Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Bij Zoover.nl kun je online je vakantie boeken, waarbij wij fungeren als een online reisbureau. Wij zorgen ervoor dat er een overeenkomst tot stand komt tussen jou en de touroperator. Zoover wordt zelf geen partij bij de uiteindelijke (pakketreis)overeenkomst en bemiddelt uitsluitend.

Bij een definitieve boeking zijn deze voorwaarden van Zoover aanvullend op de ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Tevens ga je bij het boeken akkoord met de toepasselijke aanvullende voorwaarden van de betreffende touroperator. De aanvullende voorwaarden van de touroperators met wie Zoover samenwerkt zijn benoemd in dit document.

Zoover Media B.V. (kvk nr. 08091035) is aangesloten bij de erkende brancheorganisaties ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds.

Deze voorwaarden dienen te worden gelezen voordat de boeking tot stand komt. Heb je vragen over onze voorwaarden? Neem dan vooral contact op met onze klantenservice.

Dit zijn samengevat de belangrijkste bepalingen uit onze aanvullende voorwaarden:

• Definitieve boeking: een geboekte vakantie via Zoover is definitief nadat je de boekingsbevestiging hebt ontvangen en kan daarna niet kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden;

• Wijziging: een wijziging na de definitieve boeking brengt kosten met zich mee;

• Preferenties, (medische) essenties en andere verzoeken: deze moeten voorafgaand aan de boeking door jou worden doorgegeven aan de klantenservice.

• Vluchttijden: de vluchttijden zijn te allen tijde onder voorbehoud van wijzigingen;

• Reisdocumenten en visa: het beschikken over de juiste en geldige reisdocumenten en visa valt onder de verantwoordelijkheid van jou als reiziger zelf;

• Reisduur: het is mogelijk dat je door ongunstige vluchttijden niet de volledige reisduur op jouw plaats van bestemming kan zijn;

• Aanvullende voorwaarden Touroperator: op iedere boeking zijn (naast de ANVR Reizigersvoorwaarden en onze aanvullende voorwaarden) ook de aanvullende voorwaarden van de touroperator van toepassing.

Het voorgaande is enkel een beknopte samenvatting van de hieronder weergegeven aanvullende voorwaarden van Zoover. Deze toepasselijke voorwaarden dienen aandachtig te worden doorgelezen voordat de boeking tot stand komt. Het is tevens van belang om de reisinformatie nog eens goed door te lezen ruim voordat je vertrekt. Hierin staat onder andere meer informatie over je vlucht en de eventueel benodigde visa.

Bedrijfsgegevens

Zoover Media B.V.

Handelend onder de naam: Zoover, via de website Zoover.nl

ANVR nummer: 05568

Zoover Media B.V. draagt zorg over de betalingen.

Rekening nr: NL88INGB0006559807

BTW nr: NL 815210723B01

KvK nr: 08091035

Post adres: Nieuwe Looiersdwarsstraat 15-17 | 1017 TZ Amsterdam

E-Mail: [email protected]

Definitieve boeking

Bij het boeken van een vakantie via Zoover ga je akkoord met het onderstaande:

“Ik accepteer dat door deze definitieve boeking een pakketreisovereenkomst tot stand komt tussen mij als hoofdboeker en de desbetreffende touroperator waarop de ANVR Reizigersvoorwaarden, de aanvullende voorwaarden van Zoover.nl alsmede de voorwaarden van de uitvoerende touroperator van toepassing zijn. Ik ben bekend en akkoord met de inhoud van de hiervoor genoemde toepasselijke voorwaarden.”

Je vakantie is definitief geboekt, zodra je de voorwaarden hebt geaccepteerd en de aanbetaling is voldaan. Het is niet mogelijk om je boeking daarna te annuleren. De boeking wordt namelijk direct in de reserveringssystemen geplaatst van de touroperator, luchtvaartmaatschappij en/of accommodatie. Het is daarom van belang dat je bij het maken van de boeking de juiste namen volgens het paspoort alsmede de door jou verzochte preferenties en essenties doorgeeft.

