Argassi

Argassi: strand en een gezellig centrum

Argassi ligt in het zuidoosten van Zakynthos en is een kleine gezellige kustplaats. Het cenrtum bestaat uit een lange weg met de beste restaurants, leuke winkels en gezellige bars. Daarnaast leent Argassi zich uitstekend voor diverse watersporten.

Inspiratie voor Argassi

3x slapen in het centrum

Een heerlijke bestemming op Zakynthos

3x kleinschalige verblijven

Voor een rustige vakantie op Zakynthos

To do in en nabij Argassi

Je zult je hier geen moment vervelen

Mooie stranden op Zakynthos

Leuk voor een dagtrip vanuit Argass

3x slapen in het centrum

Genieten met de kids in Hotel Contessa

Op zoek naar een kindvriendelijk hotel op het Griekse eiland Zakynthos? Ga naar Hotel Contessa in Argassi. Hier vind je een zwembad met apart kinderbad en een mooie grote speeltuin. Bovendien kun je vanuit je hotel allerlei excursies boeken en ook een auto huren om het eiland te verkennen. Eten doe je op het heerlijke buitenterras van het hotel.

Appartement Meridien Beach, de perfecte uitvalsbasis voor uitstapjes

Huur je een van de appartementen van Meridien Beach dan heb je een perfecte uitvalsbasis om Argassi en het eiland Zakynthos te ontdekken. Reviewer Milly: "Heerlijke relaxte vakantie gehad dankzij vriendelijk personeel, schone kamers, goede ligbedden, mooie locatie, met zwembad en poolbar".

All inclusive genieten in Aparthotel Diana Palace

Bij Aparthotel Diana Palace beschik je zeker weten over uitstekende service. Bovendien is het eten all inclusive en ook nog eens heel erg lekker en gevarieerd. Wil je naar het strand? Dan neem je gewoon de gratis pendelbus. Zo geniet je optimaal van je strandvakantie in Argassi.

3x kleinschalige verblijven

Relaxen bij de poolbar in Appartement Edelweiss

Op slechts 6 km van het vliegveld en 4 km van de hoofdstad van Zakynthos vind je appartement Edelweiss. Perfect voor als je op zoek bent naar een kleinschalig verblijf met zwembad en leuke poolbar. ‘s Avonds nog even een drankje doen in het centrum van Argassi? Geen probleem: het is slechts 5 minuten lopen.

Appartement Boletsos Beach in het centrum van Argassi

Op zoek naar een rustige, kleinschalige locatie in het centrum van Argassi? Verblijf in een van de appartementen van Boletsos Beach direct aan het strand. Vanuit je appartement loop je zo het centrum van Argassi in, maar toch is je heerlijk rustig en heb je nauwelijks het gevoel dat je je zo dichtbij het centrum bevindt.

Appartement Porto Davia, direct aan zee!

Vijfsterren appartementencomplex Porto Davia is perfect als je op zoek bent naar een kleinschalig verblijf direct aan zee. Ook voor de kinderen perfect dankzij de ondiepe zee. Reviewer Wietse DeWind: ‘Prachtig uitzicht vanaf je balkon en je loopt via de tuin zo de zee in.’

To do in en nabij Argassi

Het centrum van Argassi

Argassi staat bekend als een vrij rustige badplaats. Toch is het centrum van Argassi altijd gezellig. Je vindt hier veel restaurants waar je heerlijk kunt eten, daarna sluit je af met een drankje in een bar of café. Reviewer Angelique: ‘Argassi is een gezellig klein dorpje! Leuke winkeltjes en een aantal super goede restaurants.’

Bezoek Zakynthos stad

Argassi bevindt zich op slechts 4 kilometer afstand van Zakynthos stad. Een bezoek aan deze stad kan je dus eigenlijk niet overslaan tijdens jouw verblijf. Wandel door de stad met zijn vele historische bouwwerken en mooie stranden.

Snorkelen in de azuurblauwe zee

Een van de dingen waar Zakynthos om bekend staat, snorkelen! Dit omdat het water op bijna elk strand op dit eiland super helder is en aangenaam van temperatuur. Bovendien is het het leefgebied van prachtige vissen en niet te vergeten van schildpadden. Daarnaast vind je hier ondergrondse grotten en holtes, prachtig om te zien!

Het klooster Panagia Skopiotissa

Bovenop de berg Skopos ligt klooster Panagia Skopiotissa, tevens de oudste kerk van het eiland. Je moet een beetje sportief ingesteld zijn om dit klooster te bereiken maar eenmaal boven word je hier dubbel en dwars voor beloond. Je hebt een panoramisch uitzicht over de kust en het eiland. In het klooster zelf spot je prachtige muurschilderingen.

Mooie stranden op Zakynthos

Navagio Beach

Dit strand met zijn wereldberoemde shipwreck is het boegbeeld van het eiland. Voor veel toeristen is Navagio Beach zelfs dé reden om Zakynthos te bezoeken. Dit strand mag je dus niet overslaan tijdens jouw vakantie in Argassi. Een azuurblauwe, heldere zee omgeven door een hoge klif. Het mooiste uitzicht over dit strand heb je vanaf de klif.

Porto Roxa

Een keer wat anders dan een zandstrand? Bezoek Porto Roxa, een rotsstrand met kliffen. De echte durfals kunnen hier cliff jumpen! Dit is een favoriet strand onder locals en een onontdekt pareltje onder toeristen. Dit strand heeft ook nog een klein baaitje en er zijn strandtentjes die gratis strandbedjes verhuren.

Dafni Beach

Een zandstrand in de omgeving van Vassilikos, het gebied waar je volgens velen de mooiste stranden van Zakynthos vindt. Dafni Beach is tevens de broedplaats van de Caretta Caretta schildpadden. Nestjes van de schildpadden worden beschermd met houten hekjes. Zonnen kan op de grasvelden bij de beachclubs waar je de lekkerste visgerechten eet.

Banana Beach

Onontdekt kun je Banana Beach niet noemen maar voor een dag comfortabel zonnen, heerlijk eten en dat ultieme vakantiegevoel moet je hier zijn. Strandtentjes en ligbedden zijn er in overvloed. Bij Banana Baya Beach Bar relax je op je bedje terwijl je geniet van loungemuziek en een overheerlijke maar toch betaalbare maaltijd.

• Type accommodatie

Reviews over Argassi

prima

tineke
    21-7-2018

een leuke plaats met goede openbare busverbindingen naar de hoofdstad en naar bananabeach, veel toeristenwinkels,excursiebedrijfjes(prima) en leuke restaurants. het leukste en voor ons beste restaurant was familierestaurant sirtaki, vriendelijk personeel, lekker grieks eten en volop griekse muziek. naast de restaurants weinig gewone terrasjes voor koffie/oid

Leuke plaats.

Ronald
    4-7-2018

Gezellige plaats, eigenlijk een doorgaande hoofdstraat met een zijstraat waaraan hotels, winkeltjes, mini supermarkten en heel veel eetgelegenheden liggen. Niet echt een lawaaiige barstreet). Vond het persoonlijk naast Zakynthos stad de leukste plaats van het eiland. Niet zo massaal als bijv. Laganas dat vergelijkbaar is met Chersonisos. Geen (zand)strand, meeste hotels/appartementen liggen direct aan zee van waaruit je van een tuin met een trapje de zee in loopt.

Prachtig

Mevr. vd Pol
    4-5-2018

In april was er nog weinig te doen, alle Grieken waren hard aan het werk op het seizoen te laten beginnen. We waren net een weekje te vroeg.

Maar er liggen genoeg eettentjes, clubs, strandtenten etc. Gewoon top!

Mooie plaats. Voor elk wat wils

Geert
    14-10-2017

Leuk dorp met een leuke gezellige winkelstaat met goede restaurants. Vanuit Argassi kun je met auto het hele eiland verkennen.

Heel erg gezellig !

Ila Zomer
    9-10-2017

Argassi is een gezellig druk plaatsje, met veel restaurantjes, waar je lekker en goedkoop kunt eten.

Het openbaar vervoer is niet denderend , maar je kunt overal auto's huren. Wij (81 en 89) waren er met onze kleinzoon, en maakten gebruik van taxi's ,die ook goed betaalbaar zijn.

Je kunt er 2 mooie wandelingen maken, de ene van plm. 6km. naar een leuke taverne, met een mooi uitzicht. Wij hebben een taxi terug genomen.

De andere was wat pittiger, plm.8km., en flink omhoog naar de ruïnes van een klooster, onderweg prachtige uitzichten , echt aan te bevelen, deze heb ik samen met mijn kleinzoon gedaan, voor een bijna 90 jarige was dit te veel van het goeie!!

echt aan te bevelen!!

Argassi scoort een 7,5 uit 10, op basis van 278 reviews