header
Costa de Lisboa

Geniet van een zonovergoten Costa de Lisboa!

Op zoek naar een vakantie met heerlijk eten, pittoreske plaatsen en mooi weer? Dan zit je goed in de Costa de Lisboa. Ga zitten op een terrasje voor een Portugese lekkernij, bijvoorbeeld een pastel de nata, een typisch Portugees gebakje. Een uitstapje naar de kust is ook zeker de moeite waard: gegarandeerd fantastisch uitzicht!

Inspiratie voor Costa de Lisboa

5x de mooiste accommodaties

Midden in de stad of aan het strand

5x steden voor een topvakantie

Cultuur, stad en zon

5x kastelen en paleizen

Bezoek de oude ruïnes

5x de mooiste accommodaties

1. Zon, zee en strand bij Aparthotel Estoril Eden

Een half uur rijden vanaf Lissabon vind je de badplaats Estoril. Met veel zandstranden is het hier goed vertoeven. Vanuit Aparthotel Estoril Eden heb je op verschillende plekken uitzicht over zee, maar er is ook een binnen- als een buitenzwembad aanwezig. Het hotel ligt op loopafstand van het station waardoor een uitstapje een stuk eenvoudiger wordt.

2. Hartje centrum: Hotel Mundial

Midden in het centrum van Lissabon bevindt zich Hotel Mundial, een viersterrenhotel dat daar eer aan doet. Helemaal bovenop het hotel vind je een rooftop bar met spetterend uitzicht over de stad. Als extra pluspunt is er gratis wifi in het hotel aanwezig. Ook is dit hotel een uitstekende uitvalsbasis voor een tripje naar Lissabon!

3. Op en top genieten bij Hotel Miragem

Ben je op zoek naar ultiem comfort, dan zit je in Cascais goed. Met uitzicht op zee vanuit de kamers en het zwembad heeft dit hotel alles voor een geslaagde vakantie. Naast verschillende restaurants en bars heeft het hotel ook een fitnessruimte en binnenzwembad, voor wie op vakantie in vorm wil blijven. Een dagje relaxen kan ook in de spa.

4. Plezier voor kinderen en ouders bij Vakantiepark Quinta Laranja

Dit vakantiepark is gelegen in het binnenland van Portugal. Het park is opgericht door Nederlanders waardoor er ook veel Nederlandse gezinnen te vinden zijn, extra leuk voor de kinderen. Kies op het park uit bijvoorbeeld een studio of een huisje. In de buurt zijn oude stadjes te vinden, rijd je een stukje verder naar de kust dan kun je ook surfen.

5. Portugese sferen bij Hotel Lisboa Tejo

Dit hotel scoort niet voor niets hoog bij jullie, het hotel ligt middenin het centrum, wat een stedentrip naar Lissabon nóg aantrekkelijker maakt. Hotel Lisboa Tejo biedt een ruim ontbijt, goed personeel en fijne bedden. Bijkomend voordeel is dat het hotel niet gehorig is, zo kun je je even afsluiten van alle trams en drukte van de stad.

5x steden voor een topvakantie

1. Stedentrip in bruisend Lissabon

Naast hoofdstad is Lissabon ook de grootste stad van Portugal. Must sees in Lissabon zijn het Praca do Comércio, een immens plein met een boog als toegang en een standbeeld van een voormalige koning van Portugal. Daarnaast is dé tram natuurlijk niet te missen en de hangbrug die over de Taag gaat.

2. Strand en cultuur in Cascais

Van oudsher is Cascais een zonnig vissersdorp waar veel van de cultuur bewaard is gebleven. Bezoek het Forte de São Jorge de Oitavos of loop door de pittoreske straatjes. In Cascais vind je niet een groot uitgerekt strand, maar verschillende kleinere strandjes. Praia de Guincho is een uitermate geschikt strand voor surfers of gewoon om te zonnebaden.

3. Rust en het casino in Estoril

De plaats Estoril staat bekend om zijn rust. In de plaats is geen echte binnenstad te vinden met veel winkels, daarvoor kun je uitwijken naar bijvoorbeeld Cascais. Wél heeft het een enorm strand. In de plaats is een groot casino te vinden dat druk wordt bezocht. Ga je naar het restaurant van het casino dan is van tevoren reserveren noodzakelijk.

4. Koninklijke schoonheid in Sintra

Ben je liefhebber van kastelen en koninklijke paleizen? Dan moet je Sintra zeker niet overslaan. Sintra ligt in de bergen van natuurpark Serra da Sinta en staat vol met prachtige huizen. Bezoek bijvoorbeeld Quinta da Regaleira, een paleis dat vooral bekend staat om de mooie draaitrap naar de waterput.

5. Bedevaartsoord Fátima

Ten noordoosten van Lissabon, op ongeveer anderhalf uur rijden, ligt het internationale bedevaartsoord Fátima. Naast het Heiligdom van Fátima en de basiliek zijn er verschillende musea in de stad te vinden. In alle hoeken van de wereld zijn Portugese ontdekkingsreizigers geweest, hier zijn tentoonstellingen over te vinden in Musea Interativo.

