Tijdelijk €25 aanbetaling

Tenuta Squaneto

We hebben de beste aanbieders voor Camping Tenuta Squaneto voor je op een rij gezet:

7.8GoedScore uit 173 reviews
+14

7.8GoedScore uit 173 reviews
  • 9.2Staat v/h sanitair
  • 7.5Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Tenuta Squaneto (Piëmonte) is een goede bestemming voor gezinnen met jonge kinderen. Door de Nederlandse eigenaren is ook het grootste deel van de gasten Nederlands. De kinderen kunnen elkaar dus makkelijk opzoeken. In het restaurant kun je lekker eten en bij het zwembad zit een apart kinderbad. Bezoek zeker de stad Genua aan de Ligurische kust.

173 Reviews over Tenuta Squaneto

• 8Fam Graumans15-09-2022

Gemoedelijk, ruim, gastvrij, rustig, schoon

Een gemoedelijk camping met een super service. Zeer ruime plekken!! De camping ligt in het binnenland en de route er naartoe is mooi en hier en daar, met caravan, uitdagend. Maar zeker prima te doen. De camping geeft je een routebeschrijving. Het is slim om je hier aan te houden. Er zijn geen dorpjes in de buurt waar je zo even naartoe wandelt dus als je dat zoekt, is dit niet jouw plekje. Voor alles moet je ongeveer een half uurtje rijden maar in deze mooie omgeving zeker geen straf! Er is voldoende te doen, leuke dorpjes, heerlijke restaurants, wijnboeren. Met 45 min rijden sta je aan de bloemen rivièra en is een bezoek aan Noli of Genua zeker de moeite waard! Het zwembad op de camping is heerlijk, met een prima gedeelte voor de kleinere kinderen. De wijnproeverij van Pieter is echt een aanrader! Toen wij er waren had de kok zijn hand gebroken waardoor de keuken gesloten was. Pieter en Barbara zijn zeer gastvrij en behulpzaam.

• 6Eetgelegenheden
  • 6Lien12-09-2022

Voor ons de prijs niet waard

De camping is erg mooi gelegen, vriendelijke uitbaters, mooi en ruim zwembad en sanitair is goed in orde. Toch ondervonden wij enkele (grote) nadelen, die ons uiteindelijk deden besluiten vroeger te vertrekken. De grootste reden was het gebrek aan schaduw. We kampeerden op het terrein boven waar het bloedheet was, we vonden dit eigenlijk een ongeschikt terrein voor tenten, zeker met kleine kinderen. Vanaf 10 uur s ochtends kon je niet aan je tent blijven en moest je letterlijk vluchten. Verder is het inderdaad erg ver rijden vooraleer je iets kan bezichtigen of doen, en brachten we dus veel tijd in de auto door (gezien het geen optie was om aan je tent te blijven, en je het zwembad/de camping na enkele dagen wel gezien hebt). Wij waren niet heel enthousiast over het restaurant. Tot slot komt 99% van de kampeerders uit Nederland, wij misten een mix van mensen en voelden ons hierdoor te weinig in Italië.

• 5Eetgelegenheden
  • 10Albert Francken03-09-2022

Heerlijke camping in mooie, rustige omgeving

Een goede voorbereiding is het halve werk. Na een grondige zoektocht op internet besloten wij onze vakantie door te brengen op deze camping. De camping heeft al onze verwachtingen overtroffen: een idyllische ligging ver van alle drukte, maar toch de mogelijkheid om een middagje aan de Middellandse Zeekust te vertoeven. Daarna gauw weer terug naar de camping om te genieten van het heerlijke zwembad en het geweldige restaurant. Wat goed dat de eigenaren zich bekommeren om hun gasten en tegelijkertijd de natuur een warm hart toedragen door passende maatregelen (het was deze zomer extreem droog in het gebied). Er is alles aan gedaan om in deze overmachtssituatie het gebruik van campingvoorzieningen (douches, zwembad) mogelijk te houden en dat is 100% gelukt!

• 9Eetgelegenheden
  • 6Chantal28-08-2022

Leuke camping voor kleine Nederlandse kinderen.

Veel Nederlandse kindjes tot 10 jaar. Ruime plaatsen. Zwembad is leuk voor de kids! Camping is wel echt 99% Nederlands en 1% Duits. Sanitair echt brandschoon! Het riviertje is er vanwege de droogte niet maar er zijn wel kreeftjes te vinden onder de stenen bij het stroompje. Toen wij er waren mocht je vanwege de droogte (?) alleen douchen van 8 tot 10 en van 19 tot 21 uur. De rest van de tijd zijn de douches gesloten. In ons ritme (en met kleine kindjes koud uit het zwembad komen bij onweer etc) werkt dat niet. De comfort plaatsen en Safari tenten hebben wel een douche. Het is alleen nadelig voor kampeerders. De camping is echt doodstil vanaf 22 uur. Voelt niet als Italië. Kwestie van smaak. Doe ons maar de Italiaanse campings. Meer reuring en spontaniteit!

