Goed nieuws! Boek je vakantie met geldteruggarantie: meer informatie

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Op Zoover.nl hanteren we verschillende voorwaarden. Wanneer je de website gebruikt, verbind je je aan onze gebruiksvoorwaarden. Bij het boeken van je vakantie ga je akkoord met onze boekingsvoorwaarden én daarna de reisvoorwaarden vanuit de touroperator, vervoerder of accommodatie.

We vinden het belangrijk dat je onze voorwaarden gemakkelijk kunt lezen. Daarom lees je hier eerst onze voorwaarden in het kort. Scroll je verder naar beneden, dan vind je de uitgebreide uitleg. Lees onze voorwaarden altijd vóór je je vakantie boekt. Heb je een vraag? Lees dan hier de veelgestelde vragen of neem dan contact met ons op.

Onze boekingsvoorwaarden in het kort:

• Bij het boeken van je vakantie ga je akkoord met onze boekingsvoorwaarden én daarna de reisvoorwaarden vanuit de touroperator, vervoerder of accommodatie.
  • Je boeking is definitief en kan niet kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden​
  • (Medische) essenties en voorkeuren geef je aan voordat je boekt
  • Meld een klacht altijd tijdens je verblijf
  • Zorg dat je betaling uiterlijk 42 dagen voor vertrek is voldaan
  • Zorg dat je geldige reisdocumenten hebt
  • Op je aankoop gelden ook de reisvoorwaarden van de uitvoerend touroperator

Onze gebruiksvoorwaarden in het kort:

• Zoover is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit de door de bezoekers geplaatste beoordelingen, vragen, antwoorden en overige content.
  • De teksten, foto’s, logo’s etc. op deze website zijn beschermd door intellectuele rechten en mogen niet zomaar gebruikt worden
  • Plaats je content op de website? Dan garandeer je als bezoeker dat de geplaatste content correct, accuraat en niet misleidend is.
  • Ook garandeer je dat de geplaatste content geen inbreuk pleegt op andermans rechten.
  • Zoover is niet verantwoordelijk voor de informatie op de websites waarnaar wij links op deze website plaatsen.

Reisvoorwaarden van de touroperator

In de laatste stap voor je definitieve boeking vragen we je akkoord te gaan met de reisvoorwaarden van de touroperator die je reis uitvoert. Deze gelden als aanvulling op de boekingsvoorwaarden van Zoover.nl.

Bekijk hier de reisvoorwaarden van:

Bedrijfsinformatie

Zoover is een handelsnaam van Vakanties.nl B.V. en is gevestigd te Rotterdam aan de Schiedamse Vest 154, 3011 BH

KVK:

BTW nummer:

NL 857761985B01

Rekeningnummer (voor overschrijvingen):

NL 35 RABO 0321 1478 98
t.a.v. Vakanties.nl B.V.

Alle aangeboden reizen vallen onder de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR: 3732).

​Ook is Vakanties.nl B.V. lid van het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR: 05507)

Boekingsvoorwaarden

Bij het boeken van je vakantie op Zoover.nl ga je akkoord met onze boekingsvoorwaarden én de reisvoorwaarden vanuit de touroperator, verhuurder of accommodatie. Lees voor je vertrek ook de belangrijke reisinformatie goed door, hierin vind je informatie over je visum en vlucht. Heb je een vraag over je voorwaarden? Neem dan contact op met ons. We helpen je graag verder.

Je boeking is definitief

Wanneer je bij Zoover je vakantie boekt, geef je de volgende bevestiging:

Ik ga ermee akkoord dat deze boeking definitief wordt ingeboekt onder de boekingsvoorwaarden van Vakanties.nl en reisvoorwaarden van de uitvoerend touroperator.

Wanneer je dit accepteert en de aanbetaling plaatst is je boeking definitief. Je boeking wordt namelijk direct geplaatst in de reserveringssystemen van de touroperator, vliegmaatschappij of hotel. Hierdoor is het voor ons niet meer mogelijk om je boeking te wijzigen. Let goed op dat je voordat je boekt de juiste namen, preferenties en essenties hebt doorgegeven.

