Camping Orchidea

ItaliëPiemontFeriolo

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Orchidea voor je op een rij gezet:

8.9FantastischScore uit 150 reviews
+121/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

8.9FantastischScore uit 150 reviews
  • 9.2Staat v/h sanitair
  • 8.4Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Orchidea aan het Lago Maggiore is geliefd vanwege de ligging en de gemoedelijke sfeer. Er komen veel Nederlanders, waardoor het altijd gezellig druk is, maar in de avond wel eens rumoerig kan zijn. De animatie is goed geregeld en vanaf het restaurant heb je een mooi uitzicht op het meer. Bezoek zeker eens het dorpje Feriolo op loopafstand.

Tonen op kaart

150 Reviews over Orchidea

• 9Marleen10-08-2021

Nette camping!

Mooie relatief kleine, rustige en basic camping van alle gemakken voorzien. Schoon sanitair. Ligt dicht aan de doorgaande weg. Kleine boulevard net naast de camping met een aantal restaurants. Stadjes zijn met de auto goed te bereiken. Enige nadeel is de beperkte aanwezigheid van bomen of struiken, waardoor er weinig schaduw of privacy is bij de kampeerplekken.

• 10Staat v/h sanitair
  • 9Hanneke13-09-2020

Hele fijne camping! Aanrader

Wij zijn in de zomer van 2020 met onze dochter van 2 naar deze camping geweest, met eigen caravan. De plekken zijn op zich ruim genoeg, het sanitair is schoon (ik zag echt heel vaak schoonmaaksters rondlopen), lekkere pizza's snel en betaalbaar te verkrijgen, winkeltje met verse broodjes, een mooi zwembad met ligbedjes (badmuts verplicht (zoals bijna overal in Italie), speeltuin, etc. De camping ligt direct aan het meer, wat super fijn is! Er is een zandstrand en er liggen boten in het water, waardoor het water in het meer wel behoorlijk vies was. Vanaf deze camping kun je gemakkelijk (met de auto) naar leuke plaatsen zoals Stresa en Baveno. Tips als je hierheen gaat: - De goedkoopste staanplaatsen (zonder water) staan bijna volledig in de schaduw - Neem muggenspul mee

Wij waren erg tevreden en hebben (ondanks coronamaatregelen) een super goede fijne vakantie gehad! Aanrader!

• 9Frank van Keulen12-09-2020

Perfect, we komen terug

De locatie, het uiterste vriendelijke en gedreven personeel, gecombineerd met alle faciliteiten, zoals het uitstekende restaurant met pizza’s maar zeker ook uitgebreide maaltijden. Voortreffelijk.

Leuk is om ook direct van de camping Feriolo in te lopen.

Dank aan het team voor een geweldige vakantie

• 9Corrine06-08-2020

Leuk, fijn, schoon, aardig, goed geregeld en mooi!

Wij (gezin met dochter van 7 en 10 met caravan) zijn afgelopen juli 2,5 week voor de tweede keer naar camping Orchidea geweest en hebben het fantastisch gehad! Door corona hebben we eerst een tijdje zitten twijfelen..wel of niet gaan... Nou wat ben ik blij dat we zijn geweest! Alles was super goed geregeld! Voelde ons heel veilig. Mondkapjes op bij de toiletblokken en in het winkeltje. Dit zorgde er automatisch voor dat je afstand hield. Daarnaast werd de speeltuin bijvoorbeeld elke morgen gedesinfecteerd en het zwembad moest je je voor opgeven. Hierdoor super schoon en rustig. Dit vonden wij vorig jaar trouwens ook al super goed hoor! Nu konden wij elke dag 2,5 uur zwemmen in het zwembad en daarnaast kan je de hele dag natuurlijk gewoon naar het meer, waar het ook super rustig was!! Wat ons betreft dus een dikke pluim en volgend jaar komen wij zeker weer terug!!

• 8Hans28-08-2019

Hele fijne camping!

Leuke wat kleinere camping, goed en schoon sanitair. En tja, als iemand met zijn zandslippers naar binnen sloft... daar valt weinig aan te doen. Leuke plek voor watersporters. Wij hadden een plek direct aan het meer, was fantastisch (N)! Voor wat oudere kinderen is er niet veel te beleven op de camping zelf. Zwembad was met gebruik van badmuts, wij zijn er niet geweest, ik kan dit niet beoordelen.

