header

Het eiland van Frankrijk met Parijs in haar hart

Ile de France, de streek rondom Parijs, kleurt goud door de graanvelden en groen door de vele bossen rond Rambouillet en Fontainebleau. Je vindt er prachtige paleizen en karakteristieke boerderijen. Vooral voor kinderen is Disneyland in deze regio de grote trekpleister. Maar bovenal heeft Ile de France een bijzondere hoofdstad: Parijs.

Inspiratie voor Ile de France

5x overnachten voor jou

Camping, hotel of bungalowpark naar wens

5x doen in Ile de France

De mooiste plekken in de regio

Geheimen van Ile de France

Bijzondere plekken en evenementen

5x overnachten voor jou

Campinggevoel in Disneyland: Davey Crockett Ranch

Midden in de natuur overnachten op een rustig gelegen bungalowpark. En dat met de magie van Disneyland Parijs op slechts vijftien minuten rijden. Je auto parkeer je gewoon naast je bungalow. Duik na een leuke parkdag het zwembad in (met glijbaan) of strijk neer in je blokhut (met zes bedden en dus ideaal voor gezinnen!)

Sequoia Lodge: In de bossen van Disney

Sequoia Lodge ligt aan de oevers van Lake Disney en ademt de sfeer uit van een gezellig bergdorp. Er zijn verschillende lodges op loopafstand van het hoofdgebouw. Met de gratis shuttle ben je in no-time in het park, lopend in slechts een kwartier. Na een leuke dag in Disneyland is het heerlijk relaxen in het themazwembad en buitenbad.

Kyriad Disneyland: het platteland op een steenworp afstand van het park

Kyriad Disneyland is gebouwd in Franse plattelandsstijl waardoor het een charmante sfeer uitstraalt. De ligging aan de oevers van het meer in deze prachtige omgeving draagt hier absoluut aan bij. De auto parkeer je gratis op de parkeerplaats van het hotel waarna de gratis shuttle je in een paar minuten naar de ingang van het park brengt.

Tussen metropool en land van de magie: Camping Les Etangs Fleuris

In een landelijke omgeving, op 58 kilometer van Parijs en slechts een half uur rijden naar Donald en Mickey in Disneyland Parijs, ligt Camping Les Etangs Fleuris. Een leuke plek als je beide hoogtepunten wilt bezoeken maar er niet middenin wilt zitten. Er zijn diverse sportfaciliteiten, een buitenzwembad en verschillende typen stacaravans.

Viersterren kamperen op een steenworp afstand van hartje Parijs

Op een unieke plek, aan de rand van de rivier de Seine, ligt deze viersterrencamping. In slechts twintig minuten ben je in het centrum van de Franse hoofdstad. Uniek zijn de boomhutten in verschillende thema’s. Geheel passend bij de Stad van de Liefde is de ‘Lovehut’. Klinkt rust en ontspanning je als muziek in de oren? Kies dan voor paalhut ‘Zen’.

5x doen in Ile de France

decoration
De stad van de liefde, onmisbaar op je bucketlist

De stad biedt zo veel. Ga je budget te buiten op de Champs-Élysées. Word verliefd op Mona Lisa in het Louvre. Verwonder je over het magische uitzicht op de Eiffeltoren. Droom weg bij het verhaal over ‘de klokkenluider van de Notre Dame’. Bewandel de trappen van de Sacré-Coeur. Kijk omhoog onder de triomfboog van de Arc de Triomf. Beleef Parijs!

Pracht en praal van Lodewijk XIV: Versailles

Niet ver van Parijs ligt Versailles en het gelijknamige kasteel. Goudkleurige toegangspoorten schitteren je tegemoet. Het paleis, ooit thuis van zonnekoning Lodewijk XIV, staat bol van overdadige luxe. Honderd hectare grond met geometrische patronen van struiken en bloemperken, vormt de grootste paleistuin van Europa. Een indrukwekkend geheel.

