Istrië

Veel mensen vinden Istrië overeenkomen met Italië. Dit vanwege de Romeinse steden als Pula, Rovinj en Porec. De steden herbergen middeleeuwse straatjes, verborgen markten en historische kerken. Verder staat de regio bekend om haar kiezelstranden. Er is wel één verschil met Italië, in Kroatië betaal je met de Kuna, wat alles een stuk goedkoper maakt.

Lees meer over Istrië

We hebben een aantal aanbieders voor Istrië voor je op een rij gezet:

1.350

vakantie Istrië

We hebben een aantal aanbieders voor Istrië voor je op een rij gezet:

Over Istrië

Als je op zoek bent naar een goedkope zonvakantie dan is Istrië een goede optie. Dit schiereiland wordt gedeeld door Kroatië, Slovenië en Italië en je vindt er een interessante mix van invloeden. Een vakantie in Istrië staat voor zonnebaden op een van de vele strandjes en op z’n tijd een duik in de diepblauwe Adriatische zee. Tel daarbij op: slenteren door smalle straatjes en verse truffels op het terras en de vakantie is begonnen!

Italiaanse invloeden

Doordat Istrië in het verleden enige tijd bij Italië hoorde vind je er nog veel Italiaanse invloeden terug. Vooral de architectuur en sommige lokale gerechten doen Toscaans aan. Alleen de prijs ligt hier een stuk lager, waardoor vakanties in Istrië ook in trek zijn bij de Italiaanse buren. Daarnaast schijnt de zee helderder te zijn én telt Istrië meer stranden en baaien dan haar buurland.

Populaire badplaatsen

Als je in Istrië op vakantie bent, verblijf je misschien op één plek, maar je kunt ook meerdere bestemmingen aandoen. Populair onder vakantiegangers zijn het tweeduizend jaar oude, levendige havenstadje Porec, het gezellige Rovinj, het groene en rustige Medulin en de grootste stad Pula. Lekker als je van truffels houdt: in het binnenland van Istrië groeien ze volop en gerechten met deze delicatesse staan bijna overal op de kaart. Als je zeker wilt weten dat je pure truffels zonder toevoegingen op je bord krijgt, let dan op het keurmerk ‘Tartufe Vero’ op de gevel.

Last minute naar Istrië

Hoewel Istrië nog niet overspoeld wordt door massatoerisme is het aanbod van reizen en last minutes groot. Goedkope vluchten naar het vliegveld in Pula en betaalbare hotels zijn volop te vinden. Kijk voor het vakantieaanbod, maar ook voor beoordelingen van accommodaties, plaatsen en bezienswaardigheden op Zoover.