Camping Delle Rose

• Onvoldoende: 1 - 5

Blij verrast

Jan
24-6-2018

Een paar jaar geleden waren we hier en we waren verrast om de veranderingen te zien. Er is recent een heleboel opgeknapt. Het ziet er prachtig uit, met nieuwe kampeerplekken en hele mooie safaritenten. Er wordt echt hard gewerkt. Gelukkig is het er nog net zo gezellig als de vorige keer.

Heerlijk relaxen in een mooie omgeving

Martine
20-6-2018

Omdat we in het begin van het seizoen waren en omdat de weersomstandigheden niet zo mee hadden gewerkt moest de camping nog wat opgestart worden. Winkeltje was nog niet open en geen brood in de ochtend. Maar dat was niet erg. Het dorpje Isalabone is op 2km afstand en daar was alles verkrijgbaar. De mensen zijn daar en ook op de camping zéér vriendelijk. Je ervaart direct een hele relaxe sfeer. Toen na een week de broodjes wel verkrijgbaar waren was dat natuurlijk nog makkelijker. Je kunt fantastische pizza's eten ook de dagmenu's zijn niet te versmaden. Verder is er in de omgeving genoeg te beleven om je een paar weken te vermaken. De kust op 12km afstand en de andere kant de bergen in. Je moet wel op smalle bergweggetjes durven rijden. Je kijkt je ogen uit naar de dorpjes die erzijn. Of je blijft een dagje bij het zwembad. Geen idee hoe het is als het wel druk is en hoogseizoen maar in het voorseizoen is het er goed vertoeven.

Zeker de moeite waard

Yvonne Gout-Schaap
14-6-2018

Dat het hier heerlijk rustig is en een leuke sfeer. Hartelijke ontvangst. We hadden een lange reis achter de rug in de stromende regen en we rammelden van de honger. Geen moeite om voor ons even een heerlijke panini te maken om 15.00 uur. Met een heerlijk glas wijn. 'S avonds het dagmenu gegeten vóór €18,= ( pasta biolognese ; biefstuk met gebakken aardappeltjes en tiramisu of ijs toe. Daarbij zat een 1/4 karafje wijn ook nog inbegrepen. Genoten.
Lorenzo Cortelli, Proprietario, 22-6-2018

Beste Yvonne,

Goed om te horen dat u genoten heeft. Ook goed om te horen dat u onze inzet voor onze gasten waardeert! Zo proberen wij om een verblijf in deze prachtige omgeving iets extra’s te geven.

We hopen dat u niet alleen goede herinnering heeft aan uw verblijf op de camping maar ook aan de omgeving.

Een glas wijn drinkt extra lekker weg met uitzicht op de bergen, waarbij de Monte Toraggio de kroon spant. De bergen waar zo veel verrassende dorpjes te vinden zijn en wandelpaden met geweldige uitzichten.

En dat in de wetenschap dat het slechts een fractie tijd kost om de Middellandse Zee te bereiken. Om te flaneren langs de boulevards, te winkelen op de markten of om te genieten van een dagje strand.

Graag zullen we u in de toekomst nog een keer als onze gast ontvangen.

Zeker nog een keer!

Dominic
    5-5-2018

Service was erg goed en vriendelijk. Werd perfect Nederlands gesproken. Je kon uitstapjes regelen en informatie vragen op de camping zelf. Plekken waren erg ruim en hadden schaduwplek. Heerlijk pizzaria met handgemaakte pizza's, ook het winkeltje had ruime keuze aan brood en levensbehoeftes. Fantastische ligging en uitzicht in en op de bergen, op een kwartier afstand van de kust. Goed zwembad voor jong en oud. 'S avonds werden er voor kinderen activiteiten gehouden bij het zwembad en het podium.
    Lorenzo Cortelli, Proprietario, 16-5-2018

Beste Dominic,

Heel veel dank voor uw mooie beoordeling. Wat fijn dat u een goede tijd bij ons heeft gehad.

Service bieden vinden we belangrijk, we doen graag ons best zodat onze gasten een fijne vakantie kunnen hebben in dit bijzondere stukje van Italië.

Mogelijkheden voor uitstapjes zijn er zeker voldoende in de omgeving. Van een dagje strand tot een bergwandeling, van een museum tot winkelen. Uitstapjes dichtbij of iets verder weg, zoals naar de grotten van Toirano of het waterpark Le Caravelle bij Ceriale. Zelfs een dagje Genua ligt binnen bereik.

Wie de auto wil laten staan kan te voet vanaf de camping over het antieke wandelpad naar Isolabona lopen. Over de weg door de vallei wordt veel gefietst. En niet alleen door wielrenners die hier overigens, net als mountainbikers, hun hart kunnen ophalen. Vanaf Dolceacqua tot de kust kan een speciaal aangelegd fietspad langs de Nervia gevolgd worden.

Maar ook een dagje op de camping moet goed zijn. Gewoon bij de tent, op het terras of in de ligstoelen bij het zwembad. Of toch op een luxe bedje op het zonneterras.

De bar is de gehele dag geopend, de winkel een groot deel van de dag en ’s avonds zijn er onze eigen vers gemaakte pizza’s. Wist u trouwens dat in de winkel onze ruilbibliotheek is te vinden?

We hopen u zeker nog eens terug te zien.

Prachtige omgeving!!

m&h
    9-1-2018

Camping zelf is niet heel bijzonder. Plekken zijn klein, zwembad niet bijzonder...

Maar; de omgeving maakt alles dubbel en dwars goed!!

Heerlijk genoten van de zee die makkelijk af te rijden is, waar de auto direct aan het strand kosteloos geparkeerd kan worden. Maar ook de prachtige dorpjes in de omgeving, de watervallen, Monaco, Menton zijn makkelijk bereikbaar. En genoten van een dag op zee waar we walvissen en dolfijnen hebben gespot!!

Kortom een vakantie waar we met heel veel plezier na terugkijken. Deze omgeving (bergen, groen, geschiedenis, zee etc) is één van de prachtigste omgevingen uit Europa is onze mening.

Lorenzo Cortelli, Proprietario, 16-5-2018

Beste m&h,

Hartelijk dank voor de tijd die jullie genomen hebben om een review voor de camping te schrijven.

Wij zijn blij als mensen genieten van de omgeving. De camping ligt precies in het overgangsgebied van de Middellandse zeekust en de Mediterrane Alpen, zeelucht en berglucht komen hier samen.

De warmte van de dag en de verkoeling van de avond wisselen elkaar hier in de vallei af.

Met aan de ene kant de luxe cultuur van de Italiaanse en Franse Riviera, aan de andere kant de ruige en grotendeels ongerepte natuur.

Een gebied ook dat rijk is aan geschiedenis. Dit is onder andere zichtbaar in de vele middeleeuwse vestingdorpjes die organisch in het landschap verspreid liggen.

Voor wie sportief bezig wil zijn is er genoeg te beleven. Er zijn veel mogelijkheden om te fietsen en te wandelen. Of om te zwemmen in zee en in bergmeertjes.

Er zijn verschillende steden in de nabije omgeving die zeer de moeite waard zijn om te bezoeken. Net zoals het loont om de natuur in te gaan zoals met de door jullie genoemde bootexcursie.

Daarnaast is er een levendige cultuur met allerlei lokale festiviteiten en een uitgebreid culinair aanbod. Genoeg om te ontdekken en we hopen u nog eens als onze gast te mogen begroeten.

Prima Camping

Selma en George Bos
    12-10-2017

Kleine gezellige camping met super vriendelijk personeel. Gelegen in een mooie omgeving tussen de bergen. Heerlijk rustig daar. We reizen met een camper en kwamen daar toevallig terecht. Prachtig dorpje vlakbij de camping Isolabona, zeker een bezoek waard. Extra nachtje gebleven omdat het zo relaxed daar is.
    Lorenzo Cortelli, Proprietario, 9-1-2018

Beste Selma en George,

Wat leuk om te lezen dat jullie verblijf naar meer smaakte!

Isolabona is een bezoek zeker waard. Wandelend door de steegjes met vele fotogenieke doorkijkjes en hoekjes, genieten van een goede koffie of aperitivo in één van de barretjes en voor streekgerechten naar de lokale ristoranti.

Het dorp is in ongeveer 3 kwartier lopen bereikbaar via de antieke sentiero, het pad over de berg wat de camping rechtstreeks met het dorp verbindt. Langs het pad zijn overblijfselen zichtbaar van het boerenleven van weleer. Het pad zelf biedt uitzicht over de Nervia en de vallei.

Ook met de fiets is het dorp goed bereikbaar. De weg door de vallei loopt vanaf de kust vrij geleidelijk omhoog zodat op de fiets niet al te zwaar hoeft te worden geklommen. De twee kilometer die het dorp van de camping scheidt is voor de gemiddelde fietser te doen. Hetzelfde geldt voor de 12 kilometer tot aan de kust. De sportieve fietser kan alle kanten uit, omhoog de bergen in.

Voor wie met de camper reist is er dus gelegenheid om te wandelen en te fietsen. Ook kan er een uitstapje met openbaar vervoer gepland worden, de bus komt langs de camping.

En voor wie niet weg wil is er het zwembad met solarium, de bar, onze eigen winkel met kleine bibliotheek en de mogelijkheid om ’s avonds op ons terras te eten.

Hartelijk dank voor uw reactie en waardering. We hopen u nog eens terug te zien.

Met vriendelijke groet,

anwb charme camping, doet z'n naam eer aan maar betekent in het hoogseizoen vol met Nederlanders. 's avonds animatie kinderen hebben zich zeer goed vermaakt. zee is een kwartiertje rijden. Monaco en Nice ongeveer een half uurtje.

omgeving is prachtig met olijfboomgaarden boven op de heuvels/bergen. mooie dorpjes iets verder landinwaarts echt de moeite waard. temp overdag warm en koelt 's avonds aangenaam af door de zeewind.

Lorenzo Cortelli, Proprietario, 9-1-2018

Beste Jaap,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wat fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad.

De Nervia vallei, waar de camping ligt, is zeker de moeite van het ontdekken waard. Niet alleen de dorpjes in de Nervia vallei zelf zijn sprookjesachtig mooi, ook de omringende valleien herbergen vele pareltjes. Via de kust of langs de verbindende bergwegen zijn de aangrenzende valleien bereikbaar. Net als de kustplaatsen aan de Italiaanse en Franse Riviera.

Door de ligging van de camping in de vallei die van zuid naar noord loopt, profiteert deze overdag van de invloed uit zee. Wanneer in de avond de zon achter de berg zakt en de wind gaat draaien koelt het aangenaam af.

Het mediterrane klimaat is terug te zien in de flora en fauna. Boomgaarden met olijvenbomen en eucalyptussen wisselen elkaar af. Palmbomen, cactussen, mimosa’s en citrusfruit zijn een vertrouwd beeld. Verderop in de vallei verandert de begroeiing naar loofbos afgewisseld met verschillende soorten naaldbomen. Op ongeveer een uur rijden van de camping wordt de boomgrens gepasseerd, het hooggebergte in.

De afwisseling in de natuur is ook terug te vinden in de sfeer van de dorpen en de cultuur. Deze weerspiegelt zich ook in de culinaire specialiteiten. Van visspecialiteiten aan de kust tot verschillende soorten kazen en vleesschotels. Daarbij een lokale wijn, de Vino Rossese di Dolceacqua en niet in de laatste plaats de unieke smaak van de Taggiasca olijfolie.

Een aantrekkelijke omgeving waarin wij ons best doen om een prettige verblijfsplek voor onze gasten te zijn. Dank voor uw waardering en graag tot ziens.

Met vriendelijke groet,

een paar heerlijke dagen gekampeerd!

Lourens de Jong
    25-9-2017

De camping ligt mooi tegen de heuvels en is uitermate verzorgd aangelegd. Ruime plekken, zeker in vergelijking met veel campings die we hebben gezien langs de Rivierakust. Terrassen heel mooi voor tentkampeerders. En dan die rust! 's Nachts helemaal stil, enkel het verre geluid van een bosuil! Sanitair is goed, maar de privacy rond de douches laat te wensen over. En hulde voor de vriendelijke en persoonlijke service van eigenaren en medewerkers. Locatie is een geschikte uitvalsbasis voor tochtjes naar de kust of verder de heuvels in langs karaktervolle bergdorpen.
    Lorenzo Cortelli, Proprietario, 26-9-2017

Beste Lourens,

Dank u wel voor uw waardering en de complimenten.

Camping Delle Rose ligt niet ver van de kust, met de auto is de zee in 20 minuten bereikbaar. En omdat de weg in de vallei vrij geleidelijk omhoog loopt is de 12 kilometer naar de kust ook goed te fietsen. Vanaf Dolceacqua kan er zelfs een vrijliggend fietspad gevolgd worden lang de Nervia. Deze weg kost door het hoogteverschil wat meer inspanning maar levert prachtige uitzichten op.

Vanaf de camping de andere kant op leiden de wegen de bergen in. Vanaf de kust tot het einde van de vallei, bij het dorp Buggio, veranderd het landschap en de sfeer volledig. Van mediterraanse sferen naar berglandschap, van palmen tot onder de kale toppen van de bergen. De camping ligt ongeveer in het midden van deze vallei en combineert het goede van deze twee werelden.

In deze mooie omgeving is veel te doen. Naast natuurschoon is de historie van het gebied bijna tastbaar aanwezig. In sommige dorpen lijkt de tijd te hebben stilgestaan en overal zijn de sporen van de rijke geschiedenis terug te vinden. Niet alleen in het landschap bewaard gebleven maar ook te bezichtigen in de verschillende musea. Zoals de kasteel ruïne van Dolceacqua of het archeologisch museum van Romeinse geschiedenis bij Ventimiglia in het Forte dell’ Annunziata.

Wat verder weg zijn de grotten van Toirano een aanrader: hier zijn sporen gevonden van holenberen en de prehistorische mens, in de vorm van beenderen en zichtbare afdrukken van handen en voeten.

Te veel om op te noemen en de moeite waard om misschien nog eens voor terug te komen. Wij zullen u graag opnieuw begroeten.

Prima camping

M&M Franken
    25-9-2017

Wij hadden plek 71(geel), precies gekregen zoals we ook geboekt hadden. Voldoende ruimte met een prachtig uitzicht op de bergen. S'morgens en s'avonds heerlijk schaduw. Wel een flinke klim naar onze plaats. Douchegelegenheden werden goed schoon gehouden, een extra haakje in de doucheruimte zou geen overbodige luxe zijn. Van het zwembad hebben wij geen gebruik gemaakt. Het was er wel druk. Animatie in de avond stopt om 22.30 u. Heerlijke broodjes in de ochtend bij het winkeltje. Bij de bar konden we onze koel elementen in de vriezer stoppen wat erg handig was. De wifi ontvangst was alleen goed rond het zwembad en bar. Op onze plek weinig of geen ontvangst. Omgeving heel erg mooi. Gezellige dorpjes rondom. Dolce Aqua, Isolabona, mooie tocht door de bergen gedaan, dagje Monaco. Laatste dag nog een leuk restaurant ontdekt in Isolabona, U Cian in Isolabona, echt een aanrader en goed lopend te bereiken. Wij hebben het prima naar ons zin gehad op camping Delle Rosé en vinden het echt wel een hoger cijfer waard dan waar het voor op Zoover staat.
    Lorenzo Cortelli, Proprietario, 26-9-2017

Beste familie Franken,

Dank u voor de tijd die u genomen heeft om een review voor ons achter te laten.

De gele tentplaatsen hebben mooi uitzicht op de bergen, waarbij de Monte Toraggio het meest in het oog springt. Soms scherp afgetekend tegen een helderblauwe lucht, op andere dagen omhuld door wolken - altijd anders en fascinerend.

Met name de hoger gelegen plaatsen profiteren van een schaduwrijke ochtend. Het duurt een aantal uren voordat de zon helemaal over de berg is en de tentterrassen geheel in de zon liggen. De avondzon verdwijnt vroeg in de avond achter de berg aan de overkant waardoor de avonden en nachten aangenaam afkoelen.

Het zwembad en de bar vormen het hart van de camping. Hier is de WIFI zone gelegen en vind in de avond het animatieprogramma plaats.

De in de vallei gelegen dorpjes hebben allemaal hun eigen sfeer en karakter en zijn stuk voor stuk een bezoekje waard. In de ons omringende valleien zijn meer van dit soort pareltjes te vinden: het hooggelegen Bajardo of Perinaldo. Ventimiglia Alta wat uitkijkt over het knooppunt van (spoor)wegen en de moderne stad langs de zee. Of het door kunstenaars herbouwde Bussana Vecchia in de buurt van San Remo. En dan Seborga; niet zo maar een dorp, maar een heus prinsdom.

Lopend over de weg kunnen een paar verschillende restaurants bereikt worden. Tip van onze kant: wie in de avond over de weg loopt doet er goed aan een lampje mee te nemen om zichtbaar te zijn voor het overige verkeer.

We zijn blij dat u een fijne tijd bij ons heeft gehad en zullen u graag nog een keer als onze gast begroeten.

Gemoedelijke, sfeervolle & autovrije topcamping

Angelique
    21-9-2017

Wij hebben voor deze camping in de Bloemenriviera gekozen omdat het een terrassencamping is, de camping autovrij is, er een zwembad is, het een winkel heeft voor de hoognodige boodschappen en er veel jeugd zou zijn. En dit klopte. Onze jongens van 14 en 17 hebben een heerlijke tijd gehad. Ze zijn naar riviertjes geweest, naar dorpsfeesten in Isolabona en ze vermaakten zich prima met de leden van de animatie.

- Het is een overzichtelijke camping.

- De populatie in het hoogseizoen is voor 90% Nederlands.

- De eigenaren, mensen achter de bar en het restaurant zijn heel behulpzaam. Ze spreken nagenoeg alleen maar Italiaans.

- De animatie stopt stipt om 22:30 uur. Daarna is het nog een half uurtje onrustig, maar om 23:00 is het echt stil op de camping.

- In de weekenden komen de locals. Dit geeft een Italiaans tintje aan de camping. Wij houden daar van. En ja, ook drukte. En ja, in het hoogseizoen is het zwembad dan inderdaad te klein.

- In het hoogseizoen is naast het zwembad ook de capaciteit van de winkel en het te weinig. Wij gingen op niet-Hollandse tijden, dan is het weer prima.

- Uitzicht vanaf de terrassen (gele plaatsen) is mooi.

- Plaatsen zijn klein (tip: boek 2 plaatsen :-).

In de omgeving zijn veel kleine dorpjes om te bezoeken. Verschillende stranden op 20-40 minuten rijden, Monaco is 45 minuten rijden en voor een supermarkt moet je 20 minuten rijden. Een auto is echt een must.

Zoek je een gemoedelijke, sfeervolle, autovrije, Italiaanse camping om te onthaasten dan kan Camping Delle Rose zo maar iets voor je zijn.

Lorenzo Cortelli, Proprietario, 23-9-2017

Beste Angelique,

Dank u wel voor uw reactie. Wat fijn dat de camping aan uw verwachtingen heeft voldaan.

Een echte Italiaanse camping, vlak bij de Middellandse Zeekust, gelegen op terrassen van de Nervia Vallei in de uitlopers van de Mediterrane Alpen.

Dank u voor uw waardering voor de inzet van de staf. We werken hier hard om mensen een fijne vakantie te bezorgen in dit mooie stukje van Italië.

Een omgeving waar de bergen en de zee samen komen en waar vele verschillende valleien deze bergen doorsnijden. Valleien die allemaal hun eigen ontdekkingen te bieden hebben.

Zoals vele oude dorpjes, elk met een eigen veelal authentieke sfeer. Van mediterraan tot bergdorp. Lager gelegen op het eindpunt van de vallei zoals Buggio, of hoog uitkijkend over de alpen zoals Baiardo waar ooit een Druïden Heiligdom was. Hier staan nu de ruïnes van de Nicolaaskerk die instortte tijdens een grote aardbeving eind 1800.

Dezelfde aardbeving die het verderop gelegen Bussana Vecchia vernietigde.

In deze ruïnes vestigden zich kunstenaars van over de hele wereld waardoor het dorp een attractie op zich is geworden.

Een andere vallei herbergt Seborga, misschien wel het minst bekende prinsdom ter wereld. Kortom, veel te zien en te ontdekken. Maar het begint op de camping.

Wij zijn van mening dat we onze service altijd kunnen verbeteren om de camping een prettige verblijfsplek te laten zijn. De feedback van onze gasten nemen wij serieus. En van tevreden gasten worden wij blij. Nogmaals dank voor uw reactie en graag tot ziens.

We hebben een aantal aanbieders voor Delle Rose voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Delle Rose in Isolabona, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Delle Rose zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Delle Rose scoort een 6.99 uit 10 op basis van 153 reviews.