Praia da Rocha

De stranden van Praia da Rocha behoren tot de mooiste stranden van de Algarve in Portugal. Officieel is Praia da Rocha de naam van het strand dat hoort bij de stad Portimão, maar tegenwoordig wordt het gezien als aparte stad. Ben je op zoek naar zon, zee en strand? Dan is Praia da Rocha zeker een aanrader!

Lees meer over Praia da Rocha

We hebben een aantal aanbieders voor Praia da Rocha voor je op een rij gezet:

vakanties Praia da Rocha

We hebben een aantal aanbieders voor Praia da Rocha voor je op een rij gezet:

Over Praia da Rocha

Praia da Rocha heeft de breedste stranden van de Algarve in Portugal. De lange tegelpaden voeren over het zand naar de oceaan. Eenmaal aangekomen op het strand kijk je je ogen uit naar de gekleurde rotsen die je hier ziet. Welke vorm herken jij in de rotsen?

De hotels liggen in de buurt van het gezellige centrum nabij het strand. Hier vind je bovendien volop winkeltjes, bars en restaurants. Ook het lokale busvervoer is goed geregeld, waardoor je gemakkelijk een uitstapje maakt in de omgeving. Ga jij voor een tripje naar Faro, een jeepsafari of bezoek je liever een zigeunermarkt? Er zijn opties genoeg tijdens je vakantie in Praia da Rocha.

Weer & Klimaat Praia da Rocha

Zeewatertemp (℃)17°17°16°17°17°20°20°21°22°21°19°17°
Dagen regen124798222671011

Reviews over Praia da Rocha

• 8Louise janssen02-03-2018

Geweldige ervaring, voor herhaling vatbaar!!

Alles was goed, kamer, ligging, ontbijt, uitzicht, vriendelijkheid personeel, en het weer. Strand mooi en schoon en duinen geweldig en naast hotel en het is prachtig om te wandelen. Mooie plek!! Een aanrader buiten het hoogseizoen. Dan zal het wel erg warm en druk zijn.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 2Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in januari 2018

• 8Els20-07-2015

Prachtig strand

Praia de Rocha heeft een prachtig strand, schoon en met houten wandelpaden langs de strandtenten. Er is een 3 km lange boulevard waarvan een groot deel vrij druk is in het hoogseizoen, maar wel gezellig. Er zijn vele goede eettentjes en het personeel hebben wij als serviceminded en zeer vriendelijk ervaren.

• 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur
    • 8Cultuur

juli 2015

• 9Marcel Koster09-09-2014

fantastische plek

Heel erg aan te bevelen is de grottentocht. Wat een paradijs !

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 8Cultuur

augustus 2014

• 10jolanda & vriendinnen10-06-2014

mooi en gezellig ! goede combi voor super vakantie

voor zowel strandgenieters als voor wandelaars wat het er super vertoeven.

• 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 8riaenreneboots08-09-2011

Toeristische kustplaats

mooie boulevard,erg druk,wel sfeervol en leuke eettentjes.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7Roosje12321-11-2004

Praia da Rocha gaat inderdaad, helaas, achteruit en lijkt wel te worden overgenomen door Engelsen en Ieren....met alle vervelende gevolgen van dien van deze 'vakantieverpestende personen'.... Maar buiten de pubs kun je 'r lekker eten, goed terrasje pakken, alleen heb je 't centrum na een week wel gezien. De stranden zijn echter prachtig.... Huur ook eens een auto en verken de Algarven of het binnenland van Portugal, schitterend!!!!

Gereisd in november 2004

• 8Marina en Tonny10-10-2006

Praia da rocha is een leuke plaats, met geweldig mooie stranden en leuke restaurants op het strand.Zeker proberen restaurant SENHORA DA ROCHA.
    Geweldig goede keuken en niet duur. Culinair hoogstandje GARNALEN A LA MAMA. Heerlijk.

• 9Omgeving

Gereisd in oktober 2006

• 8Desiree22-10-2009

mooie stranden, wel veel hoogbouw

Het mooiste van Praia da Rocha vind ik toch de stranden, breed, lang een echt typisch portugeees met echt grote rotsen op het strand met eeen aantal strandtenten. Wat ik jammer vindt is dat er zo veel hoogbouw in de plaats is.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juni 2007

• 6debbie28-07-2007

strand mooi, veel wind dus overdag goede temperatuur, s avonds echter koud. weinig winkels, uitgaan was voor paar dagen ok. Dames let op: bij onze groep is er bij iemand iets in het drankje gedaan, was in discotheek kathedral, boven. Eten was ok.. prijzen over algemeen erg laag, na week heb je het echt wel gezien.

• 7Omgeving
    • 4Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd in juli 2007

• 7Shermila Biharie01-08-2007

Je hebt allerlei souvenirswinkels in de buurt en heerlijke restaurants. Een aanrader is Atlantis aan de boulevard. Je kant niet shoppen. Strand is mooi, maar het water is ijskoud. Weinig taxi's, busroutes moeilijk. Vriendelijke mensen.

• 7Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn