Puerto de la Cruz

Badplaats Puerto de la Cruz ligt op het vulkanisch eiland Tenerife en heeft werkelijk voor iedereen iets te bieden. Deze gemeente bevindt zich in de Orotava vallei en nabij de welbekende vulkaan El Teide. Naast deze stukjes natuurschoon vind je er een strand, prachtige accommodaties en pretparken.

Lees meer over Puerto de la Cruz

We hebben een aantal aanbieders voor Puerto de la Cruz voor je op een rij gezet:

vakanties Puerto de la Cruz

Over Puerto de la Cruz

Op het zonovergoten eiland Tenerife ligt te midden van de glooiende heuvels het gezellige vissersdorpje Puerto de la Cruz. Deze populaire badplaats is gelegen in het noordelijke deel van het eiland dat tevens het meest groene en rotsachtige deel is. Het is er minder toeristisch dan in het zuiden van Tenerife en daarom geschikt voor vakantiegangers die graag de natuur in trekken. Op de uitgestrekte stranden kun je na een wandeling heerlijk uitrusten. En ook uitstapjes zijn makkelijk te maken vanuit deze badplaats. Denk je ook over een vakantie naar het zonnige Puerto de la Cruz? Lees dan met ons mee.

Puerto de la Cruz: een gezellige mix van toeristen en locals

Puerto de la Cruz heeft een gezellig centrum met een levendige boulevard waar je heerlijk kunt eten of borrelen op een van de zonovergoten terrassen. Ook vind je er genoeg winkels om te shoppen voor een mooie souvenir of een nieuwe zomeroutfit. Tijdens je vakantie in Puerto de la Cruz kom je veel Spanjaarden tegen die hier ook graag hun vakantie doorbrengen. Zo kun je gezellig tussen de locals in de Spaanse tavernes genieten van gerechten uit de regio.

Ontdek de omgeving van Puerto de la Cruz

De omgeving van Puerto de la Cruz is prachtig. Met haar grote bananenplantages en groene heuvels is dit een ideaal gebied om er op uit te trekken. Naast mooie wandelingen in de natuur kun je tijdens je vakantie in Puerto de la Cruz ook genieten van een ontspannen strandvakantie. Opvallend is dat de stranden hier vooral bestaan uit fijne steentjes. Vanwege de vulkanische invloeden kom je ook veel stranden tegen met zwart zand.

Wil je tijdens je vakantie in Puerto de la Cruz meer van het eiland ontdekken? Huur dan een auto en ga op verkenning. Leuke bezienswaardigheden liggen binnen handbereik. Heb je altijd al eens een vulkaan willen bezichtigen? Boek dan een excursie naar de prachtige vulkaan El Teide. Ga met de kabelbaan naar boven en laat je betoveren door de enorme kraters, het bijzondere maanlandschap en de lava rivieren. Ook de weelderige botanische tuinen Jardin Botánicozijn een bezoek waard.

Voor gezinnen met kinderen is Aquapark Lago Martianez een aanrader. Dit is een mooi aangelegd waterpark met verschillende meren, watervallen en groene zonneweiden.

Is een vakantie naar Puerto de la Cruz helemaal wat je zoekt? Neem dan zeker een kijkje in ons aanbod.

Weer & Klimaat Puerto de la Cruz

Dagen regen19811121381047111415

Reviews over Puerto de la Cruz

• 8a.s21-09-2013

Mooi!

Mooi groen, gezellige barretjes en restaurantjes! Het is ook een aanrader om in de minder toeristische restaurants te gaan eten net buiten het stadje; lekker en echt Spaans.

• 8Stranden

Gereisd met partner in september 2013

• 10Elżbieta Dzierżak05-07-2015

piekne miasto

Odwiedzilam Puerto juz kolejny raz i mysle, ze nie ostatni. Wspaniale miejsce na wypoczynek nie za goraco nie za zimno, Zyczliwi mieszkancy, piekne widoki, dobra kuchnia, nic wiecej nie potrzeba do szczescia.

• 10Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Cultuur
    • 10Stranden

juni 2015

• 8rudi23-04-2010

Hotel Miramar

Sehr nette Leute. Für ruhigere Ansprüche geeignet. Während des Asche-Flugverebots: keine Abzocke sondern faire Bedingungen - wie z. B. im Hotel Miramar.

• 9Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in januari 2010

• 8Roelof27-06-2015

Voor een ieder is er wat.

Gezellig boulevard en weinig omgevingslawaai.

• 8Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Stranden

Gereisd met partner in juni 2015

• 8Amy ten Holder12-01-2018

Mooie plek met veel bergen!

Via ons hotel hadden mijn vriend en ik een wandeling door puerto la Cruz. We begonnen vroeg, want in de middag is het te warm om de bergen op en af te lopen. Verder was het uitzicht wel prachtig vanaf een hoge berg. Je ziet alle bananen plantage en mooi uitzicht op de zee. Het strand is ook heel mooi, maar er zijn veel handelaren die soms lastig kunnen doen. Verder zijn er soms nog restanten van kastelen die erg mooi zijn, maar gebruikt worden als plas paal door dronken mannen, dus pas hiervoor op. Desalniettemin zeker een aanrader om het noordelijke eiland een keer te bezoeken in plaats van alleen de zuidelijke kant.

• 7Zorg voor natuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in april 2017

• 8Frans27-04-2010

Omgeving is altijd bijgebleven

Omgeving is altijd bijgebleven en hebben ook na deze eerste verre reis van ons zeker voorgenomen omt terug te gaan. Het eten in het hotel Magec) was goed. We zij ook met een oude zeilboot de zee opgeweest "schitterend"

• 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 5Stranden

Gereisd met partner in september 1975

• 8Fam. Jansen02-06-2008

Wij zijn begin mei in Puerto de la Cruz geweest, heerlijk weer temp. 25 a 26 gr. Logeeradres Turquesa Playa, super fijn hotel met een prima keuken, strand niet erg groot, je kunt er wel heerlijk wandelen en winkeltjes bekijken, geld pinnen bij banken kan soms een probleem zijn, in het hotel stond ook een geldautomaat deze werkte prima, iets nuttigen op een terras is goedkoper dan in Nederland, wij hebben een prima vakantie gehad, een aanrader.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met familie in mei 2008

• 8G Bult25-02-2008

De stad komt ontzettend schoon over, er wordt veel aan dacht aan besteed.

Gereisd met partner in januari 2008

• 8MH19-11-2017

Héél gezellig!

Ontzettend leuk en bruisend stadje! Gezellige straatjes omhoog en naar beneden met leuke winkeltjes. Hier en daar wel wat verpaupering, maar niettemin prima toeven hier! Prachtige klifs!

• 8Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in november 2017

• 10A. Gelder26-09-2007

Voor de tweede keer zijn wij in Puerto de la Cruz met vakantie geweeest. Evenals vier jaar geleden hebben wij weer een perfecte vakantie gehad. Het is voor ons onbegrijpelijk, dat reisorganisaties cliënten aanraden om naar het zuiden te gaan. Hoewel Puerto de la Cruz een toeristische bestemming is, is het veel aantrekkelijker als het gekunselde zuiden. Met badplaatsen als Los Christianos en Playa las Americas. Vooal de laatste plaats is gewoon vies, dan denk je te maken te hebben met Nederlandse toestanden zoals vuil op de straat en een verdwaalde zwerver. Puerto de la Cruz mag als voorbeeld gesteld worden, wanneer het gaat om pure hygiëne. Je zou voedsel van de straat kunnen eten. '-sMorgens vroeg wordt de gehele stad schoon gemaakt. Er ligt geen blikje op straat. Ook binnen in hotels en restaurants is alles keurig netjes. Strand wat er amper is wordt niet gemist. De openbare zwembaden "Martines"langs de boulevard" mag je als zwemliefhebber niet missen. Puerto de la Cruz: Het einde!!!

Gereisd met partner in augustus 2007

10 van de 176 reviews gezien