Camping Tenuta Squaneto

8.5Staat v/h sanitair
8.5Zwembad
8.7Hygiëne

Camping Info

Tenuta Squaneto (Piëmonte) is een goede bestemming voor gezinnen met jonge kinderen. Door de Nederlandse eigenaren is ook het grootste deel van de gasten Nederlands. De kinderen kunnen elkaar dus makkelijk opzoeken. In het restaurant kun je lekker eten en bij het zwembad zit een apart kinderbad. Bezoek zeker de stad Genua aan de Ligurische kust.

152 reviews over Camping Tenuta Squaneto in het Nederlands

• 10Jeltje10-09-2019

Fantastische camping! Grote plekken, schoon sanitair, prachtig groot zwembad, lieve behulpzame eigenaren en ontzettend goed restaurant. En dat alles in een prachtige en rustige omgeving. Wij hebben ontzettend genoten. Dank Pieter en Barbara, jullie hebben het geweldig voor elkaar!

9Ligging
    10Prijs/kwaliteit
    10Eetgelegenheden

• 10Katja11-08-2019

Genoten!

Heerlijk rustig, aan alles gedacht, weg uit de chaos en drukte. Prijzig, maar zeer de moeite waard. Vooral voor kinderen tot 10-12 jaar. Super groot zwembad. Mega ruime plaatsen. Het welkom bij aankomst is uitmuntend: na een lange reis een verkoelend drankje en wat uitleg is een meesterzet! Zeer persoonlijk en vriendelijk personeel. Ruim opgezet in alle opzichten. Gewoon fantastisch. En ja, boodschappen is 20 min met de auto en een schaduwdoek is een must. Maar op bovenveld is langs de bosrand vanaf 17.00 uur schaduw (B1-5). Zeker voor herhaling vatbaar!

10Ligging

• 2018
    8Marrit19-11-2018

Ruimte en rust

Rust, ruimte, heerlijk relaxen. Met 2 pubers waar de telefoon aan vastgeplakt zit en WiFi onder de eerste levensbehoeften valt, was het even wennen, maar na een paar dagen hadden we toch onze kinderen weer terug. Het zwembad was prima, het riviertje super, ook voor de hond. En het is wel even rijden, maar in de omgeving is genoeg te doen. En Barbara zei al dat ze de beste pizza's hadden, maar dat klopt dan ook gewoon!

7Ligging
    9Staat v/h sanitair
    7Zwembad
    9Hygiëne

Met oudere kinderen

• 9Fam. Trommelen28-09-2018

Prachtige en nette camping op fantastische plek

Prachtige camping, zeer goede en nette voorzieningen. Mooi zwembad (wel koud, maar we waren er dan ook eind september). Goede prijs/kwaliteit verhouding en zeer vriendelijk welkom geheten. De camping ligt op een hele mooie plek, op relatief korte reisafstand zijn al leuke dorpjes te bezoeken. Het enige dat wat ons betreft nog aangevuld zou kunnen worden op de camping, is een bankje bij de speeltuin... Hele fijne tijd gehad dus en als we in de buurt zijn komen we zeker terug!

8Ligging
    9Prijs/kwaliteit
    8Zwembad

• 9Carolien16-09-2018

Leuke camping in mooie omgeving

We hebben genoten op deze camping. Het sanitair is modern en schoon en netjes. Het is kindvriendelijk en kleinschalig. De studenten die in het restaurant werken zijn zeer behulpzaam en vriendelijk. De pizza-avonden zijn heerlijk. Het is echt een perfecte camping voor gezinnen met kleine kinderen (tot ongeveer 10 jaar). Wij waren er met twee kinderen van 5 en 7 en zij vonden het fantastisch. Het zwembad, de tafelvoetbaltafel en de speeltuintjes waren favoriet. 's Avonds wordt je getrakteerd op een prachtige sterrenhemel. Het ligt erg afgelegen en daar moet je van houden. De weg er naartoe is prachtig. Onthaasten! Op 10 minuten rijden is een klein dorpje met een Italiaans restaurant (geen kaart, geen Engels) waar je verrukkelijk kunt eten met een speeltuin aan de overkant. Inderdaad een Nederlandse enclave in Italië maar zodra je de camping verlaat is dat over. Tip: klein campingwinkeltje, want dat is echt een gemis. Tip: prijs/kwaliteit in restaurant (buiten pizza om) aanpassen.

