Rhône - Alps

Het zuidoosten van Frankrijk verrast alle seizoenen van het jaar: gastronomie op sterrenniveau, prachtige zoetwatermeren, kronkelende rivieren en spectaculaire uitzichten middenin de Franse Alpen. Rhône-Alpes is een gebied waar je met het hele gezin een onvergetelijke tijd beleeft. Daarnaast staat het gebied bekend om de skigebieden (de beste van Europa), dus ook in de winter is het heerlijk vertoeven!

Lees meer over Rhône - Alps

6.219

vakanties Rhône - Alps

We hebben een aantal aanbieders voor Rhône - Alps voor je op een rij gezet:

Over Rhône - Alps

Of je nou op zoek bent naar een actieve vakantie, natuurvakantie, stedentrip of zonvakantie: in het gebied van de Rhone Alps vier je de vakantie die jij wilt. Ga skiën in de Haute Savoie, beklim de Mont Blanc, bezoek een kuuroord in de Ardèche of ontdek het stadse leven in Lyon. Kijk voor alle plaatsen in deze populaire regio op Zoover. Lees beoordelingen, bekijk foto’s en video’s van andere vakantiegangers en laat je inspireren!

Actieve Vakanties in de Franse Alpen

Als je op zoek ben naar een actieve vakantie, dan is de Rhone Alps de perfecte bestemming. Met veel natuur - zoals indrukwekkende bergketens en meren - kun je in deze regio zowel fietsen, wandelen, hiken en kanoën als skiën, snowboarden en sleeën. Bekende wintersportplaatsen gelegen in de Franse Alpen zijn Les Deux Alpes, Val Thorens en La Plagne. Aanrader: doe de ‘La Loire à vélo’. Een fietsroute langs de mooiste kastelen gelegen aan de rivier de Loire.

De tweede stad van Frankrijk: Lyon

Eens iets anders dan Parijs? Bezoek de tweede stad van Frankrijk: Lyon. Kleiner, maar haast net zo mooi en interessant. Wist je bijvoorbeeld dat het Romeinse theater in deze stad het grootste van heel Frankrijk is? Ook staat Lyon bekend als de hoofdstad van de gastronomie én staan de smalle steegjes van het Vieux Lyon op de lijst van het werelderfgoed. Reizen naar Lyon? Kijk voor goedkope tickets, hotels of last minutes op Zoover.