.

Als je niet tevreden bent over de manier waarop we met jouw gegevens omgaan, laat het ons dan weten via bovengenoemd e-mailadres. Het staat je ook vrij een klacht in te dienen bij onze toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens via: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.

Cookieverklaring

Algemeen

In deze cookieverklaring leggen wij uit welke cookies wij plaatsen, met welke doeleinden en wat jouw rechten zijn ten aanzien van cookies.

Wil je meer weten over het algemene privacybeleid van Zoover, lees onze privacyverklaring dan hierboven.

Deze cookieverklaring kan van tijd tot tijd wijzigen. Raadpleeg deze dan met enige regelmaat. Op onze website vind je altijd de meest recente versie.

Wat zijn cookies?

Een cookie is een eenvoudig tekstbestand dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door browsers (zoals Firefox of Internet Explorer) op de harde schijf van de computer of andere apparaten zoals een smartphone wordt opgeslagen. Cookies kunnen jouw apparaten of de bestanden die hier op staan niet beschadigen.

Wat doen wij met cookies?

Door het plaatsen van cookies, krijgen wij inzicht in een aantal technische gegevens wanneer je onze websites bezoekt zoals je IP-adres, je besturingssysteem, de browser die je gebruikt, de internetpagina die je bezocht voordat je op onze site terecht kwam en de pagina’s die je bezoekt op onze website. Op basis van deze en andere gegevens leggen wij een gebruikersprofiel aan. Zo’n profiel is anoniem en alleen gekoppeld aan een apparaten (bijvoorbeeld een computer, tablet, smartphone, etc.) of een aantal apparaten, in combinatie met jouw browser.

Zoals eerder al aangegeven, maakt Zoover gebruik van cookies. Door middel van cookies zijn wij in staat je apparaten of – onder voorwaarden - apparaten te herkennen wanneer je ons daarmee opnieuw bezoekt. Indien je tijdens het bezoek van onze website eveneens bent aangemeld bij (direct) aan je browser gekoppelde accounts (zoals bijvoorbeeld een Google-account), is het afhankelijk van de door jou gekozen account-instellingen, of wij ook in staat zijn je profiel te herkennen op andere apparaten die je gebruikt. Cookies herkennen dus alleen apparaten, geen personen.

We gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn onder te verdelen in: functioneel, analytisch en tracking (advertentie/affiliate).

Functioneel

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze websites goed functioneren. Daarnaast worden cookies bijvoorbeeld gebruikt om de voorkeuren die je hebt ingesteld voor een bepaalde dienst of webpagina vast te leggen.

Analytisch

Met analytische cookies kunnen wij algemene bezoekgegevens (zoals de meest gevraagde pagina’s) bijhouden. Het doel hiervan is om de inrichting van onze website te optimaliseren. Ook kunnen deze gegevens worden gebruikt om meer gerichte informatie op de site te zetten. Op deze wijze kan Zoover haar dienstverlening aan jou verder optimaliseren.

We gebruiken hiervoor onder andere Google Analytics. Google slaat de verkregen informatie op onder andere in de Verenigde Staten. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wel hebben wij maatregelen getroffen om jouw privacy te waarborgen: wij hebben met Google een verwerkingsovereenkomst gesloten, wij maskeren het laatste octet van het IP-adres en we hebben Google geen toestemming gegeven om de verkregen informatie te gebruiken voor andere Google-diensten, tenzij jij hier toestemming voor hebt gegeven. In dat geval kunnen deze gegevens gekoppeld worden met Google Adwords. Daarnaast gebruiken we Hotjar, Snowplow en Tealium om klikgedrag bij te houden.

Marketing cookies

We gebruiken deze cookies voor marketingdoeleinden. Zo kunnen we je bijvoorbeeld per e-mail aanbiedingen sturen voor de bestemming waar je ook écht naar op zoek bent. Ook kunnen we hierbij betere aanbiedingen of tips tonen via partnersites en op social media.

De volgende marketing cookies kan je aantreffen op onze website:

Google AnalyticsVia Google Analytics bekijken wij hoe je onze website gebruikt zodat we deze kunnen verbeteren.
Google AdsVia Google Ads zien wij welke producten je hebt bekeken en tonen we relevante advertenties op Google Ads.
BingVia Bing zien wij welke producten je hebt bekeken en tonen we relevante advertenties op Bing.
HotjarVia Hotjar zien wij waar je klikt op onze site en kunnen we je eventueel een vraag stellen over de website.
WebadsOp sommige pagina's op onze website laten we publisher ads zien van andere bedrijven.
FacebookVia Facebook zien wij welke producten je hebt bekeken en tonen we relevante advertenties op Facebook.
PinterestVia Pinterest zien wij welke producten je hebt bekeken en tonen we relevante advertenties op Pinterest.
TradetrackerVia Tradetracker zien wij of je de site bezoekt via één van onze partnerwebsites.
OptinMonsterVia OptinMonster personaliseren we het aanbod en de berichten die je van ons ontvangt.
Salesforce Service CloudSalesforce Service Cloud is ons klantenservicesysteem, deze cookie maakt het mogelijk je sneller te helpen.
Salesforce Marketing CloudSalesforce Marketing Cloud gebruiken wij om je persoonlijke aanbiedingen te sturen via email. Dit doen wij alleen nadat je hier toestemming voor hebt gegeven.
Tracking

