San Agustín

San Agustín is een charmante kustplaats op Gran Canaria. Parelwitte stranden, palmbomen en hotelresorts maken San Agustín tot een heerlijk vakantieoord. Deze rustige badplaats is nog niet zo overspoeld door het drukke toerisme. Dagtripje maken? Het toeristisch centrum van Playa del Inglés bereik je eenvoudig via de prachtige strandpromenade.

Lees meer over San Agustín

We hebben een aantal aanbieders voor San Agustín voor je op een rij gezet:

vakanties San Agustín

We hebben een aantal aanbieders voor San Agustín voor je op een rij gezet:

Over San Agustín

San Agustín is een rustige badplaats op het Spaanse eiland Gran Canaria. Trekpleisters van San Agustín zijn het strand en de lange wandelboulevard. Een vakantie in San Agustín is ideaal voor vakantiegangers die op zoek zijn naar een rustige vakantie aan het strand. Ook voor gezinnen met kinderen is San Agustín een geschikte vakantiebestemming. Lees je mee over San Agustín en zijn omgeving?

Wandelen over de boulevard

Tijdens je vakantie in San Agustín moet je zeker eens een wandeling maken over de boulevard. Onderweg word je links en rechts verleid om bij een van de vele terrassen of restaurants te gaan zitten voor een lekker hapje of drankje. Loop je de boulevard helemaal af richting het zuiden dan kom je in het centrum van Playa del Inglés. Playa del Inglés is in tegenstelling tot San Agustín een echte toeristische hotspot. Hier vind je volop uitgaansgelegenheden, zoals bars en discotheken. Dans tot in de vroege uurtjes en kom de volgende dag weer tot rust op het strand van San Agustín.

Bijzonder natuurverschijnsel

Op Gran Canaria vind je een afwisselend landschap met bijzondere natuurverschijnselen. Een daarvan ligt vlakbij je vakantieverblijf in San Agustín: het natuurgebied Dunas de Maspalomas. Hier heb je het idee dat je midden in de woestijn rondloopt. Iets verder weg, maar ook zeker de moeite waard om te bezoeken, is de vulkaan Pico de Bandama. Hier vind je de grootste krater van het eiland, de Caldera de Bandama. Kies uit een van de verschillende wandelingen en ga op avontuur in het vulkaanlandschap.

Leer meer over de geschiedenis van Gran Canaria

Ben je geïnteresseerd in de geschiedenis van Gran Canaria? Dan zijn er op het eiland twee plaatsen waar je meer over deze geschiedenis te weten kunt komen. Het museum en archeologiepark Cueva Pintada is een van deze plaatsen. Onder begeleiding van een gids leer je hier meer over hoe de bewoners vroeger leefden en zie je hoe de huizen er vroeger uitzagen.

Een andere aanrader die je meeneemt terug in de tijd is het archeologische park Maipés de Agaete. Dit park herbergt honderden graftombes, waarvan sommigen meer dan 1300 jaar oud zijn. Mede door het vulkanische landschap is dit een indrukwekkende plek om te bezoeken. Een vakantie in San Agustín is goed te combineren met een bezoek aan dit park.

Ben je enthousiast geworden over een vakantie in het Spaanse San Agustín? Neem dan een kijkje tussen ons aanbod en kijk of er een accommodatie voor je bij zit.

Weer & Klimaat San Agustín

Dagen regen12367131136119

Reviews over San Agustín

• 6hierisesther18-08-2013

Rustig, uitvalsbasis

Playa Feliz zelf stelt niet veel voor. Klein winkelcentrum met wat restaurantjes, verder weinig te doen. De stranden zijn keien/zwart zand. Geen strand om lekker te liggen of te snorkelen. Maar, met een auto zit je zó op de GC1 snelweg en heb je mooie stranden , shopping (El Tablero), bewoonde wereld (Maspalomas, Playa des Ingles) onder handbereik. Wij vonden het prima, op vakantie met twee kinderen (6 en 8) hadden wij niet de behoefte aan drukte van uitgaansgebied en daarbij behorende nachtelijke onrust.

• 8Sfeer in stad
    • 5Stranden

augustus 2013

• 5Ton Schimmelpenningh01-03-2015

Geen mooie plek

San agustin heeft weinig te bieden. Playa del ingles vinden we ook niet gewelgdig. Faro in maspalomas is de mooite waard. Leuke boulevard en restaurantjes

Gereisd met partner in februari 2015

• 7M.02-05-2017

Rustig gelegen

San Agustin is rustig gelegen. Als je een auto tot je beschikking hebt is dit een prima plek om te verblijven. 10 automin. van Playa del Ingles. In San Agustin kan je gratis parkeren. Breed zandstrand met zwart zand. Supermarkt in de buurt, autoverhuur en div. eetgelegenheden. Via het kustpad kan je in 40 min wandelen naar Playa del Ingles. Er rijden ook div. bussen vanaf San Agustin naar Playa del Ingles en Maspalomas.

• 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in april 2017

• 6anoniem05-07-2014

Niet zo veel te doen in omgeving.

San agustin is afgelegen, dus een huurauto is aan te raden of een taxi nemen.

• 6Omgeving
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2014

• 10debbie tarry13-09-2014

quiet little area but easy to get to busier places

seemed very quiet but I loved it. if you want more nightlife or other beaches etc there is a good bus service

• 9Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2014

• 7zwenne01-11-2012

rustige plek

san augustin is erg rustig.weinig te beleven.En het strand is donker bruin.

• 6Omgeving
    • 2Stranden

Gereisd met partner in oktober 2012

• 10Diana09-11-2012

Prachtige omgeving, schitterend eiland...

Je moet er gewoon vanalles doen zodat je iets meekrijgt van de cultuur van het eiland.

• 10Omgeving
    • 10Cultuur
    • 10Stranden

Alleen gereisd in oktober 2012

• 8arminda ojeda reyes17-12-2012

genial

hotel de muy buen ambiente donde te encuentras muy a gusto en un ambiente familiar

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in december 2012

• 7i burgler30-10-2014

schitterend uitzicht over het dorp met baai

s Avonds in het donker liggend op het terrasbed van je bungalow ,het geluid van krekels rondom en de zee onder je. De lichtjes van het dorp beneden en in de heuvels naast je. En dat alles bij een temperatuur van ong 24 gr.Prachtig en heel rustgevend

• 8Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

oktober 2014

• 7Hilde24-11-2011

Niet zo toeristisch

Er is niet erg veel te doen in San Agùstin. De stranden zijn er donker en het is er druk.

• 5Omgeving

Gereisd met vrienden in augustus 2011