header
Zakynthos

Zakynthos mooie stranden en boeiende cultuur

Zakynthos wordt vanwege de uitbundig bloeiende flora ook wel ‘Il fiori di Levante’, bloem van het oosten genoemd. Je vindt op het eiland mooie groene natuur, een helder blauwe zee met steile kliffen, geweldige zandstranden, oude dorpjes, de ‘blauwe grotten’ en het beroemde scheepswrak van Navagio beach.

Inspiratie voor Zakynthos

Top accommodaties op Zakyntos

Dé basis voor een ontspannen vakantie

Het leukste van Zakyntos

In deze badplaatsen is altijd levendig

Onontdekt Zakyntos

Bezoek de onbekende juweeltjes van het eiland

Top accommodaties op Zakyntos

Vriendelijk personeel bij Bitzaro Grande

Dit niet al te grote resort ligt dichtbij het vliegveld. Hierdoor is je transfertijd lekker kort, maar hoor je overdag wel de vliegtuigen. Je voelt je er al snel thuis dankzij het vriendelijke personeel. De verzorging is all inclusive. Het strand is op loopafstand, maar ook aan het zwembad is het goed toeven.

2. Dichtbij zee: Zante Sun

In Aghios Sostis, dichtbij zee ligt dit mooie en goed onderhouden complex. Kleine supermarkten en wat souvenirwinkels liggen om de hoek, maar gelukkig hoef je voor lekker eten en drinken het park niet af. Tot 22.00 uur is alles all inclusive en kun je genieten van heerlijke cocktails zoals de ‘Zante sun’. Verder zijn de kamers netjes en schoon.

3. Perfecte locatie: Poseidon Beach

In het hart van het gezellige Lagana en op vijf minuten lopen van de winkelstraten, bars en restaurants ligt Poseidon Beach. Een ideaal startpunt om de rest van Zakynthos te verkennen. Verwacht geen overdadige luxe, de badkamer en het balkon zijn niet groot. Het eten is lekker, maar sommige gasten geven aan dat iets meer variatie wel mag

4. Top service bij Hotel Amaryllis

Het complex bestaat uit vier gebouwen en doet vriendelijk en gemoedelijk aan. Het heeft een mooie ligging en wordt omgeven door groen. De kamers zijn ruim, erg schoon en beschikken over een mooi balkon. Je krijgt voldoende schone handdoeken en ook de bedden worden tijdens je verblijf regelmatig verschoond. De all inclusive service is erg goed.

Het leukste van Zakyntos ynthos

1. Schildpadeieren spotten in Aghios Sostis

Direct naast het zandstrand van Laganas ligt Aghios (of Agios) Sostis, een klein toeristisch plaatsje. Vaar vanuit de haven naar Marathonisi. Dit onbewoonde eiland is beschermd natuurgebied en het uitzicht is echt adembenemend. Nog niet ontdekt door massa’s toeristen en als je geluk hebt spot je zelfs schildpadeieren op het strand.

2. Ideaal voor rustzoekers: Kalamaki

Op zoek naar rust? Dan is Kalamaki een ideale plek. In dit rustige dorpje vind je een groot breed zandstrand én alles wat je nodig hebt, zoals een bakker, kleinere winkels en een paar goede restaurants. Het zeewater is erg schoon en omdat het strand langzaam in zee afloopt is het erg geschikt voor gezinnen met (kleine) kinderen.

3. Bruisend Laganas

Laganas is geen authentiek Grieks stadje, maar wel een hele gezellige toeristische plaats met vele barretjes, uitgaansgelegenheden en winkels. Uniek aan Laganas is de enorme hoeveelheid Caretta-Caretta zeeschildpadden die op en rondom Laganas leven. Duizenden schildpadden komen vanuit de Middellandse Zee op de stranden hun eieren leggen.

4. Paradijs voor watersporters: Tsilivi

Tsilivi aan de noordoostkant van Zakynthos is een walhalla voor watersporters. Op het uitgestrekte Tsilivi-beach zijn allerlei voorzieningen om te watersporten. Het water is bij de kust ondiep en daarmee is de badplaats ideaal voor gezinnen met kinderen. Hier vind je een mooie mix van rustige cafés, gezellige taverna’s en beachbars voor jongeren.

5. Argassi voor strandliefhebbers

Ben jij een echte strandliefhebber? Dan is Argassi een aanrader. Hier kun je perfect surfen en het ligt op slechts enkele kilometers van Zakynthos-stad. Het is een kindvriendelijke bestemming dankzij het zandstrand en de zee die er geleidelijk afloopt. Welke accommodatie je hier ook kiest, je staat er altijd binnen vijf minuten op het strand.

Onontdekt Zakyntos

decoration
Wandelen langs velden en kliffen

Op zoek naar een leuke wandelroute of fietstocht? Neem het bergdorpje Keri als startpunt. Dit plaatsje zelf is al schattig om te verkennen, maar vanuit hier kun je ook een prachtige route langs de velden en kliffen van Zakynthos volgen. Onderweg ruik je de heerlijke geuren van tijm en rozemarijn en het ene uitzicht is nog mooier dan het andere.

Ontdek de verlaten stranden

Door de grillige kustlijn zijn er op Zakynthos veel stranden die je niet zo gemakkelijk kunt bereiken. Maar met de boot vanaf Porto Limniona lukt het gelukkig wél om bij deze ‘verlaten stranden’ te komen. Geniet van de prachtige verborgen parels die je onderweg tegenkomt en neem een verfrissende duik in het azuurblauwe water.

Mooie kathedralen en kerken

Cultuur en geloof spelen een belangrijke rol op het eiland. Je vindt er dan ook heel wat kerken en kloosters. De een nog mooier dan de ander. In het dorp Lagapodo staat het klooster Oanagia i Eleftherotria. Indrukwekkend om te zien met de authentieke iconen en fresco’s.

Sorteren

vakanties Zakynthos

Reviews over accommodaties in Zakynthos

De gasten allemaal tevreden houden moet motto zijn

Ger ter Horst
    12-10-2018

aangekomen om 16.25 uur op 1 oktober 2018. Mooie kamer met uitzicht op zwembad, bar en zee. Erg moe van de reis ben ik om 22.00 uur naar bed gegaan. Vanaf die tijd t/m 02.30 muziek hard, lawaai, zingen, aangeschoten gepraat/hard geroep van ca. 20 soms meezingende mensen. Het geluid kwam zelfs door mijn hele goede oordoppen. Vanaf ca. 02.30 uur ging de groep hard pratend naar hun kamers waarop men het nodig vond om nog op harde toon op de gang verder te praten. Toen nog het luid 'goede nacht geroep' en was het stil om ca. 03.00 uur. De volgende morgen gevraagd aan Kostas of dit normaal is en vaker gebeurd, reageerde hij zo van dat ik niet zo moest zeuren. Ik vroeg toen om eventueel een andere kamer. Als het de volgende dag weer zou zijn zou ik een andere kamer krijgen. Er bleken meer mensen geklaagd te hebben. Mij zag hij zogenaamd die dag niet meer. Rest is goed gegaan, je kunt er lekker eten, kamers en schoonmaak zijn in oké Start niet. Verzorgen gasten na ongeluk Slecht. Ik was uitgegleden langs de rand van het zwembad en op mijn nieuwe heup terecht gekomen. Een vinger en teen bloeden hevig en gelijk kwam een NL echtpaar mij helpen. Met servetjes en door de NL man uit z'n kamer gehaalde pleisters is het zo goed als verbonden. Melanie van Janno Beach haalde ontsmettingsmiddel en ging verder met het opruimen op meerdere plaatsen van het bloed, Want dat was heel belangrijk. Niemand moest schrikken van bloed. Belachelijk!!!! Bij haar om een verbanddoos gevraagd welke niet in hun bezit was, noch verband noch pleisters, gewoon helemaal geen verzorging van Janno Beach. Je moest maar naar het Medical Center gaan in het dorp. Omzet dat was alleen maar belangrijk!!!!

Anet
    10-10-2018

Met onze dochter van 2 jaar hebben wij 11 dagen een top tijd gehad in dit mooie hotel. Wij hadden een kamer met een prive zwembad super gaaf, maar wij vonden dit wel gevaarlijk ivm onze dochter. Eenmaal aangegeven bij de receptie begrepen ze dit meteen en kregen we een andere kamer. Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam en heeft zelfs geholpen met de koffers naar de andere kamer te brengen. De kamers werden dagelijks schoongemaakt en iedere dag ook nieuwe handdoeken. Het eten was iedere dag net wat anders, kortom hebben wij een top tijd gehad hier. Wij komen zeker terug!!

Topper!

Esther
    8-10-2018

Fantastisch verblijf. Prachtige villa (mezzazine), ruim en sfeervol. Aris geeft je een warm welkom en kookt heerlijk. Gezellig aanschuiven voor de daghap. Ideaal. Het ligt in een olijvenboomgaard, een verscholen pareltje. Kleinschalig, schoon en heerlijk rustig.