Met jouw toestemming plaatsen Zoover en derde partijen, namelijk de advertentie/sociale medianetwerken waar wij mee samenwerken, tracking cookies op je apparaten. Deze cookies worden gebruikt om bij te houden welke pagina’s jij bezoekt, om zo jouw profiel te verfijnen.

Hetzelfde doen wij met vergelijkbare informatie die wij van je bezoek aan andere websites krijgen waarop wij adverteren. Je profiel wordt alleen, wanneer je hier toestemming voor hebt gegeven, gekoppeld aan je naam, adres, e-mailadres en andere persoonsgegevens.

Wij gebruiken je profiel om je van nuttige en relevante informatie te voorzien door bijvoorbeeld advertenties af te stemmen op jouw profiel en er tevens voor te zorgen dat niet te vaak dezelfde advertentie wordt weergegeven. Wel zo prettig, toch?

We gebruiken onder andere Google Adwords, Microsoft Bing en Facebook voor advertentie- en remarketingdoeleinden. Zo kunnen we aan gebruikers die op onze website zijn geweest gerichte advertenties laten zien op websites van derden. Deze cookies stellen ons ook in staat conversies en/of prestaties van advertentiecampagnes te meten.

Zoover toont banners aan de gebruiker om haar diensten kosteloos aan te kunnen bieden en blijven aanbieden. Onze adverteerders willen hun advertenties zo efficiënt mogelijk inzetten en maken daarvoor gebruik van geanonimiseerde data. Vervolgens maken zij gebruik van technologieën van derde partijen om de resultaten van advertentieweergaven te verzamelen. Ook deze data zijn volledig geanonimiseerd. Dit betekent dat jouw privacy volledig wordt gewaarborgd.

Wanneer je gebruik maakt van mobiele applicaties (apps) van Zoover kunnen wij gegevens verzamelen en verwerken over de daadwerkelijke locatie van het apparaten via de GPS-signalen die jouw apparaten verzendt. Zoover bepaalt door middel van het GPS-signaal van het apparaat de locatie van de gebruiker. De positie matchen we aan ons “Geo Area ID” om zo de weersverwachting voor de locatie van de gebruiker te kunnen weergeven in de app. Wanneer er een bestemming wordt opgeslagen binnen een mobiele app wordt deze lokaal op het apparaat van de bezoeker opgeslagen. De GPS‑locatie van de gebruiker wordt gedeeld met derde partijen zodat relevante advertenties aan de gebruiker getoond kunnen worden op basis van zijn of haar locatie.

Verder verzamelen wij apparaat-specifieke gegevens, zoals het hardware-model. Dit type, dat uitsluitend ziet op apparaten en niet op personen, wordt door ons gedeeld met derden. De gegevens worden gebruikt om, geheel anoniem, gebruikersgedrag in kaart te brengen om zo verbeteringen aan te kunnen brengen binnen onze websites en applicaties.

Indien een adverteerder of een andere derde een cookie toevoegt aan materiaal dat Zoover op een website publiceert, is het privacy- en cookiebeleid van deze derde van toepassing. Zoover heeft daar geen invloed op en raadt je aan deze verklaringen te lezen.

De volgende adverteerders plaatsen banners op Zoover en zouden gegevens kunnen verzamelen wanneer er op de banner wordt geklikt:

VayaCapfunYelloh! Village
Camping AdriaSWANDOR HOTELS & RESORTSBroedershoek
Camping De PaalSunelia L'HippocampDer Brabander
Vakantiepark LorkenbosWunderlandNaturlich
Vier JahreszeitenResidence Belmonte VacanzCamping et Gîtes Des Bains

Hoe kun je cookies verwijderen of uitschakelen?

Je kunt onze cookies natuurlijk ook uitschakelen. Houd er dan wel rekening mee dat onze website niet optimaal werkt. In jouw Internetbrowser verwijder je je cookies wanneer jij maar wilt. Ook stel je in of je cookies wilt accepteren. Hoe je dit precies instelt ligt aan de browser die je gebruikt.

Waar kun je heen met vragen?

Als je vragen of klachten hebt over hoe wij cookies gebruiken, of over ons algemene privacybeleid, neem dan contact op met onze klantenservice. Hoe je dit doet, kun je lezen in onze privacyverklaring.

Boek met garantie
  • BanContact
  • Mastercard
  • Visa

Fijn dat je hier bent!

Zoover.nl plaatst cookies zodat je beter kunt vinden wat je zoekt.