Wijzigen boeking

Ondanks het zorgvuldig invullen van de persoonsgegevens tijdens het maken van de boeking, kan het gebeuren dat er verkeerde informatie wordt ingevuld. Ook kan het bijvoorbeeld zijn dat je na de boeking een upgrade wenst.

We raden je aan om contact op te nemen met onze klantenservice als je een wijziging wenst. Let wel, Zoover kan niet garanderen dat de wijziging daadwerkelijk kan worden doorgevoerd. Een wijziging ná de definitieve boeking brengt kosten met zich mee.

De wijzigingskosten van de touroperator verschillen per situatie en kunnen helaas niet vooraf door Zoover worden doorgegeven. De hoogte van deze kosten hangen af van het type wijziging. De administratiekosten vanuit Zoover bedragen 25 euro.

Preferenties, (medische) essenties en andere verzoeken

Als je met je rolstoel reist, een CARA hebt of een huisdier wil meenemen, dan moet hiervoor een (medische) essentie worden aangevraagd. Het kan niet altijd worden gegarandeerd dat er rekening mee kan worden gehouden. Om deze reden dienen wij eerst bij de touroperator, accommodatie en/of luchtvaartmaatschappij na te gaan of dit mogelijk is. Een aanvraag voor een (medische) essentie kan tot uiterlijk 4 weken voor vertrek. Indien de reis niet mogelijk blijkt te zijn, dan worden er in de meeste gevallen communicatiekosten in rekening gebracht.

Het is van belang te allen tijde contact op te nemen met de klantenservice alvorens het maken van de boeking. Als de boeking al definitief is ingeboekt, kunnen we niet garanderen dat er rekening kan worden gehouden met de (medische) essentie. In dit geval komen de wijzigings- of annuleringskosten voor eigen rekening van de reiziger.

Het kan natuurlijk ook voorkomen dat je een preferentie wil doorgeven bij je boeking. Er zijn meerdere voorkeuren mogelijk, zoals accommodatie laag of rustig gelegen, aparte bedden of dicht bij het strand. Een preferentie is een voorkeur en kan in geen enkel geval worden gegarandeerd door zowel Zoover als de touroperator, accommodatie of luchtvaartmaatschappij.

Het is niet mogelijk om preferenties door te geven als er een voordeelkamer is geboekt.

Vluchtschema is onder voorbehoud van wijzigingen

Houd er rekening mee dat de vluchttijden, vluchtnummers, luchthaven van vertrek en/of aankomst kunnen wijzigen nadat de boeking definitief is gemaakt. Het kan ook voorkomen dat de vlucht vanwege een wijziging een dag later op de plaats van bestemming aankomt. Als jouw vlucht bijvoorbeeld om 22.00 uur vertrekt, dan kom je in de meeste gevallen pas na 00.00 uur aan. Dit geldt zowel voor de heen- als voor de terugvlucht. Deze wijzigingen zijn toegestaan, mits de vlucht op dezelfde datum plaatsvindt. In het geval van een wijziging in het vluchtschema, brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte hiervan. Daarnaast raadt Zoover je aan om altijd voorafgaand aan de vlucht het reisschema nogmaals te controleren op eventuele wijzigingen.

Annulering reis

Helaas kan het gebeuren dat je niet meer op reis kunt gaan en jouw vakantie moet annuleren. Voor het annuleren van de reis worden altijd annuleringskosten in rekening gebracht. De hoogte van de annuleringskosten is afhankelijk van de voorwaarden van de uitvoerende touroperator. Let op: deze kunnen hoger uitvallen dan de aanbetaling van de reis. Naast de annuleringskosten van de touroperator, wordt er vanuit Zoover 50 euro administratiekosten in rekening gebracht als je de reis annuleert.

Een annulering kan alleen schriftelijk per mail door de hoofdboeker aan ons worden doorgegeven. De hoofdboeker zal ook per mail akkoord moeten gaan met de annuleringskosten. De hoofdboeker dient een mail te sturen naar [email protected] met daarin het boekingsnummer. Dit nummer is onder andere te vinden in de boekingsbevestiging. Let wel: wanneer een verzoek tot annulering na 15.00 uur of op een zon- of feestdag wordt verstuurd, dan geldt de annuleringstermijn van de eerstvolgende werkdag.

