Playa de Palma

Playa de Palma op mooi Mallorca

Het water is azuurblauw, de stranden zijn wit en de natuur is prachtig: Mallorca is de perfecte vakantiebestemming als je even helemaal wilt ontspannen. De ideale uitvalsbasis voor een vakantie op dit eiland is Playa de Palma. Hier vind je levendige drukte, maar ook rust en mooie natuur. Dat klinkt toch als een perfecte vakantie?

Inspiratie voor Playa de Palma

Zeker doen in Playa de Palma

De leukste must do’s

3x hotels met zwembad

Hotel Iberostar Playa de Palma

Hotel Iberostar Playa de Palma heeft een enorm zwembad waar je heerlijk kunt ontspannen. Dit hotel is perfect voor de rustzoekers: ga van de zon genieten op het privéstrand, neem een massage op het strand en rust uit op je ruime kamer. Je slaapt hier in de stilte: het hotel ligt in een buitenwijk, maar toch is de drukte van Playa de Palma vlakbij.

Aparthotel Leman

Aparthotel Leman heeft een zeer centrale ligging. Binnen een paar stappen sta je met je voeten in het zand, maar ook de bruisende boulevard van Playa de Palma is dichtbij. Je kunt heerlijk zwemmen in het grote zwembad: er is genoeg ruimte voor alle hotelgasten. Ook aan ligbedjes is geen gebrek.

Hotel HM Tropical

Hotel HM Tropical is een modern gerenoveerd hotel waar je aan luxe niks zal ontbreken. Vanuit je comfortabele kamer met ruime badkamer kijk je uit op het grote zwembad. Dat is overigens niet het enige zwembad van Hotel HM Tropical, want ook op het dakterras kun je lekker zwemmen. Een duik met een uitzicht, dus.

3x de mooiste hotels

Hotel Iberostar Cristina

Lekker luxe logeren op Mallorca doe je bij Hotel Iberostar Cristina. In 2016 is het gehele hotel gerenoveerd, dus alles is gloednieuw en uiterst sfeervol. Het hotel ligt op loopafstand van het strand en de gezellige boulevard van Playa de Palma. Het eten is erg goed: heeft gevarieerde buffet heeft voor ieder wat wils.

Aparthotel Fontanellas Playa

Aparthotel Fontanellas Playa ligt direct aan de prachtige azuurblauwe zee, met de bus ben je zo in het centrum van Palma. Je geniet hier dus in alle rust van je vakantie. Het Aparthotel ligt vlakbij het vliegveld, maar je zult geen last hebben van eventueel lawaai: het enige wat je hier hoort is het ruisen van de zee.

Hotel Sant Jordi

Betaalbaar genieten in Playa de Palma? Boek dan een verblijf bij Hotel Sant Jordi. Het buffet was ‘s avonds van erg goede kwaliteit. En ook in de omgeving zijn genoeg gezellige tentjes om wat te eten en te drinken. Het strand en de lange boulevard met winkels en restaurantjes zijn op loopafstand. Tip: huur een fiets bij het hotel.

Zeker doen in Playa de Palma

Voor de kunstliefhebbers: Museu d'Art Espanyol Contemporani

Museu d'Art Espanyol Contemporani is een aanrader. Ook als je niet van moderne kunst houdt is het geweldig om deze prachtig gerenoveerde Spaanse villa met prachtige vloeren van mozaïek te bezoeken. Bewonder werken van onder andere Dalí, Picasso en Miró. De toegang tot dit museum is gratis.

Maak een ritje met Tren de Soller

Maak een ritje met de Tren de Soller. Je kunt bijvoorbeeld instappen in Bunyola en dan naar de romantische eindbestemming Puerto de Soller met haar prachtige haven. Vanuit de ouderwetse trein geniet je van de mooie omgeving van Mallorca. Ook de kinderen zullen dit gegarandeerd erg leuk vinden.

Visjes kijken bij Palma Aquarium

Het Palma Aquarium is het leukste gezinsuitje op Mallorca. Bekijk alle vissoorten die het aquarium rijk is, of maak een boottochtje boven de haaien. Je kunt zelfs het voeren van de haaien bekijken. Het Palma Aquarium is erg leerzaam en biedt een mooie kans om de onderwaterwereld eens van dichtbij te zien. Leuk voor het hele gezin!