10Ligging
    9Prijs/kwaliteit

• 8Anouck03-09-2018

Ideaal om rond te hangen met kleine kinderen.

Een hele fijne camping als je jonge kinderen hebt. Relaxde mensen, lekkere pizza, prima broodjesservice. Wij hadden een ingerichte tent met uitzicht op het speeltuintje, ideaal zwembad voor kids met verschillende leeftijden, een vijvertje om beestjes in te zoeken. Een mooie omgeving, maar tegelijkertijd ook redelijk geïsoleerd. Er is weinig te doen in de omgeving en leuke stadjes/dorpjes zijn snel een half uur tot driekwartier rijden over kronkelwegen (dus niet fijn als je snel wagenziek bent).

5Ligging
    7Prijs/kwaliteit
    8Staat v/h sanitair
    8Hygiëne

• 9Fam. Van Hees30-08-2018

Rustig gelegen gezinscamping

Twee weken vakantie genoten in augustus 2018 op deze camping. We hebben er een fijn verblijf gehad, de kinderen maakten veel vriendjes en speelden zich te pletter in het zwembad.

• Wij stonden op het hoger gelegen deel zonder schaduw wat het met momenten zeer warm maakt. Maar daar kom je voor naar Italië én het wordt duidelijk vermeld op de website, dus als je je voorziet met een schaduwdoek kom je een heel eind.
    • Het eten dat in het restaurant geserveerd wordt, is zeer lekker.
    • De vriendelijke campingeigenaren laten zich omringen door enkele jobstudenten. Wij misten wat sturing bij deze jongeren. Sommigen wisten niet goed wat ze moeten doen of hoe ze moeten reageren.
    • Absoluut lovende woorden over het sanitair! Zeer zeer proper! Het wordt twee of driemaal per dag gepoetst. Tijdens de 'piekuren' verminderde waterdruk, maar niet onoverkomelijk.
    • Persoonlijk vonden we het een nadeel dat de camping enigszins afgelegen is. Je zit minstens drie kwartier tot een uur in de auto om ergens te geraken. Strand: 45 min. tot een uur, Barolo: anderhalf uur, Turijn: twee uur, Genua, twee uur. Als je dan bent aangekomen, is het wel telkens weer de moeite.
    • Een fijn zwembad met groot peuterbad. Ook enkele speeltuintjes, een volleybalveld en pingpongtafels.

Tip voor de campingeigenaren: voorzie één of twee 'vertrekkerstenten'. Dit zodat vertrekkende gasten de dag voordien alles kunnen inpakken, enkel hun slaapgerief apart moeten houden en 's anderendaags vroeg kunnen vertrekken. (En de tent droog kunnen inpakken)

6Ligging

• 9Lucienne25-08-2018

Gastvrij en schoon!

Prachtige camping op een rustieke plek. Vriendelijk ontvangst, zeer gastvrij, zeer schoon sanitair, mooie ruime plekken, prettig en lekker restaurant, goed zwembad Misschien iets te afgelegen, maar voor ons niet een groot nadeel.

9Ligging

Met oudere kinderen

• 7Familie23-08-2018

Redelijk

De camping is prachtige gelegen. Het sanitair is netjes, de plekken zijn ruim. Nadeel vonden wij dat veel plekken geen schaduw hebben. Zorg dus in ieder geval voor een doek. Wij zorgden daardoor dat we hele dagen op stap waren. We waren voorbereid dat alles wel een eindje rijden was, maar in de praktijk viel het tegen en na een hele week elke dag een paar uur rijden hadden we dit wel gehad. De camping is een Nederlandse enclave, waardoor je het echte Italiegevoel buiten de camping moet zoeken. Het team bestaat grotendeels uit studenten, waardoor we soms wel een stukje professionaliteit miste. Vantevoren krijg je een app toegestuurd, met tips van de omgeving. De receptie is 2 uur per dag open, hier wordt je ook weer verwezen naar de app. Het zwembad is netjes, maar mist ligstoelen en een glijbaan. Leuke uitstapjes: Noli, Finale Ligure, dolfijnen spotten, Genua, Aqui Terme. Een prima camping, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.

