Géén boekingskosten

Camping Tenuta Squaneto

ItaliëPiemontSquaneto

We hebben de beste aanbieders voor Camping Tenuta Squaneto voor je op een rij gezet:

8FantastischScore uit 165 reviews

• 8Waardering

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Tenuta Squaneto (Piëmonte) is een goede bestemming voor gezinnen met jonge kinderen. Door de Nederlandse eigenaren is ook het grootste deel van de gasten Nederlands. De kinderen kunnen elkaar dus makkelijk opzoeken. In het restaurant kun je lekker eten en bij het zwembad zit een apart kinderbad. Bezoek zeker de stad Genua aan de Ligurische kust.

166 Reviews over Tenuta Squaneto

• 7Chantal08-08-2022

Schone camping zonder schaduw

Pluspunten: Ontvangst, zeer schoon sanitair, grote plekken, goede pizza's, leuk zwembad. Prachtige omgeving, weinig tot geen toeristen. En de rust op de camping is fijn.

Minpunten: Op de website staat beperkt schaduw, maar lees dit als GEEN schaduw. Tijdens deze hete zomer eigenlijk onverantwoord. Zeker met kleine kinderen. Er zijn zelfs mensen eerder vertrokken naar huis omdat er geen schaduw was. Beperkte keus voor broodjes, welke ook droog en hard zijn. We hadden ons verheugd op de Italiaanse 3 gangen gerechten maar deze vielen tegen. Kleine porties en weinig smaak.

• 8Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 9Anna09-07-2022

Prachtige rustige camping

Als je rust zoekt is dit een ideale camping. 6 dagen op deze camping geweest in mei 2022. Supervriendelijke ontvangst met een tip waar we het beste konden staan i.v.m. de zon/schaduw. Tot onze verrassing was de trattoria op de camping ook in mei open dus wij hebben een paar keer heerlijk gegeten met prima wijn erbij. Er is een broodjesservice en je kan ook lekkere ham en/of eieren erbij bestellen. Wel zo fijn want voor de boodschappen moet je even wat tijd uittrekken en over de wat smallere, spannende en soms slechte wegen naar Cairo Montenotte rijden. Leuk plaatsje ook om te bezoeken. Overigens is het belangrijk de routebeschrijving van de campingeigenaren te volgen, vooral met de caravan. Sanitair prima. Zwembad prima maar wel wat klein.

• 6J30-08-2021

Verafgelegen dure camping met mooi zwembad.

Afgelegen camping. Je moet overal een eind voor rijden, minimaal een half uur voordat je in de bewoonde wereld bent. Eigenaren waren erg druk met de horeca en hadden weinig tijd voor andere dingen. Wijnproeverij en zwembad is erg fijn!

• 6Eetgelegenheden
  • 8Nils24-08-2021

Prima camping met heerlijk zwembad

Na een uitdagende rit met de camper werden we hartelijk ontvangen. Plek was prima. Sanitair is simpel (standaard prefab gebouwtje dat je in Nederland ook vaak tegenkomt) maar zeer schoon. Helaas waren de douches beperkt open tgv de langdurige droogte. Maar pas vanaf 8 uur douchen is voor de vroege starter een beetje laat. Zwembad is geweldig, jammer alleen dat je na 7 uur niet meer kan zwemmen. Restaurant is een aanrader (volgens mij is dat de echte passie van de eigenaren). Maar door personeelsgebrek moesten we wel vrij lang op de laatste gangen wachten maar het was het waard Wifi daarentegen is een drama (ook de betaalde) en 4G is in het dal niet beschikbaar. Aanzicht van de camping is wat kalig maar eigenlijk is alles voor handen. Omgeving is mooi maar ook de vetrek-route richting het Noorden is - zeker met een wat grotere camper of caravan - is ook hard werken zo nu en dan.

• 7Staat v/h sanitair
  • 9Fam. v. Veen02-08-2021

Kamperen zoals het bedoeld is!

Wat een mooie camping is dit! Je moet er een spannende weg voor af, met niet altijd te overziene bochten. De routebeschrijving van de camping was wel duidelijk, maar onderweg vraag je je wel af 'klopt dit écht wel!?' We hadden ver voor het seizoen geboekt, met het risico dat we door Corona niet zouden kunnen vertrekken. Hierdoor hadden we de luxe dat er qua plekken nog wat te kiezen viel! We stonden op een nieuweXL plek en die is erg goed bevallen. Wel hadden wij het geluk van een plek voor hoge bomen, waardoor we ook 's morgens nog in de schaduw stonden. Bij de andere plekken zijn de bomen al wel geplant, maar die moeten nog even groeien om er profijt van te hebben. Ook op het bovenste gedeelte op de camping, was je qua schaduw denk ik niet heel blij. Het onderste gedeelte biedt meer mogelijkheden. Pieter en Barbara zijn eigenaren met hart voor hun bedrijf. Zó ontzettend vriendelijke en geduldig met soms best wel wat arrogante gasten..

