Camping Delle Rose

• 7.2Eetgelegenheden
  • 7.2Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Vakantie aan de Bloemenrivièra op Camping Delle Rose in Isolabona. De vriendelijke ontvangst, animatie en het mooie zwembad zorgen voor een fijne vakantie-ervaring. Vanaf de camping heb je mooi uitzicht op de bergen en de dorpjes die er tegenaan gebouwd zijn. Zoek de gezelligheid op in een van de dorpjes of restaurantjes in de buurt.

Contact

197 reviews over Camping Delle Rose

• 2019
    9Stephanie K29-09-2019

Super camping! Rustige omgeving en camping. Lieve medewerkers die je graag willen helpen. Schoon toilet gebouw! Mooie ruime plekken met goed uitzicht. Kortom een geweldige ervaring.

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Camping Delle Rose, Proprietario, 30-09-2019

Beste Stephanie,

‘Fantastisch’, mooier kan een review bijna niet beginnen, hartelijk dank voor uw waardering.

De camping ligt op een mooie plek in een prachtig stukje Italië. Graag laten wij onze gasten hier van meegenieten. Er wordt gewerkt aan een Nederlandstalige website met tips en informatie over dit gebied, net zoals we op de camping aan de gasten vertellen. Zo kan de voorpret thuis al uitgebreid plaatsvinden. Of het nagenieten natuurlijk!

Fijn dat u terug kijkt op een goed verblijf, graag tot ziens.

Met vriendelijke groet.

Gereisd met partner in september 2019

• 8Bas van Zandbergen10-09-2019

We komen zeker terug.

Goeie camping met fijne mobil homes. Vriendelijke mensen, prima restaurant.

• 7Eetgelegenheden

Beste Bas,

Dank voor de complimenten.

Afgelopen voorjaar heeft de camping een paar nieuwe mobile homes geplaatst. Volgend jaar komen er meerdere mobile homes van dit nieuwe, luxe, type bij.

Mobile homes voor vier en voor zes personen, met meerdere slaapkamers en met zelfs twee badkamers. Alle mobile homes met een eigen, ruim terras. Geschikt voor allerlei soorten gezelschappen. De mobile homes komen bij elkaar in de buurt te staan maar blijven als vanouds deel uitmaken van de camping.

We verwachten u zeker terug!

Gereisd met vrienden in september 2019

• 7Gerrie08-09-2019

Levendige camping in mooie omgeving

Wij zijn in het hoogseizoen een week op deze camping te gast geweest.

Enkele pluspunten: Mooie omgeving, geschikt voor (pittige) fietstochten. Vriendelijk personeel en vooral een compliment voor de enorm behulpzame Margreet en het enthousiasme van het animatieteam.

Enkele minpunten: Te weinig parkeerplaatsen. Dit zou al enigszins verbeterd kunnen worden door de parkeerplaatsen af te bakenen, waardoor er niet “dubbel” geparkeerd kan worden. De animatie gaat ‘s avonds te lang door. Geen watertappunten op de plaatsen. Geen privé badhokjes met wastafels. Vrij kleine plekken.

Beste Gerrie,

Dank u voor uw reactie.

Het parkeren is een bekend probleem. We hopen volgend jaar het aan de camping grenzende terrein te kunnen huren waardoor de capaciteit enorm vergoot wordt. Dan hopen we ook de entree te kunnen verleggen zodat de onderste plekken geen last meer hebben van langsrijdende auto’s. Het is onder de aandacht!

Stap voor stap worden er steeds verbeteringen aangebracht aan de camping. Er zijn deels nieuwe muren, langs de opgeknapte kampeerplekken. In deze muren zijn extra waterpunten aangebracht. In de toekomst zullen dat er meer zijn.

Nogmaals dank voor uw reactie en feedback1

Gereisd met partner in juli 2019

• 7Arnold en Marianne08-09-2019

Fijn gehad

We hadden een mooie ruime plaats met schaduw. Bij het barretje en het zwembad was hee gezellig. S’avonds animatie met wel enig geluid. Ook mooie muziekavond (jazz) meegemaakt. Mooie omgeving, oude stadjes en fijn gefietst. Broodjes goed, sanitair was ook goed.

• 7Staat v/h sanitair

Beste Arnold en Marianne,

Goed om te horen dat u het fijn heeft gehad!

Camping Delle Rose heeft verschillende soorten kampeerplekken, afgaand op de informatie op het reserveringsformulier doen wij ons best om iedereen een prettige plek te geven.

