Camping Il Poggetto

• 8.2Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

In de Toscaanse heuvels ligt Camping Village Il Poggetto. Er zijn meerdere zwembaden en vanuit het restaurant heb je een mooi uitzicht. Animatie is vooral gericht op de wat jongere kinderen. Bekende plaatsen zoals Florence, Lucca en Siena zijn goed te bereiken. Naar Florence kun je ook met de bus. In de omgeving kun je mooi wandelen.

197 reviews over Camping Il Poggetto

• 2019
    6Edwin19-07-2019

Niet voor ons geschikt, maar prima camping

Leuke kleine camping dichtbij de snelweg A1. Als je goed luistert kan je hem horen, het was voor ons niet storend. We huurde een tent van touroperator en deze stond op een mooie plek dichtbij alle voorzieningen. Voor ons zat het zwembad erbij in en hadden geen extra kosten, het is wel een openbaar zwembad en in het weekend is het (heel) druk met locals. Verder was het erg rustig en was de camping maar voor 20% bezet. Er is animatie aanwezig en helaas niet Nederlands sprekend (onze kinderen zijn 4&1) Vriendelijk personeel een een klein (duur) campwinkeltje aanwezig. Voor uitjes moet je wel wat tijd nemen. Het is een rustige omgeving en je moet dan ook een tijdje rijden. Naar onze mening een leuke camping als je van rust houd en zonder of met oudere kinderen bent. Je kan er trouwens heerlijk fietsen. De pizza’s bij het restaurant waren niet heel lekker🥴

• 3Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Sylvia Oerlemans08-06-2019

Prima locatie om.Florence te bezoeken!

Prima camping grote plaatsen vriendelijk personeel. Een paar dagen gestaan vooral om Florence te bezoeken. Vanaf de camping met de bus voor 7 euro per persoon retour naar de schitterende stad . Wat een prachtige gebouwen ontzettend veel te zien. Ook een dag gefietst de route van 65 km die de camping heeft liggen. Je moet wel een geoefende fietser zijn maar de route is geweldig.. Sanitair is prima het enige minpuntje was dat je op 3 euro per dag moet betalen om gebruik te maken van het zwem bad . Kortingskaart geldig prima prijs 20 euro p.n.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    10G.damhoff25-09-2018

Super

Super camping ,dit is de 4 de keer dat wij hier komen en nog steeds niet uitgekeken Toscane blijft mooi.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 9Coomans22-08-2018

Heerlijke camping!!! Zeer vriendelijk personeel, lekker en mooi zwembad, lekker restaurant, ruime plaatsen en een hele fijne sfeer op de camping.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Familie V.19-08-2018

Top !

Super camping! Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Heerlijk ruim en fris zwembad. Ruime schaduwrijke plaatsen. Sanitair oke. Goeie uitvalsbasis voor Lucca, Siena, Florence en San Gimignano. Jammer dat je het geluid van de snelweg hoort. En ja muggen.........

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 4Ferry06-05-2018

Teleurstellende ervaring

Ik herken de voorgaande reviews niet. Bij aankomst in de meivakantie konden we na een lange reis niet eerst een plek uitzoeken, maar moesten eerst de papieren ingevuld worden en op voorhand betaald worden zonder dat we wisten hoe lang we wilden blijven. Pas na betaling vond de receptionist het van belang om aan te geven dat het zwembad nog niet in gebruik was en dat het zwembad niet open mag voor 1 mei volgens de Italiaanse wet. De belangrijkste keuze voor deze camping met onze kinderen van 8 en 10, was dat er een zwembad aanwezig was vanwege het heerlijke weer.
    Het verbaasd mij dat eerdere reviews niet spreken over het geluid van de dichtbij gelegen snelweg A1. Het is een constant hard geluid wat je zeker 's nachts wakker houdt. Na enkele dagen was het voor ons genoeg geweest en zijn we vertrokken, zonder dat we geld terug kregen voor de kortere periode. We hebben daarna genoten op een andere camping met wel een open zwembad.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in april 2018

• 10Dominique20-04-2018

"Geweldig"

In een woord "geweldig" Je hebt alles wat je nodig bent op de camping. Een zwembad voor volwassenen en een zwembad voor kinderen, een restaurant die geweldige gerechten maakt en een supermarkt. Op een paar meter lopen is er een bushalte waarmee je met de bus zo in firenze bent. Wij zouden zo weer gaan!

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2016

• Oude reviews

8Bram27-08-2017

Leuke camping, prima uitvalsbasis voor Florence

Mooi gelegen camping met directe busverbinding naar Florence. Groot zwembad, prima restaurant met fraai uitzicht over de heuvels. Sanitair voldoende aanwezig en ook schoon. Enige minpuntje was de animatie die niet in het Nederlands was, ondanks dat 95% van de kinderen Nederlands is. Bovendien weinig gepassioneerd en eentonig. Gemiste kans! Neemt niet weg dat wij en onze kinderen hier een prima week verbleven hebben

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8de Abeltjes20-08-2017

Voor herhaling vatbaar.

Mooie camping, toen wij er waren was het nog rustig. Vriendelijke ontvangst bij de receptie, met golfkarretje zelf een ruime plaats mogen uitzoeken. Net sanitair, warme douches, vervelende toiletbrillen. Lekkere pizza's, schoon zwembad wel een mutsje op. Kleine campingwinkel met verse broodjes en hoog nodige artikelen. Bus naar Firenze stopt voor de camping en kost je € 5,60 retour. Grote supermarkten en de Decathlon op 30 minuten rijden.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Familie Vogel05-08-2017

Het gaat goed met de Il Poggetto. De camping is nog altijd even goed verzorgd. Iets rustiger op het grote veld. Dit is niet vervelend. Wij zitten voor het eerst met onze peuter van 3 in de appartementen. Die zijn zeer netjes, schoon en van alle gemakken voorzien. Daarentegen gaat het restaurant wel heel goed! Ze hebben het elke avond druk. Soms lijken ze in de weekenden onderbemand te zijn. Als EN mensen van de camping EN dorpelingen komen eten. Wat wel vervelend is als er van die 'verwende' en 'ongeduldige' gardameer landgenoten zijn. In Toscane en Umbrie gaat het er iets relaxter aan toe. Dus chill en geniet van je vakantie.

Al met al gewoon top! Grazi familie Zecchi

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2017

19 tips over Camping Il Poggetto

• nacoelie, 22-12-2013

Er is een bushalte bij de camping. Daar stonden wij ook vrolijk te wachten toen we naar Florence wilden gaan. Toen de bus eraan kwam reed ie ons straal voorbij en stopte 300 meter verderop. Toen moesten we dus anderhalf uur wachten voordat de volgende bus kwam. Dus op de heenweg stopt de bus aan de overkant van de straat, iets verderop;-)

• amolenaar_1, 06-08-2012

Geen camping voor rustzoekers. Wel leuk voor pubers.

• Fred, 13-08-2013

De wandeling naar een kerkje is aan te bevelen!

12 vragen over Camping Il Poggetto

• esther, 12-06-2019

bereikbaarheid, openbaar vervoer

hoe is vanaf de camping de bereikbaarheid met openbaar vervoer naar omliggende stadjes en is een supermarkt voor dagelijkse boodschappen te bereiken per voet?

• Carolien van der Plas, 28-05-2017

Fietsen

Is het mogelijk om in de buurt op een e bike te fietsen of is het te hoog ?

• chrisvermassen, 05-07-2015

bezoek aan de steden

is er vanaf de camping een mogelijkheid om met het openbaar vervoer de steden te bezoeken??

Camping Il Poggetto info

• Aantal sterrenstersterster