header
Lazio (Latium)

Lazio, een verrassende regio in de achtertuin van Rome

Zeg je Lazio, dan zeg je Rome. Uiteraard! Toch is er in het relatief onbekende Lazio meer te ontdekken. De rustige en dunbevolkte regio biedt lieflijke meren, zandstranden, historische stadjes en paleizen. Vulkaanuitbarstingen vormden lang geleden het huidige landschap, dat door de vruchtbare lavagrond rijk is aan olijfbomen en wijngaarden.

Inspiratie voor Lazio

Accommodaties in Lazio Roma

De Heilige Stad’ en haar omgeving

3x niet te missen in Lazio

Bijzondere plekken in de regio

Lazio, mooie ring rondom Rome

Tips over deze regio die je niet mag missen

Accommodaties in Lazio Roma

Gezinsvakantie én stedentrip Rome? Camping Village Fabulous

Je waant je in een stadspark op deze camping, gelegen in een eeuwenoud pijnbomenbos met Rome op een steenworp afstand. Het is dé plek voor een gezinsvakantie met bezoek aan Rome. Het lagunebad is voor iedereen de trekpleister op de camping. Kinderen vermaken zich in de speeltuin en kidsclub. Een relaxte Combinatie Rome-Relax? Dan is dit de plek.

Camping achter de zeven heuvels van Rome

Achter de zeven heuvels van Rome vind je camping Park I Pini. De bossen rondom de camping lenen zich uitstekend voor een wandeling of fietstocht. Op de camping zelf is ook genoeg te beleven. Het zwembad heeft een glijbaan en speeleiland waar kinderen zich vermaken. Vanaf de camping brengt een bus je in het historische centrum van de ‘Eeuwige Stad’.

Trendy en culinaire verrassing in Rome

Een trendy hotel waar kwaliteit en service voorop staan. Dat is wat Hotel Roma Citta kenmerkt. Gelegen buiten het centrum van Rome, op de westoever van de Tiber in de wijk Trestevere, met restaurant Uno Zero Uno als culinaire verrassing. Blikvanger is het zwembad op het dakterras met uitzicht over Rome. Een erg toffe plek voor stellen.

Verblijven aan de voet van Vaticaanstad

Camping Village Roma ligt slechts drie kilometer van Vaticaanstad. Met de pendelbus is het centrum van Rome eenvoudig te bereiken. De aanwezigheid van tenten, stacaravans, kamers en bungalows biedt voor ieder wat wils. Er is een buitenzwembad en een speeltuin. Zin in wat activiteit? Ga mee met een begeleide wandel- of fietsexcursie in de omgeving.

Slapen in het oude Parco di Vejo

Op een unieke plek in het oude Parco di Vejo, een groene oase niet ver van het centrale hart van Rome vind je dit vakantiepark. Het wordt gerund door dezelfde familie die het ooit begon. Er zijn zowel schaduwrijke kampeerplaatsen als verschillende soorten bungalows en kamers. In het zwembad is het heerlijk afkoelen na een dag slenteren door Rome.

3x niet te missen in Lazio

decoration
Rome, wereldstad uit de klassieke oudheid

Stel je een historisch museum voor, maar dan nog imposanter dan je denkt en plaats dat vervolgens in de openlucht. Zo zou je Rome kunnen schetsen. Op elke hoek een indrukwekkend gebouw, plein, fontein of ruïne. Een bezoek aan Vaticaanstad, het Collosseum en de Trevifontein mag natuurlijk niet ontbreken. Rome bruist; in het hart van Lazio.

Fiumicino; toegangspoort tot de ‘Eeuwige Stad’, met wat extra!

Leonardo da Vinci, luchthaven van Rome die vernoemd is naar de beroemde kunstschilder, ligt in de gemeente Fiumicino. Maar, Fiumicino biedt nog meer. De stranden langs de kust zijn populair bij badgasten en vissers. Rondom de havens van Portus en Ostia vind je archeologische opgravingen. Een uitvalsbasis voor Rome, met wat extra!

Bruisende stad aan het Lago di Bolsena

In de noordpunt van het gelijknamige meer schittert Bolsena. In al haar eenvoud en bescheidenheid heeft deze stad iets authentieks. Met name in de zomer bruist het hier door de vele evenementen. Het middeleeuwse centrum ligt op een heuvel, waarvandaan je schitterend uitzicht hebt over het meer. Bezoek het prachtige kasteel Rocca Manaldeschi!

