Los Cristianos

Vakantie Los Cristianos

Genieten van de zon in een kleine badplaats die toch op loopafstand ligt van het bruisende centrum van Playa de las Américas? Met een vakantie in Los Cristianos zit je gebakken. De haven van deze plaats is een echte hotspot en dat komt omdat Los Cristianos vroeger een vissersdorp was. Maar niet alleen de haven is the place to be. Zoals je dat van Spanje gewend bent flaneer je ook hier over een gezellige boulevard. De badplaats is niet groot en daardoor loop je gemakkelijk overal naar toe. Benieuwd naar de bezienswaardigheden en to do’s? Lees met ons mee.

Bezienswaardigheden en to do’s in Los Cristianos

Reviewers die eerder op vakantie gingen in Los Cristianos vinden de haven van deze bestemming een aanrader om heen te gaan. Volgens Cristine is er hier altijd wat te doen en te zien. Staren naar de veerboten die aan en afmeren, struinen langs winkeltjes en een drankje drinken op het terras. Ook kun je twee keer per week naar de zigeunermarkt. Jolanda vult nog aan: ‘Mooie haven goed verzorgd van waaruit veel excursies kunnen worden geboekt.’ Wat dacht je van een trip naar het eiland La Gomera? In de haven zie je trouwens nog steeds veel vissers. Ga dus ook zeker een keer verse vis eten in een van de vele restaurantjes.

Kun je onwijs genieten van een mooi uitzicht? Op Montana Chayofita heb je het. Je moet wel een beetje in beweging willen komen, want voor dat uitzicht moet je klimmen naar de top van de heuvel. Reviewer Kees schrijft dat er wel een wandelpad is en dat het dus geen hele zware wandeling is. Hij vult aan: ‘Boven heb je een mooi uitzicht over Playa las Américas en Los Cristianos.’

Ook zonnen op het strand mag natuurlijk niet ontbreken tijdens je vakantie. Er zijn twee stranden waar je je handdoek kunt uitrollen: Playa de Los Cristianos en Playa de la Vistas. Wat je op beide stranden daarnaast ook goed kunt doen? Watersporten! Ben je fan van varen en van dieren? Dan is een boottour waarbij je walvissen en dolfijnen kunt spotten een aanrader.

Het leuke aan een vakantie in Los Cristianos is dat je lopend naar Playa de las Américas kunt. Ook deze badplaats bruist van de bezienswaardigheden en to do’s. Maar waarvoor je hier echt moet zijn? Het bruisende uitgaansleven. Hou je wel van een drankje en een dansje? Dan moet je Los Cristianos echt een keertje inruilen voor deze grote badplaats.

Met wie ga jij op vakantie? Bekijk hier alle bestemmingen in Los Cristianos.

Bekijk alle accommodaties

vakanties Los Cristianos

We hebben een aantal aanbieders voor Los Cristianos voor je op een rij gezet:

Kras

Reviews over Los Cristianos

Geweldige bestemming

Opa Peter
    2-5-2019

Het eiland rijst steil op uit zee. Dat betekent dat veel hotels en appartementen langs een hellende weg liggen. Minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Een auto huren is handig en stelt je in staat dit probleem op te lossen en Tenerife te verkennen. Een prachtig eiland wat veel moois te bieden heeft. Bezoek de hoofdstad Santa Cruz de Tenerife. Bestijg de vulkaan de Teide. Ga met een boot mee en spot Dolfijnen en Walvissen. Bezoek de piramides van Güímar of toer rond over smalle maar prima onderhouden wegen in het noordwesten. Slenter over kilometers lange boulevards vol van leuke winkels en terassen met restaurants die de wereldkeuken bieden. Dit vind je ook in Los Cristianos, waar dagelijks vele indrukwekkende veerboten vertrekken. Een fijne stad met 98000 inwoners die veel te bieden heeft, o.a. uitstekend openbaar vervoer. Los Cristianos, daar kom je terug.🐬🌋🏝🍦

Gereisd met oudere kinderen in mei 2019

Heerlijk plaatsje op een geweldig eiland

Sandra
    22-4-2019

Wij zaten in Los Christianos, omdat we graag een zandstrand erbij wilden hebben. Tenerife is een heel mooi eiland met een heerlijk klimaat. Het eiland van de eeuwige lente. Veel verschillende uitstapjes gemaakt, maar Teide by night blijft de mooiste belevenis.

Gereisd met vrienden in april 2019

Een aanrader, vooral in de winter

rineke
    1-12-2018

Gezellige plaats met veel eetgelegenheden en winkeltjes. Achter de plaats ligt berg, waarover heen wandelmogelijkheden zijn. niet heel erg zwaar en een prachtig uitzicht over de plaats. Fietserhuur: is aanwezig maar er is erg veel verkeer, best heuvelachtig en als je langs de zee over de boulevard wilt fietsen kom je nauwelijks vooruit.

Gereisd met partner in november 2018

Wandelen, zwemmen of terras... alles in de buurt!

Marjan van Schaik
    14-11-2018

Hoewel Los C. erg toeristisch is hebben we lekker gezwommen, geluierd en gegeten op de boulevard. Ook ’s avonds kon je buiten eten op de terrasjes: 21’, geen regen, weinig wind. De grote verassing was het wandelen over de lavavlaktes rondom de vulkaan, 'n dik uurtje rijden vanaf Los C. Van een woestijnachtig, kaal landschap tot golvende vlaktes met specifiek Canarische vegetatie en hoge rotsformaties: elke wandeling was verrassend. Als er een wolkendek hangt kun je sommige wandelingen- bv. het maanlandschap bij Vilaflor- beter overslaan: je ziet weinig. Even doorrijden, die wolken hangen niet overal en in natuurpark del Teide schijnt vaak wél de zon. De berg naast Los C, bij Pl. l.Callados en de Barranco del Infierno zijn aanraders. Zorg dat je een app of reisgids hebt, zodat je ziet wanneer je online moet reserveren. Soms is er een bezoekerslimiet of moet je anders uren wachten, bv op de kabelbaan. Zoveel te zien...wij komen terug!

Gereisd met partner in november 2018

Prima

M.O. Ilmer
    2-1-2018

Niet zo’n grote stad. Aangepast aan gehandicapten, veel voorzieningen. Veel restaurantjes die zeer betaalbaar zijn. Kijk uit voor oplichters, vooral de winkeltjes langs de boulevard, die gerund worden door Indiërs, waar men electronische apparatuur verkoopt. Helaas geen oud centrum te bekennen, maar dat vind je op heel Tenerife niet. Behalve misschien Candelaria.

Gereisd met vrienden in Fri Dec 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Los Cristianos scoort een 8,1 uit 10, op basis van 328 reviews