Op vakantie met de kids? Zoover tipt de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië!

Redactie - 22 augustus 2021

Redactie - 22 augustus 2021

Italië is een goede keuze voor een zonvakantie met het hele gezin. Veel gezinnen trekken jaarlijks richting het land. Dit is niet zonder reden. Italië is namelijk een hele diverse bestemming. Zo kent Italië verschillende mooie kustlijnen en eilanden voor een strandvakantie. Een avontuurlijke vakantie in de natuur beleef je rondom de Italiaanse meren. Voor een dagje vol cultuur bezoek je een van de historische steden. Het is natuurlijk wel belangrijk om een accommodatie te kiezen die geschikt is voor het hele gezin. Daarom tipt Zoover de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië. Dit is gebaseerd op de gemiddelde scores voor ‘kindvriendelijkheid’ over de afgelopen 2 jaar, volgens vakantiegangers zoals jij!

Suppen

1. Alphotel Tyrol

Alphotel Tyrol staat op nummer 1 van de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië. Dit is een viersterrenhotel in Zuid-Tirol. Dankzij het aanbod voor jong en oud is het een populaire keuze. Volwassenen komen tot rust in de wellness, terwijl de kinderen zich uitleven in de speeltuin of bij de bowlingbaan. Daarnaast heeft het hotel een ideale ligging. In de winter is het ideaal voor een wintersportvakantie met het hele gezin. In de zomer genieten jong en oud hier van de prachtige natuur. Ook worden er regelmatig leuke activiteiten georganiseerd, zoals tractorritjes.

Alphotel Tyrol

Francesco heeft een fijne vakantie gehad en zegt:

“In december vorig jaar verbleven we voor een paar nachten in Alphotel Tyrol, met behulp van een korting ze voor Black Friday aangeboden. We kennen Alphotel Tyrol sinds 2009 en dit was de zesde keer dat we daar verbleven: het is ons favoriete berghotel, vooral nu we onze kleine dochter hebben (iets meer dan 2 jaar oud). Het is net als ons thuis weg van huis, en we zullen zeker nog veel meer verblijven daar!”

Alphotel Tyrol - De meest kindvriendelijke accommodaties van Italië
Alphotel Tyrol

Dankzij de perfecte score van een 10 voor kindvriendelijkheid is Alphotel Tyrol de ideale keuze voor een familievakantie naar Italië!

2. Casa Cingoli

Voor de volgende accommodatie gaan we naar de prachtige omgeving van het heuvelachtige Le Marche. Casa Cingoli is een vakantiehuis bij de plaats Cingoli. Dankzij het kleinschalige karakter, de gastvrijheid van de eigenaren en de gezellige inrichting zijn andere vakantiegangers enthousiast. Daarnaast is in het huisje alles aanwezig voor de kids, van plastic servies tot een kinderstoel. Ook zijn er voldoende faciliteiten voor jong en oud, zoals een klein zwembad voor de kinderen en een speeltuin. In de zomer organiseren de eigenaren regelmatig een barbecue. Dat is pas echt genieten!

Casa Cingoli

Zo zegt een familie:

“Heerlijke plek om met jonge kinderen te verblijven. Na een gastvrij ontvangst (gedurende de hele vakantie bleef deze gastvrijheid) was het heerlijk genieten van een wijntje op de veranda. Vanaf de locatie vele mogelijkheden om binnen een half uur een leuke plek te verkennen. Voor de fietsers is het ook een prachtige omgeving. Langs de kust kunnen ook de minder geoefenden goed uit de voeten. […] Huisje is van alle gemakken voorzien. Locatie biedt meer dan voldoende privacy. Maar er kan ook gezellig samen gezeten worden. Erg leuk, zoals in ons geval, als er een leuke klik is met de buren.”

Casa Cingoli - de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië
Casa Cingoli

Met een gemiddelde score van een 9.9 voor kindvriendelijkheid is Casa Cingoli een echte aanrader.

3. Sempreverde

Willen jullie op kindvriendelijke vakantie naar Le Marche, maar dan op een camping? Dan is Camping Sempreverde een goede keuze. Dankzij de vele faciliteiten voor jong en oud wordt het omschreven als een echte familiecamping. Zo zijn er bijvoorbeeld speeltuintjes, maar er worden ook regelmatig activiteiten georganiseerd zoals een Italiaanse avond, buitenbioscoop en goud zoeken. Ook heel fijn: de camping biedt ook luxe glamping tenten aan! Kortom, het is duidelijk waarom Sempreverde tot de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië behoort.

