header
Menorca

Hola Menorca!

Houd je van zonnige eilanden, mooie stranden en gezellige badplaatsen, dan zit je op Menorca goed. Het is hier rustiger dan op buureiland Mallorca en dat maakt Menorca tot een ontspannen vakantiebestemming. Cala’n Bosch is een leuke kustplaats met twee grote witte stranden en de grootste baai vind je bij Cala Galdana. Er zijn volop kindvriendelijke hotels op Menorca en ook qua activiteiten is er veel te beleven. Het bergachtige binnenland is bezaaid met nationale parken en sfeervolle dorpjes.

• Zoover Hotel Icon
    De best beoordeelde hotels op Menorca

De ideale uitvalsbasis

De mooiste stranden van Menorca

Het echte vakantiegevoel

Top-5 uitjes uit op Menorca

Beleven & ervaren

De best beoordeelde hotels

1. Kindvriendelijk Aparthotel Royal Son Bou

Met hotels die van vakantiegangers gemiddeld een 9 krijgen, kan niet veel mis zijn. Aparthotel Royal Son Bou in Son Bou scoort dan ook goed op alle onderdelen. Vooral de kindvriendelijkheid springt eruit: er is een kinderzwembad met piratenschip, de kinderen krijgen een welkomstcadeau en elke avond is er een gezellige kindershow. Daarnaast zijn de kamers prima in orde, het eten is goed en het hotel heeft een eigen ingang naar het strand. Ideaal voor een vakantie op Menorca met het hele gezin.

2. Voel je thuis op vakantiepark Marinda Gardens

Gastvrij is het sleutelwoord van Marinda Gardens. De appartementen hebben het gemak van thuis, het personeel staat altijd voor je klaar en als je wilt kun je hier all inclusive verblijven. Voor de kinderen is er een animatieteam aanwezig. Marinda Gardens ligt vlakbij het centrum van Cala’n Bosch waar je winkels, restaurants en bars vindt en waar het altijd gezellig is.

3. Voor een gezinsvakantie kies je Viva Menorca

Met een gemiddelde van een 8,5 kun je hier zeker een geweldige vakantie beleven. Het appartementencomplex is ideaal voor kinderen! Afkoeling vinden ze in een van de zwembaden van Viva Menorca. Zo is er een buitenzwembad, een piratenschip zwembad met glijbanen en een overdekt zwembad. Zelf kun je lekker ontspannen in de jacuzzi of de sauna.

4. Ontspannen sfeer in Bungalow Mar Blau

Het zwembad van Bungalow Mar Blau in Son Bou krijgt maar liefst een 9,4, maar ook op alle andere onderdelen scoort dit hotel uitstekend. Het is vooral ideaal als je een rustige vakantie zoekt, met mooie appartementen, een gezellige bar en goed eten. De medewerkers van het hotel doen er alles aan om je een heerlijke vakantie op Menorca te bezorgen.

5. Ideaal voor als je van vertier houdt: Roc Lago Park

Geen over de top luxe maar wel ideaal gelegen! Aparthotel Roc Lago Park ligt direct aan de jachthaven van Cala 'n Bosch. Voor de kinderen is er een zwembad en een Aquapark bevindt zich om de hoek. Vanaf Roc Lago Park loop je zo het centrum in of het strand op. Verder liggen rondom de jachthaven vele restaurantjes en bars met gezellige terrasjes.

De mooiste stranden van Menorca

Wit zandstrand: Cala’n Bosch

Cala'n Bosch is een populaire badplaats op Menorca. Logisch, want het plaatsje heeft een leuk centrum met winkels en restaurants, een gezellige haven en een mooie baai met een wit zandstrand. Ga je met kinderen op vakantie op Menorca, dan is dit een ideale plek. Het strand loopt geleidelijk af en daardoor kunnen ook kinderen hier prima zwemmen.

Idyllisch Cala en Turqueta

Eén van de mooiste stranden op Menorca is Cala en Turqueta, een idyllische, rotsachtige baai met azuurblauw, kalm water. Het strand is niet groot, dus wil je het beste plekje bemachtigen, dan is het aan te raden om er vroeg naartoe te gaan.

Het langste strand: Son Bou

In het zuiden van Menorca ligt de badplaats Son Bou, een ideale plek voor strandliefhebbers. Hier vind je het langste zandstrand van Menorca: kilometers goudkleurig zand wachten hier op je. Het wordt omringd door duinen en er zijn niet teveel restaurants of bars op het strand. Je kunt hier dan ook heerlijk rustig genieten van een dagje bakken in de zon.

Prachtige baai: Cala Galdana

Cala Galdana ligt aan een schitterende baai, omringd door rotsen en pijnbomen. Cala Galdana heeft een leuk centrum met een natuurlijke haven, goede restaurants en winkels. Ben je dol op watersporten, dan kun je op dit strand ook je hart ophalen. Achter het strand is een zonneweide, ideaal als je even de schaduw van de bomen wilt opzoeken.

Net een ansichtkaart: Cala Macarella en Cala Mitjana

Cala Macarella ligt in een idyllische baai met turquoise water. Je kunt vanaf dit strand verder lopen naar Cala Macarelleta, met een mooi uitzicht op de kust. Witte stranden, hoge kliffen en kraakhelder water: dat bieden de stranden van Cala Mitjana en Cala Mitjaneta. Deze liggen dicht bij elkaar en je kunt zelfs van het ene naar het andere eiland zwemmen.

De leukste uitjes op Menorca

decoration

Leer alles over wijn en kaas

Op Menorca kun je heerlijk eten en drinken en het is leuk om daar meer over te leren. Net buiten het stadje Ferrerias ligt de mooie Sant Patrici-wijngaard en kaasfabriek. Hier zie je hoe op traditionele wijze kaas en wijn worden gemaakt op Menorca. Ook kun je het bijbehorende kaasmuseum en een beeldentuin bezoeken. Natuurlijk staat ook het proeven van echte DOP Mahón-Menorca-kaas en lokaal geproduceerde wijn op de agenda. Smullen maar!

Bezoek een ginproeverij

Op Menorca wordt al twee eeuwen lang gin geproduceerd, mede dankzij de Britten die Menorca in de achttiende eeuw bezetten. In de haven van Mahón vind je de ginfabriek Gin Xoriguer, die nog steeds op traditionele wijze gin maakt. Een gids leidt je graag rond door de indrukwekkende fabriek en gin proeven hoort er uiteraard ook bij. Aanrader is Pomado, een mix van gin en limonde die de Menorcanen zelf ook graag drinken.

Shoppen op de zomermarkten van Menorca

In de zomermaanden vinden overal op Menorca zomermarkten plaats. Zo kun je in Ciutadella elke avond een kunstenaarsmarkt bezoeken waar onder andere handgemaakte sieraden worden verkocht en zijn er in augustus elke avond straatmarkten. In Ferrerias is het op woensdag avondmarkt, met stalletjes die lokale producten, kleding en lederproducten verkopen. Gezellig, want er is ook volop live muziek en entertainment voor de kinderen.

Kajakken in S’Albufera des Grau

S'Albufera des Grau is een prachtig UNESO-bio reservaat en het belangrijkste natuurgebied van Menorca. Het gebied bestaat uit moerassen, kustlijnen en vijf eilandjes en is het leefgebied van tientallen vogelsoorten. Je kunt het gebied wandelend verkennen, maar een kajak huren is nog leuker. Peddel naar Isla d’en Colom, ontdek ongerepte stranden en grotten en neem de tijd om te snorkelen in het kristalheldere water.

Boottocht naar Illa del Rei

Illa del Rei is een klein eilandje in de haven van Mahón en bekend vanwege het oude Britse militaire ziekenhuis dat hier staat. Het eiland heeft dan ook als bijnaam ‘ziekenhuiseiland’. Tijdens de boottocht naar het eiland vaar je eerst rond in de natuurlijke haven van Mahón en daarna krijg je een rondleiding door het ziekenhuis. Dat is inmiddels ruim driehonderd jaar oud en wordt nu helemaal gerestaureerd door enthousiaste vrijwilligers.

Sorteren

vakanties Menorca

Reviews over accommodaties in Menorca

Fantastisch!

Jolanda
    21-7-2018

Het park is mooi aangelegd met veel groen en het is schoon. Het appartement was ruim met veel voorzieningen. Groot terras met zitje. Overal goede Wifi. Heerlijk zwembad en altijd plek!

Vriendelijk personeel en als er iets stuk was werd het meteen gerepareerd. Er werd minder schoongemaakt dan we gewend zijn, maar was voor ons goed genoeg.

Prima geslapen. Misschien nieuwe matrassen? :)

Diverse supermarkten in de buurt en ook op loopafstand is een gezellige haven met veel betaalbare restaurants.

We hebben een auto gehuurd om het eiland te verkennen en dat is prima te doen. Geen druk verkeer en iedereen rijdt beschaafd. Het eiland is rustig, groen en schoon en biedt diverse mooie plekjes zoals prachtige baaien.

