Cala Blanca

Reviews over Cala Blanca

Rustige urbanisatie

J.M.
    12-7-2017

Cala Blanca is een urbanisatie, dus niks authentiek. Vooral in voorseizoen erg rustig. Er valt weinig te beleven wat het uitgaansleven betreft. De Irishpub aan het eind van het commercieel centrum is het drukste punt van Cala Blanca. Maar bij de buurman restaurant Il Vespro heerlijk eten, redelijke prijzen. En een zeer vriendelijke Engelse ober. En bijna iedere avond een prachtige zonsondergang op het grote terras Mirador. Helaas ziet het voorste gedeelte van het commercieel centrum er nog net zo troosteloos uit als 20 jaar geleden. Voor grote kinderen weinig te doen in Cala Blanca. Het strand lijkt dit jaar een stuk kleiner. Steeds meer ligbedden en parasols (niet gratis). Dus er blijft weinig strand over. Eventueel het Santandriastrand. Is wat ruimer dan het Calablancastrand.Maar gelukkig mooi Ciutadella vlakbij. Zeer sfeervol, vooral in de avonduren. Pluspuntje: vanuit CalaBlanca de omgeving verkennen met de fiets, heerlijk de achterliggende weggetjes ontdekken, maar ook de mooie natuurstranden. Kan natuurlijk ook met de auto.

Cala Blanca is een mooie plaats op Menorca

Echtpaar
    16-9-2016

Cala Blanca is een kleine plaats met strandjes, het eiland Menorca is prachtig, rustig ,het wordt ook wel kindereiland genoemd mooie wegen , netjes overal , het was te warm om alles te bekijken. Een auto huren is aan te bevelen

Gereisd Met partner in juni 2016

Rustig dorpje met overwegend laagbouw.

Tine.gotlieb
    6-9-2014

Cala Blanca is een rustig dorpje met veel laagbouw. Er zijn voldoende restaurants en bars. Ook zijn er diverse supermarkten in de omgeving. Het strand is niet groot, maar goed te doen. Voor meer vertier kan je naar Cala'n bosch of Ciutadella gaan.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014

Klein en veel toeristen

ankevandebor
    31-8-2014

Er zijn veel restaurantjes en pubs te vinden, twee supermarktjes en 1 souvenirswinkel. Goed kunnen eten in Cala Blanca. De stranden zijn klein en de zee loopt geleidelijk af wat prettig was voor onze kinderen. Vanaf het appartement waren de stranden wel een eind lopen. Zeker met twee jonge kinderen geen aanrader. Wij hadden gelukkig een auto bijgeboekt dus dat was geen probleem maar ook voor wie iets meer wil zien, is een auto handig.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2014

Cala Blanca is een fantastische plaats!

Anne
    26-8-2014

Het is een klein plaatsje met een klein strandje, zee is ideaal met hele kleine kinderen, er is genoeg te doen met een waterfiets met een glijbaan erop. Er zitten op zondag veel lokals, maar dat is alleen maar leuk en ze zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. De restaurants zijn goed, schoon, netjes en personeel is erg beleefd.De voormalige hoofdstad Citiuadella is prachtig, wij zijn er helaas niet geweest omdat we maar 8 dagen waren, maar zeer de moeite waard volgend buren die langer als ons zaten. Met kinderen ouder als 13 wordt het wat lastig, maar gelukkig hebben alle restaurants gratis wifi. In Cla Blanca is een klein kerkje en er is een taxi standplaats waar soms taxi's zijn, verder stopt er een bus die je goed over al naar toe kan brengen, de prijzen zijn goedkoop

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2014
Cala Blanca scoort een 7,4 uit 10, op basis van 27 reviews