We weten dat de animatie te horen is, op de ene plek meer als op de ander, en we doen ons best om daar balans in te houden.

De jazz muziekavonden zijn een oude traditie van de camping (in het 50 jarig bestaan van de camping), wij hebben er ook van weer van genoten. Vorig jaar hebben we voor het eerst onderdak geboden aan een ‘sfilata di moda’ ,een populair evenement en onvervalste Italiaanse couleur locale. Ook dit jaar streek een dergelijk evenement neer op de camping met de verkiezing van Miss Val Nervia, laat in augustus.

Evenementen zijn er de gehele zomer in de omgeving. Van muziek tot sprookjesfestival, theater, zomercarnaval en festivals rondom locale specialiteiten.

Hartelijk dank voor uw reactie en waardering.

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Familie de Vries25-08-2019

Kids willen meteen weer terug!

Natuurlijk is er op een populaire camping midden in het hoogseizoen wel eens iets aan te merken, maar voor ons staat al het positieve voorop, en dat is veel: Prachtige natuur, camping met plekken van wisselende grootte maar voor een groot deel schitterend gelegen, geweldig fietsgebied vanaf de camping (niet voor stadsfietsen) , zee/riviertjes EN zwembad, prachtige dorpen, waarvan Isolabona wandelend te bereiken over een prachtig pad, heel veel heerlijke restaurants in de buurt EN lekkere pizza's van Marinella's en Ricardo's pizzeria op de camping, altijd lekker weer, allerlei activiteiten te ondernemen in de nabije omgeving, heel erg vriendelijk personeel, speciaal Margreet van de receptie en de superenthousiaste animatie die alles doen om het voor ons tot een heerlijke vakantie te maken, (Dank Pleun, de kids missen je!) en de heel gemoedelijke sfeer tussen de gasten maken dat we nu al weer terug zouden willen!! Complimenten!

• 10Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Beste familie de Vries,

Dank u wel voor uw reactie en alle complimenten.

Een goede sfeer op de camping is belangrijk voor ons, we doen ons best om mensen een fijne plek te bieden waarvandaan zij de geweldige omgeving kunnen ontdekken.

Op een afstand van 60 - 90 autominuten heeft deze omgeving meer te bieden dan op te noemen valt. Wie vanaf de camping de ene kant op rijdt zit binnen een half uur op het strand van de Middellandse zee. Iets meer dan een uur de andere kant op rijden en je wandelt boven de boomgrens tot een hoogte van 2000 meter. De weg door de vallei gaat geleidelijk omhoog vanaf de kust en is ook voor de minder sportieve fietser (maar met versnellingen) goed te fietsen. Dit maakt dat verschillend dorpen en de kust met de fiets bereikbaar zijn.

Een populair uitstapje is het fietspad over het traject van de voormalige spoorlijn, van Ospedaletti naar San Lorenzo al Mare. met als één van de hoogtepunten de spoortunnel waar foto’s van de wielerklassieker Milaan - Sanremo te bewonderen zijn. Overal langs het traject worden fietsen in alle soorten en maten verhuurd, een eigen fiets is niet nodig.

Eten en drinken is in Italië tot een kunst verheven. Hiervan getuigen de vele eetgelegenheden in de omgeving. In de campingwinkel worden zo veel mogelijk lokale producten verkocht, waaronder de olijfolie van de eigen bomen. Deze olie van de Taggiasca olijven is van hoge kwaliteit, specifiek voor dit gebied. Daarnaast heeft ieder dorp zijn eigen specialiteiten, waar vaak feesten omheen georganiseerd worden. En vergeet niet de Rossese Dolceacqua, een uitstekende rode wijn. Deze wordt niet op grote schaal geproduceerd maar is hier in de streek verkrijgbaar.

Nogmaals namens het hele team dank voor alle complimenten en graag tot ziens!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 4Frank20-08-2019

Nooit meer

Waardeloze camping. Plekken zijn zogenaamd groot, maar je buren moeten erover lopen om bij hun plek te komen, dus blijft er minder ruimte over. Electriciteit op de hele camping viel meerdere malen uit (erg fijn als je net staat te douchen 's-avonds), electra op de plek is waardeloos (als je je Nespresso-machine wil gebruiken moet je eerst alle andere stekkers uittrekken, anders valt de stroom uit), van de 6 beschikbare afwasplekken werkten er 2 niet ( dus elke avond file bij de afwas), de damestoilet had regelmatig geen water, dus er kon dan niet worden doorgetrokken, sanitairgebouw (1 voor de hele camping!) werd alleen vroeg in de ochtend schoongemaakt, waterpunten op de camping bijna allemaal buiten gebruik, weg naar de campeerplekken zeer steil, gratis wifi waardeloos (net als mobiel internet, dat is er nauwelijks), zwembad klein en diep (de meesten kunnen er niet staan), restaurant matig (alleen pizza's), helaas zijn mijn tekens op

• 3Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Beste Frank,

Het is duidelijk dat u teleurgesteld bent in de camping.

Dat vinden we uiteraard heel spijtig. We herkennen ons echter niet in alle punten die u noemt. Inderdaad hebben we dit seizoen een paar keer kortstondig stroomuitval gehad, wat vrijwel direct was opgelost. Dat er, zoals u aangeeft, regelmatig geen water was bij toiletten is ons niet bekend.

Het grootste deel van de kampeerplekken heeft een 3 Ampere stroomaansluiting zoals duidelijk vermeld staat bij het maken van een reservering. De stroomkasten die al vernieuwd zijn beschikken over 6 Ampere.

Het afgelopen jaar zijn veel kampeerplekken opgeknapt waarbij er extra waterpunten zijn gekomen die gewoon in gebruik zijn geweest. Ook in het komende jaar zullen er weer plekken opgeknapt worden.

Camping Delle Rose is een terrassencamping, gelegen in het dal van de Nervia, bekend als één van de mooiste in het achterland van de Bloemen Riviera. Hier bepalen de bergen de inrichting van het landschap. Een prachtige omgeving waarin klimmen echter onvermijdelijk is. En wat zijn invloed heeft op mobiel ontvangst; in een bergachtige omgeving is goede ontvangst van zowel telefoon als internet zeker niet gegarandeerd.

Omdat in het hoogseizoen de meeste vraag naar pizza is, is het een keuze om in die periode de houtoven dagelijks te stoken. In het voor- en naseizoen afwisselen we pizza af met een dagmenu. We sluiten zeker niet uit dat de restaurantfunctie in de toekomst uitgebreid gaat worden.

Wanneer er problemen zijn met voorzieningen op de camping zijn wij voor een groot deel afhankelijk van melding door gasten. Daarom stellen wij feedback op prijs. Dank u wel voor uw reactie.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 6Fam vd Molen14-08-2019

Mooie omgeving maar matige en onrustige camping

Voor gezinnen met jonge kinderen is dit een aardige maar erg onrustige camping. Leuk en gezellig publiek, gemoedelijk. Echter heel kleine plekken. Altijd geluid: van minidisco, zwembad, auto's op de weg langs de camping, blaffende buurthonden (gehele nacht door). Auto parkeren is een crime en iedereen zoekt over de hele camping een plekje. Zwembad veel te klein (en nergens kon je staan). Diepe kuil bij oprit heeft menig caravan/camper beschadigd. Omgeving is fantastisch en aanrader. Als de camping zich weet te verbeteren op diverse punten dan zou dat heel mooi zijn.

Beste familie vd Molen,

Hartelijk dank voor uw feedback.

U waardeert de ligging hoog, deze omgeving is inderdaad fantastisch. Nadeel van de bergen is echter ook de akoestische werking. Geluid draagt ver, zowel op de camping als omgevingsgeluiden. En dat hebben wij niet allemaal in de hand.

We zoeken wel altijd naar verbetering, daar waar we kunnen. De parkeerdruk (met als gevolg de rondrijdende auto’s) hopen we volgend jaar te verminderen door uitbreiding van de parkeerplaatsen.

De camping heeft in het seizoen 2019 zijn 50 jarig bestaan gevierd. In al die jaren is de sfeer door de gasten als goed ervaren. Het doet ons goed dat u dit ook zo ervaren heeft.

We zullen u graag nog eens begroeten.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 5Wouter14-08-2019

Sfeervol maar veel te vol en druk

Een erg volle camping. De camping zelf is een prachtig plekje, erg sfeervol. Misschien in het voorseizoen en naseizoen als er de helft minder mensen zijn, wel oke. Het grote probleem is de drukte. Daardoor zijn de kampeerplekken heel klein. Wij stonden onderaan, dan heb je geen uitzicht en geen privacy. De buurvrouw zat een meter van ons tafeltje. Heel bijzonder, zo veel mensen op zo’n kleine camping. Het zwembad was daardoor ook te vol. De muziek is tot 11 uur of later erg hard. Wij zijn een dag eerder weggegaan.

Beste Wouter,

De Italiaanse Riviera is een populaire vakantiebestemming, vooral zowel Italiaanse als buitenlandse toeristen. De camping ligt in het achterland van de Bloemen Riviera - een prachtige plek, zoals u heeft ervaren. En in het hoogseizoen druk bezocht, zowel de camping als het bijbehorende zwembad.

Het doet ons goed dat u de camping als sfeervol heeft ervaren, we doen ons uiterste best om mensen een fijne vakantie te bezorgen op de camping.

We doen dat o.a. door het aanbieden van een animatieprogramma, waar dagelijks veel mensen plezier aan beleven. Dit programma stopt altijd om 22.30 uur, de muziek zelfs vaak nog veel eerder. Met uitzondering van de speciale avonden met live muziek, zoals we afgelopen seizoen een paar keer gehad hebben.

De camping is lang open, van begin april tot eind oktober. De zomer duurt hier lang. Hoewel bergen de dienst uitmaken is het klimaat mediterraan. Met uitzondering van een paar wintermaanden gaat het strandleven hier het grootste deel van het jaar door. En de bergen geven in ieder seizoen hun ander stukje van hun schoonheid prijs.

In het komende jaar worden er op de camping nieuwe mobile homes bijgeplaatst waardoor het verblijf op de camping in voor- en najaar aantrekkelijker wordt. Mogelijk is dat voor u een goede tijd om deze prachtige omgeving verder te ontdekken.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 6jasper12-08-2019

Prima camping als uitvalbasis voor de omgeving.

Wij hadden een gele standplaats gehuurd voor 7 nachten. Deze plekken liggen op de terrassen. Wij waren blij dat we hoog stonden zodat we uitzicht hadden op de bergen. Sta je minder hoog dan mis je dit uitzicht. Er zijn 4 kampeerplekken naast elkaar waardoor je weinig privacy hebt. De achtertste plekken moeten steeds langs de andere tenten lopen om naar beneden te gaan. De helling omhoog is nogal steil en de auto moet ergens anders geparkeerd worden, de parkeerplekken zijn nogal onhandig. Sanitair is prima maar er zouden meer toiletten voor heren en meer douches bij mogen. De menukaart is niet erg uitgebreid en 's avonds heb je alleen de keuze uit pizza. Er is een mogelijkheid om broodjes een dag van te voren bestellen, dit werkt prima. Zwembad is te klein voor het aantal mensen die er komen zwemmen, er komen namelijk ook mensen uit de omgeving.

• 4Eetgelegenheden

Beste Jasper,

Dank voor uw feedback.

Terrassen, afgebakend en verstevigd met muren, zijn typerend voor Liguria. Deze streek wordt immers gedomineerd door bergen. In het Westen, waar de camping ligt, zijn vlaktes een zeldzaamheid.

De camping is dan ook een terrassencamping. Een aantal van de kampeerplekken zijn echt alleen geschikt voor tenten. Dit zijn de door u genoemde terrassen. Het grootste deel van die plekken zijn in het reserveringssysteem terug te vinden als gele plek. Daarnaast zijn er op die terrassen een aantal van de in het reserveringssysteem genoemde groene en rode plekken.

In een omgeving als deze valt parkeren in het hoogseizoen nergens mee. We zoeken naar oplossingen om de parkeerdruk voor de campinggasten te verminderen.

Voor het aanbod van het restaurant geldt vooralsnog dat in het hoogseizoen de pizzeria dagelijks open is. In voor- en naseizoen wordt afwisselend de pizza oven gestookt of een dagmenu vanuit de keuken aangeboden. Overigens heeft de bar (gehele dag geopend) een kleine kaart, met o.a. broodjes en salades.

Nogmaals dank voor uw feedback.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 5M.dev11-08-2019

Nooit meer

Voor gezinnen met jonge kinderen is dit een leuke maar erg onrustige camping. Er is elke avond minidisco tot ongeveer half 11 en omdat het een kleine camping is hoor je dat overal goed.  Daarnaast is er Live muziek 1x per week tot een uur of het 12, idem. Wij zaten op de plek achter het podium en naast wc, speeltuin en wifiplek en de herrie vonden wij niet te doen. We kamperen al jaren en zijn echt niet moeilijk maar dat het om 11 uur niet een beetje stil is hebben wij nog nergens mee gemaakt. Er zijn honden,  geen probleem,  maar wel als er 2x op onze plek "per ongeluk" gepoept wordt. Zwembad is lekker maar je kan nergens staan dus onze kinderen waren er snel klaar. We misten een voetbal veldje. Het sanitair kan wel een opknapbeurt gebruiken, het wordt wel elke ochtend schoongemaakt maar omdat het water niet overal goed wegloopt sta je in het badwater van een ander. Teveel lawaai, te weinig kwaliteit, wij komen hier niet meer terug.

• 5Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

c, Proprietario, 29-09-2019

Beste M.dev,

Het spijt ons om te horen dat voor u het bezoek aan Camping Delle Rose niet voor herhaling vatbaar is.

In het hoogseizoen bestaat het grootste deel van onze gasten uit gezinnen met kinderen. Dit is voor ons een reden om in die periode 6 dagen per week een animatie programma aan te bieden wat, gezien het overgrote deel van de reacties, in een behoefte voorziet. Juist omdat wij ons bewust zijn van de akoestische werking van de bergen, stopt dit programma uiterlijk om 22.30 uur. Daarbij is het avondprogramma niet geheel gevuld met muziek, om dezelfde reden.

Door die ligging in de bergen ontbreekt overigens de ruimte om een voetbalveld o.i.d. aan te leggen, jammer genoeg.

In de loop van dit seizoen (het 50e!) hebben wij 3x een avond met live muziek gehad en 1x een evenement. Eén keer in de week live muziek is zeker geen vaste programmering.

Dank u wel voor uw feedback. Reacties van onze gasten helpen ons om waar mogelijk onze service te verbeteren.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

6 tips over Camping Delle Rose

• Wendy, 07-08-2019

Leuke bergdorpjes in omgeving. Isolabona zelf, Dolceaqua en Apricale (waar je heerlijk kan eten op het plein boven in het dorp). Watervallen Rocchetta Nervina zijn prachtig en ook San Remo is een bezoekje waard.

• jackeline68, 08-07-2012

Heel mooi:Dolce aqua-apricale-castel vittorio-pigna.

• Peter Emil van den Berg, 26-08-2012

De omgeving is prachtig en we waren er op een perfecte tijd; Festival de Fiabe en zwemmen in de bergrivier bij Rochetta Nervina, vuurwerk in Dolceaqua, tuin van Hanbury, alle dagen rond de 30º en strakblauwe lucht...

22 vragen over Camping Delle Rose

• Jurgen, 09-07-2019

Bbq

Mag ik de bbq gewoon bij de tent aansteken?

Camping Delle Rose , 03-09-2019

De camping heeft een grote barbeque die door de gasten gebruikt kan worden. Daar staan een tafel en stoelen bij. Barbequen bij de tent mag in de regel wel, in tijden van bijvoorbeeld grote droogte kan er een verbod afgekondigd worden. En er moeten altijd voorzorgmaatregelen worden genomen, zoals water bij de hand houden.

• Marie-Louise , 25-04-2019

Temperatuur avond/nacht

Deze zomer bezoeken wij deze camping. Om niet teveel bagage mee te nemen vroeg ik me af hoe de temperatuur in de avond/nacht is? ...dus lange broek en lekker warme slaapzak ??? Of is dat niet nodig?

Camping Delle Rose, 03-09-2019

Door de ligging in de vallei komt de camping in de zomer vanaf ongeveer 10.00 uur in de zon te liggen. In de avond zakt de zon rond 19.00 uur achter de berg aan de overkant. Hierdoor koelt het heerlijk af, zonder dat het koud wordt. Sommige avonden en nachten zijn wat frisser. Een lange broek en een vest zijn daarom geen overbodige luxe maar de meeste tijd kan er in juli en augustus zomerkleding gedragen worden.

• de Blaeij, 08-02-2019

Snorkelen?

Is het mooi om te snorkelen bij de zee/ wordt dit veel gedaan?

Camping Delle Rose, 23-03-2019

Er zijn mooie plekken langs de kust waar tussen de rotsen gesnorkeld kan worden. Niet ver van de camping, tussen Ventimiglia en de Franse grens.

Camping Delle Rose info

• Aantal sterrenstersterster