• 6Frank17-08-2022

Wij doen dit nooit weer

Je komt er wel achter wat "afgelegen" betekent. Elke dag minimaal anderhalf uur heen en anderhalf uur terug in de auto om ergens te komen. Wij zijn geen mensen die de hele dag op de camping kunnen hangen, dus doen dit echt nooit weer. Camping zelf is heel erg basic. Niet goed, maar ook niet slecht. Sanitair werd goed schoongemaakt. Zwembad ziet er op de foto's schitterend uit, maar is niet betegeld en de randen zijn smerig. Vol met groene aanslag. Het water was zo troebel dat je je voeten amper kon onderscheiden en het voetenbadje wel zo vies dat deze beter achterwege kan blijven. Restaurant klinkt leuk, maar het terras is een verzameling plastic tafels en stoelen waar wij nou niet uit stilstand enthousiast van raakten.

• 6Eetgelegenheden
  • 10H.I.15-08-2022

Geweldige camping!

Geweldige camping! Een zeer gastvrij ontvangst, waarbij we met een drankje werden ontvangen en de eigenaresse echt de tijd nam om de camping te introduceren. De ligging van de camping is prachtig, ver van alle drukte, en toch zijn tripjes naar de stranden van de Middellandse Zee, Genua of de wijngebieden van Barolo prima te doen. Het zwembad op de camping is heerlijk, met voldoende ligruimte eromheen in zon of schaduw. Wij hadden een basic L kampeerplek (met een deel van de dag schaduw) wat werkelijk een enorm grote plek was, super! In Italië een zeldzaamheid. Het sanitair was modern en immer zeer schoon! De camping heeft een eigen restaurant met super lekkere pizza's. We hebben ze verder in onze vakantie niet meer zo lekker gegeten! Ook het schepijs is heerlijk! Kortom, we hebben genoten van de gastvrijheid en perfecte voorzieningen en komen graag nog eens terug!

• 10Eetgelegenheden
  • 6Jeroen10-08-2022

Deze moet bij je passen

Tja, deze review is er echt eentje die te maken heeft met smaak. Het is gewoon niet de camping waar we een klik mee hadden. Bij aankomst bleek dat we geen pizza konden eten, ze zaten vol. An sich snappen we dat alleen zou het goed zijn om ruimte te houden voor de mensen die die dag aankomen….en daar viel verder ook niet iets mogelijk in te zijn. De faciliteiten zijn goed en alles klopt alleen misten we wat gezelligheid en spontaniteit. Alles lijkt functioneel te zijn ingericht en is te vinden in de camping app (ook als je een vraag had werd daar naar verwezen, wel met antwoord op m’n vraag). Kortom, niet wat bij ons past. Voor onze kinderen van 11 en 13 was er weinig aanspraak aangezien het merendeel een stuk jonger was, maar dit kan toeval zijn. Verder klopt het dat je ver (al gauw een uur) moet rijden om iets te bezichtigen of te doen, dus het is maar net of je daar zin in hebt.

• 8Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden
  • 7Chantal08-08-2022

Schone camping zonder schaduw

Pluspunten: Ontvangst, zeer schoon sanitair, grote plekken, goede pizza's, leuk zwembad. Prachtige omgeving, weinig tot geen toeristen. En de rust op de camping is fijn.

Minpunten: Op de website staat beperkt schaduw, maar lees dit als GEEN schaduw. Tijdens deze hete zomer eigenlijk onverantwoord. Zeker met kleine kinderen. Er zijn zelfs mensen eerder vertrokken naar huis omdat er geen schaduw was. Beperkte keus voor broodjes, welke ook droog en hard zijn. We hadden ons verheugd op de Italiaanse 3 gangen gerechten maar deze vielen tegen. Kleine porties en weinig smaak.

• 8Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 9Anna09-07-2022

Prachtige rustige camping

Als je rust zoekt is dit een ideale camping. 6 dagen op deze camping geweest in mei 2022. Supervriendelijke ontvangst met een tip waar we het beste konden staan i.v.m. de zon/schaduw. Tot onze verrassing was de trattoria op de camping ook in mei open dus wij hebben een paar keer heerlijk gegeten met prima wijn erbij. Er is een broodjesservice en je kan ook lekkere ham en/of eieren erbij bestellen. Wel zo fijn want voor de boodschappen moet je even wat tijd uittrekken en over de wat smallere, spannende en soms slechte wegen naar Cairo Montenotte rijden. Leuk plaatsje ook om te bezoeken. Overigens is het belangrijk de routebeschrijving van de campingeigenaren te volgen, vooral met de caravan. Sanitair prima. Zwembad prima maar wel wat klein.

• 10Eetgelegenheden
  • 9W.31-08-2021

Rustig, mooi, schoon en gastvrij.

We verbleven hier 5 dagen.

De plaatsen waren erg ruim, nadat er een kleine plaats gewend waren aan het Como meer.

Het sanitair was erg netjes en zonder muntjes, dat is nog niet altijd in Italië.

Gastvrije ontvangst en vooral Barbara was altijd enthousiast.

Mooi zwembad en speelgelegenheid voor kinderen.

Veel Nederlanders, zo ook de eigenaren. Kan een voor en nadeel zijn. Makkelijk praten. leuk voor de kids om te spelen. Maar niet het echte Italiaanse gevoel, vakantie in “nederland”.

We hebben genoten van een pizza avond bij het restaurant, het menu de andere avond vonden we wat simpel. Er worden lekkere wijnen uit de streek geschonken.

De omgeving is lastig te ontdekken met gewone fietsen, elektrisch is wel een n vereiste. Voor een camper/buscamper niet altijd makkelijk de buurt te verkennen, weinig dichtbij.

• 7Eetgelegenheden

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar