header
Aquitaine

Actief op vakantie en ontspannen aan zee

Aquitaine is een prachtige regio in het zuidwesten van Frankrijk. Je vindt er fijne stranden om te zonnen, zwemmen en surfen, nabij het Franse binnenland met authentieke stadjes waar je de middeleeuwen in het nu beleeft. De natuur in deze regio is ontzettend mooi door overweldigende rivieren en grotten, glooiende heuvels en een afwisselende kustlijn.

Kamperen met kinderen

Top 5 campings met sfeer

Stedentripjes in Aquitaine

Bordeaux is verrassend leuk

Top 4 bijzondere familie-uitstapjes

Originele dagjes uit voor het hele gezin

Kamperen met kinderen in Aquitaine

Leuke uitjes vanaf Camping Les Peneyrals

Tussen de Dordogne en de Vézère ligt de Franse camping Les Peneyrals. In een heuvelachtig gebied, middenin de prachtige natuur van Aquitaine, vind je comfortabele chalets, stacaravans en fijne kampeerplekken. Het hele gezin kan zich hier prima vermaken dankzij het uitgebreide activiteitenprogramma met wandelingen, toernooien en spellen.

Gezinscamping RCN Le Moulin de la Pique

Op vakantie met je gezin op een prachtige plek onder de bomen, dat is mogelijk bij deze kindvriendelijke camping in Aquitaine. De sanitaire voorzieningen zijn schoon en verzorgd en de campingwinkel biedt uitkomst bij spullen die je mogelijk vergeten bent. De kinderen vermaken zich overdag bij het zwembad of met het animatieteam, terwijl de avonden er juist heerlijk rustig en ontspannen zijn.

Camping La Bouquerie en het waterpark

Een waterpark middenin de natuur van Aquitaine, daar wordt een actief gezin ontzettend gelukkig van. Maar het groene landschap nodigt uit tot meer. Je kunt er wandelen, fietsen en gezellig op pad gaan naar bezienswaardigheden in het hart van de Dordogne. De camping heeft verder talloze faciliteiten en biedt een uitmuntende vijfsterrenservice.

Eigen sanitair op Camping Simply Canvas

Als je met het gezin een intieme plek zoekt waar je kleinschalig kampeert of in een sfeervol huisje verblijft, biedt Simply Canvas alles wat je wilt. De eigenaren staan altijd vriendelijk voor je klaar en verwennen je iedere avond met lokale gerechten, bij voorkeur uit eigen tuin. Juist door de persoonlijke sfeer voelt iedereen zich snel op z’n gemak. Daarnaast heeft iedere tent eigen sanitair en dat maakt het extra comfortabel.

Verblijf in ruime tenten op Camping Place de la Famille

De naam zegt het al, een ideale plek om te kamperen met de hele familie. Deze camping in Aquitaine biedt voldoende ruimte om te overnachten, spelen, zwemmen en ontspannen. De tenten zijn ruim en praktisch ingericht met comfortabele bedden en ook de andere voorzieningen zijn goed verzorgd.

Stedentripjes in Aquitaine

Bordeaux is verrassend leuk

Deze verrassend leuke Franse stad is zeer betaalbaar. Ook vind je er prachtige cultuur, interessante historie en niet te missen bezienswaardigheden, die je te voet of met de tram bezoekt. Hiertoe behoren de indrukwekkende kathedraal van Bordeaux, de prachtige fontein Miroir d’Eau en niet te vergeten het Place de la Bourse.

Beleef de Middeleeuwen in Bergerac

Vlakbij Bordeaux ligt het middeleeuwse stadje Bergerac. Hier wandel je langs kastelen en overblijfselen uit vervlogen tijden. Het Château de Monbazillac is een imposant bouwwerk dat de moeite waard is, evenals de kerk St Jacques in het hart van de oude stad van Bergerac. Dit bijzondere bouwwerk maakt deel uit van de bedevaart route naar het Spaanse Santiago de Compostela.

De smaak van Sarlat

In Sarlat zijn veel sporen uit de middeleeuwen zichtbaar. Je bezoekt hier monumenten en bouwwerken die je meenemen terug in de tijd. En terwijl je alles bewondert, kun je genieten van het Franse leven op de gezellige pleintjes met cafés en restaurants. Voor de ultieme beleving ga je op woensdag en zaterdag naar de Place du Marché-aux-Obies waar de markt wordt gehouden.

Biarritz is the place to be voor sportief en actief

Voor een actieve dagtrip reis je af naar Biarritz. Dit is een zeer bekende Franse surfspot. Mocht je het zelf ook eens willen proberen, dan zijn hier talloze surfscholen voor jong en oud, beginners en gevorderden. Geen surfer? Je vindt hier ook luxe badplaatsen, zoals Hossegor, en verschillende authentieke dorpjes. Biarritz leeft!

Bijzondere familie-uitstapjes

Varen in Bassin d’Arcachon

De binnenzee van Arcachon is een prachtig, rustig gelegen gebied waar je allerlei kindvriendelijke activiteiten kunt ondernemen. Er varen bootjes naar de verschillende plaatsjes aan de kust en je kunt er de beste oesters en vis eten. Om de eetlust op te wekken stap je met z’n allen op de fiets en doorkruis je de duinen en paden via een goed netwerk van fietspaden.

Klimmen en glijden op de hoogste duin: Dune du Pyla

De hoogste duin van Europa ligt in Aquitaine. Een indrukwekkend natuurverschijnsel dat hoog boven de Atlantische Oceaan uitsteekt. Je kunt er met een boot naartoe of te voet, een geweldige beklimming. Als je voldoende tijd hebt, glijd je met het hele gezin via de andere kant van de duin weer naar beneden. Daar kan geen speeltuin tegenop!

Zwemmen in het meer van Lougratte

Het natuurlijke meer is omgeven door een prachtig park en bossen. Je kunt er een verkoelende duik nemen en daarna lekker bijkomen op het zand. Ook is er een glijbaan en kun je er bootjes en kano’s huren. Als je van teamsporten houdt, neem je een bal mee en ga je met z’n allen beachvolleyballen of een potje tennissen. En uiteraard is er genoeg ruimte voor een familiepicknick. In de stad Lougratte is er voldoende vertier met winkels en restaurants.

Spectaculaire helikoptertocht in de Dordogne

Om de omgeving van de Dordogne en de vallei van Vézère in het geheel te bekijken, is een tour vanuit de lucht een onvergetelijk spektakel. Je kijkt uit over de kastelen en rivieren terwijl je volop geniet van het adembenemende uitzicht. De tochten worden verzorgd door het bedrijf Perigord Helicopt-air dat zich bevindt in Montignac. Niet alleen romantiek op de camping, maar ook in de lucht!

• Type accommodatie

Sorteren

2.598

vakanties Aquitaine

Reviews over accommodaties in Aquitaine

Geniet en Beleef Camping: La Belle Vue!

Dinie Hekman
    18-8-2018

Via internet camping Belle Vue gevonden! Gemaild of er nog plek was en meteen een fijne en hartelijke reactie van de eigenaars. We waren welkom! En we voelden ons welkom. Om 2 uur was de bedoeling dat we zouden aankomen, Simon stond al op de uitkijk. Een prachtige plek met uitzicht op le Château de Hautefort, een heerlijk welkomstdrankje en meteen een goed gevoel.

Wat maakt het zo bijzonder op camping la Belle Vue?

De hartelijkheid van de eigenaars, je thuis voelen, de rust, het uitzicht, de diversiteit aan campinggasten, het samen eten in het "restaurant", je baquettes die s'morgens op je tafel liggen en vooral de kleinschaligheid van de camping.

Wat hebben we genoten, het hoeft allemaal niet spectaculair, maar juist de eenvoud, de rust en de gastvrijheid doen het! En die vind je hier voor 100 procent.

Wij komen graag terug!

Heerlijk!

Martijn
    10-8-2018

Kleinschalig vakantiepark, ideaal voor een ontspannen vakantie met kinderen van 3 - 12 jaar. Veel ruimte om te spelen en te zwemmen, alles mag niets hoeft. Je kan de kinderen met een gerust hart alleen over het terrein laten gaan, wat ervoor zorgt dat je zelf ook echt vakantie hebt!

Restaurant is lekker en betaalbaar. Er zijn activiteiten voor de kinderen en voor de ouders zoals sport tournooien voor kinderen en volwassenen en Yoga, hardlopen voor de volwassenen. Kortom we hebben genoten!

Heerlijke rustige vakantiebestemming.

Ria van de Komijnenberg
    27-7-2017

Le Moulin fr Labique is een topadres met een geweldige gastheer en gastvrouw. Je wordt hier heerlijk verwend.

Gastvrijheid, rust

Justin
    17-12-2016

Gastvrijheid, rust. Top hotel op een top locatie!

Keurig park in rustige omgeving

M van Vliet
    30-9-2014

Wij waren hier in augustus 2014. Park is netjes en receptie vriendelijk. Appartementen net groot genoeg en netjes. Engels blijft een probleem voor de Fransen. Maar ja, er waren ook alleen maar Franse gezinnen en wij zelf. Met erg veel kinderen en wat huisdieren. Redelijk druk en lawaaierig daardoor. Zwembad is net groot genoeg. Wel zijn de ligbedden sterk verouderd en hebben een harde rand onder de rug. Kom je voor rust en authentieke dorpjes en kastelen, zit je her goed. Een grote stad is er absoluut niet in de buurt. De mideeleeuwse feesten in Monflanquin zelf, die toevallig in het weekend van aankomst in het dorp werden gehouden, waren erg leuk

Aquitaine scoort een 7,7 uit 10, op basis van 7219 reviews