Tenerife

Vakantie Tenerife

Op vakantie naar het zonovergoten Tenerife? Met het vliegtuig ben je er zo. Binnen een paar uurtjes lig je al heerlijk te relaxen op het strand. Tenerife is een van de meest favoriete bestemmingen van de Canarische eilanden en dat begrijpen wij helemaal. Uitgestrekte stranden en een helderblauwe zee vormen het decor tijdens je vakantie op Tenerife. Het hele jaar door kun je er lekker rondwandelen in een korte broek. Zelfs een vestje heb je met deze zomerse temperaturen niet nodig. Ga je op vakantie naar Tenerife en ben je op zoek naar leuke bezienswaardigheden en plaatsen om te verblijven? Lees dan even verder.

Bezienswaardigheden en populaire plaatsen op Tenerife

We beginnen met de grootste toeristische attractie. De bekende vulkaan Pico del Teide. Tijdens je vakantie op Tenerife mag je deze indrukwekkende vulkaan zeker niet missen. Bovenaan de top waan je je in een compleet andere wereld door het bijna onnatuurlijke maanlandschap. Het uitzicht is schitterend en absoluut een ‘selfie’ waard. Alida schrijft in haar review: ‘De hele omgeving neemt je de adem weg zo mooi en indrukwekkend. Teide by night tour is ook aan te raden.’

Een dagje cultuur snuiven doe je in Santa Cruz. Indrukwekkende kerken, historische gebouwen en prachtige architectuur maken deze stad tot een echte cultuurstad. Wandel door het kleurrijke stadspark of bezoek de lokale markt van Santa Cruz en proef van ‘spicy’ chorizo’s en romige streekkazen.

Ben je niet zo van culturele uitstapjes dan is Playa de Las Américas, precies de badplaats die je zoekt. Hier bruist het zowel overdag als ’s avonds. Discotheken zijn open tot in de vroege uurtjes en ook de gezellige restaurants met sfeervolle terrasjes zijn populair.

Geniet je tijdens je vakantie op Tenerife graag van rust? Bezoek dan de kalme badplaats Costa Adeje. Bekend om haar prachtige zandstrand El Duque dat geliefd is bij zonaanbidders vanwege het fijne zand. Wanneer je met het gezin Costa Adeje bezoekt, breng dan ook een dagje door in het Siam Park. Dit park staat bekend als het beste waterpark ter wereld. Reviewer Linda heeft genoten: ‘Kindvriendelijk, waanzinnig mooi, korte wachttijden, voor ieder wat wils. Of je nou jong bent of oud, hier is van alles te beleven. Wij waren met een groep van 6 tussen de 25-30 jaar en hebben onwijs gelachen en genoten’.

Direct naast Costa Adeje ligt de populaire badplaats Los Cristianos. Vanaf het strand van Los Cristianos heb je een schitterend uitzicht op de haven. Deze haven is ook het vertrekpunt voor mooie bootexcursies. Aan te raden is om een auto te huren. Het zonnige eiland is volgens reviewer Jacky een ideale uitvalsbasis voor het maken van dagtrips: ‘Tenerife is een heerlijk eiland om te vertoeven. Vooral met een auto bij de hand kom je op de mooiste plekjes.’

Dus pak snel die strandhanddoek in en voordat je het weet geniet je van een relaxte vakantie op Tenerife.

Bekijk alle accommodaties

vakanties Tenerife

We hebben een aantal aanbieders voor Tenerife voor je op een rij gezet:

Kras
Kras