Playa del Inglés

Een strandvakantie met hoofdletter S: Playa del Ingles

De grootste badplaats van het eiland is met het ruime aanbod van accommodaties, restaurants en bars een van de populairste bestemmingen voor een zon, zee en strandvakantie. Ontspan op je eigen balkon of struin langs de bruisende boulevard. Toch liever het zand tussen je tenen? Rol dan je handdoek uit op een van de gezellige stranden. 100% vakantie!

Inspiratie voor Playa del Ingles

Highlights van Playa del Ingles

Voor een gevarieerde vakantie

3 top accommodaties

Hotel Eugenia Victoria

Met het zeer aantrekkelijke all-inclusive concept heb je letterlijk alles binnen handbereik voor een overgetelijke vakantie. Smul van de buffetten of trek jezelf terug in het luxe wellnesscentrum. Neem een duik in het zwembad en maak je daarna klaar om het avond of nachtleven van Playa del Ingles te verkennen. Hier zul je je geen moment vervelen!

Aparthotel Sol Barbacan

Dit ruime, maar toch gevoelsmatig knusse hotel is ideaal voor een vakantie met het gezin. Ontspan bij je eigen, ruime appartement en kijk uit over de groene tuin. Geniet van de zon aan een van de drie zwembaden of laat je overhalen voor een potje beachvolleybal. De kinderen leven zich uit bij de miniclub, het zwembad en leuk opgezette speeltuin.

Bungalow Parque Christobar

Beleef het echte Spaanse leven in je eigen, geheel in Spaanse stijl gebouwde accommodatie. Wandel door het met palmbomen omgeven groen en kom uit bij het zwembad. Kinderen zullen geen genoeg krijgen van de gave waterspeeltuin. En jij? Jij leunt achterover op je strandbed of maakt uitstapjes in de nabije omgeving. Plezier voor het hele gezin!

Ontspan in je eigen appartement

Hotel Sentido Princess

Bij dit centraal gelegen hotel ben je binnen een kilometer op het strand en de gezellige winkelstraten liggen om de hoek. Sentido Princess biedt onderkomen aan gasten van zestien jaar en ouder, die in alle rust een ontspannen vakantie willen. Met twee luxe zwembaden, een wellnessgedeelte en comfortabele ligbedjes zal dat geen enkel probleem vormen.

Hotel Lopesan IFA Buenaventura

Een rustige strandvakantie, maar ook de sportieve jij tot uiting laten komen? Dan zit je goed bij dit hotel met een ruim aanbod aan sportfaciliteiten. Neem na een work out een verkoelende duik in een van de zwembaden. En de kinderen? Die hebben uren speelplezier bij de miniclub, speeltuin of speciale kinderbaden. Samen genieten onder de Spaanse zon!

Hotel Waikiki

Wow, wanneer je vanuit het zwembad of je balkon de omgeving bekijkt, is het onmogelijk om niet in de vakantiemodus te komen. Dit hotel is naast het zwembad en de restaurants van alle gemakken voorzien en biedt vertier voor jong en oud. Met het centrum op loopafstand en de busservice die je direct naar het strand brengt, heb je keuze genoeg.

Highlights van Playa del Ingles

decoration

Ga op avontuur in de Sahara van Spanje!

Maak vanuit je vakantieadres een uitstap naar de betoverende, uitgestrekte duinen van Maspalomas. Maak een voettocht of, nog veel leuker, laat je door een kameel de zandheuvels op en af brengen. De slome stappen van dit dier zorgen voor een ontspannen, maar boeiende excursie. Vergeet uiteraard ook niet je camera mee te nemen!

Winkelen in het kwadraat

Wie het leuk vindt om langs winkeltjes te struinen, kan in Yumbo Centrum zijn of haar hart ophalen. Parfums, chique kleding en talloze souvenirs: het is hier allemaal te vinden. Je vindt hier ook veel sfeervolle restaurants en cafes. Zo kun je hier een leuke vakantiedag doorbrengen.

Natuurlijk Playa del Ingles

De natuur op Gran Canaria is zo divers dat het zonde is om daar niets van mee te krijgen. Verken met een jeep of quad de bergachtige binnenlanden, of ga met een boot of catamaran het water op. Nog avontuurlijker? Huur een jetski of stap op een snelle boot om dolfijnen te gaan spotten. Gun jezelf een bijzondere ervaring!

Feesten op z'n Hollands

Zin in Nederlandse gezelligheid onder de Spaanse zon? Dan staat het Heineken café garant voor een bruisende uitgaansavond tijdens je vakantie. Dans op de livemuziek van Nederlandstalige artiesten en smul van typsiche Hollandse snacks. Het café bevindt zich het levendige centrum van Playa del Ingles en met een taxi ben je zo weer bij je hotel.

Roadtrip: een bezoek aan Las Palmas

De hop-on hop-off tour is een leuke en gezellige mogelijkheid om tijdens je vakantie in Playa del Ingles ook het levendige Las Palmas te ontdekken. Stap in de rode dubbeldekker die je naar de leukste plekjes brengt, die je uiteraard uitgebreid mag verkennen. Een ideale manier om in korte tijd alle highlights van deze badplaats te zien.

Sorteren

vakanties Playa del Inglés

Reviews over Playa del Inglés

Geweldig.

Angelina
    15-6-2018
    Playa del Ingles heeft mooie stranden en leuke restaurantjes op de boulevard. Lekker eten en een drankje doen onder het genot van life muziek in sommige café's. Vele gezellige winkelcentra's waaronder Yumbo en Gran Chaparral. Hier kun je lekker shoppen en er is veel keus in allerlei producten. 's Avonds kom je ogen te kort, zoveel is er te zien! Vele travestieten in kleurige kledij! Massage salons enz. Ook is het gay vriendelijk!

hou je van rust dan moet je hier komen

raymond Stefan langoor Hengst
    8-6-2018

Prachtige stranden prachtige omgeving erg schoon ook.

min punten heb ik niet.

2018 om precies te zijn augustus komen wij hier weer.

twee weken heerlijke rust.

Playa del Ingles zelf wat saai

Janine
    21-5-2018

De plaats Playa del Ingles was niet echt spectaculair. Je had 2 shopping centres de Yumbo en Kasbah. Verder kennen ze er gezellige winkelstraten. Het strand en duinen is wel erg mooi. Je kunt langs het strand lopen naar Maspalomas. Als je van uitgaan houd moet je er niet heen gaan.

Wij hadden wel een geweldig hotel RIU Papayas. En hadden de bushalte en taxihalte voor de deur. Wij zijn dan ook iedere dag met de bus weggeweest naar Puerto de Mogán, Puerto Rico (aanrader), Maspalomas (Meloneras shopping centre), Las Palmas (hoofdstad) en we hebben een tour door de vulkanische bergen met mini busjes gedaan. Playa del Ingles zelf was niet veel bijzonders maar de plaatsen er om heen waren wel leuk. Vandaar dat we ook een geweldige vakantie hebben gehad.

Geweldig

Frida muntinga
    19-5-2018

Was geweldig!

Samen een heerlijke vakantie gehad.

Prima accommodatie vlakbij centrum en zee.

Een beetje vergane glorie.

Greet
    15-5-2018

Playa del Ingles heeft een prachtig strand waar je nog kunt zonnen op een betaalbaar ligbed met parasol.

Het stadje zelf stelt niet veel voor. Veel winkels zijn overgenomen door chinezen die allemaal hetzelfde verkopen. Veel vertier speelt zich af in de shopping malls die allemaal wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. Wij hebben genoten van de dansers op het plein van de Kashbah. Daar wordt elke avond gedanst door iedereen die dat leuk vindt. Daar kun je ook heel gezellig een drankje doen in één van de vele cafeetjes.

Playa del Ingles is een beetje vergane glorie. Het verdient een opknapbeurt.

Playa del Inglés scoort een 7,7 uit 10, op basis van 2679 reviews