Stephanie is hier met haar gezin geweest en zegt:

“Wat een fijne plek is dit! Heerlijke familiecamping waar het voor de kinderen een waar walhalla is! We stonden aan het grote veld en hadden fantastisch zicht op onze spelende kinderen. De aangrenzende beek is superleuk voor het bouwen van dammetjes en vangen van visjes. Borrel met flesje wijn en kaasje , behoort ook tot de opties 🙂 zwembad bij de buren is ook heel fijn! Lekkere plek met goede koffie! We zijn een week gebleven en hebben nog lang niet alles in d’r omgeving gezien, genoeg te doen dus! Groot pluspunt is ook het zeer schone sanitair!”

Sempreverde

Camping Sempreverde is een goede keuze voor een kindvriendelijke kampeervakantie in Italië. De gemiddelde score van een 9.9 voor kindvriendelijkheid spreekt voor zich!

4. Borgo Casalvento

Het appartementencomplex Borgo Casalvento ligt in Toscane, een regio die bekend staat om het strand en glooiende heuvels. Het is een populaire keuze onder gezinnen dankzij onder anderen het zwembad en de speeltuin. Het is niet voor niets een van de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië. Doordat hier veel gezinnen komen, hebben de kids genoeg vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen! Intussen ontspan jij op het terras bij je appartement onder de Italiaanse zon.

Marieke is enthousiast over Borgo Casalvento en zegt:

“Voor de tweede keer geweest en volgend jaar gaan we weer! Het is een heerlijke plek waar onze dochter (2) alle ruimte heeft om te spelen. Barbara staat altijd voor je klaar en zorgt ervoor dat het je aan niks ontbreekt. De omgeving is prachtig. Het enige nadeel is dat je wel afhankelijk bent van de auto.”

Borgo Casalvento - DE MEEST KINDVRIENDELIJKE ACCOMMODATIES VAN iTALIË
Borgo Casalvento

Jong en oud vermaken zich volop bij Borgo Casalvento. Dit appartementencomplex scoort gemiddeld een 9.9 op kindvriendelijkheid.

5. Agriturismo Pronto Campi

In de prachtige omgeving van Le Marche ligt camping Agriturismo Pronto Campi. Deze kleinschalige camping is populair onder gezinnen dankzij de leuke activiteiten die worden georganiseerd, bijvoorbeeld de Italiaanse pizza-avonden. Daarnaast vermaken de kinderen zich volop in de speeltuin, op de trampoline of tijdens het tafeltennissen. Ook is er een zwembad. Het is duidelijk waarom Agriturismo Pronto Campi tot de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië behoort!

Peter, Ysabel en Emma zijn hier recent geweest en zeggen:

“Fantastische camping voor gezinnen met (jonge) kinderen maar buiten het seizoen ook een prima plek voor iedereen die van rust houdt. Sigried, Aad en de kinderen doen heel hard hun best om het hun gasten naar de zin te maken. Gastvrijheid staat hoog op hun prioriteitenlijst. Ruime plekken met elk een eigen picknick-tafel, ijskast en schaduwdoek. Tip: sla zeker de pizza en/of pasta-avond niet over. Gezelligheid troef.”

Agriturismo Pronto Campi - de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië
Agriturismo Pronto Campi

Op de kleinschalige camping Agriturismo Pronto Campi valt genoeg te beleven voor het hele gezin. Ontdek zelf waarom deze camping gemiddeld een 9.7 scoort op kindvriendelijkheid!

6. Casa del Fonte

We blijven nog even in Le Marche met de volgende accommodatie. Voor wie opzoek is naar een Bed & Breakfast met het hele gezin is Casa del Fonte een goede keuze. Hier zijn namelijk allerlei faciliteiten voor jong en oud. Er zijn bijvoorbeeld een zwembad en een speeltuin. Ook worden er regelmatig leuke activiteiten georganiseerd voor het hele gezin, zoals gezamenlijke diners aan de lange tuintafel buiten. Daarnaast ligt Casa del Fonte in een schitterende omgeving met prachtige uitzichten. Wat wil je nog meer?

Ri heeft een fijne vakantie gehad bij deze Bed & Breakfast en zegt:

“Claire en Michel zijn hier voor geboren! Ze doen dit zo leuk samen! Ze weten alle leuke, mooie romantische plekjes. De gezellige georganiseerde avonden zijn altijd een feest! Lekker eten, hapje drankje, gezellige muziek! Niet alleen Claire en Michel zijn schatten maar ze hebben ook nog 2 super leuke dochters, onze dochters hebben de hele vakantie met ze gespeeld, lekker gezwommen op de trampoline en in het speeltuintje! Onze vakantie was echt top! Volgend jaar gaan we weer! (het was super goed te doen met de Corona maatregelen. Alles netjes, schoon en hygiënisch!)”

Casa del Fonte - de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië
Casa del Fonte

Met een gemiddelde score van een 9.7 voor kindvriendelijkheid zit je bij Bed & Breakfast Casa del Fonte helemaal goed met het hele gezin!

