Camping Orchidea

• 7.5Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Orchidea aan het Lago Maggiore is geliefd vanwege de ligging en de gemoedelijke sfeer. Er komen veel Nederlanders, waardoor het altijd gezellig druk is, maar in de avond wel eens rumoerig kan zijn. De animatie is goed geregeld en vanaf het restaurant heb je een mooi uitzicht op het meer. Bezoek zeker eens het dorpje Feriolo op loopafstand.

146 reviews over Camping Orchidea

• 2019
    8Hans28-08-2019

Hele fijne camping!

Leuke wat kleinere camping, goed en schoon sanitair. En tja, als iemand met zijn zandslippers naar binnen sloft... daar valt weinig aan te doen. Leuke plek voor watersporters. Wij hadden een plek direct aan het meer, was fantastisch (N)! Voor wat oudere kinderen is er niet veel te beleven op de camping zelf. Zwembad was met gebruik van badmuts, wij zijn er niet geweest, ik kan dit niet beoordelen.

• 9Staat v/h sanitair

• 8Mar25-08-2019

Fijne vakantie/ prettige camping

Wat kleinere camping, redelijk goed onderhouden. Net sanitair. Modder bij regen kunnen de schoonmakers niets aan veranderen. Modder: zand, vermengt met water. Goede warme douches. Voldoende ruimte voor afwas/ was doen. Ook was er een droger aanwezig. 2 vrieskisten waar je elementen in kan vriezen. (Gratis). Restaurant netjes , eten was goed verzorgd. Brood te verkrijgen op de camping. Lekker ijs bij het tentje net naast de camping aan het strand. Tevens aan te raden, om net als de Italianen , smorgens koffie met een brioche te nemen. Strand heerlijk. Net buiten de camping mogen de honden ook op strand. Animatie geen gebruik van gemaakt -> maar was wel een heel gezellige groep. hoog ons kent ons gehalte door gasten die al jaren komen Tip voor de camping: Wat aan de gaten op de wegen te doen op de camping. Bv bestraten? Of gaten vullen? Fijne vakantie gehad. Of we terug gaan komen op deze camping?? Wie weet. Lago Maggiore zeker we

• 9Staat v/h sanitair

• 8Familie Schouten18-08-2019

Geweldig!

Wij komen net terug van Camping Orchidea. We hebben er 2,5 gestaan met de tent en onze dochters van 3 en 5 jaar. Wat hebben we genoten op de Camping en van de omgeving. Onze kinderen waren dol op de meiden van de animatie. In de ochtend, middag en avond werd er altijd iets leuks georganiseerd. Ook werden er optreden georganiseerd van frozen en Moana waaraan de kinderen konden meedoen. We gaan deze meiden dan ook erg missen. Bij het restaurant van de Camping kun je heerlijke bollen ijs krijgen of een lekkere pizza en ondertussen heerlijk genieten van het mooie uitzicht. Ze hebben ook een heerlijk zwembad waar onze kinderen graag kwamen. We hadden een b-plek waar we uitzicht op het meer hadden. Het meer was ook lekker ondiep dat was erg fijn voor de kinderen. Er waren ook 2 leuke speeltuintjes. Als enig verbeterpunt zou het sanitair een upgrade mogen krijgen. Onze kinderen missen de Camping en de meiden van de animatie nu al.

• 9Eetgelegenheden

• 8H.Bossen18-08-2019

Mooie camping

Mooie niet al te groote camping, prachtige ligging direct naast het gezellige plaatsje Feriolo. Alles op de camping is schoon en goed onderhouden. Strandje wordt elke dag netjes schoon gemaakt. Wij gaan volgend jaar weer!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Astrid16-08-2019

Prima camping.

Nette niet al te grote rustige (saaie) camping. Wij stonden met tent en kleiner tentje onder de bomen bij het meer. Mooi uitzicht. Met auto erbij genoeg ruimte om rondom tafel te kunnen zitten. Tent moet met opening naar de straat staan. Sanitair netjes en schoon. Na regenbui wel erg modderig. Hoge luchtvochtigheid in vergelijking met bv het Iseo meer waardoor alles snel klam wordt. Nadeel: kinderen onder de 12 jaar mogen niet alleen naar zwembad. Ook niet onder begeleiding van oudere broer/zus van 15. Je krijgt een bandje om pols.Feriolo leuk loopje voor ijsje maar verder geen winkeltjes. Wel restaurants om te eten maar geen terras om iets te drinken. Restaurant camping prima. Veel gezinnen met kinderen onder de 8 jaar. Animatie gericht op deze leeftijd. Onze kinderen van 11 en 15 hebben zich er niet vermaakt ondanks dat er een voetbal veld is en tafeltennis. Dit ligt op een apart gedeelte buiten camping wat rond 21:30 uur dicht gaat.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Hans Arendshorst13-08-2019

Een leuke camping voor met name kleine kinderen

Voor Italiaanse begrippen best wel ruime plekken. Aardig personeel. Ligging aan het meer fantastisch. Plaatsje Feriolo heeft niet veel te bieden, maar de omgeving des te meer.

Bij reservering uitdrukkelijk gevraagd om plek met schaduw. Geadviseerd werd onder andere 79C en die is ook geboekt. Bij aankomst bleek 79C al vergeven en werd het 78C. Dat was al irritant. Maar nog veel irritanter was dat 78C totaal geen schaduw kende, doordat waarschijnlijk de bomen op de plaatsen 74C tot en met 79C zijn verjongd/vervangen ten behoeve van de stacaravans 26 tot en met 30.

Daarnaast vinden wij dat de sanitairruimten bij vochtig weer vaker op de vloeren gereinigd mogen worden, want het wordt al snel een modderige bende. Voor de rest wordt het sanitair goed onderhouden; schoon.

Wij vinden dat wifi voor gelijktijdig 1 apparaat niet meer van deze tijd is. Wifi moet altijd en op een goed niveau voor alle apparaten van gasten beschikbaar zijn.

• 7Heidi berendsen07-08-2019

Super

We komen er al jaren en t blijft elke keer weer een geweldig fijne camping gemoedelijke sfeer ,alleen t sanitair mag even een kleine update hebben maar voor de rest geweldig

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Kristof30-07-2019

Leuke Camping!

(Ik snap niet waarom maar 2 sterren zou zijn!?) Voor een Italiaanse camping waren de "B" plaatsen allemaal best OK. Er zijn veel 'compactere' campings in deze regio. In feite was alles heel goed; vriendelijkheid aan receptie, sanitair (goed/proper/voldoende bij volzette camping), winkeltje (oefen maar wat Italiaans, of Mr daar geeft u les ;) ), leuk zwembad, heel leuk strand waar je ver in het water kan gaan (en het is echt warm, niet koud zoals de zee), apart speeltuintje, animatie in alle talen,... kortom alles wat je nodig hebt voor een leuke vakantie. Restaurant/afhaal was zeker doenbaar maar niet wauw. Wel vonden wij het jammer dat we tussen allemaal terugkerende NL bezoekers stonden. Ze komen al jaren met de hele familie, dus iedereen kent elkaar. Maar toch staan er ook nog verschillende nationaliteiten hoor. Wij keren nooit terug, maar sluit ik niet uit deze keer!

• 8Staat v/h sanitair

• 8Marleen29-07-2019

Kleine gemoedelijke camping

Net thuis van 2 weken camping orchidea. We verbleven met ons gezin in een chaletje welke prima was , niet groot maar heel goed te doen en alles was aanwezig . De ligging is werkelijk prachtig, wij hadden de boot mee en je komt zo echt op de meest mooie plekjes . Het zwembad was prima maar wel klein , animatie vond mijn 8jarige dochter leuk maar zoon van 14 had er niet veel te beleven , om 22.00u moest alles stil zijn ,wat wij overigens prima vonden maar wat voor de jongeren jammer was. Dr camping is klein en gemoedelijk , heel behulpzaam vriendelijk personeel . Als je 2 weken op de camping blijft kan ik me voorstellen dat er miss.weinig te doen is op n gegeben moment maar voor ons was het echt een top vakantie! Zouden hier met de boot zeker weer terug gaan !

• 8Staat v/h sanitair

• 2018
    8Jack & Nathalie van Vliet04-11-2018

Heerlijke vakantie

Een gemoedelijke camping , de plaatsen in het "B"gebied zijn voor Italiaanse begrippen lekker ruim, maak vooral gebruik van de mogelijkheid om de auto op een gereserveerde plaats elders op de camping te parkeren ! Mooi strandje aan de camping, ondiep dus ook veilig voor de kleintjes. Personeel was erg vriendelijk en neemt de tijd voor de gasten. Het zwembad is niet groot maar is lekker om in af te koelen, altijd een zitbedje te vinden. De boulevard van Feriolo loop je zo op vanuit de camping, volgend jaar gaan we zeker weer terug!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

13 tips over Camping Orchidea

• Eva1982, 11-09-2013

Stresa leuk plaatsje. Terugreis niet via Gotthard in het hoogseizoen maar autotrein in Iselie naar Kandersteg. Prachtig!! (Wel prijzig)

• bjbonhof, 03-09-2013

Met de trein naar Milaan: met een uurtje ben je er al!

• marsbar1981, 14-07-2013

Probeer op een van de B plekken te staan. Iets minder schaduw maar wel mooi uitzicht op het meer! Tot eind juni kun je hier nog voor 18 Euro staan met ACSI card.

22 vragen over Camping Orchidea

• Renee, 18-06-2019

sta caravan

Heeft iemand ervaring met het verblijf in een sta caravan op deze camping?

• Marleen Schipper, 15-10-2018

Stacaravan, chalet

Wij overwegen volgend jaar naar deze camping te gaan . Wij vragen ons alleen af welke caravan of chalet je het beste kan huren als je het dichtst bij de boeien wilt zitten aangezien we met onze boot komen. Dus dat je wel wat overzicht hebt . Bedankt alvast !

• Bart de Groot, 11-09-2018

zwembad

Ik lees via de ANWB dat er betaald moet worden voor het zwembad. Is dat zo? Ik zie namelijk niets hierover op de website staan.

Camping Orchidea info

• Aantal sterrensterster