header
Aquitaine

Actief op vakantie en ontspannen aan zee

Aquitaine is een prachtige regio in het zuidwesten van Frankrijk. Je vindt er fijne stranden om te zonnen, zwemmen en surfen, nabij het Franse binnenland met authentieke stadjes waar je de middeleeuwen in het nu beleeft. De natuur in deze regio is ontzettend mooi door overweldigende rivieren en grotten, glooiende heuvels en een afwisselende kustlijn.

Kamperen met kinderen

Top 5 campings met sfeer

Stedentripjes in Aquitaine

Bordeaux is verrassend leuk

Top 4 bijzondere familie-uitstapjes

Originele dagjes uit voor het hele gezin

Kamperen met kinderen in Aquitaine

Leuke uitjes vanaf Camping Les Peneyrals

Tussen de Dordogne en de Vézère ligt de Franse camping Les Peneyrals. In een heuvelachtig gebied, middenin de prachtige natuur van Aquitaine, vind je comfortabele chalets, stacaravans en fijne kampeerplekken. Het hele gezin kan zich hier prima vermaken dankzij het uitgebreide activiteitenprogramma met wandelingen, toernooien en spellen.

Gezinscamping RCN Le Moulin de la Pique

Op vakantie met je gezin op een prachtige plek onder de bomen, dat is mogelijk bij deze kindvriendelijke camping in Aquitaine. De sanitaire voorzieningen zijn schoon en verzorgd en de campingwinkel biedt uitkomst bij spullen die je mogelijk vergeten bent. De kinderen vermaken zich overdag bij het zwembad of met het animatieteam, terwijl de avonden er juist heerlijk rustig en ontspannen zijn.

Camping La Bouquerie en het waterpark

Een waterpark middenin de natuur van Aquitaine, daar wordt een actief gezin ontzettend gelukkig van. Maar het groene landschap nodigt uit tot meer. Je kunt er wandelen, fietsen en gezellig op pad gaan naar bezienswaardigheden in het hart van de Dordogne. De camping heeft verder talloze faciliteiten en biedt een uitmuntende vijfsterrenservice.

Eigen sanitair op Camping Simply Canvas

Als je met het gezin een intieme plek zoekt waar je kleinschalig kampeert of in een sfeervol huisje verblijft, biedt Simply Canvas alles wat je wilt. De eigenaren staan altijd vriendelijk voor je klaar en verwennen je iedere avond met lokale gerechten, bij voorkeur uit eigen tuin. Juist door de persoonlijke sfeer voelt iedereen zich snel op z’n gemak. Daarnaast heeft iedere tent eigen sanitair en dat maakt het extra comfortabel.

Verblijf in ruime tenten op Camping Place de la Famille

De naam zegt het al, een ideale plek om te kamperen met de hele familie. Deze camping in Aquitaine biedt voldoende ruimte om te overnachten, spelen, zwemmen en ontspannen. De tenten zijn ruim en praktisch ingericht met comfortabele bedden en ook de andere voorzieningen zijn goed verzorgd.

Stedentripjes in Aquitaine

Bordeaux is verrassend leuk

Deze verrassend leuke Franse stad is zeer betaalbaar. Ook vind je er prachtige cultuur, interessante historie en niet te missen bezienswaardigheden, die je te voet of met de tram bezoekt. Hiertoe behoren de indrukwekkende kathedraal van Bordeaux, de prachtige fontein Miroir d’Eau en niet te vergeten het Place de la Bourse.

Beleef de Middeleeuwen in Bergerac

Vlakbij Bordeaux ligt het middeleeuwse stadje Bergerac. Hier wandel je langs kastelen en overblijfselen uit vervlogen tijden. Het Château de Monbazillac is een imposant bouwwerk dat de moeite waard is, evenals de kerk St Jacques in het hart van de oude stad van Bergerac. Dit bijzondere bouwwerk maakt deel uit van de bedevaart route naar het Spaanse Santiago de Compostela.

De smaak van Sarlat

In Sarlat zijn veel sporen uit de middeleeuwen zichtbaar. Je bezoekt hier monumenten en bouwwerken die je meenemen terug in de tijd. En terwijl je alles bewondert, kun je genieten van het Franse leven op de gezellige pleintjes met cafés en restaurants. Voor de ultieme beleving ga je op woensdag en zaterdag naar de Place du Marché-aux-Obies waar de markt wordt gehouden.

Biarritz is the place to be voor sportief en actief

Voor een actieve dagtrip reis je af naar Biarritz. Dit is een zeer bekende Franse surfspot. Mocht je het zelf ook eens willen proberen, dan zijn hier talloze surfscholen voor jong en oud, beginners en gevorderden. Geen surfer? Je vindt hier ook luxe badplaatsen, zoals Hossegor, en verschillende authentieke dorpjes. Biarritz leeft!

Bijzondere familie-uitstapjes

Varen in Bassin d’Arcachon

De binnenzee van Arcachon is een prachtig, rustig gelegen gebied waar je allerlei kindvriendelijke activiteiten kunt ondernemen. Er varen bootjes naar de verschillende plaatsjes aan de kust en je kunt er de beste oesters en vis eten. Om de eetlust op te wekken stap je met z’n allen op de fiets en doorkruis je de duinen en paden via een goed netwerk van fietspaden.

Klimmen en glijden op de hoogste duin: Dune du Pyla

De hoogste duin van Europa ligt in Aquitaine. Een indrukwekkend natuurverschijnsel dat hoog boven de Atlantische Oceaan uitsteekt. Je kunt er met een boot naartoe of te voet, een geweldige beklimming. Als je voldoende tijd hebt, glijd je met het hele gezin via de andere kant van de duin weer naar beneden. Daar kan geen speeltuin tegenop!

Zwemmen in het meer van Lougratte

Het natuurlijke meer is omgeven door een prachtig park en bossen. Je kunt er een verkoelende duik nemen en daarna lekker bijkomen op het zand. Ook is er een glijbaan en kun je er bootjes en kano’s huren. Als je van teamsporten houdt, neem je een bal mee en ga je met z’n allen beachvolleyballen of een potje tennissen. En uiteraard is er genoeg ruimte voor een familiepicknick. In de stad Lougratte is er voldoende vertier met winkels en restaurants.

Spectaculaire helikoptertocht in de Dordogne

Om de omgeving van de Dordogne en de vallei van Vézère in het geheel te bekijken, is een tour vanuit de lucht een onvergetelijk spektakel. Je kijkt uit over de kastelen en rivieren terwijl je volop geniet van het adembenemende uitzicht. De tochten worden verzorgd door het bedrijf Perigord Helicopt-air dat zich bevindt in Montignac. Niet alleen romantiek op de camping, maar ook in de lucht!

• Type accommodatie

vakanties Aquitaine

Reviews over accommodaties in Aquitaine

Leo van den Dungen
    14-7-2018
    Ik was hier weer terug op de plaats waar wij 30 jaar geleden met onze kinderen elk jaar vakantie vierden Het is een mooie camping gelegen aan het Lac de Leon Met een mooi zwembad dat half overdekt is De camping is super schoon mooie mobilhomes en erg vriendelijke mensen aan de receptie Het was voor ons een verademing om met op de camping gehuurde fietsen een mooie tocht te maken op door de natuur aangelegde fietspaden met aftakkingen naar de leuke dorpen aan de kust Voor ons was het een leuke herinnering ook omdat ik bij het jeu de boules terrein nu nog Fransen heb ontmoet van destijds Ook de plaats Leon is erg leuk Het is een aanrader om ook deze omgeving in Les Landes is te verkennen

We hadden een fantastische vakantie !

Henk van Harmelen
    24-6-2018
    Prachtig park, schitterend gelegen in rustige omgeving, zwembaden, schoon en comfortabel huisje, oude dorpjes en middeleeuwse stadjes per auto goed bereikbaar, zeer sympatieke hulpvaardige , belgische beheerders (echtpaar), uitstekend niet duur restaurant (3 dagen per week geopend) Echt een aanrader !!

Gastvrijheid, rust

Justin
    17-12-2016
    Gastvrijheid, rust. Top hotel op een top locatie!

prachtige plek

fam. Veenstra
    10-11-2016
    Zeer gastvrij ontvangen en een heerlijke week gehad in 1 van de ingerichte tenten! Mooie plek en met zwembad waarin de kinderen zich uitstekend hebben vermaakt. Ook van de gezellige en goed verzorgde diners genoten. Aanrader!

Keurig park in rustige omgeving

M van Vliet
    30-9-2014
    Wij waren hier in augustus 2014. Park is netjes en receptie vriendelijk. Appartementen net groot genoeg en netjes. Engels blijft een probleem voor de Fransen. Maar ja, er waren ook alleen maar Franse gezinnen en wij zelf. Met erg veel kinderen en wat huisdieren. Redelijk druk en lawaaierig daardoor. Zwembad is net groot genoeg. Wel zijn de ligbedden sterk verouderd en hebben een harde rand onder de rug. Kom je voor rust en authentieke dorpjes en kastelen, zit je her goed. Een grote stad is er absoluut niet in de buurt. De mideeleeuwse feesten in Monflanquin zelf, die toevallig in het weekend van aankomst in het dorp werden gehouden, waren erg leuk
Aquitaine scoort een 7,7 uit 10, op basis van 7196 reviews