7. Agriturismo Anna-Rosa

Voor de volgende accommodatie op deze lijst met de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië gaan we terug naar Toscane. Agriturismo Anna-Rosa is een appartementencomplex in de omgeving van Legoli. Het is van alle kindvriendelijke gemakken voorzien, zoals een zwembad, speeltuin en restaurant. Daarnaast staan de gastheer en gastvrouw bekend als heel gastvrij en worden er regelmatig leuke activiteiten georganiseerd. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de mooie omgeving…

Agriturismo Anna-Rosa - de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië
Agriturismo Anna-Rosa

Dankzij de hoge score van een 9.7 voor kindvriendelijkheid is Argiturismo Anna-Rosa een goede keuze voor een familievakantie naar Italië!

8. La Futa

Ook de volgende accommodatie ligt in Toscane. Camping La Futa ligt in de bergachtige en groene omgeving bij Firenzuola. Hier vermaken jong en oud zich volop dankzij de vele faciliteiten. Voor de kinderen is er een zwembad, pingpongtafel en een trampoline. ’s Avonds schuif je met het hele gezin aan in het restaurant, of koken jullie zelf bij de campingplaats. De camping ligt op een berg in een rustige omgeving. Met de auto verken je de omgeving, zoals een meer dat op 30 minuten rijden afstand ligt.

Inge is met het hele gezin naar deze camping geweest en zegt:

“We hebben een fijne tijd gehad op camping futa. Vriendelijke eigenaar en veel faciliteiten. Toilet is erg schoon en de plekken zijn mooi. Je kunt een pizzaatje eten op de camping. Zwembad was iets kleiner dan verwacht maar nog steeds heerlijk. Kinderen vinden elkaar snel en er zijn ook genoeg Nederlandse en Italiaanse kinderen. Mijn dochter had zo een Nederlands en Italiaans vriendinnetje. Het ligt afgelegen wat een voor- en nadeel is. De natuur is prachtig in de omgeving.”

La Futa - de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië
La Futa

Met een gemiddelde score van een 9.7 voor kindvriendelijkheid zit je helemaal goed bij camping La Futa.

9. Piazza Pinokkio

Het is genieten geblazen bij vakantiehuis Piazza Pinokkio bij Scandicci in Toscane. Dankzij de faciliteiten zoals het zwembad en de speeltuin is het een populaire keuze onder gezinnen. De huisjes zijn van alle kids-proof gemakken voorzien, zoals traphekjes en kinderstoelen. Fijn voor de ouders: je kan een ontzorg-pakket bijboeken, waardoor je volop tot rust kan komen. Ook de ligging is erg mooi, tussen de glooiende heuvels en wijngaarden. Het is duidelijk waarom Piazza Pinokkio tot de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië behoort!

Madelon is op vakantie geweest naar Piazza Pinokkio en zegt:

“Prachtige locaties, fantastisch groot huis (Balena) met fenomenaal uitzicht. Zeer kindvriendelijk, kleinschalig, gemoedelijk en hartelijke eigenaren. De gezamenlijke eetavonden zijn super!”

Piazza Pinokkio - de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië
Piazza Pinokkio

Vakantiehuis Piazza Pinokkio is een goede keuze voor een familievakantie in Italië. De gemiddelde score van een 9.7 voor kindvriendelijkheid spreekt voor zich!

10. Agriturismo Casale Il Sogno

Voor de laatste accommodatie op deze lijst met de meest kindvriendelijke accommodaties van Italië gaan we naar Umbrië. Appartementencomplex Agriturismo Casale Il Sogno is een kindvriendelijke keuze dankzij de aanwezigheid van een zwembad en uitgebreide speeltuin. Ook worden er allerlei activiteiten georganiseerd. De volwassenen worden niet vergeten, zo zijn er regelmatig wijnproeverijen. Daarnaast zijn de appartementen ruim en van alle gemakken voorzien. Wat wil je nog meer?

Richard en Marjolein houden het kort maar krachtig en zeggen:

“Wat een geweldige locatie, wat een fijne gastvrije eigenaren. We voelden ons zeer welkom. Eigen tent mee, stonden op prachtige plek met fantastisch uitzicht. Gaan zeker terugkomen!”

Agriturismo Casale Il Sogno
Agriturismo Casale Il Sogno

Agriturismo Casale Il Sogno is een fijne accommodatie voor jong en oud. Dit appartementencomplex scoort gemiddeld een 9.6 op kindvriendelijkheid.

Bekijk accommodatie

Dit waren de 10 meest kindvriendelijke accommodaties van Italië. Ben jij helemaal verliefd geworden op dit vakantieland, maar wil je nog even verder kijken voor een accommodatie? Bekijk dan het volledige aanbod op Zoover, voorzien van reviews van vakantiegangers zoals jij.