Bezoek de Castillo de Bellver

Castillo de Bellver in Palma de Mallorca is één van de weinige ronde kastelen ter wereld. Dit zorgt voor een bijzonder aanzicht: zelfs de torentjes zijn rond. Vanaf het dak van het kasteel heb je een prachtig uitzicht met aan de ene kant de haven van Palma de Mallorca en aan de andere kant de groene bergen.

• Type accommodatie

Reviews over Playa de Palma

Leuk voor een weekje

Frank van der Klooster
    4-9-2018

Leuk voor een weekje voor ons.

Heerlijk strand met voor een schappelijke prijs rieten parasolletje en twee strand bedjes. Uiteraard de hele dag het gebedel van verkopers van rotzooi en het aanbieden van massage, maar die moet je gewoon negeren.

Op de hoofdweg makkelijk met de bus, lijn 25, naar Mallorca stad voor euro 1,50 p/p.

Wel hoofdzakelijk veel Duitsers en Duits georienteerde ettablisementen maar geen prolblemen ondervonden. Auto huren is aan te raden om eens lekker het eiland rond te tuffen, wat erg mooie is.

Persoonlijk heerlijk en goed gegeten bij restaurants El Patio en aan de boulevard bij Mikel & Pintxo.

Persoonlijk viel het mooi ogende restaurant Asadito behoorlijk tegen qua prijs, kwaliteit en service, meer een commerciele vreetschuur.

Verder over de boulevard welke 6 kilometer lang is de nodige winkeltjes, restaurantjes etc. wel een gezellige sfeer.

Fantastisch hotel.

Wendy Hartlief
    23-7-2018

Lekker dichtbij het strand!

Niet nog een keer.

Nena Heuvel
    13-7-2018

Ik ben met een vriendin naar Playa de Palma geweest. Over het hotel hebben wij weinig te klagen! Echter waren wij niet helemaal tevreden over het plaatsje. Veel souvenirs winkels en weinig restaurantjes waar je lekker kunt eten. Een aanrader is wel Grill restaurant El Patio. Vlees word vers bereid en het is helemaal niet duur!

Wat vooral een afknapper vonden aan Playa de Palma is dat deze voornamelijk is ingericht voor Duitsers. Zo is de menu kaart in het Duits, personeel spreekt overal Duits en het meest vervelende is dat je na elke 10 meter een dronken Duitser tegen komt (vooral 's avonds dan). Als je wilt uitgaan kun je het beste naar El Arenal gaan. Als je echt wat meer de Spaanse cultuur wilt opzoeken dan is Palma de Mallorca een aanrader! vanuit Playa de Palma gaan zijn er diverse bushaltes, en voor €1,50 ga je daar met de bus naartoe. De bussen rijden veel en ook tot 's avonds laat!

Leuke vakantie gehad, maar niet nog een keer

Linda Lubbers
    22-6-2018

Twijfelde heel erg tussen Playa de palma of Cala do’r. Mocht ik nog een keer gaan dan kies ik voor het laatste. Ik heb een leuke vakantie gehad maar wat me wel opviel is dat er erg veel zatte jongeren rondlopen, zowel in playa de palma als in el arenal, ook vooral op het strand. Voor de rest veel winkeltjes en leuke barretjes en restaurants. Leuk om savonds richting het engelse gedeelte te lopen en naar het nederlandse gedeelte. Ook een mooie boulevard en strand( mits dit goed schoongehouden wordt)

Mooi blauw water en wit zand, ik hou ervan!

Verder zijn er veel dingen te doen buiten palma, dagje naar de hoofdstad, jeepsafari( was ook erg leuk) , als je helemaal langs de boulevard loopt bij el arenal kom je op een gegeven moment bij de rotsen uit. Dit was tijdens de zonsondergang ook erg mooi!

Stappen voor de jongeren ook goed te doen( wij zijn 1 avondje geweest) drank is betaalbaar.

goed en slecht

Van Damme Christine
    12-6-2018

Playa de Palma is Duitsland en vooral de Beierse biercultuur. Drugs en drank en uitgaan. De politie heeft er handen vol om de orde te bewaren en de stad wordt elke ochtend uitgemest. Pluim voor de ordediensten en de politie. De marktjes en winkeltjes daarentegen en de plaatselijke horeca aan de strandboulevard ver van de uitgangsbuurt zijn heel gezellig en zeker een bezoekje waard.

Playa de Palma scoort een 8 uit 10, op basis van 673 reviews