6Ligging
    5Prijs/kwaliteit
    6Kindvriendelijk
    7Eetgelegenheden
    8Staat v/h sanitair
    6Zwembad
    8Hygiëne

• 8familie18-08-2018

Mooie, rustige, schone maar afgelegen camping.

Bij aankomst vriendelijk ontvangen met een drankje. Onze plek was ruim, maar helaas moest de auto er bij op. Gelukkig hadden we schaduw (plek 1-8). Op de veldjes, vooral op het hoger gelegen deel, is nauwelijks schaduw. Het sanitair is zeer schoon. Het zwembad is ruim en schoon. Speeltuin heel leuk, lekker in de schaduw, ook leuk met strandje (onze kinderen hebben zwemdiploma). Ook verborgen riviertje (bij afvalstation paadje op, waarom geen bordje?) met slingertouw was heerlijk! Daar kon je ook zwemmen. Mooi volleybalveld, boven is een voetbalveldje. Supermarkten niet heel dicht bij maar goed te doen (Conad 20 min, Lidl 25 min), strand 45 min (Noli: fantastisch!), walvissentocht vanuit Genua: hoogtepunt (veel dolfijnen gezien!), leuke dorpjes. Uitstapjes zijn wel ver rijden. Restaurant goed (pizza top, op gewone avond misten we een kindermenu), wijnproeverij hoogtepunt. Weinig ongedierte, alleen veel krekels.

8Ligging
    7Prijs/kwaliteit
    9Staat v/h sanitair
    9Hygiëne

24 tips over Camping Tenuta Squaneto

• rik, 03-01-2014

1)Aan de rand van het camping terrein op gelijke hoogte me de ingang sta je voortreffelijk en wie van vroeg opstaan houdt, ziet hier 's morgens vroeg de hertjes nog door de wei huppelen. 2)Vraag Kok Silvio om zijn pasta 5(cinque)P. Een voortreffelijk gerecht. 3) Ga eens zwemmen en rivierkreeftjes vangen in het nabijgelegen riviertje. Kraakhelder water van zuivere kwaliteit. Dat bewijzen de kreeftjes wel.

• Marco, 30-09-2013

Aanrijden met caravan of camper via Spigno Monferrato Dichtstbijzijnde grotere supermarkt net buiten Dego (Carrefour Express) op 10 min rijden

• Jacqueline, 16-09-2013

Maak eens een boottochtje van Rappallo naar het prachtige Portofino. De grotten van Toirano. Na het strand bij Varigotti even naar Finalborgo. De wijnstreken Barbaresco en Barolo bezoeken.

24 vragen over Camping Tenuta Squaneto

• Anja ten Have. , 18-03-2018

Route naar de camping toe

Hoe is de route naar de camping? Is dit redelijk tot goed te doen met een auto met caravan er achter?

Marieke, 24-04-2018

Over een smalle, avontuurlijke weg. Door de bergen. Bochtig. Ik ben blij dat wij met een busje reizen ipv met een kar af caravan. Het is te doen, maar het zijn 12 avontuurlijke kilometers.

• Wendy, 17-07-2011

muggen

Heb je hier last van muggen?

elsycolpaert, 31-07-2011

neen, geen muggen.

• Rene, 22-06-2010

Supermarkten in de buurt

Zijn er kleine en wellicht grote supermarkten in de buurt van de camping ? Afstand en reistijd ?

Jeffry, 22-06-2010

Grotere supermarkten is langer rijden (zo een half uur onder weg). In de buurt wel een prachtig autentiek buurtwinkeltje. De afstanden zijn het echt waard, Tenuta Squaneto is fantastisch!

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig