Porec

Prachtig Porec

Porec is een kleine maar levendige badplaats. Steeds meer vakantiegangers weten de weg naar deze verrassend fijne bestemming te vinden. Het heeft alles wat een afwisselende vakantie zo mooi maakt: een prachtig historisch centrum, musea en middeleeuwse bouwwerken. Maar ook een schitterende haven en toegankelijke stranden. Laat je positief verrassen!

Inspiratie voor Porec

4 x leuke uitstapjes in Porec

Ontdek deze mooie streek

Verblijven in de natuur

decoration
Camping Bijela Uvala (Glamping)

Deze camping is gelegen op een prachtige locatie in natuurlijk Porec. Op loopafstand tref je een kiezelstrand, de pittoreske haven en een schitterende baaien met azuurblauw water. Het uitgebreide activiteitenprogramma op de camping zelf zorgt voor de nodige inspanning, waarna je heerlijk slaapt in een stacaravan of één van de luxe glampingtenten.

Vakantiepark Zelena Laguna

Op zoek naar ontspanning in en rondom het water? Dan is dit vakantiepark een goede keuze. Met je handdoek in de hand loop je direct naar het mooie strand. Zin in actie op het water? Ga snorkelen, windsurfen of waterskiën. Of bezoek samen met de kinderen het spectaculaire waterpark. Dus pak je zonnebrand, zwemkleding en handdoek en ga op pad!

Camping Ulika

Deze ruim opgezette camping is rustig gelegen en biedt veel privacy. Je kunt er terecht met je eigen caravan of tent, of je maakt gebruik van een sfeervol privéhuisje. De ligging direct aan het water zorgt voor een echt vakantiegevoel. Met meerdere restaurants kun je ook voor een maaltijd bij de camping terecht.

Voor een actief verblijf

Appartement Laguna Bellevue

Gelegen op een heuvel laat dit luxueuze complex je continu beseffen in wat voor een prachtige, groene omgeving je je bevindt. De studio’s en appartementen zijn verdeeld over het terrein en omgeven met pijnbomen. Kijk vanuit het zwembad uit op zee of maak een wandeling in de omliggende bossen. Dat is de schoonheid van Kroatië!

Appartement Materada Residence

Het appartementencomplex Materada Residence is zeer geschikt voor gezinnen met kinderen. De volledig uitgeruste kitchenette en het eigen ruime terras zorgen voor veel vrijheid tijdens je vakantie. Kinderen kunnen veilig spelen op het toegankelijk strand. Zelf ontspan je in de jacuzzi of boek je een massage. Voor ieder wat wils!

Hotel Laguna Molindrio

Bij Laguna Molindrio hoef je het terrein niet eens af voor een volle en gevarieerde vakantie! Het uitgebreide sportprogramma, meerdere zwembaden en een kidsclub voor de kleintjes zorgen voor dagenlang vertier. Toch is het ook interessant om de directe omgeving te verkennen. De natuurlijke baai is namelijk net iets te mooi om te missen.

Ontdek deze mooie regio

Ontdek het oude centrum

Het pittoreske en sfeervolle oude centrum van Porec is een bezoek zeker waard. Wandel door de smalle straatjes waar het echte Kroatische leven voelbaar is. Loop daarna via de levendige boulevard naar de haven en strijk neer op een terras. Nip van je drankje terwijl de boten af en aan varen. Ook naar een restaurant hoef je niet ver te zoeken.

De Euphrasius Basiliek

De basiliek, vernoemd naar de heilige Euphrasius, is één van de mooiste gebouwen van Porec. Wandel rond het imposante gebouw en bekijk daarna de binnenkant. Vergaap je aan alle fraaie details en in het bijzonder de goudkleurige mozaïek. Tip: bij zonsondergang krijgt de basiliek een schilderachtige uitstraling.

Ondergronds: Jama Grotta Baredine

Na een milde klim kom je uit bij de ingang van de grot die je vervolgens onder begeleiding van een gids kunt verkennen. wandel door de koele ondergrondse gangen en leer meer over de bijzondere formaties stalagmieten en stalactieten. Met als klap op de vuurpijl de grote kamer waar je uiteindelijk in uitkomt! Absolute aanrader!

Natuurverschijnsel: Lim Fjord

Dit prachtige en uitgestrekte fjord is vooral leuk om vanaf het water te bekijken. Je kunt deelnemen aan een boottocht maar het is ook mogelijk om zelf een bootje te huren. Op die manier meer je aan bij diverse lieflijke baaitjes en neem je de natuur goed in je op. Vergeet ook je camera niet mee te nemen voor dit unieke perspectief!

Sorteren

Reviews over Porec

geweldig

Sjaak
    24-6-2018
    Porec is een mooie stad, je kunt er van alles zien en beleven. Wij komen er graag en gaan dan ook elk jaar er naar toe.

Zon zee cultuur in een schitterend landschap.

Nico Niehot
    22-6-2018
    Porec staat bekend als een wat drukke badplaats, zeker in het hoogseizoen zal dat waar zijn. Echter in het prachtige achterland slechts enkele km. uit de drukte, kan je heerlijk fietsen door leuke dorpjes daar zijn ook de leukste restaurantjes waar je heerlijk kunt genieten van de gerechten uit Istrie. Wij hadden een leuk appartement in de wijk Veli Maj vlakbij de stranden van Spadici, in mei/juni nog heerlijk rustig, leuke restaurantjes, stranden (beton/kiezel) niet al te druk alles op loopafstand, reserveer daar eens een tafel voor diner bij ondergaande zon, mooier ga je ze niet krijgen. Neem eens een boottocht langs de prachtige kuststrook met uitstapjes naar bv. Rovinj/Vrsar. Of toer eens met de auto door het prachtige achterland van Istrie, daar ontdek je in alle rust de historie en cultuur van het land. Wij komen al tientallen jaren in Joegoslavie/Kroatie het verveeld nooit.

Perfect

Caroline
    18-6-2018
    Eten in hotel heel goed, prachtige plaats om van hieruit omgeving te verkennen

Super

Jennifer
    27-3-2018
    Super leuke stad stond vlak bij op de camping en een paar keer in de avond naar de stad gegaan om lekker een rondje te lopen uit eten te gaan en ook om uit te gaan. Je hebt overal super leuke restaurantjes dus genoeg keus. De stad is heel leuk en gezellig. Het uitgaan in Porec is niet heel veel er zijn ongeveer 3 clubs waar je heen kan gaan 2 in het centrum en 1 net er buiten ik ben bij alle 3 geweest en heb bij alle 3 een top avond gehad, dus er is weinig maar het is zeker wel leuk om daar uit te gaan.

Een prima lokatie voor een vakantie

Eddy Willemsen
    28-2-2018
    Ik heb geen negatieve dingen gezien .Porec is een prima vakantie lokatie voor jong en oud met goede restaurantjes en kroegjes.Er zijn leuke winkeltjes .Ee
Porec scoort een 8,3 uit 10, op basis van 636 reviews