header
Frankrijk

Frankrijk: veelzijdig vakantieland

Frankrijk is misschien wel de populairste vakantiebestemming onder Nederlanders. Of je nu de zonnige Cote d’Azur wilt opzoeken, graag de bergen in gaat of wilt ontspannen in de groene regio’s zoals Auvergne en Franche Comte: in dit gevarieerde, bourgondische land kan het allemaal. Waar wil jij naartoe?

Inspiratie voor Frankrijk

Île de France

Parijs en meer

Normandië

Historie aan de Atlantische kust

Plezierige Provence

Op en top Frankrijk

Wereldstad Parijs

Bezoeken, bekijken en beleven!

Ontdek Nice

Ontspannen aan het water

Bourgondisch Bayeux

In alle rust genieten

De mooiste bezienswaardigheden

Laat je inspireren door onze blogs

Tijd voor actie!

Actief Frankrijk beleven

Bourgondisch genieten

Ervaar de Franse keuken

Parijs en meer

Verrassend veelzijdig ÎIe de France

Bij Île de France denk je meteen aan de stad van de liefde: Parijs. Maar de streek is meer dan dat. Buiten het bruisende stadsleven van Parijs vind je uitgestrekte natuur, nog meer cultuur en en bovenal meer rust. Ideaal voor een gevarieerde vakantie. Verken wereldstad Parijs en trek er daarna op uit naar bijvoorbeeld het middeleeuwse Provins.

Museumbezoek: het Louvre

Een bezoek aan Parijs is niet compleet zonder dat je op zijn minst een vleugel van het imposante Louvre Museaum hebt bewonderd. De boeiende geschiedenis van de stad en kunstwerken uit alle windstreken zijn hier op prachtige wijze uitgestald. Hier kun je moeiteloos één of meerdere dagen doorbrengen.

Pittoresk Provins

Net buiten het levendige centrum van Parijs ligt het pittoreske plaatsje Provins. Een stipje op de kaart, maar zeker de moeite waard om een dagdeel door te brengen. Wandel door de schilderachtige straatjes en bekijk eeuwenoude huisjes, oude vestingpoorten en het imposante kasteel. Natuurliefhebber? Verken dan het omliggende bos.

Normandië

Ontspannen in Normandië

In het westen van Frankrijk ligt deze onder vakantiegangers populaire regio. En terecht, want de schitterende kustlijn wordt geflankeerd door krijtrotsen, een rijke historie en tal van sfeervolle plaatsjes. Normandië heeft alles voor een onbezorgde, gevarieerde vakantie. Vergeet zeker niet je strandspullen mee te nemen!

Must see: de haven van Honfleur

Volgens kenners is de oude haven van Honfleur de mooiste en meest authentieke haven van heel Frankrijk. Niet voor niets worden er bijna jaarlijks nieuwe monumenten toegevoegd aan de UNESCO Werelderfgoedlijst. Ideaal voor de bourgondische vakantieganger, want na de haven te hebben verkend strijk je neer op één van de vele terrasjes.

Bijzonder bezoek: Mont Saint Michel

Een bezoek aan het schiereiland Le Mont Saint-Michel staat garant voor een bijzondere ervaring tijdens je vakantie in Normandië. Het is een bekend bedevaartsoord, dus is er altijd wel iets te zien. Leg zelf de tocht af naar het schitterende kasteel en wandel het eiland rond. Ook voor een goede maaltijd kun je hier terecht.

Plezierige Provence

Veelzijdige provincie: de Provence

In de aan de Middellandse Zee gelegen regio Provence vind je alles waar Frankrijk bekend om staat: uitgestrekte natuur, heerlijke wijnen en een gemoedelijk sfeer. Echt een vakantiebestemming om helemaal tot rust te komen en je onder te dompelen in het lokale leven. Wijnvelden, stranden of pittoreske plaatsjes: je kunt het hier allemaal zien.

Very nice: Nice!

Nice is één van de populairste plaatsen in de Provence, zowel als zomervakantiebestemming of als stedentrip. De oude stad heeft met haar karakteristieke pastelkleuren een echte mediterrane uitstraling. Ga winkelen, bezoek één van de vele musea of rol je handdoek uit op een prachtig strand. Nice biedt voor ieder wat wils.

Bijzonder: Port Gimaud

Al van het Venetië van Frankrijk gehoord? De gekleurde huisjes en gezellige haven, sfeervolle terrasjes en mooie stranden maken Port Gimaud tot een erg leuk uitstapje tijdens je vakantie. Doordat het plaatsje grotendeels autovrij is, kun je bijna overal ontspannen rondlopen. Het is ook leuk om deze sfeervolle plek vanaf het water te bekijken.

Wereldstad Parijs

Iconisch: Eiffeltoren

Tja, het klinkt misschien wat afgezaagd, maar de Eiffeltoren is nu eenmaal hét icoon van Parijs dat je simpelweg gezien moet hebben. Beklimmen en genieten van het prachtige uitzicht? Dat is mogelijk, maar houd rekening met de soms lange wachttijden. In het omliggende park vertoeven is overigens ook geen straf.

Rivier de Seine

De imposante, brede rivier de Seine stroomt elegant door Parijs heen. De vele bruggen bieden een prachtig uitzicht over het water. Je kunt uiteraard ook zelf het water op met één van de vele rondvaarten die worden aangeboden. Tip: wandel ook over de beroemde brug waar geliefden een hangslot bevestigen.

Hotel Missesime

Dit moderne en goed onderhouden hotel ligt centraal gelegen ten opzichte van alle bezienswaardigheden in Parijs. Het hotel ligt zelf in een rustige straat, maar loop de hoek om en je komt de eerste terrassen al tegen. Het personeel staat bekend als erg behulpzaam en na het uitgebreide ontbijtbuffet ben je helemaal klaar voor een dag Parijs.

Hotel Rochester Champs- Élysées

In hartje Parijs ligt dit keurige, goed onderhouden hotel. Op loopafstand van de gelijknamige bezienswaardigheid en nog veel meer mooie plekken. Naast de standaardkamers zijn er ook grotere familiekamers beschikbaar voor gezinnen. Het ontbijtbuffet wordt goed gewaardeerd in de reviews.

Ontdek Nice

Colline du Chateau

Op een heuvel liggen de ruïnes van wat ooit het kasteel van Nice was. Hier heb je één van de mooiste vergezichten van de regio. Vergaap je aan de prachtige kustlijn die je bij goed weer soms kilometers kunt volgen of overzie het centrum van Nice. Maak de klim te voet, of laat je tegen een vergoeding vervoeren met het gezellige stadstreintje.

Castel Plage

La Port ligt direct aan het water en het zal dan ook geen verrassing zijn dat er ook een prachtig strand ligt. Castel Plage is een populaire bestemming om een dagje helemaal tot rust te komen. Neem een verkoelende duik of plof neer op een ligbedje. Trek gekregen? Op loopafstand van het strand zijn veel restaurants en bars te vinden.

Hotel Palais de la Mediterranee

Dit hotel is gelegen aan één van de mooiste stranden van Nice waardoor je direct in de vakantiesfeer komt. De palmbomen en bloemen lachen je toe. Ideaal dus voor een onspannen stranddag, maar ook als uitvalsbasis om het historische centrum van Nice te verkennen. Ook is er een goed wellnesscentrum aanwezig. Geschikt voor stelletjes én gezinnen.

Hotel Helvetique

Op tien minuten lopen van het strand en met een goede verbinding naar het centrum van Nice ligt Hotel Helvetique. In de reviews wordt met name het uitgebreide (en voordelige) ontbijtbuffet genoemd. De kamers zijn ruim en modern. Ideaal om je in terug te trekken na een lange dag wandelen door Nice.

Bourgondisch Bayeux

Statig Bayeux

Het rijke verleden is nog altijd voelbaar wanneer je door de smalle straatjes van Bayeux loopt. Er heerst een gemoedelijke sfeer. Dit plaatsje leent zich uitstekend om in alle rust verkend te worden, om regelmatig neer te strijken op een sfeervol terrasje aan de straatkant of op het stadsplein. Absolute aanrader!

Amerikaans kerkhof

Iets buiten Bayeux ligt een gigantische Amerikaanse begraafplaats voor gesneuvelde soldaten. Wandel over de imposante plaats langs honderden meters witte kruizen en leer bij het bezoekerscentrum meer over wat er zich in het verleden heeft afgespeeld op deze plek. Een bezoek aan dit kerkhof is erg indrukwekkend.

Camping Municipal Bayeux

In het rustige Bayeux ligt de al even rustige camping Municipal Bayeux. Het terrein is goed onderhouden en ook het sanitair is schoon. Je komt helemaal in de vakantiesfeer als de lokale bakker zijn busje met vers brood komt voorrijden. Een mooie uitvalsbasis voor het ontdekken van de streek.

Hotel Chateau de Bellefontaine

Net buiten de ring van Bayoux, verscholen in het groen van de regio, ligt dit statige en sfeervolle hotel. Hier kom je automatisch helemaal tot rust. Wandel door de uitgestrekte omgeving en geniet van het voor Franse begrippen royale ontbijtbuffet. Je zit hier dichtbij de stad en omliggende plaatsen.

De mooiste bezienswaardigheden

decoration
Deze iconen mag je zeker niet missen!

Frankrijk heeft honderden bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om te bezoeken. Maar welke iconen mag je nu echt niet missen? In deze blog leggen we ze aan je voor en voorzien we je van tips om ter plaatse zoveel mogelijk te genieten. Wat wil jij echt niet overslaan?

Bijzondere bestemmingen

Waarom de ene regio wel en de andere niet? In een prachtig land als Frankrijk is het moeilijk om een bestemming te kiezen. Iedere stad of regio is op geheel eigen wijze bijzonder. Wij selecteerden alvast tien bestemmingen die om unieke redenen de moeite waard zijn. Laat je inspireren!

Parijs met het openbaar vervoer

Je wilt natuurlijk het maximale uit je verbijf in Parijs halen. Maar hoe doe je dat nu het meest efficiënt? Met het openbaar vervoer natuurlijk! Parkeer je auto aan de rand van de stad en trek met metro, trein of bus het hart van de stad in. Hoe je dat doet lees je in deze handige blog.

Actief Frankrijk beleven

Fietsen in Frankrijk

De uitgestrekte velden, groene bossen en heuvelachtige landschappen lenen zich uitstekend om per fiets te ontdekken. Vanaf de fiets kun je de omgeving op je gemak in je opnemen. Wij zetten alvast de mooiste fietstochten op een rijtje. Dus vul je rugzak met eten en drinken en ga op pad!

Fanatiek Wielrennen

Naast recreatief fietsen is er nog een variant waar Frankrijk zich uitstekend voor leent: wielrennen. Waan je een renner in de Tour de France en leg een gedeelte van deze historische koers af. Trotseer de bergen en geniet wanneer je in volle vaart weer naar beneden komt gesneld. Waar je moet zijn lees je hier.

Skiën in Frankrijk

Bij het boeken van een wintersportvakantie denk je misschien niet meteen aan Frankrijk gedacht. Maar wist je dat dit land ook meerdere prachtige wintersportgebieden herbergt? In deze blog zetten we de verschillende wintersportlanden op een rijtje. Lastig kiezen!

Ervaar de Franse keuken

De beste Franse wijn

Welk drankje past het beste bij Frankrijk? Precies, dit land staat bekend om de vele uitstekende wijnen en wijnregio’s. Ook erg interessant om te bezoeken tijdens je vakantie in dit land. In onze blog vertellen we je meer over het wijnproces en geven we je tips voor een mooie wijnbeleving in de Franse regio’s.

Bourgondische hapjes

Frankrijk kent vele bijzondere gerechten. Vaak komen die uit een specifieke streek en hebben ze een heel eigen verhaal. Probeer deze lekkernijen ook zeker uit tijdens je vakantie. In deze blog delen we alvast een aantal bijzondere gerechten. Wat zou jij wel eens willen proeven?

Wijntips voor Lyon

Nog meer wijn? Tja, we hebben het dan ook over Frankrijk. Iedere wijnstreek heeft een geheel eigen verhaal, zo ook Lyon. In deze blog nemen we je mee in de wijnhistorie van deze streek. En de titel van de blog, pimpelen in de Rhône Alpes, geeft al aan dat er ter plaatse meer dan genoeg gelegenheid is om zelf wijn te proeven.

• Type accommodatie

Reviews over accommodaties in Frankrijk

Super!

Jaak en Katrien
    15-7-2018
    Heerlijke plek als je helemaal tot rust wilt komen! Supervriendelijk onthaal, prachtig uitzicht, alles kraaknet en het zwembad maakt het helemaal af! Wij gaan zeker nog terug!!!!

Perfect hotel voor Disneyland

Daan wijngaard
    12-7-2018
    Goed en goedkoop hotel, de kamer zag er netjes en schoon uit. de ligging voor Disneyland is perfect 10 met de auto. het ontbijt vonden wij ruim voldoende voor het geld. het hotel is goed bereikbaar met de auto is gratis parkeerplaats en afgesloten. wij raden het hotel zeker aan !

Rustige camping met zeer ruime plaatsen

René
    11-7-2018

Een ruim opgezette camping met grote plaatsen, bij aankomst kan je zelf uit de beschikbare plaatsen kiezen. Op de B en D velden tussen bomen of op E en F meer in de zon. Plaatsen zijn er tot 180m2. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Santair is wat gedateerd maar wel schoon, geen vieze wc tegengekomen en er is altijd warm water !

Het winkeltje stelt niet veel voor, je kunt er brood bestellen maar dan houd het eigenlijk wel op. De producten die er staan zijn behoorlijk prijzig, daarvoor kun je beter 10 a 15 minuten rijden naar Gien voor een supermarkt. Ook €7,50 voor een halve liter bier lijkt me zwaar prijzig in het restaurant.

Genoten van de rust en de stilte die er vanaf ongeveer 22.30 uur tot 08.30 uur is.

Zeker voor herhaling vatbaar

Jenny
    10-7-2018
    Een prima 3 sterrenhotel met nette kamers, rustig, goede airco, metro om de hoek, in 30 minuten in centrum, parkeren onder hotel, eenvoudig maar goed ontbijt, prima uitvalsbasis om Parijs te bezoeken, omde hoek een klein centrum, voldoende restaurantjes in de omgeving, je begeeft je tussen de locals en struikelt niet over de toeristen

Henk Claassens
    8-7-2018

Wij waren intussen voor de 3e keer te gast bij Mark en Rob op deze fantastische vakantie locatie en ook nu hebben we weer een geweldige tijd in Saint Aygulf beleefd. Zoals zo veel gasten hebben we ook al een optie genomen voor 2019 want als je hier eenmaal te gast bent geweest ben je "verkocht" voor het leven zo lijkt het wel. Schitterende luxe ingerichte appartementen, fantastische ligging met overal vrij zicht op de Middellandse zee, geweldig mooie tuin, leuk en beschut zwembad en een enorm zonneterras zijn zo maar een paar van de facetten die bij een beschrijving van "Les Chênes Verts" niet onvermeld mogen blijven.

Ik noemde al Mark en Rob. Buiten de kwaliteit van het vakantieverblijf op zich zorgen zij met hun specifieke gastheerschap voor een extra dimensie die je moet ervaren. Zo ongedwongen dienstverlenend aanwezig, begaan met alle gasten en daarnaast ook nog eens prima koks die de "Tables d'hote" weer tot een succes maakten

Frankrijk scoort een 7,7 uit 10, op basis van 64351 reviews