• 8Mar25-08-2019

Fijne vakantie/ prettige camping

Wat kleinere camping, redelijk goed onderhouden. Net sanitair. Modder bij regen kunnen de schoonmakers niets aan veranderen. Modder: zand, vermengt met water. Goede warme douches. Voldoende ruimte voor afwas/ was doen. Ook was er een droger aanwezig. 2 vrieskisten waar je elementen in kan vriezen. (Gratis). Restaurant netjes , eten was goed verzorgd. Brood te verkrijgen op de camping. Lekker ijs bij het tentje net naast de camping aan het strand. Tevens aan te raden, om net als de Italianen , smorgens koffie met een brioche te nemen. Strand heerlijk. Net buiten de camping mogen de honden ook op strand. Animatie geen gebruik van gemaakt -> maar was wel een heel gezellige groep. hoog ons kent ons gehalte door gasten die al jaren komen Tip voor de camping: Wat aan de gaten op de wegen te doen op de camping. Bv bestraten? Of gaten vullen? Fijne vakantie gehad. Of we terug gaan komen op deze camping?? Wie weet. Lago Maggiore zeker we

• 8Familie Schouten18-08-2019

Geweldig!

Wij komen net terug van Camping Orchidea. We hebben er 2,5 gestaan met de tent en onze dochters van 3 en 5 jaar. Wat hebben we genoten op de Camping en van de omgeving. Onze kinderen waren dol op de meiden van de animatie. In de ochtend, middag en avond werd er altijd iets leuks georganiseerd. Ook werden er optreden georganiseerd van frozen en Moana waaraan de kinderen konden meedoen. We gaan deze meiden dan ook erg missen. Bij het restaurant van de Camping kun je heerlijke bollen ijs krijgen of een lekkere pizza en ondertussen heerlijk genieten van het mooie uitzicht. Ze hebben ook een heerlijk zwembad waar onze kinderen graag kwamen. We hadden een b-plek waar we uitzicht op het meer hadden. Het meer was ook lekker ondiep dat was erg fijn voor de kinderen. Er waren ook 2 leuke speeltuintjes. Als enig verbeterpunt zou het sanitair een upgrade mogen krijgen. Onze kinderen missen de Camping en de meiden van de animatie nu al.

• 8H.Bossen18-08-2019

Mooie camping

Mooie niet al te groote camping, prachtige ligging direct naast het gezellige plaatsje Feriolo. Alles op de camping is schoon en goed onderhouden. Strandje wordt elke dag netjes schoon gemaakt. Wij gaan volgend jaar weer!

• 7Eetgelegenheden
  • 7Astrid16-08-2019

Prima camping.

Nette niet al te grote rustige (saaie) camping. Wij stonden met tent en kleiner tentje onder de bomen bij het meer. Mooi uitzicht. Met auto erbij genoeg ruimte om rondom tafel te kunnen zitten. Tent moet met opening naar de straat staan. Sanitair netjes en schoon. Na regenbui wel erg modderig. Hoge luchtvochtigheid in vergelijking met bv het Iseo meer waardoor alles snel klam wordt. Nadeel: kinderen onder de 12 jaar mogen niet alleen naar zwembad. Ook niet onder begeleiding van oudere broer/zus van 15. Je krijgt een bandje om pols.Feriolo leuk loopje voor ijsje maar verder geen winkeltjes. Wel restaurants om te eten maar geen terras om iets te drinken. Restaurant camping prima. Veel gezinnen met kinderen onder de 8 jaar. Animatie gericht op deze leeftijd. Onze kinderen van 11 en 15 hebben zich er niet vermaakt ondanks dat er een voetbal veld is en tafeltennis. Dit ligt op een apart gedeelte buiten camping wat rond 21:30 uur dicht gaat.

• 8Hans Arendshorst13-08-2019

Een leuke camping voor met name kleine kinderen

Voor Italiaanse begrippen best wel ruime plekken. Aardig personeel. Ligging aan het meer fantastisch. Plaatsje Feriolo heeft niet veel te bieden, maar de omgeving des te meer.

Bij reservering uitdrukkelijk gevraagd om plek met schaduw. Geadviseerd werd onder andere 79C en die is ook geboekt. Bij aankomst bleek 79C al vergeven en werd het 78C. Dat was al irritant. Maar nog veel irritanter was dat 78C totaal geen schaduw kende, doordat waarschijnlijk de bomen op de plaatsen 74C tot en met 79C zijn verjongd/vervangen ten behoeve van de stacaravans 26 tot en met 30.

Daarnaast vinden wij dat de sanitairruimten bij vochtig weer vaker op de vloeren gereinigd mogen worden, want het wordt al snel een modderige bende. Voor de rest wordt het sanitair goed onderhouden; schoon.

Wij vinden dat wifi voor gelijktijdig 1 apparaat niet meer van deze tijd is. Wifi moet altijd en op een goed niveau voor alle apparaten van gasten beschikbaar zijn.

• 7Eetgelegenheden

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiene

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar