Costa de Lisboa

Op zoek naar een vakantie met heerlijk eten, pittoreske plaatsen en mooi weer? Dan zit je goed in de Costa de Lisboa, oftewel de kust van Lissabon. Ga zitten op een terrasje voor een Portugese lekkernij, bijvoorbeeld een pastel de nata, een typisch Portugees gebakje. Een uitstapje naar de kust is ook zeker de moeite waard: gegarandeerd fantastisch uitzicht! Een vakantie naar Costa de Lisboa is veelzijdig en biedt een combinatie van natuur, historie en interessante steden.

Lees meer over Costa de Lisboa

We hebben een aantal aanbieders voor Costa de Lisboa voor je op een rij gezet:

vakanties Costa de Lisboa

We hebben een aantal aanbieders voor Costa de Lisboa voor je op een rij gezet:

Over Costa de Lisboa

Ga jij op vakantie naar Costa de Lisboa, oftewel de kust van Lissabon? Uitgestrekte zandstranden in combinatie met idyllische stadjes zijn hier de aanwezige ingrediënten voor een heerlijke zonvakantie. Het mediterrane klimaat van de regio en de ligging aan de Atlantische oceaan maken de kust rondom Lissabon ook een perfecte watersportlocatie. Combineer je strandvakantie met een stedentrip!

Zon, zee en strand

Van watertrappelen tot een tocht op de jetski en van duiken tot surfen: aan de Costa de Lisboa is het allemaal mogelijk. De stranden zijn hier langgerekt en de natuur is indrukwekkend. Je vindt er verschillende type badplaatsen, van toeristisch tot rustig. Bezoek het vissersdorpje Ericeira met haar kleine witte klinkertjes en witte huisjes en sla het sprookjesachtige Sintra niet over, dat met weelderige tuinen en mooie paleizen op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat.

Lissabon

Wanneer je in Costa de Lisboa op vakantie gaat duik dan ook het centrum van Lissabon in en ga op in de lokale levensstijl. Naast de vriendelijke inwoners tref je hier ook de leukste eettentjes. Van koffiehuizen en traditionele restaurants tot trendy barretjes gesitueerd in af- of oplopende schattige steegjes. De Portugezen zijn ware genieters en houden van lekker eten. Ontelbaar veel, en vaak goedkope, visgerechten worden hier geserveerd. Op zoek naar aanbiedingen of een leuk hotel? Kijk op Zoover voor een last minute vakantie naar Costa de Lisboa.