Vrsar

Vier je vakantie in Kroatisch Vrsar

Ah, Kroatië. Een geliefd vakantieland, en dat is niet voor niets. Kijk bijvoorbeeld naar het prachtige Istrië: met lange kustlijnen, helderblauwe zee en mooie stadjes is dit the place to be. Logeer in het gezellige Vrsar, waar tal van leuke accommodaties te vinden zijn. Hier geniet je van het echte Kroatië.

Inspiratie voor Vrsar

De Kroatische keuken

Puur en lekker!

Top 3 mooiste vakantieparken

Veel privacy bij Vakantiepark Koversada

Bij Vakantiepark Koversada logeer je vlak bij de kust van Vrsar. Dit is een vakantiepark voor naturisten, maar je mag zelf kiezen of je in je blootje of gekleed je vakantie wilt doorbrengen. Vrijheid, blijheid dus. Op het vakantiepark heb je veel privacy, waardoor het soms echt lijkt alsof je in je eentje bent.

Mooie locatie bij Vakantiepark Petalon

De locatie van Vakantiepark Petalon is echt geweldig. Vlak bij het strand, met veel groen en een zwembad op een heuvel zodat je uitkijkt op het diepblauwe zeewater. Ook fijn: je hond is ook welkom bij dit vakantiepark. Zo kunnen jullie samen prachtige strandwandelingen maken!

Een aanrader: Vakantiepark Resort Belvedere

Een echte aanrader in Vrsar is Vakantiepark Resort Belvedere. Dit prachtige complex ligt aan de boulevard en vanuit je ruime kamer of vakantiehuis heb je een prachtig uitzicht op zee. Op het vakantiepark is alles tot in de puntjes geregeld: schone accommodaties, heerlijk eten en vriendelijk personeel.

Top 3 leukste accommodaties

Op loopafstand van Vrsar: Camping Orsera

Kamperen midden in de prachtige natuur van Istrië, maar wel op loopafstand van het gezellige stadje Vrsar? Boek dan je verblijf bij Camping Orsera. Op de ruime kampeerplaatsen heb je genoeg privacy. Het sanitair is brandschoon, fijn! Je kunt ook heerlijk en betaalbaar eten bij het campingrestaurant.

Gezellig Hotel Pineta

Vanaf je eigen balkon bij Hotel Pineta heb je een prachtig uitzicht op zee. Ga lekker bruin bakken op het strand, cocktails drinken bij de beachbar of zwemmen in een van de grote zwembaden. Bij het hotel heerst een gezellige en informele sfeer, waardoor je meteen het vakantiegevoel krijgt.

Veel te doen bij Camping Porto Sole

Bij Camping Porto Sole kampeer je aan zee. Je kunt zo vanuit je tent of caravan een duik in het zoute water nemen. Als dat geen vakantie is.. Het sanitairgebouw is pas gerenoveerd en dus gloednieuw. Rondom de camping is van alles te doen: zwemmen, snorkelen, een boottocht maken, voetballen of tafeltennissen.

Het mooiste van Istrië

Istrië: het grootste eiland

Istrië is het grootste schiereiland in de Adriatische Zee. Tot en met WO Il behoorde het nog tot Italië en dat is vooral zichtbaar in het binnenland. Je waant je in Toscane! Er zijn veel hooggelegen dorpjes en hier en daar wordt nog een mondje Italiaans gesproken. Istrië is een oase van groen en de zee is altijd dichtbij!

De parel van Istrië: Rovinj

Rovinj is de parel van Istrië. Het is een oude middeleeuwse stad met Italiaanse invloeden. De stad loopt door tot aan de zee. Het bospark Zlatni Rt staat vol exotische planten en is de moeite om te zien. Bezoek ook zeker eens de Sint-Eufemiakerk. Het heeft veel weg van de kerktoren op het San Marcoplein in Venetië.

De kleinste stad ter wereld: Hum

Hum is officieel de kleinste stad ter wereld. Er wonen minder dan 30 mensen. Een wandeling door de stad duurt nog geen tien minuten, maar is toch speciaal om mee te maken. Het stadje ligt midden in de bergen en het uitzicht over de natuur is er prachtig. Er is ook een klein museum met Glagolitische geschriften.

De Kroatische keuken

Eten in een Konoba

Wil je graag de traditionele keuken van Kroatië proeven? Ga dan zeker eens langs in een Konoba. Vroeger was dit een koele ruimte waar wijn en voedsel werd opgeslagen. Nu staat Konoba voor een authentiek restaurant waar je overheerlijke traditionele gerechten uit Kroatië kunt eten. Zeker doen!

Vis, vis, vis!

Aan de kust in Istrië, waar Vrsar ligt, vind je veel restaurants waar elke dag een groot aanbod aan gerechten wordt bereid met verse vis, zeevruchten en schelpdieren. Overheerlijk! De beste, meest verse vis kun je eten in restaurants op de Dalmatische Eilanden. Tel daar een prachtig uitzicht bij op en je hebt een heerlijke avond.

Kroatië, wijnland

Kroatië heeft veel heerlijke kwaliteitswijnen. Daar moet je toch iets mee doen als je in het land bent. Maak een wijntour of doe mee aan een wijnproeverij! In Istrië en Dalmatië worden er veel aangeboden. Zo hoef je je ook niet druk te maken over het vervoer terug naar je accommodatie in Vrsar. Proeven maar!

Reviews over Vrsar

idyllisch plekje !

Adrienne
    18-6-2018

Super leuk dorp aan de kust met mooie wandelroute langs de kust tussen camping en het dorp. Je kunt er voortreffelijk eten in de avond - keuze genoeg aan restaurantjes. Ook voor de jongeren die daarna nog op stap willen is er meer dan voldoende te doen in Vrsar. Ook in de omgeving is heel veel te zien en te beleven, van oude steden tot prachtige natuur. Je moet dan wel de beschikking hebben over een auto, want met het openbaar vervoer is dat niet goed te doen. Overal is het genieten van de prachtige zee- super helder en schoon water. Wel waterschoenen aan ivm de zee egels. Met jonge kinderen zou ik Vrsar niet aanraden - er zijn nergens zandstranden dus het is niet goed begaanbaar voor kleintjes. Ik zou heel graag terug gaan naar dit prachtige plekje in Kroatie!

Zeker voor herhaling vatbaar.

G van der Horst
    3-3-2018

Wij gaan al jaren samen met vrienden op stap met touroperator. Wij zijn nog nooit teleurgesteld bij welke bestemming dan ook. Dit keer was het 10 dagen"pittoresk Vrsar" en is het ons opnieuw zeer goed bevallen. Zowel de reis met de overnachting hotels als het hotel op de bestemming waren prima. Vrsar zelf is een leuke kleine plaats van waaruit zeer veel mogelijk is, zoals b.v. dolfijnen spotten.

Voor herhaling vatbaar

Jeanne van Boven
    2-3-2018

Was een fantastische reis, met chauffeur Jan. Mooie plaatsjes bezocht , en het nationaal Park Plitvice meren. Hebben er fantastische vrienden aan over gehouden.

Schitterend mooie plaats.

Jan van Dijk
    4-2-2018

Het is een erg mooie plaats.

Vrsar scoort een 8,2 uit 10, op basis van 204 reviews