Betaling

Zoover Media B.V. verwerkt debit en credit card betalingen namens u.

Bij een aanbetaling wordt het restant bedrag (iDeal of Bancontact) via SEPA Direct Debit (automatische incasso) uitgevoerd.

In het geval je een klacht hebt of een terugbetaling wenst dient u contact op te nemen met Zoover klantenservice ([email protected]).

Boekings- en administratiekosten

Voor onze dienstverlening brengen wij een vast bedrag in rekening. Voor de totstandkoming van een boeking rekenen wij boekingskosten en voor het verlenen van extra service, zoals het aanvragen van een visum of het maken van een stoelreservering, berekenen wij administratiekosten.

Geldige reisdocumenten en visa

Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om ervoor te zorgen dat de reisdocumenten in orde zijn. Deze verantwoordelijkheid berust niet bij Zoover en zij kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld. Let erop dat het paspoort of de identiteitskaart nog geldig zijn. In bepaalde landen dient je reisdocument nog een bepaald aantal maanden na terugkomst geldig te zijn. Het reizen met verlopen reisdocumenten is niet toegestaan.

Als je niet de Nederlandse nationaliteit hebt, dien je altijd zelf bij de ambassade van het land waar je heen wilt reizen na te gaan of je een visum nodig hebt.

De naam op je vliegticket dient exact overeen te komen met de namen zoals die in het paspoort staan. Indien deze namen niet met elkaar overeenkomen, kan de luchtvaartmaatschappij een passagier weigeren toe te laten tot de vlucht. Wij raden je dan ook aan om goed te controleren of je de juiste gegevens doorgeeft bij de boeking en/of aan de luchtvaartmaatschappij.

Naast een geldig paspoort, heb je voor sommige bestemmingen zoals Turkije, Egypte en de Kaapverdische eilanden een visum nodig. Je bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor het hebben van het juiste visum. Zoover is niet verantwoordelijk voor het hebben van de juiste visa. Je kunt gemakkelijk een visum aanvragen bij onze partner https://e-visums.nl/. Wanneer je zelf een visum aanvraagt, adviseren wij je dit tijdig te doen.

Reisduur

Als je een achtdaagse pakketreis boekt, waarbij vervoer is inbegrepen, betekent dit dat je zeven overnachtingen op de bestemming hebt. De reisdagen zijn onderdeel van de achtdaagse reis. Hierdoor kan het voorkomen dat je niet de feitelijke verblijfsduur op de plaats van bestemming bent door ongunstige vluchttijden. Zoover is hiervoor niet aansprakelijk.

Herroeping aanbod touroperator

De touroperator kan het aanbod, na het maken van de boeking, herroepen. Dit betekent dat de reisovereenkomst komt te vervallen. Er volgt een nieuw aanbod vanuit de touroperator dat de reiziger kan accepteren of weigeren. Wanneer er sprake is van een herroeping op het aanbod op een zon- of feestdag, dan geldt de herroepingstermijn van de eerstvolgende werkdag.

Kennelijke fouten

Kennelijke fouten en vergissingen in het aanbod binden de touroperator niet. Dergelijke fouten en vergissingen zijn fouten en vergissingen die – vanuit het perspectief van de gemiddelde reiziger – op het eerste gezicht als zodanig kenbaar zijn of zouden moeten zijn.

Aanvullende voorwaarden vanuit de touroperator

De reisovereenkomst wordt gesloten tussen de reiziger(s) en een van onze partners die als touroperator optreedt, waarbij Zoover als tussenpersoon (bemiddelaar) wordt aangemerkt. De touroperator bij wie de reis wordt ondergebracht, is verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de reisovereenkomst. De ANVR reizigersvoorwaarden zijn van toepassing op de geboekte reis. Naast deze voorwaarden zijn ook de voorwaarden van de betreffende touroperator en onze eigen aanvullende voorwaarden van toepassing op de geboekte reis.

In de laatste stap vóórdat de definitieve boeking tot stand komt, vragen we je akkoord te gaan met deze toepasselijke voorwaarden. Door te klikken op de toepasselijke voorwaarden kan je kennis nemen van de inhoud daarvan en heb je de mogelijkheid om de verschillende voorwaarden als PDF bestand op te slaan.

