header
Algarve

De Algarve voor prachtige stranden, authentieke stadjes en 300 dagen zon

Fantastische zandstranden met adembenemende uitzichten op indrukwekkende rotspartijen. In de Algarve komen je vakantiedromen tot leven. Bovendien kun je er urenlang slenteren door pittoreske stadjes, genieten van heerlijke visgerechten en de natuur intrekken om je te laten verrassen door het landschap.

Inspiratie voor de Algarve

5 vakantieparken

Gezinsaccommodaties in de Algarve

5x steden in de Algarve

De highlights van de Portugese streek

De 5 mooiste zandstranden

Ontdek de meest populaire stranden

5 vakantieparken

1. Clube Albufeira

Dit vakantiepark is prachtig gelegen tegen de rotsen van het vissersdorp Albufeira. De 350 appartementen zijn goed onderhouden, bieden comfortabel ruimte aan het hele gezin en liggen verspreid over het groene en glooiende park. Ook de vier zwembaden en twee restaurants voldoen aan alle moderne eisen en bieden vermaak voor iedereen.

2. Quinta de Paraiso

Dichtbij het pittoreske vissersdorpje Carvoeiro ligt dit uitgestrekte Portugese vakantiepark met vermaak voor het hele gezin. Het park met prachtige villa’s, bungalows en appartementen beslaat ruim 300.000m² en is gebouwd in traditionele Moorse stijl. De accommodaties bevinden zich tussen de tropische tuinen waar je tevens uiteenlopende voorzieningen hebt zoals zwembaden, restaurants, barretjes, sportfaciliteiten en vermaak.

3. Golden Club Cabanas

Middenin de natuur en met een heerlijk strand voor de deur, dat maakt dit vakantiepark in de Algarve tot een bijzondere plek. Golden Club Cabanas ligt aan de rand van een natuurgebied dichtbij Tavira. Je kunt er uitrusten in de luwte of je uitleven bij het hotel, want voor iedereen organiseert het park leuke activiteiten.

4. Alfagar Village

Bij een vakantie in de Algarve hoort een oogverblindend uitzicht en dat vind je bij Alfagar Village. Je hebt de keuze uit royale appartementen, spectaculair gelegen op een klif met prachtig uitzicht over de Atlantische oceaan. Het park heeft bovendien een riante tuin met een prachtig privé zandstrand, drie zwembaden en verschillende restaurants.

5. Vitor's Village

Vitor’s village is ook een prachtig gelegen vakantiepark in de Algarve dichtbij het traditionele dorpje Ferragudo. De appartementen zijn schoon en mooi gelegen en je komt er heerlijk tot rust. En vakantiegangers die meer uitdaging zoeken zijn zo in de stad Portimão of middenin het bruisende nachtleven van Praia da Rocha.

5x steden in de Algarve

1. Lagos

Deze stad staat bekend om de hippieachtige sfeer die je vindt op de vele terrasjes, stranden en in de winkeltjes. Lagos heeft bovendien prachtige rotsen die de Algarve kenmerken. Het is daarom een aanrader om met een bootje langs en onder Ponta da Piedade door te varen. Misschien zie je zelfs de dolfijnen.

2. Albufeira

Dit oude vissersdorpje in de Algarve staat bekend om de knusse witte huisjes en de mooie rotsformaties op de stranden. Tegelijkertijd vind je hier alles wat je van een grote stad kunt verwachten, allemaal tegen de achtergrond van een azuurblauwe zee. Je kunt ook een kijkje nemen in het nieuwere gedeelte Praia da Oura. En wil je schitterende grotten van binnen zien? Een echte aanrader is de Xorino Cave.

3. Faro

De meeste reizigers starten hun vakantie in de Algarve vanuit Faro om vervolgens direct door te reizen naar de plek van bestemming. En dat is zonde, want Faro heeft veel te bieden en is niet voor niets de hoofdstad van de Algarve. Hier vind je vele authentieke straatjes waar je het Portugese stadsleven op een rustig tempo kunt ervaren.