Een wijziging brengt kosten met zich mee

Het kan gebeuren dat je een verkeerde naam hebt ingevuld. Of dat er iets anders gewijzigd moet worden aan je reis. Het wijzigen van vertrekdatum is niet mogelijk, omdat je vlucht al definitief is vastgelegd. Neem voor een wijziging altijd direct contact met ons op. De hoogte van de wijzigingskosten is vooraf niet vast te stellen. Dat hangt namelijk af van de soort wijziging en de mogelijkheden bij de touroperator. Naast de wijzigingskosten van de touroperator brengen wij ook €25 administratiekosten in rekening.

Een annulering brengt kosten met zich mee

Helaas kan het gebeuren dat je niet meer op reis kunt gaan en jouw vakantie moet annuleren. Voor het annuleren van de reis worden altijd annuleringskosten in rekening gebracht. De hoogte van de annuleringskosten is afhankelijk van de voorwaarden van de uitvoerende touroperator.

Let op: deze kunnen hoger uitvallen dan de aanbetaling van de reis. Naast de annuleringskosten van de touroperator, wordt er vanuit Zoover 50 euro administratiekosten in rekening gebracht als je de reis annuleert.

Vraag de annulering aan via je Mijn Zoover-account of stuur een e-mail naar [email protected]. Vermeld in je e-mail het boekingsnummer in het onderwerpveld. Je vindt het boekingsnummer o.a. in je boekingsbevestiging.

Wanneer een verzoek tot annulering op een zon- of feestdag wordt ingezonden, geldt de annuleringstermijn van de eerstvolgende werkdag. Deze termijn is bepalend voor de te betalen annuleringskosten.

(Medische) essenties en voorkeuren geef je aan voordat je boekt

Je reist met een rolstoel of je wil graag een extra babystoeltje. Dit noemen we (medische) essenties en voorkeuren. Een (medische) essentie of voorkeur geef je altijd vóór het maken van de boeking aan ons door. Wij controleren dan eerst de mogelijkheden en beschikbaarheid bij de touroperator, accommodatie of luchtvaartmaatschappij. Een aanvraag kan tot uiterlijk 4 weken voor vertrek. Voor het aanvragen van een medische essentie bij de accommodatie of aangepast transfer kunnen kosten in rekening gebracht worden. Wij stellen je hiervan vooraf op de hoogte. Zo kom je niet achteraf voor verrassingen te staan.

Let op: wanneer je niet voorafgaand aan je boeking contact met ons hebt opgenomen, kunnen we helaas niet garanderen dat de accommodatie over voldoende beschikbaarheid of mogelijkheden beschikt. In dat geval zijn wijzigings- of annuleringskosten voor eigen rekening.

Betalen

Uiterlijk 42 dagen (6 weken) voor vertrek moet de gehele reis aan ons zijn betaald. Je ontvangt hiervoor van ons een herinnering een week voor deze termijn verstrijkt. Direct bij het boeken van de reis betaal je een deel van de betaling aan. Boek je een last minute (binnen 42 dagen voor vertrek) dan betaal je direct je gehele reissom bij het plaatsen van je boeking.

Meldplicht bij klachten

Als reiziger heb je een meldplicht bij een klacht tijdens je reis. De meeste klachten kunnen direct via de receptie of reisleiding opgelost worden. Kom je er niet uit? Wacht dat niet tot je thuis bent. Meld je klacht direct bij onze klantenservice. Heb je tijdens je reis geen melding gemaakt van je klacht? Dan zijn wij niet verplicht deze in behandeling te nemen.

Als je klacht niet tot tevredenheid is opgelost, kun je tot uiterlijk 24 maanden na afloop van je reis het geschil schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, te bereiken via de link: www.sgc.nl

Reisduur

Als je een achtdaagse pakketreis boekt, waarbij vervoer is inbegrepen, betekent dit dat je zeven overnachtingen op de bestemming hebt. De reisdagen zijn onderdeel van de achtdaagse reis. Hierdoor kan het voorkomen dat je niet de feitelijke verblijfsduur op de plaats van bestemming bent door ongunstige vluchttijden. Zoover is hiervoor niet aansprakelijk.

Geldige reisdocumenten en visa

Let erop dat je paspoort of de identiteitskaart nog geldig zijn. In bepaalde landen dient je reisdocument nog een bepaald aantal maanden na terugkomst geldig te zijn. Het reizen met verlopen reisdocumenten is niet toegestaan. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om ervoor te zorgen dat de reisdocumenten in orde zijn.

Naast een geldig paspoort, heb je voor sommige bestemmingen zoals Turkije, Egypte en de Kaapverdische eilanden een visum nodig. Je bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor het hebben van het juiste visum.

Publicatie

De afgebeelde plattegronden op de website van Zoover zijn tot stand gekomen in samenwerking met Google Maps. De getoonde foto’s op de website zijn ter beschikking gesteld door reizigers, accommodatieverschaffers, en enkele (professionele) fotografen. De bij de accommodaties getoonde foto’s dienen uitsluitend tot het geven van een impressie. Omdat niet ieder appartement, villa of hotelkamer gelijk is, kan het voorkomen dat de ter plaatse verkregen accommodatie afwijkt van de foto of beschrijving. Voor kennelijke zetfouten kan Zoover nooit aansprakelijk worden gesteld. Eventuele fouten in een advertentie of enige andere publicatie zullen op de website van Zoover hersteld worden, zodat je altijd de meest actuele en juiste informatie kunt terugvinden.

Verzekeringen

Ga altijd verzekerd op reis. De kosten die je maakt tijdens een noodsituatie worden door je reisverzekering gedekt. Zonder reisverzekering zijn kosten voor eigen rekening.

• De algemene voorwaarden van de Kortlopende Reisverzekering vind je hier

• De algemene voorwaarden van de Kortlopende Annuleringsverzekering vind je hier

• De algemene voorwaarden van de Doorlopende verzekering voor reizen vind je hier.

Er gelden aanvullende reisvoorwaarden vanuit de touroperator

Bekijk hier de reisvoorwaarden van:

Bekijk ook:

Privacy

Wanneer je online via onze bemiddeling een reis boekt, hebben we jouw persoonsgegevens natuurlijk nodig om jouw vakantie te kunnen (laten) verzorgen. We vragen daarbij niet meer gegevens dan nodig om deze activiteiten goed te kunnen uitvoeren. We zullen vragen naar je adres, woonplaats, telefoonnummer en geboortedatum in het geval er een vlucht wordt geboekt. En natuurlijk hebben we betaalgegevens nodig.

Al deze persoonsgegevens worden met zorg behandeld. Derden ontvangen enkel je persoonsgegevens wanneer dit noodzakelijk is om de reis uit te kunnen voeren. Met zulke derden hebben we goede afspraken over het gebruik van jouw gegevens gemaakt.

Is er sprake van een speciale situatie waarbij je gezondheidstoestand en/of je mogelijke behoefte aan medische bijstand van invloed kunnen zijn op de uitvoering van de reis, dan vragen wij jou dit ons te laten weten bij de boeking. Omdat het hierbij gaat om bijzondere persoonsgegevens hebben we deze gegevens nodig om de overeenkomst met jou goed te kunnen uitvoeren en zullen we deze gegevens daarom ook verstrekken aan de reisdienstverlener. We kunnen dit enkel met jouw toestemming doen. Mocht je dit niet willen, en deze toestemming niet verlenen of intrekken, betekent dit dat wij onze diensten mogelijk niet of niet juist kunnen uitvoeren.

ANVR

Zoover is als handelsnaam van Vakanties.nl B.V. aangesloten bij de ANVR. Ons ANVR nummer is: 05507. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap. Dit bevordert de kwaliteit van reizen en de informatie die beschikbaar is over deze reizen. Samen met de Consumentenbond zijn de reis- en boekingsvoorwaarden voor ANVR opgesteld.

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Zoover is als handelsnaam van Vakanties.nl B.V. aangesloten bij de SGR en ons SGR nummer is: 3732. In de SGR-garantieregeling vallen de op www.vakanties.nl en Zoover.nl gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Dat houdt in dat je ervan verzekerd bent dat je het vooruitbetaalde reisgeld terug krijgt, in geval van financiële problemen en faillissement van Vakanties.nl.

Onder de SGR vallen reisovereenkomsten, vervoersovereenkomsten en overeenkomsten van verblijf, zoals

• Een pakketreis van de touroperator
  • Een door een reisbureau voor jou samengestelde reis
  • De huur van een vakantiehuis
  • Bus-, trein- en ferrytickets

Calamiteitenfonds

Zoover is als handelsnaam van Vakanties.nl B.V. aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Wanneer zich tijdens je vakantie bijvoorbeeld een natuurramp voordoet, dan betaalt de Stichting Calamiteitenfonds de extra kosten die ontstaan doordat de reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken, zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet-genoten reisdagen. Je betaalt hiervoor €2,50 per boeking en ziet deze ook terug bij het afrekenen.