Mallorca

Het water is azuurblauw, de stranden zijn wit en de natuur is prachtig: dat is vakantie op Mallorca. De ideale vakantiebestemming als je even helemaal wilt ontspannen. Met een vakantie op Mallorca kun je alle kanten op: levendige drukte vind je in kustplaatsen als Cala d’Or en gezellig slenteren kun je door prachtig Palma de Mallorca. Houd je van natuur en authentieke dorpjes? In het binnenland van Mallorca zijn volop pareltjes te ontdekken.

Lees meer over Mallorca

1.535

vakantie Mallorca

We hebben een aantal aanbieders voor Mallorca voor je op een rij gezet:

Over Mallorca

Ga je op vakantie naar Mallorca, dan staat je een vakantie vol zon, zee en strand te wachten. Mallorca is namelijk dé bestemming voor een heerlijke zonvakantie. Je kunt op het eiland de drukte opzoeken in een van de populaire badplaatsen, of juist de rust en ongerepte natuur in pittoreske dorpen, verlaten baaien en het binnenland. Op het grootste eiland van de Balearen is er plek voor iedereen die van het mediterrane leven houdt!

Mallorca: veelzijdig vakantie eiland

Ga je naar Mallorca op vakantie om te feesten en te flaneren, dan moet je in de populaire badplaatsen El Arenal of Playa de Palma zijn. Voor cultuur, terrasjes en winkelen bezoek je hoofdstad Palma de Mallorca. Tip: bekijk de stad en de jachthaven vanaf het kasteel Bellver dat op een groene heuvel aan de rand van de stad staat. Met kinderen op vakantie naar Mallorca? De noordelijke badplaats Alcudia staat bekend om het lange witte zandstrand dat geleidelijk afloopt in zee. Kijk rond op Zoover voor kindvriendelijke accommodaties en bezienswaardigheden, zoals het Marineland.

Bergachtig binnenland

Als je een auto huurt kun je gemakkelijk over het eiland reizen. Over smalle weggetjes omringd door olijf- en sinaasappelbomen rij je naar La Cartuja, waar je het huis van Chopin kunt bezoeken. En vergeet Valdemossa niet: een van de mooiste en best behouden plaatsen van Mallorca. Ook leuk: een tocht met een oud treintje door de dalen vol sinaasappelbomen naar de stad Sóller. Voor wandelen, fietsen en watersporten zit je op Mallorca ook helemaal goed. En wat te denken van de druipsteengrotten langs de oostkust?

Last minute naar Mallorca

Kijk voor het aanbod, last minutes en goedkope hotels of andere vakantieaccommodaties op Zoover. Ook lees je hier beoordelingen van vakantiegangers die eerder een bezoek brachten aan dit geliefde eiland in de Middellandse Zee.