Verblijf op de beste campings in Italië

Redactie - 13 juli 2022

Verblijf op de beste campings in Italië

Redactie - 13 juli 2022

Een vakantie in Italië staat garant voor genieten. Waar zonaanbidders genieten van de stranden, ontdekken Bourgondiërs de lokale keuken. En terwijl shop- en cultuurliefhebbers in de buurt van de steden verblijven, verkennen natuurliefhebbers juist het binnenland en de kust. Het is niet voor niets dat veel vakantiegangers jaarlijks op auto vakantie naar Italië gaan. Om je zoektocht naar de ideale vakantie makkelijker te maken, tipt Zoover je de beste campings in Italië. Dit lijstje is bepaald door… jou! Dankzij de reviews van miljoenen vakantiegangers zoals jij, kunnen we je precies vertellen wat de beste campings in Italië zijn. Deze lijst is gebaseerd op de hoogste reviewscores, het aantal recente reviews én hoe vaak een camping is bekeken door andere vakantiegangers. Lees zeker even met ons mee!

camping

Camping Baciccia

We trappen deze lijst met beste campings in Italië af met Camping Baciccia in het mooie Ligurië, die jullie gemiddeld een 9.2 geven. Deze kleinschalige camping in Ligurië is van alle gemakken voorzien en valt goed in de smaak bij gezinnen met kinderen. Zo is er een mooi zwembad, maar Camping Baciccia ligt ook vlakbij het strand. Je verblijf er op een staanplaats of in één van de chalets. Verken de omgeving te voet of per fiets, of rij naar Monaco! Er valt meer dan genoeg te zien, doen en beleven in de omgeving.

Camping Baciccia - beste campings Italië
Wat zeggen de reviews?

"Echte Italiaanse familie camping. Bij aankomst een heel warm ontvangst. De camping plaatsen zijn prima en heerlijk in de schaduw onder de bomen. Het zwembad is zeer schoon, onze 3 kinderen zijn er dol op. Sanitair is prima evenals het restaurant, bar en winkeltje. Kortom een prima camping met charme aan de kust." - Familie van Hout

Camping Orchidea

Op auto vakantie naar Italië? Met één dag rijden ben je al bij Lago Maggiore in Piemont. Verblijf hier bijvoorbeeld bij Camping Orchidea. Deze camping valt goed in de smaak bij andere vakantiegangers dankzij de ligging bij het weer en de gemoedelijke sfeer. In het hoogseizoen worden er volop leuke activiteiten georganiseerd voor zowel jong als oud. Ook is er een restaurant met uitzicht op het meer, waar je heerlijke Italiaanse pizza heet. Met een gemiddelde score van een 8.9 mag Camping Orchidea niet ontbreken tussen de beste campings in Italië.

Camping Orchidea
Wat zeggen de reviews?

"Mooie relatief kleine, rustige en basic camping van alle gemakken voorzien. Schoon sanitair. Ligt dicht aan de doorgaande weg. Kleine boulevard net naast de camping met een aantal restaurants. Stadjes zijn met de auto goed te bereiken. Enige nadeel is de beperkte aanwezigheid van bomen of struiken, waardoor er weinig schaduw of privacy is bij de kampeerplekken." - Marleen

Camping Du Parc

Wil je op kampeervakantie naar het Gardameer? Dan is Camping Du Parc een goede keuze! Deze camping bij Lazise staat bekend als een echte familiecamping. Het is namelijk lekker overzichtelijk en niet té massaal. Het animatieteam zorgt voor vertier voor de kinderen, maar er zijn ook verschillende sportmogelijkheden voor volwassen gasten. Daarnaast heeft Camping Du Parc een restaurant, waar je van de mediterrane keuken geniet. Dankzij de ligging aan het meer, duik je op de warme zomerdagen zó het water in! Met een gemiddelde score van een 8.8 is Camping Du Parc duidelijk een van de beste campings in Italië.

Camping Du Parc - beste campings Italië
Wat zeggen de reviews?

"Geweldige camping die gelijk aan Lazise grenst. Binnen 5 minuten ben je vanaf de camping in Lazise. Sanitair werd erg goed schoongehouden. [...] Zwembad is ruim genoeg en er zijn genoeg ligbedden aanwezig. De kampeerplek (wij waren met de caravan, 5 personen en een hond) die wij hadden was ook ruim. Volgend jaar komen wij zeker weer." - Gert

Camping Delle Rose

Het is heerlijk vertoeven op Camping Delle Rose in Ligurië. De camping ligt in een groene, bloemrijke omgeving. De gastvrijheid, animatie en het mooie zwembad zorgen voor een fijn vakantiegevoel. Ook is er een restaurant, waar je van de mediterrane keuken geniet. De groene omgeving van Ligurië ontdek je per voet of op de fiets. Met een gemiddelde score van een 8.7 behoort Camping Delle Rose zeker tot de beste campings in Italië!

Wat zeggen de reviews?

"Leuke camping in de heuvels van de bloemenriviera. Het is goed te lopen naar Apricale. We waren vroeg in het seizoen dus zwembad en restaurant waren nog niet open. Mooie stortdouches en heel aardige eigenaresse." - Bart

Camping San Benedetto Camping Relais

Voor de volgende camping op deze lijst met beste campings in Italië gaan we terug naar het Gardameer. Jaarlijks kiezen veel vakantiegangers voor een auto vakantie naar deze mooie plek in Italië. Camping San Benedetto Camping Relais is de ideale uitvalsbasis voor een vakantie aan het Gardameer. Naast de gunstige ligging is er namelijk een zwembad met kinderbad en een animatieteam dat volop leuke activiteiten organiseert. Jullie beoordelen Camping San Benedetto Camping Relais gemiddeld met een dikke 8.7.