Buitenlandse partners

Zoover biedt ook reizen aan via een van onze buitenlandse partners. De ANVR reisvoorwaarden zijn in dit geval tevens van toepassing op de reisovereenkomst en dienstverlening van onze organisatie. Indien de reis wordt ondergebracht bij een van onze buitenlandse partners, dan wordt er geen bijdrage voor het Calamiteitenfonds in rekening gebracht. Bij calamiteiten is het advies van de betreffende overheid leidend voor de opvolging hiervan door de reisorganisatie. Europese reisorganisaties zijn bij financieel onvermogen verzekerd volgens Europese wetgeving die gelijkwaardig is aan de Nederlandse SGR.

Verzekeringen

Wij raden je aan om altijd goed verzekerd op reis te gaan. In het geval van een noodsituatie, worden de kosten door de verzekering in beginsel gedekt. Zonder verzekering zijn de kosten voor jouw eigen rekening en deze kunnen hoog oplopen. De voorwaarden van de door ons aangeboden verzekeringen (via onze partner) vind je hieronder:

Privacy

Met onze privacy- en cookieverklaring informeren we je hoe Zoover omgaat met persoonsgegevens.

Wanneer je online via onze bemiddeling een reis boekt, hebben we jouw persoonsgegevens natuurlijk nodig om jouw vakantie te kunnen (laten) verzorgen. We vragen daarbij niet meer gegevens dan er nodig is om deze activiteiten goed te kunnen uitvoeren. We zullen vragen naar je adres, woonplaats, telefoonnummer en geboortedatum in het geval er een vlucht wordt geboekt. En natuurlijk hebben we betaalgegevens nodig.

Al deze persoonsgegevens worden met zorg behandeld. Derden ontvangen enkel je persoonsgegevens wanneer dit noodzakelijk is om de reis uit te kunnen voeren. Met zulke derden hebben we goede afspraken over het gebruik van jouw gegevens gemaakt.

Is er sprake van een speciale situatie waarbij je gezondheidstoestand en/of je mogelijke behoefte aan medische bijstand van invloed kunnen zijn op de uitvoering van de reis, dan vragen wij jou dit ons te laten weten bij de boeking. Omdat het hierbij gaat om bijzondere persoonsgegevens hebben we deze gegevens nodig om de overeenkomst met jou goed te kunnen uitvoeren en zullen we deze gegevens daarom ook verstrekken aan de reisdienstverlener. We kunnen dit enkel met jouw toestemming doen. Mocht je dit niet willen, en deze toestemming niet verlenen of intrekken, betekent dit dat wij onze diensten mogelijk niet of niet juist kunnen uitvoeren.

ANVR

De Algemeen Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) is een brancheorganisatie van reisaanbieders. Bij de ANVR aangesloten bedrijven bieden extra zekerheden. ANVR reisorganisaties zijn aangesloten bij het Calamiteitenfonds en de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).

De ANVR Reizigersvoorwaarden gelden als je via ons een pakketreis boekt van een ANVR touroperator. Zoover werkt alleen samen met partners / touroperators die bij de ANVR zijn aangesloten.

Calamiteitenfonds

De touroperators met wie Zoover samenwerkt en die zijn aangesloten bij de ANVR, zijn ook aangesloten bij het Calamiteitenfonds. Alle reizen die worden ondergebracht bij een aangesloten partner, vallen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Via het Calamiteitenfonds ben je bijvoorbeeld verzekerd bij situaties zoals natuurrampen of (dreigend) molest waardoor de reis moet wordt afgebroken of gewijzigd wordt voortgezet. Voor alle informatie over het Calamiteitenfonds verwijzen wij je graag door naar hun website https://www.calamiteitenfonds.nl/. De verplichte bijdrage voor het Calamiteitenfonds bedraagt 2,50 euro per boeking (tot 9 personen).

SGR

De touroperators die zijn aangesloten bij de ANVR, zijn ook aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Wanneer een deelnemende reisorganisatie failliet gaat, staat SGR garant voor terugbetaling van de vooruitbetaalde reissommen of zorgt ervoor dat het verblijf of de terugreis wordt verzorgd en betaald. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de website van SGR.