• Type accommodatie

Elounda

Reviews over Elounda

Fantastisch mooi dorpje

Koppel 50 jaar, 13-9-2017
    Heel mooi dorp in een baai. Fantastische eet en drink gelegenheden . Heel vriendelijke mensen . Goede openbaar vervoer . Diichtbij Agios nicollaos. Fantastische baaien met azuurblauwe zee

Heerlijk genieten van het Griekse leven

Kees & Liesbeth, 17-5-2017
    Je hoeft hier niets te doen, alleen maar genieten van de temperaturen en het ontspannen leven hier op Kreta. Slenteren langs de winkeltjes, genieten op één van de vele terrassen van een drankje of een lekker gerecht. Wil je er toch op uit? Huur dan een Quad of auto stippel een route uit en trek de bergen in. Bezoek het lepra eiland Spinalonga of huur een boot. genoeg te doen.

Bij de mooiere rustige Griekse plaatsen

De Cock Theo, 7-1-2017
    Elounda is mooi, rustig en vooral proper. Het viel zo mee, dat we terug in die regio onze vakantie boekten

Elounda is levendig

Harry, 5-1-2017
    Elounda ligt mooi centraal als je naar Agios Nicolaos , Spinalonga, Ierapetra, Sitia of Vai wilt. Maar er zijn nog veel meer mooi haventjes, zoals bv. SiSi ! Auto huren en de stranden en binnenlanden verkennen. Eigen TomTom mee, dat rijdt veel rustiger !

Weldoende rustvakantie

Martine & Christian, 3-7-2016

Elounda biedt voor elk wat wils. Zelf zijn we geen uitgaanstypes maar wij vonden het haventje met bars & restaurants wel wat hebben.

Een uitstap naar Spinalonga is een "must do" : wij verkozen ' s morgens ( iets voor 9 ) vanuit hotel Elounda Blu een taxi te nemen naar het nabije Plaka en van daaruit de overzet naar het melaatseneiland : 1) je kan de site in alle rust verkennen 2) je vermijdt de hitte overdag.

Voor wandelliefhebbers : tussen datzelfde hotel en Elounda - stad is een mooie promenade aangelegd.

Verder : schone, vrij nette omgeving.

Voor de geïnteresseerden raden wij aan een Jeep Safari aan, je verkent langs moeilijk berijdbare wegen het binnenland ( prachtige panorama's) met evenwel één minpuntje : het "authentieke" dorp Kritsa had meer weg van een toeristenkermis.

Elounda scoort een 8,3 uit 10, op basis van 58 reviews