Camping Yelloh! Village Domaine du Colombier (Glamping)

WebsiteLink naar websiteWeer vandaag30°20°
Camping Yelloh! Village Domaine du Colombier (Glamping)
7,7

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Domaine du Colombier (Glamping) voor je op een rij gezet:

366 reviews over Camping Yelloh! Village Domaine du Colombier (Glamping) in het Nederlands

Mooie goed onderhouden camping!

Jeffrey Jonkman
28-9-2017

Het was een goed onderhouden camping met alle faciliteiten die je nodig bent. Ook de thema's (per straat) zijn leuk bedacht! Wij zouden aanraden om bij de camping zelf te boeken in plaats van via touroperator. Anders ben je aangewezen op de verantwoordelijken van die organisaties en die zijn niet altijd even goed bereikbaar. Daarentegen zijn ze erg behulpzaam op de camping zelf en er worden ook meerdere talen gesproken, zoals Engels, Frans en Nederlands.

De caravan die wij hadden (via touroperator) was gedateerd. Wat vooral erg tegen viel was het slechte bed!

Het zwembad is erg mooi. Goed onderhouden en voor alle leeftijden wat. Een deel is zelfs verwarmd. Er wordt nadrukkelijk gecontroleerd op gepaste badkleding. Wellicht een beetje hypocriet, want de reden is hygiëne. Je zou namelijk in een weide zwembroek ook overdag kunnen rondlopen / zweten in de zon bij je caravan (alsof vrouwen met een bikini dat niet doen).

Op 2 minuten rijden met de auto heb je een bakker en op 5 minuten de Lidl supermarkt om je boodschappen te doen. Erg prettig en goed betaalbaar.

Al met al een heerlijke vakantie en de camping is een aanrader!

Matig. Lijkt wel een circuit.

Rico Bo
23-9-2017

Personeel vriendelijk. Mooie ligging en een mooi zwembad,alleen jammer dat t zwembad bovenop de heuvel ligt en het er dus vrijwel altijd hard waait (in zomer misschien lekker maar eind september fris).

Supermarkt in de ochtend lekker vers brood wat zeer betaalbaar was. Speeltuin voor kinderen leuk. Camping dicht langs een zeer drukke weg waarvan veel motorrijders lijken te denken dat het een circuit is, zeer gehorig. Deze weg moet je proberen op te rijden als je naar het strand wilt (kan wel eens 5 min duren voordat je ruimte hebt).

Ook op het park zelf rijden mensen als malloten, ook het personeel in die electro karren. Zeer gevaarlijk voor kleine kinderen.

Al met al leuk voor een keer touroperator en de service van het personeel daarvan was overigens ronduit klasse!

Matig enthousiast

Lieneke
4-9-2017

Tja... Schone en goed onderhouden camping. Wij vonden het zwembad echter wat tegenvallen, wat klein, weinig ruimte om lekker te spelen in het water, zeer streng personeel. Voornamelijk Franse gasten waardoor het lastig was voor de kinderen om aansluiting te vinden. Ook de animatie was niet in het Nederlands. Bij de kinderdisco wel wat Nederlandse nummers, daar was alles mee gezegd. Slechte ligging van de mobile home. Best een mooi uitzicht, maar we stonden met de rug van de mobile home naar de straat. Totaal geen overzicht op de kids als ze wilden spelen. En dat was wel degelijk nodig, want de auto's (ook van de camping zelf) rijden hard! Inderdaad vlakbij het strand enz, maar daarvoor hoef je niet perse naar deze camping te gaan. Wij komen er niet meer!

Prima Camping heerlijk genoten!

Voss4
1-9-2017

Prima camping, schoon, netjes, verzorgd.

Prima personeel, accommodatie was verzorgd, schoon en alles in orde.

Personeel bij het zwembad ziet er niet gemotiveerd uit maar zijn wel streng.

Restaurant op de camping voldoende maar niet niet super, wij kregen dus het eten niet tegelijk met zijn allen en de prijzen zijn voor dit "type" restaurant aan de hoge kant.

Campingwinkel is weer eens van uitbater veranderd, waarbij een NL krant na half Augustus om onduidelijke redenen niet meer te verkrijgen is.