5x kastelen en paleizen

1. Kasteel van Sao Jorge

Een kasteel geeft niet alleen een kijkje in het verleden maar zorgt vaak ook voor mooie uitzichtpunten. Zo ook bij het Kasteel van Sao Jorge. Het ligt hoog in Lissabon waardoor het een goed uitzicht geeft over de stad. Klim helemaal bovenin de toren voor een spetterend uitzicht over de hangbrug en de Taag.

2. Kijk je ogen uit in Palácio de Monserrate

Het is misschien een klein paleis maar je hoeft zeker niet bang te zijn om je te vervelen. Dit paleis heeft invloeden uit Portugal, Arabië en India waardoor het veel pracht en praal heeft. Klaar met het binnenkijken? Eromheen liggen nog botanische tuinen die ook zeker de moeite waard zijn.

3. Kleurrijk Palácio da Pena

Dit paleis staat bovenop de Portugese stad Sintra en heeft daarmee een geweldig uitzicht. Het paleis is gebouwd op de resten van een Hiëronymietenklooster. Palácio da Pena is gebouwd in de romantische stroming uit de negentiende eeuw. Het valt niet te missen met zijn vele kleurrijke torens en wanden.

4. Klimmen naar Castelo dos Mouros

De stenen muren van het kasteel hebben een totale lengte van 450 meter. Om bovenin het kasteel te komen is een flinke klim van 500 treden maar zeker de moeite waard. Het kasteel werd oorspronkelijk gebouwd om Sintra te beschermen. Het kasteel staat al sinds 1995 op de werelderfgoedlijst.

5. Ruïnes bij Castelo de Ourém

Dit kasteel is naast lopend ook goed met de auto te bezoeken. Er zijn veel ruïnes te zien en als je even uit de auto stapt heb je ook nog eens mooi uitzicht over de vallei. Voor wie geen auto heeft of liever te voet gaat worden er rondleidingen aangeboden waardoor je nog meer komt te weten over Castelo de Ourém.

Sorteren

vakanties Costa de Lisboa

Reviews over accommodaties in Costa de Lisboa

Perfecte ligging, net hotel.

Liset
    20-5-2018

De ligging was perfect! Vanaf het vliegveld heel makkelijk met de metro te bereiken. Schone kamer, wel verouderd maar dat vonden wij geen probleem. Er was heel veel leven buiten op het pleintje voor het hotel. Dit vonden wij juist gezellig. Wil je rust, dan moet je niet midden in het centrum gaan zitten. Het ontbijt was simpel maar voor ons voldoende. Het personeel bij de receptie was niet echt vriendelijk maar we hadden ze ook niet nodig behalve voor in- en uitchecken dus we hebben ons er niet aan gestoord.

Voor onze stedentrip vonden we het een prima hotel en zou het zo weer boeken.

Geweldig hotel, en vriendelijk personeel.

Lia
    19-5-2018

Olaias hotel heet het inmiddels.

Een super hotel.

Heel vriendelijk behulpzaam personeel.

Keurig en schoon.

Metro station naast hotel, perfect voor stedentrip Lissabon.

Ontbijt zeer uitgebreid,vers, steeds aangevuld.

Kamer groot en schoon, uitzicht over de Taag, wij zaten 6 hoog in 3 personen kamer.

Kortom top, top.

Ana Mestre, Guest Relations, 30-5-2018

Dear Guest,

Thank you for choosing Olaias Park Hotel during your visit to Lisbon.

Our team is very grateful for you enjoyed our hotel facilities, and we hope to see you again soon.

Best regards,

Ana Mestre | Guest Relations

Fantastische plek om zeker naartoe terug te gaan!

Linda Visser
    28-4-2018
    Wat een super mooie relaxte vakantie op deze plek gehad! Onze kids 8_6_3 hebben heerlijk genoten van speeltuin en zwembad! De omgeving is prachtig en wat een gastvrijheid! Top op naar toe te gaan!

Leuke kleine camping

Marco
    11-12-2017

Lekker ruim kunnen staan en geen genummerde plekken.

Bij aankomst kwam eigenaar ons helpen. We waren met een camper van 7.5 meter en een trailer met een auto erop. Vanaf deze camping die in het bosbrand gebied lag hebben we leuke tochten kunnen maken met onze Smart naar Fatima, de kust, Lissabon. De omgeving zag er jammer genoeg geblakerd uit. Het meer is leuk. Eigenaar haalde morgens lekker vers brood.

Prima camping met goede fietsmogelijkheden.

Henk
    25-6-2017
    Ik heb geen nadelige dingen ontdekt. In de buurt is nog een goede wandel in natuurgebied (duinlandschap) naast de camping. Er is een mooi strand in de buurt. Het dorp Cascais is ook de moeite waard, te bereiken met auto, fiets en bus. In Cascais is een treinverbinding naar verdere bestemmingen, bijvoorbeeld Lissabon.
Costa de Lisboa scoort een 7,9 uit 10, op basis van 2253 reviews