Lazio, mooie ring rondom Rome

decoration
Gaeta, zandstranden met een jong publiek

Gaeta, anders dan andere badplaatsen, is een mix van een zevental stranden omringd door een bruisende stad. Voor de stad ligt een kilometerslange baai, ideaal om te zonnen en te wandelen. Het trekt een jong publiek waar de aanwezigheid van goed surfgolven ongetwijfeld aan bijdraagt. Ook de jachthaven, met rijen luxe schepen, trekt veel bekijks.

Kriskras door de straatjes van Trastevere

Trastevere! Deze wijk in Rome voelt als een klein dorp en is een aanrader om een dagje in rond te struinen. Geplaveide smalle straatjes leiden je kriskras door dit sfeervolle deel van de stad. Romeinse tijden komen tot leven door de aanwezigheid van musea, oude pleinen en middeleeuwse huizen. Gezellig bars en trattoria maken het geheel compleet.

Romantiek in Sperlonga

Langs de Tyrreense kust tussen Rome en Napels ligt Sperlonga. De baai is gebogen als een maan en ligt aan de voet van dit pittoreske dorpje. Knus, klein en romantisch zijn woorden die passen bij deze parel. De trap naar het dorpscentrum vanaf het strand is stijl waarbij je inspanning tijdens de weg omhoog beloond wordt met een prachtig uitzicht.

Warmwaterbronnen en nationale parken in Lazio

Het licht glooiende landschap vindt haar oorsprong in vulkaanuitbarstingen. Vele kraters vormden de meren en rond Tivoli en Viterbo bevinden zich warmwaterbronnen. De huidige vruchtbare grond voedt de vele wijngaarden, fruit- en notenbomen. Bezoek het nationale kustpark ‘del Circeo’ met een bijzondere mix van duinen, wetlands en bossen.

• Type accommodatie

1.163

Sorteren

3.450

vakanties Lazio (Latium)

Reviews over accommodaties in Lazio (Latium)

Leuk camping om Rome te bezoek

Ilona
    11-8-2018

We zijn hier kleine 3 weken met onze eigen caravan geweest. Gezellig grote camping met veel Nederlanders en Italië. Bij aankomst werden we goed geholpen bij de touroperator. De plattegrond moest je eventjes goed bekijken hoe alles liep op de camping zelf is het zieken. Helaas voor de camping bijna geen plek om je auto met caravan te plaatsen🙈. Is een choas bij aankomst. Zwembad is leuk. Kleine bad mag je met bal enz in grote bad mag je alleen zwemmen beetje jammer vonden wij. S’avond word er mini disco georganiseerd en er is een voetbalveld tot 11 uur verlicht. 2 à 3 per week is er een marktje. Supermarkt heeft van alles op de camping. Ijs is erg goed op de camping, eten vonden wij niet lekker.

Rome is er leuk. Je kunt er na toen met de bus en metro of zelf met de auto parkeren bij metrostation Laurentina €1,50 voor de hele dag en dan zo met metro de stad verkennen. Rome is echt de moeite waard. Om Rome is helaas bijna niets te zien.

Camping Village Fabulous, Direttore, 13-8-2018

Beste Ilona,

Hartelijk dank voor uw beoordeling.

Prettig om te horen dat u onze camping een goede uitvalsbasis vindt om Rome te bezoeken en dat u genoten heeft van onze faciliteiten en uw verblijf.

Gedurende het absolute hoogseizoen is het inderdaad niet toegestaan om het in grote zwembad ballen en/of opblaasbare zwembanden te gebruiken, om de veiligheid te kunnen garanderen in dit bad. Buiten deze periode is het echter wel toegestaan.

We bedanken u nogmaals voor uw bezoek en hopelijk tot ziens!

Met vriendelijke groeten,

Fabulous Village

Human Company

Heel goed hotel

Wilfred
    7-8-2018

Het hotel is mooi centraal gelegen, op redelijke afstand van het station en het Colosseum. Metro is dichtbij om bijv naar Vaticaan te gaan. Kamers zijn netjes, ruim en schoon. Wat vooral opvalt is de ontzettend vriendelijke service bij de balie. We hadden met een groep 3 kamers. Ofschoon we te vroeg arriveerden werd alvast 1 kamer schoon gemaakt zodat we daar konden omkleden en onze bagage konden stallen. Ook bij vertrek was er mogelijkheid om bagage achter een gesloten deur achter te laten. Op de gang staat koffie (Nespresso) thee en water gratis ter beschikking. De airco werkt uitstekend, het gebouw is ook best koel. Ik vind het hotel echt een aanrader voor wie Rome bezoekt, kan geen nadelen bedenken. Hooguit dat het nóg beter in het centrum zou kunnen liggen, maar dat is onzin.

Mooi rustig hotel na dagje rome

Jolanda
    13-7-2018

zeker met kinderen is het erg fijn na de drukke warme dag in Rome hier uit te rusten.

Heerlijk uitgebreid ontbijt. Brood beleg zoete broodjes toetjes etc. Heerlijke koffie.

Erg fijn dat de gratis bus je naar de metro brengt en weer ophaalt. Lopen naar de metro is niet te doen.

Erg vriendelijk.personeel waarvan er 1 Nederlands spreekt. Boek kamer 30. Dat is de grootste en kost niets meer dan de buren. Omgeving goed onderhouden.

Restaurant simpel maar voor ons prima. De pizza's in de stad smäken en kosten hetzelfde.

Leuke camping

famhorstman
    6-8-2016

Prima camping. We zaten in een stacaravan en die was keurig. Niet groot maar daar hadden we al rekening mee gehouden. Jammer dat er geen informatie in de caravan aanwezig is over de caping en de keukeninventaris was erg klein. Precies genoeg borden en glazen, pannen waar de deksels niet oppasten en geen goed materiaal om te koken. Het is een vrij grote camping met veel Italianen die daar een vaste plek hebben. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Bij de receptie wordt Engels gesproken. Het overige personeel spreekt alleen maar Italiaans. Zwembad is mooi. Er is niet heel veel vertier en van 13.00 tot 16.00 is het dicht. Prima toezicht en heel schoon met veel bedjes en stoelen. Ik vond het in de ochtend het fijnst om te zwemmen. Vanaf 16.00 uur is het druk en begint het activiteitenprogramma en dan gaat de muziek aan. Er zijn 2 dj's en 1 ervan vindt blijkbaar hoe harder hoe beter en kletst er de hele tijd doorheen. Het animatieteam is aardig maar wel wat opdringend. Vanaf 21.30 uur begint de disco. Eerst voor kinderen en daarna tot 1 uur voor de volwassenen. Wij zaten vlak naast het theater en de muziek stond hard maar ik heb het absoluut niet als hinderlijk ervaren. Was best gezellig en gelukkig slapen mijn kinderen overal doorheen. Restaurant is niet bijzonder. Eten is niet zo lekker en het personeel is ook niet echt vriendelijk. Het strand zit direct aan de camping. Op het strand staan stoelen en parasols waar je gebruik van mag maken. Ook ligt er veel speelgoed dat je mag pakken. In het plaatsje Terracina (10 minuten met de auto) zitten een lidl en een coop. Wij wisten dat niet en zijn naar Fondi gereden wat veel verder weg ligt.

Leuke uitstapjes:

*Terracina, maar dan niet tijdens siësta wat dan is er niks te beleven

*Rome. Prima te doen met de trein. Vanaf Fondi stap je voor €6,90 enkele reis op de trein en na een uur stap je in hartje Rome uit.

*Vesuvius en Pompei. Het is wel 2,5 uur rijden maar leuk om gezien te hebben

Prima en ruim appartement met een superligging

Fam.Gorter
    25-7-2015

Goed appartement met een groot balkon!(3kmr.app.)schoon,elke dag schoon linnengoed, gratis Wi Fi.Vlakbij de St.Pieter.

Bus 64 stopt voor de deur maar is meestal overvol zodat wij het meeste met de taxi hebben gedaan,niet duur en de taxistandplaats is aan de overkant.

Volgende keer kiezen wij zeker weer voor deze accomodatie!

Lazio (Latium) scoort een 7,7 uit 10, op basis van 2378 reviews