Brood is snel uitverkocht (na 09:30 uur vaak al op) en de winkel voorziet in de simpele dagelijkse behoefte maar in vergelijking met een supermarkt zeer duur!

Goede bakker (meer keus en bijna de helft goedkoper) zit op 5 auto minuten rijden.

Strand is top en in de buurt, uitstapjes naar mooie plaatsen + het achterland is zeer goed te doen en een aanrader!

Alle dingen zoals een ziekenhuis, benzinepomp of centrum allemaal zeer dichtbij.

Nadeel, er wordt overal veel gerookt...ook in het restaurant, speeltuin en zelfs bij het zwembad daar werd niets van gezegd...ronduit smerig (zeg ik als roker!!)

Nooit meer, Fransen hebben een dikke streep voor

Marcel van Eijndhoven
29-8-2017

Wij vonden wij onze toegewezen plaats (N15) niet goed. Klachten over onze plaats:

• Totaal geen verlichting, we hebben een zaklamp moeten kopen om ’s avonds vanuit onze caravan naar de weg te lopen.

• We voelden ons niet veilig bij eventuele calamiteiten, bijvoorbeeld brand, worden we wel op tijd gealarmeerd?

• Totaal geen uitzicht, je kijkt alleen tegen struiken of bomen aan.

• We voelden ons weggestopt in een uithoek waar totaal geen teken van leven is.

Op onze aankomstdatum (buiten openingstijden van de receptie) hebben wij onze klacht meteen aan de portier aangegeven en hij zei dat dit de volgende ochtend wel opgelost zou worden.

De volgende ochtend heb ik meteen mijn klacht aan de receptie kenbaar gemaakt echter was er geen alternatief. Na een lange discussie was er alsnog een alternatief (caravan A03) echter deze was ook niet naar onze wens (soortgelijke klachten).

Wij gaven aan dat de omringende caravans van hetzelfde type die wij geboekt hadden gewoon leegstonden, deze waren voor ons wel acceptabel. De receptie gaf aan dat deze de resterende dagen volgeboekt waren. Dit bleek achteraf niet het geval.

Naast dit alles voelde ik me als Nederlander ook niet gewaardeerd als bezoeker, we hadden continu het gevoel dat er meer aandacht en energie in Fransen werd gestoken. We moesten langer wachten bij het restaurant, soms liep men ons wel 4 of 5 keer voorbij voordat we werden geholpen.

Ook hebben we Wi-fi gekocht voor een week, het Wi-fi was dramatisch. Misschien lag dit wel aan onze plaats maar het geld was weggegooid.

Alles heeft er voor gezorgd dat wij een vakantie gehad hebben die we niet verwachten van de betreffende organisatie, dit is ons enorm tegengevallen.

Even samenvattend wat onze klachten zijn:

Een dramatische slechte caravanplaats

Geen medewerking tot het komen tot een echte oplossing

Enorme overlast van onze Franse buren, doorfeesten tot laat in de nacht. Hadden meerdere auto's bij de caravan staan zodat wij niet altijd beschikking hadden tot onze auto.

Tegen de Franse bezoekers werd wel aardig gedaan, voor ons was er geen begrip.

Slechte Wi-fi.

Als ik hier € 4000 voor 2 weken voor moet betalen dan hou ik hier een wel heel zuur gevoel aan over.

Zalig

Danielle Dirckx
19-8-2017

Een ontspannende vakantie gehad, mooie zwembaden, dichtbij het strand (10 min. met de auto), super Animatieteam en fijne speeltuin. Heel proper en verzorgd. Enkel jammer van het late incheckuur (17h)

Prima hoor! maar....

Lars
18-8-2017

Een mooie camping! Beetje afgelegen van strand en dorp maar het ligt er mooi bij. We zaten dicht bij het zwembad dus geen problemen met de steile hellingen op de camping. Enige puntje is wat ons betreft dat er wel een pleintje is voor de jeugd tot 12 jaar, echter als de kinderen iets ouder zijn dan is er op deze camping wat minder vermaak te vinden.

Heerlijke vakantiepark!

G.Lobers
11-8-2017

Prima gelegen vakantieparadijs. Wij kamperen hier inmiddels al 3 jaar in de periode eind mei/half juni. Ondanks het feit dat er maar een aantal (prima) kampeerplaatsen zijn, liggen ze centraal en dicht bij receptie/zwembad en winkel. Ligging op een paar km van de prachtige stranden. Monaco, Cannes, Nice zijn prima te bereiken (met trein vanuit St Raphael is ook een aanrader). Ook hef achterland is prachtig met als uitschieter de Gorges du Verdon. Kortom...prima vertoeven hier en het weer is (bijna) altijd goed.

Heerlijk, met paar kanttekeningen

Daniel
10-8-2017

We hadden een geweldige tijd in La Domaine Colombier. Het heeft een geweldig zwembad met 6 glijbanen, een enthousiast en hardwerkend animatie team (veel plezier, dansen en afleiding voor de kinderen). Kleine maar mooie stacaravans in Keniaanse stijl. De dames bij de receptie waren uiterst vriendelijk en behulpzaam. Evenals de badmeesters en chauffeurs (door de hoogteverschillen rijdt de gehele dag een golfkarretje). Fijne croissants en baguettes in de kampwinkel en een grote Carrefour in de buurt. Niettemin hebben we wat kritiek, die moet worden genoemd:

-Er is een wellnessbad voor volwassenen alleen 'Balneo', waarvoor de prijs een beetje hoog is (9 euro per 2 uur). Maar het grootste probleem is de openingstijden 9 t/m 7. Ochtendbaantje, voor het ontbijt is, is dus helaas geen optie. Ook na het slapen gaan van kinderen niet. Jammer.

-In het (openbare) zwembad mogen kinderen niet springen of duiken. Dit is begrijpelijk maar dit maakt deel uit van het plezier van de kinderen in een zwembad

-We had een slechte ervaring in het restaurant Panoramique (naast het zwembad). Letterlijk 1 minuut na het bestellen van lunch had onze dochter van 2 een tantrum (moe / ziek, wie weet) en we moesten de lunch afbreken. Dit bleek een probleem te zijn: 'impossible de annulé'. (de klantenkring bestaat uit 90% gezinnen). We vroegen of we dan de hamburgers en salade mee konden nemen: veel zuchten. We vroegen of de ongeopend fles water kon worden geretourneerd? 'Onmogelijk' was het antwoord. Op dat moment vroegen we om de manager, die vooral bezorgd was dat we niet spraken met een andere Nederlandse familie. Hij zei dat hij de fles water van de rekening zou halen, maar toen we de 75 euro factuur kregen, was het water toch. Kortom: nul service.

-De eigenaar vertelde ons dat het moeilijk was om goed personeel te krijgen. En het is waar, alle medewerkers van Colombier spraken Engels, behalve de serveersters van Panoramique ...

Desalniettemin wordt dit park toch zeker door ons aanbevolen. Het incident was vervelend, maar het verblijf in het algemeen was aangenaam en mooi. Fréjus en Saint Raphaël zijn om de hoek (strand, haven) en St.Tropez zijn een dagtrip waard.

Goed verzorgd vakantiepark!

Fam c
9-8-2017

Positief:

Net verzorgd park, veel groen: palmbomen, struiken en bloemen.

Wordt veel georganiseerd zoals iedere avond shows, iedere dag 2 x een mini en maxi kinderclub

Zwembad is fijn vooral voor de kinderen, leuk peuterbadje! Ook als het druk is kun je altijd wel een plekje vinden.

Supermarkt aanwezig voor eerste noodspullen( erg duur maar vriendelijke uitbater)

Andere supermarkten op 10 min rij afstand.

Snelweg hoor je soms maar zeker niet hinderlijk,

Wij vonden al het personeel zeer vriendelijk en behulpzaam!

Nadelen:

De cabin's staan zo gesitueerd dat je veel privacy hebt, dat is fijn maar daardoor lastiger voor kinderen om contact te maken.

Hoogteverschil ( ook al van te voren bekend) maakte het lastiger om "even" een rondje te lopen over het park, er racen wel kinderen rond op hun fiets en stapjes maar ronduit gevaarlijk als ze vallen van een steile heuvel

Kinderspeeltuinen zijn leuk maar hebben een schaduw dus overdag is het te heet om daar te spelen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village Domaine du Colombier (Glamping) in Fréjus, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village Domaine du Colombier (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Yelloh! Village Domaine du Colombier (Glamping) scoort een 7.69 uit 10 op basis van 493 reviews.