Op vakantie naar Laganas? Laganas is de grootste badplaats van Zakynthos. Vakantiegangers die op zoek zijn naar rust, vinden hier de mooiste plekjes, maar ook de actieve watersporter kan zijn hart ophalen. En wist je dat je met een beetje geluk zeeschildpadden kunt spotten? De vele winkels, restaurants en uitgaansgelegenheden maken je vakantie hier compleet.

Lees meer over Laganas

We hebben een aantal aanbieders voor Laganas voor je op een rij gezet:

vakanties Laganas

We hebben een aantal aanbieders voor Laganas voor je op een rij gezet:

Over Laganas

Laganas ligt in het zuiden van het Griekse eiland Zakynthos. Het is een modern stadje met veel uitgaansgelegenheden. Je vindt hier dan ook talloze bars, restaurants, fastfood-gelegenheden, en souvenirshops. Aanrader is het om vanuit de haven van Laganas een boottocht te maken naar het schildpaddeneiland Marathonissi. Hier leven de karetschildpadden waar Zakynthos zo bekend om is geworden.

Weer & Klimaat Laganas

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)14°15°16°19°23°28°31°31°28°23°19°16°
Min. temp. (℃)11°14°18°20°21°19°16°13°10°
Dagen regen1311863111381113

Reviews over Laganas

• 8A.Pouw07-07-2015

leuke plek

Erg leuke plek, alleen de hoofdstraat ontwijken

• 8Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 10Rianne18-06-2015

zeer mooi eiland

Mooie blauwe zee die lang ondiep blijft. en veel schildpadden gezien en mee gezwommen.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2015

• 9sjouke koopmans01-05-2006

wij hebben alleen maar geluierd en gegeten en gedronken. Het strand is perfect. Lekker zand en voor kinderen ideaal, want het loopt af. Je kunt dus heel lang lopen zonder dat het echt diep wordt. Voor jongelui denk ik het welhalla ivm met vele kroegen en jongelui..Wij hebben niets gezien van het eiland, dus geen oordeel. Algemene indruk goed voor mensen die van een goede strandvakantie en/of nachtleven houden!

• 6Omgeving

Gereisd in mei 2006

• 10Vakantie Zakynthos (Laganas) 201720-08-2017

Geweldig

Ik heb zeker een leuke en een fijne Vakantie gehad op het mooie Eiland Zakynthos. Alles was en ging goed tijdens me Vakantie. Dus ik heb geen min punten temelden over het verblijf

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Cultuur

Alleen gereisd in augustus 2017

• 8Her Peperkamp23-06-2006

Wat blijft Zakynthos toch een heerlijk eiland. Als je van drukte en uitgaan houdt kan je prima in Laganas terecht. Zoek je de rust op dan zijn er genoeg andere dorpjes waar je terecht kan. Wij genieten er vooral van het strand en de vriendelijke mensen. In de Mamabo bar aan het strand kan je goed eten en is het erg gezellig. Op het eiland is geneoeg te doen. Qua cultuur, moet je echt wat meer het binnenland in gaan. Zakynthos is voor ons een jaarlijkse bestemming geworden.

Gereisd met familie in juni 2006

• 8Judith29-05-2006

Zakynthos is een heerlijk vakantie eiland. Veel bloeiende bloemen en planten in mei en de echte drukte is nog ver te zoeken. Geweldig om tijdens de jeepsafari al die kruiden te ruiken in de bergen. Ook in Laganas is het in mei nog goed te doen. Nog geen overlast van engelse gasten en de temperatuur is niet te hoog. Mensen zijn niet te beroerd om je te helpen en zijn erg vriendelijk. Heerlijk gegeten bij Sirocco aan het strand (lekkere hamburgers voor lunch) en bij Sirocco in de hoofd straat hebben ze lekkere appeltaart. Verder hebben wij de hoofdstraat gemeden omdat wij niet zulke cafe bezoekers zijn, overdag wel leuk om er doorheen te lopen). Erg lekker gedineerd bij Kontessa (Contessa) in zijstraat van de hoofdstraat. Verder veel mooie stranden en baaien en het zien van een schildpad is een byzondere ervaring.

• 7Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 8Stranden

Gereisd met partner in mei 2006

• 7b.mekes10-06-2006

in de avond een zeer rumoerige plaats. wij waren zelf in een buitenwijk.het centrum is zeker niet voor mensen die van een rustige vakantie willen genieten. verder voor iedere tent staat wel iemand die je naar binnen wil trekken

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd in juni 2006

• 5Renate en Eric16-02-2006

Het echte griekenland is in Laganas ver te zoeken. Erg toeristisch en haast alles is overgenomen door de engelsen. Wij hebben met de jeep veel mooiere plaatsen gezien. Zakynthos was leuk om een keer gezien te hebben, maar als echte griekenland-fanaten niet echt voor herhaling vatbaar. Zelfs in het voorjaar was het druk.

• 6Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd in februari 2006

• 8Joyce & Martijn09-07-2006

wij hebben een super vakantie gehad. Zakynthos is een mooi, groen eiland. Het is dan ook erg leuk om een scooter te huren en het eiland rond te gaan. Er is genoeg te zien. Wij vonden Laganas een goede keus, het heeft een heerlijk strand, er zijn genoeg winkeltjes, terrasjes en restaurants en bovendien kunt je er ook nog goed stappen. Laganas zit wel vol met Engelsen en ze zijn 's avonds allemaal stomdronken en liggen kotsend op straat, maar wij hebben er totaal geen last van gehad. Het is maar hoe je er zelf mee omgaat.

Kortom Zakynthos is een echte aanrader!

• 9Omgeving

Gereisd in juli 2006

• 8Bianca21-09-2005

Wat de meeste al aangeven is dat het strand als boulevard gebruikt wordt, er zijn erg veel engelsen en die zijn duidelijk aanwezig! Med Version is inderdaad lekker, ook Bleu sea iets verderop is een aanrader (familiebedrijfje). Voor uitgaan is er zat te beleven, cultuur erg weinig. Verder vindt ik Laganas vergeleken andere griekse eilanden toch te toeristisch..... Maar we hebben wel 14 dagen genoten!

• 7Omgeving

Gereisd in september 2005