"It’s a small world after all” in Disneyland Parijs

Het enige nadeel van een bezoek aan Disneyland Parijs is dat je dit liedje nooit meer uit je hoofd krijgt. Disneyland is een fantasie die tot leven komt, geweldig voor jong en oud. De vele attracties en hele entourage zijn even indrukwekkend als sprookjesachtig. Niet missen? De parade, alle Disneyfilms trekken live aan je voorbij. Beleef het zelf!

Waan je in de Middeleeuwen in Provins

Niet voor niets staat dit middeleeuwse plaatsje op de UNESCO-Werelderfgoedlijst. Wandel door de schilderachtige straatjes en over het plein Le Châtel met haar eeuwenoude huisjes. Beklim de Ceasartoren en bezoek het Romaanse Huis. Het nabijgelegen bos Forêt de Fontainebleau is als een groen sprookje en samen met Provins meer dan een bezoek waard.

St.Denis, bijzonder schaduwplaatsje van Parijs

Deze voorstad van Parijs telt ruim 100.000 inwoners. Meest indrukwekkend is het gotische meesterwerk de St.Denis basiliek, begraafplaats van de Franse koningen. De graven van de koningen, koninginnen, prinsen en prinsessen zijn sinds de Revolutie leeg en vertonen prachtige grafsculpturen. In mei en juni is dit het toneel van klassieke concerten.

Geheimen van Ile de France

decoration
Kijk in Auvers-sur-Oise door de ogen van beroemde kunstschilders

Auvers-sur-Oise neemt je mee door de tijd van beroemde kunstenaars. Dit dorpje, waar grote werken zijn ontstaan, was een belangrijke inspiratiebron voor kunstschilders. De trap van Auvers werd vereeuwigd door van Gogh en Cézanne schilderde het huis van de gehangene. Het dorpje was en is nog steeds indrukwekkend mooi. Ontdek het zelf!

Vier feest tijdens Bastille Day

Veertien juli, beter bekend als Quatorze Juillet is een belangrijke nationale feestdag in Frankrijk die zijn oorsprong vindt op de dag dat de Franse Revolutie in 1789 begon. Bastille Day wordt overal in Frankrijk gevierd, maar Parijs is dé plek om dit te beleven. Straten worden gevuld met muziek en dansende mensen. Iets om een keer mee te maken!

De Tour de France met finish in Parijs

Wie kent de beelden niet: een lange sliert wielrenners dwars door Frankrijk. Supporters langs de kant van de weg. Traditioneel eindigt dit sportspektakel eind juli op de Avenue des Champs-Élysées in Parijs. Leuk ook is de reclamekaravaan die voor de wielrenners uit rijdt. Kies een van de vele plekken langs de weg om dit evenement mee te maken!

France Miniature, het Madurodam van Frankrijk

Zeggen wij ‘Madurodam’, dan zeggen de Fransen ‘France Miniature’. Dit is Frankrijk in het klein, vijf hectare groot en gebouwd in de vorm van de Franse kaart. Het ligt vlakbij Élancourt ten westen van Parijs. Alle bekende kastelen, kathedralen, musea, pleinen en parken kan je hier in miniformaat bekijken, evenals de typische Franse dorpjes.

Actief in de groene long van Ile de France: boulderen in Fontainebleau

Boulderen, letterlijk ‘klimmen op een rotsblok’, is leuk voor de hele familie. Op de rotsen in het bos van Fontainebleau zijn met cijfers routes uitgezet met verschillende moeilijkheidsniveaus. De fanatieke klimmer kan hier zijn hart ophalen maar ook voor beginners zijn er geschikte routes. Kinderen kunnen speciale kinderparcoursen afleggen.

2.907

vakanties Ile de France

Reviews over accommodaties in Ile de France

Top locatie en sfeer, hygiëne liet te wensen ove

Patricia, 10-5-2018

Mijn vriend en ik hebben hier afgelopen week 2 dagen doorgebracht. Het hotel had een toplocatie op 15 minuten lopen van de Disneyland parken. Ook de sfeer die ze creëren binnen het hotelcomplex paste perfect in het western thema.