Kortom: een geweldige plek om vakantie te vieren.

Tip: Hou in het voor- en naseizoen wel rekening met de aanwezigheid van (veel) kleine kinderen. ;)

Zeer goed bevallen

Robert
    1-7-2018

12 dagen verbleven op deze leuke, kleinschalige camping. Wij hadden en houten chalet gehuurd, voorzien van alle gemakken. Het personeel op de camping is behulpzaam en vriendelijk. Bij problemen word je direct geholpen. Auto is noodzakelijk voor het bereiken van het strand en eventuele bezienswaardigheden. Restaurant op de camping is qua eten zeer goed en betaalbaar. Ook is er een ruim aanbod aan sport en spel, zoals voetbal, basketbal, paddle tennis en een tennisbaan. Prima bevallen! Het chalet is weliswaar van hout maar binnen is het goed uit te houden qua temperatuur.

geweldig

herma
    1-9-2017

Als je niet teveel verwacht, heb je een super vakantie. Appartement is ouderwets maar netjes en alles is aanwezig. Een geweldig uitzicht en alles op loopafstand. Helaas gaat het uit de Nederlandse markt.

Goed resort!

Marco
    3-6-2017

Ideale vliegafstand met jonge kinderen. Goede ontvangst en prima service. Allemaal erg beleefd. Familiekamer erg ruim. Alles goed schoon en verzorgd. Ook wat betreft het resort. All in is hier ook echt All in. Variatie eten wat minder, maar wel goed en voldoende. Soms wat vettig of zout. Met kleine kinderen krijg je extra aandacht. Voldoende animatie zonder gezeur en qua zwembaden voor ieder wat wils. Oom spa aanwezig. Heel gezellige omgeving. Voldoende aanbod ook buiten resort als je niet All in bent. Ook veel speelgelegenheid op loopafstand. Supermarkt ook op loopafstand. Engelstalig goed. Duitsers, Fransen, Italianen, Engelsen en Nederlanders.

Guest Experience Team, Channel Manager, 4-6-2017

Dear Mr. Marco:

Thank you for making our Barceló Occidental Menorca your choice hotel on this occasion and for your very kind recommendation to the travel community of Zoover, this positive feedback keeps us motivated to encounter the compliance of our demanding quality standards.

Thank you for your insights regarding our buffets, although we lament reading that we weren't able to meet your culinary wishes on this occasion, please rest assured that your comments will be shared with our Chefs to enhance our future guests' dining experiences.

We are also grateful for your highlight on the efforts of our maids to keep our installations and accommodations spotless at all times in order to guarantee our high standards related to hygiene and cleanliness which is one of the most important aspects for Barceló.

Finally, we are thrilled you enjoyed the varied entertainment program organized by our professional team and enhanced by their genuine friendliness and enthusiasm to make sure all guests joining into the daily activities are having a memorable moment among us and we will certainly not fail to share your congratulations with the entire team.

Once more we thank you for choosing our hotel for your holiday and very much look forward to having the opportunity to serve you again in the future.

Prima hotel, prachtige locatie!

José
    3-7-2016

Allereerst wil ik het animatieteam van Cosmo Animacion bedanken!!

Wat een superteam! We hebben genoten van de shows! Goed en strak georganiseerd, echt top! Leuke minidisco. Ook over de kidsclub hoorden wij niets dan goeds van ouders om ons heen! Michelle en Saioa van de kidsclub hadden een hoop fans!

Prima 2 persoonskamer. keurig schoon.

Wij zaten in het gebouw dat op de zwembaden uitkeek. Het andere gebouw kijk je gedeeltelijk op het strand. Je hebt kamers op de zonzijde en kamers op de schaduwkant. Het eten was prima. Je kunt natuurlijk iedere dag hetzelfde kiezen, maar dat hoeft niet want er is keus genoeg.

Toen wij er waren, waren er vooral Engelse en Spaanse gezinnen met jonge kinderen. Wij vonden dit niet hinderlijk. Er zijn diverse zwembaden. Een zwembad waar veel animatie is, een zwembad zonder animatie, een kinderbad en een zwembad "adults only" zonder animatie. Dus er wordt met iedereen rekening gehouden.

In de omgeving van het hotel is weinig te doen. Via een "loopvlonder" langs het strand kun je naar andere restaurantjes en kroegjes, maar echt winkels vind je er niet, daarvoor moet je naar Mahon of Ciutadella.