4. Monte Gordo

Vlakbij de Spaanse grens vind je badplaats Monte Gordo. Dit is een goede uitvalsbasis om Oost-Algarve te verkennen. Golfen, wandelen, wielrennen: het kan hier allemaal. Luieren op het strand is hier ook prima te doen. Ook in de winter zijn de temperaturen aangenaam. Dat maakt Monte Gordo de plek om te overwinteren in de Algarve. Voor een flinke dosis cultuur bezoek je de kasteelruïne Castro Marim.

5. Praia da Rocha

Deze Portugese badplaats staat bekend om de gezellige boulevard en het brede, schone strand. Ook de grote rotspartijen die het strand omgeven zijn een trekpleister voor vakantiegangers in de Algarve. Niet ver van Praia da Rocha vind je Portimao. Een grote stad met een prachtige haven waar zowel de Portugezen als de toeristen zich tegoed doen aan het heerlijke eten in de restaurants.

De 5 mooiste zandstranden

1. Praia dos Três Irmãos

Een prachtig strand in de Algarve gelegen in het meest oostelijke punt van het uitgestrekte zandstrand van Alvor. Dankzij de ligging in een baai, die beschermd wordt door grote rotspartijen en kliffen, heb je hier geen last van de wind en kun je volop genieten van de zon, de zee en het strand.

2. Praia da Marinha

Misschien wel het meest fotogenieke strand van de Algarve. En dat heeft Praia da Marinha te danken aan de indrukwekkende rotsen die door erosie hun karakteristieke vorm hebben gekregen. Het natuurschoon van dit strand is oogverblindend en daarom zeer geliefd onder vakantiegangers in de Algarve. Ook het water is hier bijzonder, het is het meest heldere water dat je aan de Portugese kust kunt vinden.

3. Praia do Amado

Als je in Europa wilt surfen, ga je naar dit strand. Hier vinden jaarlijks verschillende surfwedstrijden plaats voor zowel nationale als internationale competities. Bovendien vind je er een populaire surfschool en kun je speciale surfvakanties boeken waarbij je verblijft in het surfkamp. Voor een mooi uitzicht over het strand kun je de hoge kliffen beklimmen.

4. Praia da Falésia

Ideaal voor een lange wandeling langs de zee van de Algarve, want dit populaire zandstrand is maar liefst zes kilometer breed. In het hoogseizoen kan het druk zijn op Praia da Falésia, maar op de plekjes die verder afliggen van de parkeerplaatsen kun je toch volop genieten van je rust. Verder vind je op dit strand talloze restaurantjes en voldoende toiletten.

5. Ilha de Tavira

Op dit Portugese strand word je overweldigd door het natuurschoon. Dit eiland aan de oostkant van de Algarve behoort tot het Parque Natural Ria de Formosa en speelt een belangrijke rol in het beschermen van het leefgebied voor vogels en het leven in de zee. Je neemt de boot ernaar toe om vervolgens te kunnen genieten van maar liefst elf kilometer zandstrand.

Sorteren

1.494

vakantie Algarve

Reviews over accommodaties in Algarve

Een aanrader!

De Rudder Viktor
    7-7-2018

Hotel Resort Forte Do vale is een zeer mooi resort. De appartementen hebben alle comfort met o.a. keuken met vaatwas, wasmachine, microgolfoven, grote ijskast en ruime diepvries. Ook de badkamer is ruim en functioneel. De slaapkamer en de living zijn ook heel ruim - en hebben beide een televisie met groot scherm. Op het terras heb je een mooi zicht over de oude stad. De ligging is ook wel goed: dicht bij het nieuwe gedeelte van Albufeira en ook op wandelafstand van de oude stad. Het resort beschikt over een heel volledige welness/fitness - binnenzwembad, jacuzzi, sauna. In de bar is er iedere avond een activiteit. Het restaurant biedt een uitgebreid ontbijtbuffet en snacks voor 's middags en dan 's avonds à la carte / of buffet. Zeker te vermelden is de vriendelijke ontvangst aan de receptie. Trouwens, de hele staff, van poetsvrouw, techniekers, obers, receptie verdienen een pluim! Er is ook een ruime parking.

Judith
    5-7-2018

Ligging is fantastisch, heel dichtbij centrum en voorzieningen, voor tweede maal naar Luar geweest, net terug gekomen op 3 juli 2018 voor 15 dagen. Hotel is gedateerd maar heel schoon, zwembad is fantastisch gelegen ook! Ontbijt is uitgebreid met bruin en wit brood zoals wij gewend zijn, dus niet alleen maar harde broodjes en zoete broodjes, koelkast handig op de kamer! Nu pasjes voor de kamer, vorig jaar 2017 nog sleutels en brandtrappen zijn er bij gekomen buiten!

Kamer is prima, douchen kun je alleen in bad, badmat is erbij zodat je niet uitglijdt! Bedden lagen prima, alleen de kussens mogen wel wat dikker, hadden dekens er onder gedaan! Het wordt nu echt tijd voor nieuwe ligbedden bij het zwembad, zitten enorme kuilen in, zodat je er niet meer uit kunt komen bijna in een keer! Kussens die erop horen zijn helemaal op! Verder een toppie vakantie gehad!

Geweldig hotel in een prachtig Algarve

Pieter Manders
    5-7-2018

We hebben een geweldige vakantie in de Algarve gehad. Prachtige omgeving. We verbleven in Hotel Cerro Da Marina. Dit hotel was hoog gelegen maar perfect! Zowel het personeel als de eigenaar waren zeer vriendelijk en behulpzaam! Het is een klein hotel dus 's morgens geen gedoe met handdoeken op ligbedden plaatsen.

Het ontbijt was uitgebreid en voor ieders was er wel iets lekkers!Je kon voor 'savonds ook het diner bijboeken en dan had je keuze uit vis of vlees. Dus geen buffeteten!Mocht je overdag of 's avonds nog een snack of iets te drinken willen mocht je dat zelf pakken en je kon alles opschrijven in een boek. Wat je genuttigd had werd bij het uitchecken in rekening gebracht. Alles ging dus in vertrouwen en dat vond ik zeer fijn!Nogmaals een perfect hotel alleen hoog gelegen dus niet echt geschikt voor mensen slecht ter been of gezinnen met kinderen. Ook was er geen animatie dus een rustig hotel met een mooie uitzicht!

Relaxt en mooie vakantie

Saskia
    21-6-2018

Een heerlijk ruim appartementen. Wij hadden een appartement met uitzicht op de bouw, wat al van te voren was aangegeven. Zelf hadden we er geen last van en zelfs een beetje uitzicht op zee!! De mensen waren erg vriendelijk en het appartement zag er verzorgd en goed uit. Wij hebben hier genoten en ik raad hem zeker aan.

Je kan gebruik maken van alle zwembaden van Alfagar en er was genoeg ruimte om te liggen.

De omgeving was super groen en een wandeling naar Albufeira was te doen.

Al met al wij hebben genoten!

Wat een verrassing!

Wilma en Bêr
    12-3-2018

Wat een verrassing deze mooie camping in de Algarve. Via een goed onderhouden stenige zandweg bereik je deze terrassen camping. We werden vriendelijk ontvangen door de Nederlandse eigenaars. Ze hebben zeer ruime plaatsen en het uitzicht is hier prachtig. Het sanitair geef ik een tien en overal is gratis wifi. We stonden hier 31 dagen en komen beslist volgend jaar weer terug. Wilma en Bêr.

Algarve scoort een 7,9 uit 10, op basis van 6316 reviews