Wij waren dus erg enthousiast over het hotel op zich. Helaas bleek de kamer zelf naast erg sfeervol niet al te best schoongemaakt. De pakjes drinken van vorige gasten lagen nog op de vensterbank, evenals gebruikte rietjes. En de spiegel die er hing was ronduit vies.

Gelukkig lagen de bedden prima, wat veel goed maakte.

Over het vriendelijke, behulpzame personeel niets dan lof! Zij deden er alles aan om het naar je zin te maken.

Ook het eten in het bijbehorende buffet restaurant overtrof onze verwachtingen. We hebben erg lekker gegeten en er was voor ieder voldoende keuze.

Al met al een prima hotel waarbij de schoonmaak van de kamer iets beter kan.

Geweldig hotel

Martin, 8-5-2018
    Een geweldig hotel met een zeer goede ligging in het centrum van Parijs. Nette, schone en zeer moderne hotelkamer. Vriendelijke en behulpzame medewerkers die goed Engels spreken. Het ontbijtbuffet was zeer goed en gevarieerd. Met de metro ingang voor deur heb je een goede metro verbinding door de stad.

Mooie plek om naar Disney te gaan.

Monique, 6-5-2018

Kleine camping met zwembadje. Maar ideaal als uitvalsbasis voor Disneyland of Parijs. Camping ziet er netjes uit. Wij hebben geen gebruik gemaakt van de faciliteiten. Zijn hier 2x geweest. Caravan van touroperator was netjes. Laatste keer in een 5 persoons caravan. Klein, dat wel. Douche heel klein, kan er net in staan. Weinig stopcontacten, niet handig als je met tieners reist en allemaal een telefoon hebt. Bedden vonden wij voortreffelijk. Lagen dekens maar wij hadden ons eigen dekbed bij. Gastvrouw en heer van touroperator super vriendelijk. Wij hebben geeneens de borg hoeven te betalen.

Maar ik zou deze camping niet kiezen voor mijn zomervakantie. In de omgeving weinig tot niks te doen. Echt in the middle of nowhere. Wel wat speel dingen voor kinderen. En een trampoline. Je kunt je brood bestellen op de camping, maar ook halen bij het bakkertje in het dorpje. 5 min rijden met de auto. Geen supermarkt op camping of dorp.

Was super

Irene van de kraak, 14-4-2018
    De aankomst was erg verwarrend doordat ze aan het bouwen waren, en we zo om moesten rijden dat we dachten dat we verkeerd reden. Was slecht aangegeven

Goed huis in de buurt van Disney

Nancy, 15-1-2014

Wij hadden een driekamervilla. Het is geen villa maar gewoon een huis met twee verdiepingen.

Beneden was de eerste slaapkamer met een tweepersoonsbed en ruime kast, een ruime keuken met wat simpele maar benodigde keuken spulletjes.

De slaapbank beneden is tevens de bank. Hier is redelijk op te slapen voor 1 persoon maar niet voor 2 personen daarvoor is de kwaliteit te slecht.

Boven zijn 2 ruime slaapkamers waarvan 1 met een grote kast. De badkamer is heel compleet met wasmachine en bad.

De spullen die in het huis staan zijn niet van geweldige kwaliteit maar voor een bezoek aan disney is het voldoende en goed te doen.

Soms is er een defecte lamp en de pannen zijn niet erg groot maar dit wisselt allemaal per huis.

De keuken is ruim en uitgerust met een magnetron, oven en vaatwasser.

Neem zelf hand en theedoeken mee en benodigde spullen voor de vaatwasser en wasmachine want die zijn er niet.

Voor ons zeker voor herhaling vatbaar. Maar als je er veel van verwacht zal het tegenvallen.

Ile de France scoort een 6,5 uit 10, op basis van 2498 reviews