• 9Diana28-06-2021

Prachtige, schone camping met ruime plekken

Rustig in de mooie heuvels van Piemonte. Geen grote steden in de buurt, maar Cairo Montenotte en Acqui Therme zijn twee gezellige plaatsjes op 20 resp. 40 autominuten van de camping. Ook voor de boodschappen. Met behulp van googlemaps en e-bikes zijn prachtige fietstochten in de omgeving te maken. Barbara en Pieter zijn de hartelijke eigenaren. Het is een hele schone camping, ook het sanitair wordt prima onderhouden. Er is een gezellig restaurant met buitenterras waar je lekker kunt eten tegen hele redelijke prijzen. Op verzoek glutenvrij, is ook mogelijk. Goede (tegen betaling) wifi op de plek zelf (niet voor streamen), telefoonbereik is minder, maar te compenseren met wifi.Groot voordeel is dat het 's nachts heerlijk afkoelt, terwijl het overdag prachtig weer is. Aandachtspuntje voor caravanners, de wat smalle, bochtige weg naar de camping, maar er is nauwelijks verkeer. Volg wel de routebeschrijving van de camping.

• 10Mirjam30-08-2020

Fantastisch!

Wij hebben nog nooit een camping meegemaakt waar het sanitair zo schoon was als hier. Bij ons thuis is het haast niet schoner dan hier..... En vooral de gastvrijheid is fantastisch.... Ze kennen je naam, weten wie bij wie hoort en dat maakt dat je je heel snel thuisvoelt. Ook weten ze na een paar dagen je voorkeur qua wijn en drinken. De keuken is fantastisch, zowel pizza als a la carte. Wijnproeverij doen! Wij zaten op een XL plaats. Altijd een windje en wat een rust.Zorg wel dat je een extra schaduwplek kan creëren, want de bomen moeten hier nog flink groeien. Je kan ook een tarp ter plekke huren. Het is inderdaad een eindje rijden naar bezienswaardigheden. Aquarium van Genua is een aanrader. Maar als je hier komt om bij te tanken van een drukke tijd, zit je op de juiste plek! Onze kinderen (10,13,16) konden zich prima vermaken in zwembad, bij voetbaltafel en tafeltennistafel, ondanks dat er toevallig weinig leeftijdsgenoten waren.

• 10Judith van de Waerdt22-08-2020

Heerlijke camping!

Mijn man en ik hebben genoten van: de zeer vriendelijke en persoonlijke ontvangst, het gezellige terras met zalig eten, pizza avonden, menu avonden; een aanrader, de ruime plaatsen, het schone sanitair en ,helaas nodig, de Corona maatregelen, waar goed aan is gedacht. Verder een super uitvalsbasis voor onze motortochtjes door de prachtige bergen, bossen en wijngaarden! Wat een omgeving! Rust en ruimte! Kortom een heerlijke camping op een prachtige plek!

• 9Niemans17-08-2020

Goed verzorgde camping

Goed verzorgde camping van Nederlandse eigenaren.

Pluspunten: - Zwembad. Wel fris maar met warm weer prima 🌞 - Sanitair was PERFECT heerlijke douches. Kinderruimte met aankleedkussen, badje en spiegel en genoeg ruimte. - Pizza’s 🍕 waren heerlijk. - Ruimte voor tv te kijken zoals nu naar de F1 Er is ook een speelgoedhoekje en allemaal Nederlandse boeken. En ook voor de kinderen boekjes. - Slingertouw om in de ‘beek’ te springen was ook favoriet. - stukje verderop rotsen superhelder water met kreeftjes en visjes

Nadelen: - Erg afgelegen dus niet echt geschikt voor uitjes. - Voor kleine kinderen ideaal voor de wat grotere iets minder.

Voor ons dit keer het weer minder. Flinke regenbuien gehad tov Toscane wel een verschil maar daar kan de camping niks aan doen.

Heel vriendelijk ‘familie’bedrijf. Bedankt voor het fijne verblijf.

• 8Sebastiaan15-08-2020

Fraaie camping in een afgelegen gebied

Genoten van deze prachtige camping die fraai tussen de heuvels ligt. We hadden als gevolg van de covid-19 reductie enorm veel ruimte, maar ook bij volledige bezetting zijn de plekken ruim. Ietwat weinig schaduw op de veldplekken, dus zorg voor een luifel of tarp. De eigenaren zijn ontspannen en genieten zichtbaar van hun gasten. Ze hebben ook een prima restaurant. De camping lijkt iets meer geschikt voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Voor onze kinderen (12 en 15 jaar) was 8 dagen lang genoeg. Ze hebben zichzelf vermaakt zonder internet (langzaam WiFi is ongeschikt voor streamen en ook 4g is er niet of nauwelijks als gevolg van de heuvels rondom). De rivier naast de camping is een heerlijke plek om af te koelen, maar ook het zwembad is prima. Voor ons was de afgelegen ligging een klein nadeel. Voor culturele uitstapjes zijn lange autoritten onvermijdelijk.

• 8Eetgelegenheden

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar