header
Languedoc - Roussillon

Beleef cultuur, natuur en fijne zandstranden

Prachtige campings met leuke zwembaden gelegen aan brede zandstranden of wat intiemer in het binnenland. Campings dichtbij bezienswaardigheden en gezellige stadjes: ervaar een complete familievakantie in Languedoc.

Inspiratie voor Languedoc

Top 5 grotten, meren en kloven

De ongerepte natuur van Languedoc

Perfecte familiecampings

Yelloh Village Le Brasilia is een zeer complete camping

Een camping waarvan je zeker weet dat de hele familie een geweldige tijd heeft. De kinderen hebben de vakantie van hun leven bij een van de zwembaden, jij kunt ondertussen uitrusten op de terrassen of bij je accommodatie. Het terrein wordt zeer goed onderhouden, dat zorgt voor een schoon verblijf. Binnen enkele minuten ben je bij de zee waar je tot in de late uurtjes kunt luieren op het strand, om vervolgens plezier te hebben tijdens een compleet entertainmentprogramma op de camping.

La Sirene is op en top Frans:

Het echte Franse vakantiegevoel ervaren, dat kan op camping La Sirene. Het personeel is vriendelijk en je voelt je er direct welkom. Je verblijft in accommodaties die van alle gemakken zijn voorzien, verspreid over een mooi aangelegde camping. Bij zo’n prachtige camping mag het zwemplezier natuurlijk niet ontbreken en dat is er meer dan voldoende. Een heerlijk zwembad en uitnodigende glijbanen zorgen voor de nodige plezier.

Vijfsterrencamping Domaine La Yole

Voor een prachtig verblijf in Frankrijk met het gezin moet je naar Domaine La Yole. Deze vijfsterrencamping staat garant voor een ultieme vakantiebeleving voor jong en oud. Iedereen kan zich van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat vermaken op het geweldige complex en tegelijkertijd ben je binnen tien minuten direct aan de Franse zee. Op deze camping beleef je een mooie, gevarieerde vakantie die in het teken staat van zon, water, ontspanning, beleving en comfort.

Van alles te beleven bij Les Sablons

Aan een breed zandstrand in het Franse Portiragnes-Plage ligt deze levendige camping. Een luxe accommodatie met een heerlijk wellnessbad voor volwassenen voor de momenten waarop je even wil ontspannen zonder kinderen. De jongeren kunnen zichzelf ook uitstekend vermaken in een van de prachtige zwembaden waar tevens verschillende sporten worden aangeboden zoals basketbal, tafeltennis en volleybal.

Top vermaak voor jong en oud bij Yelloh Village Le Sérignan Plage

Of je nu een week, twee weken of zelfs langer op vakantie gaat naar Frankrijk; Yelloh Village Le Sérignan Plage gaat nooit vervelen. Zwembaden, restaurants, animatie, fietsverhuur en ligging bij het brede zandstrand; je treft hier alles dat een gezin nodig heeft. Zelfs een verzorgde spa! En of je nu in de zon kampeert of verblijft in een chalet in de schaduw, de plaatsen zijn ruim en comfortabel.

Dagjes uit in Languedoc

Catalaanse sfeer in het Franse Perpignan

In Zuidoost-Frankrijk ligt Perpignan, vlakbij de Pyreneeën en de Middellandse Zee. Vanwege de ligging en historie heerst er een kenmerkende Catalaanse sfeer en die is fantastisch voor een dagje beleving in de Franse zon. En dat is in het voor- of najaar niet anders, want Perpignan is een van de zonnigste steden in Frankrijk. Afgezien van terrasjes is er ook genoeg cultureel vermaak door de aanwezigheid van verschillende interessante musea.

Montpellier is authentiek en gezellig

Montpellier is bekend vanwege het historische stadscentrum waar je de typische smalle straatjes vindt die je het authentieke Franse vakantiegevoel geven. In deze Zuid-Franse stad kun je leuk winkelen en vele bezienswaardigheden bezoeken. Voor cultuur zit je hier ook goed want in het centrum van Montpellier treden regelmatig straatartiesten en muzikanten op.

De oude binnenstad van Carcassonne

Een populaire stad in Frankrijk is Carcassonne. Het ligt prachtig tussen de rivier de Aude en je vindt er ook het Canal du Midi. Prominent gelegen is de prachtige oude binnenstad welke geheel gerestaureerd is: La Cité de Carcassonne. Omdat deze vesting nog steeds een spectaculair gebouw is, waan je je hier direct in de Middeleeuwen. Vanuit de oude stad kom je via een van de twee bruggen in het nieuwe gedeelte waar ook van alles te beleven is.

Terug in de tijd in Nîmes

Liefhebbers van de Romeinse tijd bezoeken Nîmes. Onder keizer Augustus werd deze stad namelijk een belangrijk historisch centrum en dat zie je nog steeds aan de vele ruïnes en andere overblijfselen in de stad. Een van de hoogtepunten is het Maison Carrée. Kenners noemen dit de best bewaarde Romeinse tempel. Even indrukwekkend is de Arena van Nîmes: een Romeins gebouw geïnspireerd op het Colosseum in Rome. Ervaar de Romeinse tijd zelf en breng een bezoekje aan Nîmes!

Grotten, meren en kloven: top 5 uitjes

Grotten van Aven Armand

Deze grotten bieden een prachtige beleving in de ongerepte natuur van Languedoc. Je begint met een afdaling tot halverwege de grotten waarna je tijdens een rondleiding alles te weten komt over dit fenomeen. Daarna ga je nog verder de grotten in en wordt het spektakel compleet met geluid- en lichteffecten. Het is onvoorstelbaar hoe indrukwekkend deze grotten zijn met al hun historie en natuurpracht.

Grotten van Dargilan

Met de trein bezoek je de grotten van Dargilan die adembenemend mooi zijn. Je maakt er een bijzondere wandeling door de tijd en geniet van een oogverblindend kleurenpalet. Ook de rit ernaartoe is de moeite waard, vooral wanneer je via de Gorges rijdt.

Meer van Salagau

Als je de zachtrode tinten van de heuvels ziet, weet je waarom deze omgeving zo bijzonder is. De vulkaansteen en wijngaarden vormen een kleurrijk landschap bij het Meer van Salagau. De weersomstandigheden zijn hier bijna altijd voortreffelijk, wat maakt dat je er ook lekker kunt zwemmen of varen met een bootje.

Gorges de la Fou

Een wandeling door deze kloof mag niet ontbreken bij een vakantie in Languedoc. Het hele gezin kan hier prima lopen, dus ook kleinere kinderen zullen deze leuke en spannende trip niet snel vergeten. Zowel bij regen als hitte een perfect plan, want je loopt hier door een smalle, koele kloof tussen de bergen in. Doen!

Grotten van Limousis

Wie geen genoeg krijgt van grotten met prachtige stalagmieten en stalactieten, rijdt naar de grotten van Limousis. Een uur lang word je rondgeleid door dit prachtige natuurgebied. Zorg voor goed schoeisel en warme kleding, ook in de zomer, want het is vaak erg fris in de grotten. Doorgaans spreekt men alleen Frans, maar bij de entree kun je vertalingen vragen zodat je jouw kinderen ook uitleg kunt geven over het indrukwekkende grottenstelsel van Limousis.

• 1.101

Reviews over accommodaties in Languedoc - Roussillon

Erg goed

Jan van der Goorbergh
    4-10-2018

In het voorjaar een rustige camping. meteen gunstige ligging (t.a.v. boulevard en strand).

Prima.

Monique Beijee
    1-9-2018

Huisjes van particulieren,dus erg wisselend van inrichting.Sommige verouderd.

Mooi en schoon zwembad.Genoeg bedjes.

Een geweldige lokatie en prima verzorging.

Jim Tolsma
    2-8-2018

Het is de eerste keer dat ik een review schrijf. Dat is dan ook niet zonder reden. Ons verblijf in Chateau Du Camurac was geweldig. Bij aankomst werden wij vriendelijk ontvangen, en kregen we vele tips betreffende de mooie omgeving. Chateau Du Camurac is gelegen tussen de bergen in Zuid Frankrijk. Het eten dat door de gastvrouw wordt gekookt is geweldig en de gastheer zorgt er voor dat aan alle wensen wordt voldaan. Geen vraag is teveel.

We hebben het er bijzonder naar ons zin gehad en als mijn gezondheid het toestaat gaan we zeker terug.

Appartement met gebruiksaanwijzing...

berthuizing
    20-6-2017

Het complex met hotel en appartementencomplex ligt mooi aan het strand en zee. Winkelcentrum is 10 minuten lopen. Zeezicht is aan te bevelen. Anders uitzicht op de drukke weg en camping. Het stoorde ons dat verder geen onbetaalde service wordt gegeven. Bij een tweewekelijks verblijf moesten we 96 euro bijbetalen voor 1x nieuwe handdoeken, 1x nieuw bedlinnen en 1x tussendoor schoonmaak voor 2 personen, Dat hebben we niet gedaan, we hadden al een aanzienlijk bedrag betaald. Om deze reden scoort deze accomodatie wat ons betreft niet meer dan een magere zeven. Bijzondere manier van omgaan met je gasten.

aanrader

Paul van Daalen
    8-2-2017

Een echt familiehotel, eigenaars runnen dit mooie bedrijf al jaren, heel goed eten, goede service en vriendelijke bediening; wij zijn hier al drie keer geweest om in de omgeving prachtige fietstochten te maken, je moet wel over een goede fietsconditie beschikken, uitzicht is niet over weldigend, maar accommodatie is rustig, personeel is erg vriendelijk, het is niet echt goedkoop, maar prijs/kwlitetiverhouding is acceptabel, het eten is voortreffelijk, kamers worden elke dag opgeruimd en bedden opgemaakt