Camping San Benedetto Camping Relais - beste campings Italië
Wat zeggen de reviews?

"Mijn partner en ik hebben een stacaravan gehuurd met jacuzzi aan het gardameer. Echt een top plek! We hadden oa 2 badkamers, vaatwasser, ligbedjes helemaal super. Vanuit ons bed keken wij uit over het meer. Dit is overdag en s'avonds echt prachtig!" - Carlijn

Camping Il Poggetto

Tussen de Toscaanse heuvels vind je Camping Il Poggetto. Met de zwembaden, het restaurant en het mooie uitzicht is het hier heerlijk vertoeven! Dankzij de animatie en het kinderbad is het een populaire keuze voor een auto vakantie naar Italië met het hele gezin. In de omgeving kun je goed wandelen, maar er zijn ook veel interessante plaatsen. Bezoek bijvoorbeeld Florence of Siena. Met een gemiddelde score van een 8.7 behoort Camping Il Poggetto tot de beste campings in Italië!

Camping Il Poggetto - beste campings Italië
Wat zeggen de reviews?

"Camping Il Poggetto in Troghi (Toscane) is een kleinschalige, gezellige familie camping met diverse accommodaties. Er is een fijn zwembad met voldoende ligbedjes. Vanaf het terras van het restaurant heb je een schitterend uitzicht op de Toscaanse heuvels en dorpjes." - Evert

Camping Delle Rose

Er staat nog een Camping Delle Rose op deze lijst met de beste campings in Italië! Deze Camping Delle Rose ligt bij Lazise bij het Gardameer, een populaire bestemming voor een auto vakantie naar Italië. De camping staat bekend als een echte familiecamping. Er is een zwembad, tafeltennistafel en een zwembad. Je verblijft er op een staanplaats of een chalet. Jullie beoordelen Camping Delle Rose gemiddeld met een 8.6. Dit maakt het een van de beste campings in Italië!

Camping Delle Rose - beste campings Italië
Wat zeggen de reviews?

"Een heerlijke vakantie gehad met mijn gezin in een van de safaritenten. De tenten zijn zo ingericht dat je bijna niets hoeft mee te nemen. De camping is daarnaast van alle gemakken voorzien. Een fijn zwembad, lekker restaurant en schoon sanitair." - Loes

Le Palme Camping & Village

Met het hele gezin op auto vakantie naar Italië? Dan zit je goed op Le Palme Camping & Village! Andere vakantiegangers beschrijven deze campings als een goede keuze voor gezinnen. Vanaf je staanplaats of chalet neem je zó een duik in het Gardameer. Verder is de camping niet te groot, maar wel van alle gemakken voorzien. Zo is er een restaurant, zwembad en een animatieteam dat leuke activiteiten verzorgt voor de jongste vakantiegangers. Met een gemiddelde score van een 8.7 behoort Le Palme Camping & Village tot de beste campings in Italië!

Le Palme Camping & Village
Wat zeggen de reviews?

"Camping is niet groot dus erg overzichtelijk met jongere kinderen. Prachtige ligging fijne plek voor onze camper. Sanitair is heel netjes en de douches zijn heerlijk warm. animatie voor de kinderen was erg leuk! Erg leuk zwembad met leuke glijbaan. Ook erg leuk vinden ze bij ons het voetbalveld. Klein minpuntje deze ligt achter de camping." - Hanneke

Camping Tenuta Squaneto

De volgende camping op deze lijst met beste campings in Italië ligt in het noorden, namelijk in Piemont. Camping Tenuta Squaneto wordt omschreven als een goede camping voor een vakantie met het hele gezin. Doordat er veel gezinnen komen, hebben de kinderen zó speelmaatjes gevonden! Verder is er een restaurant, een zwembad en een apart kinderbad. Jullie beoordelen Camping Tenuta Squaneto gemiddeld zelfs met een 8.4!

Camping Tenuta Squaneto - beste campings in Italië
Wat zeggen de reviews?

"Als je rust zoekt is dit een ideale camping. 6 dagen op deze camping geweest in mei 2022. Supervriendelijke ontvangst met een tip waar we het beste konden staan i.v.m. de zon/schaduw. Tot onze verrassing was de trattoria op de camping ook in mei open dus wij hebben een paar keer heerlijk gegeten met prima wijn erbij. [...] Sanitair prima. Zwembad prima maar wel wat klein." - Anna

Camping Okay

Voor de laatste camping op deze lijst gaan we naar Lombardije, een populaire bestemming voor een auto vakantie naar Italië. Camping Okay is een rustige camping aan het mooie Lago Maggiore. Naast een mooie ligging heeft de camping een zwembad, speeltuin en een eenvoudig restaurant. Er is geen animatie, wat het tot een rustige, kleinschalige camping maakt. Met een gemiddelde score van een 8.3 mag deze camping niet ontbreken tussen de beste campings in Italië!

Camping Okay - beste campings Italië
Wat zeggen de reviews?

"We hebben hier twee weken gestaan met eigen caravan. Het was een leuke en gezellige camping en ligt direct aan het meer. Zowel het meer als het zwembad waren heerlijk . Aan het meer liggen ook strandbedjes . Brood kun je op de camping bestellen . Douche is lekker warm. Geen grootschalige camping maar lekker overzichtelijk. De pizza’s op de camping zijn lekker en niet duur." - Sander