Chania

Chillen in Chania

Het kleurrijke Chania is één van de meest authentieke en tegelijk ook meest sfeervolle steden van Kreta. Populair voor dagtrips, maar wanneer je hier verblijft ontdek je pas echt de smeltkroes van verschillende culturele invloeden. Struin langs de Venetiaanse haven en de Byzantijnse stadsmuur onder de stenen boogjes door en proef de cultuur.

Inspiratie voor Chania

3 top accommodaties

Voor een ontspannen verblijf

Romantisch overnachten

Doe je bij deze luxe accommodaties

Top 4 uitjes in Chania

Ontdek deze authentieke stad

3 top accommodaties

Romantisch genieten in Hotel Minoa Palace Resort & Spa

Dit met palmbomen omgeven luxe resort is ideaal voor een romantische vakantie. Neem plaats aan de bar ín het zwembad en kijk al nippend aan een cocktail uit over zee. Begin de dag goed met een yogales en kom daarna nog meer tot rust in de royale spa. Dineren doe je op het fijne terras onder een heldere sterrenhemel. Zucht.

Genieten in Aparthotel Creta Palm Resort

De volledig uitgeruste appartementen van het Creta Palm Resort concentreren zich rond het uitnodigende zwembad en zijn bij uitstek geschikt voor een gezinsvakantie. Kinderen vermaken zich in het toegankelijke (peuter)zwembad en bij de leuke speeltuin. Zelf ontspan je bij de bar en je loopt zo het centrum in.

Aparthotel Althea Village heeft grote appartementen

Bij het betreden van de fraaie ontvangsthal denk je: dit wordt een geweldige vakantie! De royale appartementen en het luxueuze zwembad bevestigen dit vermoeden. Verse broodjes haal je bij de lokale bakker. Kinderen zijn uren zoet met het entertainmentprogramma en het zwembad. Trek gekregen? Je kunt hier voor alle maaltijden terecht.

Romantisch overnachten

Aparthotel Porto Platanias ligt perfect

De ligging van deze accommodatie is werkelijk fenomenaal. Vanuit je fonkelnieuwe kamer sta je binnen een paar stappen op het strand. Daarvoor moet je wel de zeer uitnodigende vijf (!) zwembaden passeren. Nog niet ontspannen genoeg? Dan zal het uitgebreide wellnessprogramma uitkomst bieden. Ideaal voor stellen.

Appartement Golden Sand ligt vlakbij de haven

Tijdens een verblijf in een appartement van Golden Sand komt de charme van Chania goed tot zijn recht. De palmbomen rondom het zwembad maken het plaatje compleet. De zee en het strand zijn op een paar minuten lopen te bereiken. Hetzelfde geldt voor het authentieke stadscentrum en romantische haven.

Het stijlvolle Hotel Atlantica Kalliston

Het zal moeilijk zijn om je niet te ontspannen wanneer je je overgeeft aan de luxe en comfort van Hotel Atlantica Kalliston. Of het nu het restaurant met zeezicht is, een goede espresso op je eigen balkon, een designkamer of de behandelingen in de spa: dit stijlvolle resort neemt al je zorgen weg. Luxe met een hoofdletter L.

Top 4 uitjes in Chania

Rondstruinen in Topanas

Chania is uitermate geschikt om te voet te verkennen. Karakteristieke gebouwen en stenen boogjes sieren de smalle straatjes. De wijk Topanas biedt de grootste concentratie bezienswaardigheden. Bekijk de middeleeuwse burcht of het Byzantijnse museum met fresco’s, schilderijen en aardewerk. Tip: let op de beperkte openingstijden.

Buitenleven in de Venetiaanse haven

Een romantische avond gepland? Dan word je bij de Venetiaanse haven niet teleurgesteld. De schilderachtige en kleurrijke huisjes steken prachtig af bij het helderblauwe zeewater. Zoek een sfeervol restaurant uit, strijk neer en geniet van het eten, de zonsondergang en van elkaar. Eén van de topplekken van Chania.

De mooiste stranden

Hoewel de stranden van Chania erg mooi en toegankelijk zijn, is het de moeite waard om met een huurauto de nabijgelegen stranden van Elafonisi of Balos aan te doen. Deze betoverende mix van azuurblauwe zee en parelwit zand zou niet op een ansichtkaart misstaan. Heerlijk om een dag te ontspannen met een meegebrachte lunch. Dat is genieten!

Schiereiland Akrotiri

Op een paar minuten rijden ligt het historisch interessante schiereiland Akrotiri. Het is een bijzonder zicht: statige middeleeuwse kloosters die grenzen aan een zandstrand. In een dagdeel rij je langs geweldige kerkjes, kloosters en opgravingen. Sla op de terugweg af bij een lokaal restaurant en laat je verrassen.

Sorteren

vakanties Chania

Reviews over Chania

Het drukkere Chania.

Hulshof
    25-8-2018

De stad Chania heeft een kleine gezellige kern, veel leuke toeristische straatjes met winkeltjes en gezellige restaurantjes. Hier is ook geen autoverkeer. Als je echter buiten dit gebied bent, dan is het één en al auto en scooterverkeer en lijkt het een grote chaos.

Het gebied rond Chania heeft mooie stranden(vooral op de schiereilanden). In het hoogseizoen kan het druk zijn. Het eten is heerlijk en de Grieken zijn over het algemeen erg aardig. Helaas zijn er nog steeds zwerfpoesjes en honden, niet fijn om te zien.

Gezellig stadje

Irene
    15-8-2018

Gezellige stad op west Kreta. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Diverse musea en prachtige kerkjes. Bezoek, als je er bent, ook wat dorpjes in het binnenland en leer de echte Griekse gastvrijheid kennen.

Is wel eens de moeite

Kegelaers Raf
    30-7-2018

Overdag zeer warm en s'avonds zeer druk.

De beste restaurants en bars vind je in de smalle steegjes.

Echt grieks

Fam van Vught
    19-7-2018

Een heerlijke stad om uren door de smalle straatjes te dwalen. Ga eten in 1 van de straatjes net achter de haven, scheelt veel geld. En is ook veel gezelliger. Bij de vuurtoren heb je een mooi zicht op de zonsondergang. Chania is nog echt grieks, zulke plekken vind je niet veel meer.

Rowan
    1-7-2018

Chania behoort vanaf nu tot één van de mooiste stadjes waar wij ooit geweest zijn. Een mix van Spanje/Italië/Griekenland. Authentiek, gemoedelijk en voldoende te doen! De oude haven beschikt uiteraard over tientallen restaurantjes, maar wanneer je de smalle straatjes insteekt vind je daar nog wel honderd andere tentjes. Wij hebben iedere avond heerlijk gegeten, tussen de locals en voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. Er zijn kleine (souvenir) winkeltjes te vinden, maar ook ketens als Zara en H&M, dus voor ieder wat wils. Prima stranden op loopafstand, en een prachtige baai; Balos Beach & Gramvousa island op een uurtje rijden/varen.

Het viel me vooral op dat er nog niet echt veel toeristen in Chania zijn (in vergelijking met andere (grote/hoofd- steden).

Chania heeft een plekje veroverd in ons hart, we gaan sowieso een keer terug!

Chania scoort een 8,5 uit 10, op basis van 257 reviews