Camping Tenuta Squaneto

9.4Fenomenaal

• 9.3Eetgelegenheden
  • 9.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

Tenuta Squaneto (Piëmonte) is een goede bestemming voor gezinnen met jonge kinderen. Door de Nederlandse eigenaren is ook het grootste deel van de gasten Nederlands. De kinderen kunnen elkaar dus makkelijk opzoeken. In het restaurant kun je lekker eten en bij het zwembad zit een apart kinderbad. Bezoek zeker de stad Genua aan de Ligurische kust.

160 reviews over Camping Tenuta Squaneto

• 10Mirjam30-08-2020

Fantastisch!

Wij hebben nog nooit een camping meegemaakt waar het sanitair zo schoon was als hier. Bij ons thuis is het haast niet schoner dan hier..... En vooral de gastvrijheid is fantastisch.... Ze kennen je naam, weten wie bij wie hoort en dat maakt dat je je heel snel thuisvoelt. Ook weten ze na een paar dagen je voorkeur qua wijn en drinken. De keuken is fantastisch, zowel pizza als a la carte. Wijnproeverij doen! Wij zaten op een XL plaats. Altijd een windje en wat een rust.Zorg wel dat je een extra schaduwplek kan creëren, want de bomen moeten hier nog flink groeien. Je kan ook een tarp ter plekke huren. Het is inderdaad een eindje rijden naar bezienswaardigheden. Aquarium van Genua is een aanrader. Maar als je hier komt om bij te tanken van een drukke tijd, zit je op de juiste plek! Onze kinderen (10,13,16) konden zich prima vermaken in zwembad, bij voetbaltafel en tafeltennistafel, ondanks dat er toevallig weinig leeftijdsgenoten waren.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2020

• 10Judith van de Waerdt22-08-2020

Heerlijke camping!

Mijn man en ik hebben genoten van: de zeer vriendelijke en persoonlijke ontvangst, het gezellige terras met zalig eten, pizza avonden, menu avonden; een aanrader, de ruime plaatsen, het schone sanitair en ,helaas nodig, de Corona maatregelen, waar goed aan is gedacht. Verder een super uitvalsbasis voor onze motortochtjes door de prachtige bergen, bossen en wijngaarden! Wat een omgeving! Rust en ruimte! Kortom een heerlijke camping op een prachtige plek!

Gereisd met partner in augustus 2020

• 9Niemans17-08-2020

Goed verzorgde camping

Goed verzorgde camping van Nederlandse eigenaren.

Pluspunten: - Zwembad. Wel fris maar met warm weer prima 🌞 - Sanitair was PERFECT heerlijke douches. Kinderruimte met aankleedkussen, badje en spiegel en genoeg ruimte. - Pizza’s 🍕 waren heerlijk. - Ruimte voor tv te kijken zoals nu naar de F1 Er is ook een speelgoedhoekje en allemaal Nederlandse boeken. En ook voor de kinderen boekjes. - Slingertouw om in de ‘beek’ te springen was ook favoriet. - stukje verderop rotsen superhelder water met kreeftjes en visjes

Nadelen: - Erg afgelegen dus niet echt geschikt voor uitjes. - Voor kleine kinderen ideaal voor de wat grotere iets minder.

Voor ons dit keer het weer minder. Flinke regenbuien gehad tov Toscane wel een verschil maar daar kan de camping niks aan doen.

Heel vriendelijk ‘familie’bedrijf. Bedankt voor het fijne verblijf.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 8Sebastiaan15-08-2020

Fraaie camping in een afgelegen gebied

Genoten van deze prachtige camping die fraai tussen de heuvels ligt. We hadden als gevolg van de covid-19 reductie enorm veel ruimte, maar ook bij volledige bezetting zijn de plekken ruim. Ietwat weinig schaduw op de veldplekken, dus zorg voor een luifel of tarp. De eigenaren zijn ontspannen en genieten zichtbaar van hun gasten. Ze hebben ook een prima restaurant. De camping lijkt iets meer geschikt voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Voor onze kinderen (12 en 15 jaar) was 8 dagen lang genoeg. Ze hebben zichzelf vermaakt zonder internet (langzaam WiFi is ongeschikt voor streamen en ook 4g is er niet of nauwelijks als gevolg van de heuvels rondom). De rivier naast de camping is een heerlijke plek om af te koelen, maar ook het zwembad is prima. Voor ons was de afgelegen ligging een klein nadeel. Voor culturele uitstapjes zijn lange autoritten onvermijdelijk.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 9Bart03-08-2020

Kamperen zoals kamperen bedoeld is.

Wat een heerlijk plekje op een nog niet massaal ontdekt stukje Italië. Kom hier niet voor drukte en animatie maar vooral voor de rust, schoonheid en ontspanning. Ook de kids vonden het fantastisch. De beek vonden ze gaaf, uren hebben ze daar met vriendjes gespeeld en gezocht naar visjes en kreeftjes. Het slingeren in het water via het touw aan de boom was de topattractie. De camping is verder prachtig en sanitair is brandschoon. Heerlijk eten op de camping, lekkere wijnproeverij en iedere ochtend bij de ochtendwandeling een hert of vosje gezien. Hoe gaaf! Chapeau Pieter en Barbara.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 2019
    10Jeltje10-09-2019

Fantastische camping! Grote plekken, schoon sanitair, prachtig groot zwembad, lieve behulpzame eigenaren en ontzettend goed restaurant. En dat alles in een prachtige en rustige omgeving. Wij hebben ontzettend genoten. Dank Pieter en Barbara, jullie hebben het geweldig voor elkaar!

Gereisd met partner in september 2019

• 10Katja11-08-2019

Genoten!

Heerlijk rustig, aan alles gedacht, weg uit de chaos en drukte. Prijzig, maar zeer de moeite waard. Vooral voor kinderen tot 10-12 jaar. Super groot zwembad. Mega ruime plaatsen. Het welkom bij aankomst is uitmuntend: na een lange reis een verkoelend drankje en wat uitleg is een meesterzet! Zeer persoonlijk en vriendelijk personeel. Ruim opgezet in alle opzichten. Gewoon fantastisch. En ja, boodschappen is 20 min met de auto en een schaduwdoek is een must. Maar op bovenveld is langs de bosrand vanaf 17.00 uur schaduw (B1-5). Zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8Marrit19-11-2018

Ruimte en rust

Rust, ruimte, heerlijk relaxen. Met 2 pubers waar de telefoon aan vastgeplakt zit en WiFi onder de eerste levensbehoeften valt, was het even wennen, maar na een paar dagen hadden we toch onze kinderen weer terug. Het zwembad was prima, het riviertje super, ook voor de hond. En het is wel even rijden, maar in de omgeving is genoeg te doen. En Barbara zei al dat ze de beste pizza's hadden, maar dat klopt dan ook gewoon!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Fam. Trommelen28-09-2018

Prachtige en nette camping op fantastische plek

Prachtige camping, zeer goede en nette voorzieningen. Mooi zwembad (wel koud, maar we waren er dan ook eind september). Goede prijs/kwaliteit verhouding en zeer vriendelijk welkom geheten. De camping ligt op een hele mooie plek, op relatief korte reisafstand zijn al leuke dorpjes te bezoeken. Het enige dat wat ons betreft nog aangevuld zou kunnen worden op de camping, is een bankje bij de speeltuin... Hele fijne tijd gehad dus en als we in de buurt zijn komen we zeker terug!

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

• 9Carolien16-09-2018

Leuke camping in mooie omgeving

We hebben genoten op deze camping. Het sanitair is modern en schoon en netjes. Het is kindvriendelijk en kleinschalig. De studenten die in het restaurant werken zijn zeer behulpzaam en vriendelijk. De pizza-avonden zijn heerlijk. Het is echt een perfecte camping voor gezinnen met kleine kinderen (tot ongeveer 10 jaar). Wij waren er met twee kinderen van 5 en 7 en zij vonden het fantastisch. Het zwembad, de tafelvoetbaltafel en de speeltuintjes waren favoriet. 's Avonds wordt je getrakteerd op een prachtige sterrenhemel. Het ligt erg afgelegen en daar moet je van houden. De weg er naartoe is prachtig. Onthaasten! Op 10 minuten rijden is een klein dorpje met een Italiaans restaurant (geen kaart, geen Engels) waar je verrukkelijk kunt eten met een speeltuin aan de overkant. Inderdaad een Nederlandse enclave in Italië maar zodra je de camping verlaat is dat over. Tip: klein campingwinkeltje, want dat is echt een gemis. Tip: prijs/kwaliteit in restaurant (buiten pizza om) aanpassen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Camping Tenuta Squaneto info